5 عامل موثر بر قیمت تشک که نباید نادیده گرفته شود!

0

هر چقدر پول بدهید آش نمی‌خورید! حداقل در زمینه قیمت تشک به این گونه است. قیمت تشک با زیاد شدن باعث افزایش کیفیت آن نمی‌شود. بلکه شما باید به نیاز واقعی خود توجه کنید و محصول مناسب را انتخاب کنید. بهترین قمت تشک قیمتی است که مطابق سلیقه و شرایط شما باشد. در این مقاله مهم‌ترین عوامل تعیین قیمت تشک را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا قیمت بالاتر تشک به معنای کیفیت بیشتر آن نیست؟

یکی از مشکلات اساسی خریدارن تشک مواجهه با قیمت بسیار بالا در برخی مدل‌ها است. باید توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد این موضوع فقط به دلیل حاشیه سود بالاتر فروشندگان است. برندهای شرکتی ایرانی با سابقه طولانی که در برخی موارد قیمتهای کمتری نیز دارند تمام نیازهای شما را رفع خواهند کرد.

برای آشنایی بیشتر 5 فاکتور اساسی تعیین قیمت تشک را به شما معرفی می‌کنیم. این فاکتورها شامل موارد زیر است:

رونیکس
  • ساختار بدنه تشک
  • جنس فوم به کار رفته
  • نوع پارچه
  • سایز تشک
  • برند فروشنده

در ادامه با ما همراه باشید تا تاثیر هریک را برای شما تشریح نماییم.

ساختار تشک چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

به طور کلی 2 نوع ساختار اصلی برای هر تشک وجود دارد. این دو نوع به تشک طبی و تشک طبی فنری شهرت دارند.

تشک‌ طبی از بدنه‌ای سفت و بدون فنر ساخته شده است. در بدنه این نوع تشک یک یا چند لایه فوم و اسفنج برای تولید استفاده می‌شود. با توجه به سفت بودن این نوع، اصولا برای افرادی که دارای مشکلات کمردرد هستند توصیه می‌شود. بر روی بدنه اصلی ممکن است لایه‌های دیگری به کار رود که در بخش بعدی توضیح داده می‌شود.

اما تشک طبی فنری چیست؟ یک تشک فنری غالباً به عنوان یک تشک “سنتی” یا نمونه قبلی تشک کف شناخته می‌شود. آنها از تعداد زیادی سیم پیچ فلزی معلق در سایر مواد تشک تشکیل شده‌اند. به لحاظ قیمت، ساختار فنری ارزان تر از ساختار اسفنجی است. اما قیمت تشک طبی فنری چنان‌چه با رویه مموری-فوم همراه شود می‌تواند بالا باشد.

فوم روی تشک عامل کلیدی هم در راحتی و هم در قیمت تشک

ساختار تشک به تهایی ممکن است راحتی و نیاز مشتری را تامین نکند. لذا طراحان با استفاده از لایه‌های اضافی که برخی اوقات هم‌چون یک تشک‌چه به آن اضافه می‌شود، این راحتی را افزایش دهند.

لایه‌های رویه تشک عموما از دو نوع است:

  • اسفنج پلی‌اورتان
  • اسفنج مموری فوم (فوم حافظه)

مموری فوم به لحاظ قیمت و کیفیت بسیار بالاتر از فوم معمولی یا پلی اورتان است. لذا تشک‌های مموری علاوه بر راحتی بالاتر، کیفیت و قیمت بسیار بیشتری نیز دارند.

فوم پلی اورتان خود بر اساس چگالی در مترمربع به انواع مدل‌های 20، 40 و 60 کیلویی تقسیم بندی می‌شود. هرچقدر چگالی سطحی این نوع اسفنج بالاتر، کیفیت آن بیشتر، تشک طبی‌تر و در نتیجه قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

نوع پارچه در قیمت تاثیر دارد اما جدی نگیرید!

اگرچه پارچه رویه تشک در افزایش قیمت آن نقش دارد. اما عامل آن‌چنان مهمی محسوب نمی‌شود. اگر در نظر شما دو تشک از جنبه‌های مختلف یک‌سان هستند و یکی به خاطر پارچه آن قیمت بسیار بالاتری دارد، بهتر است مورد ارزان‌تر را انتخاب کنید.

واقعیت این است که پارچه تاثیری بر کیفیت خواب شما نخواهد داشت. اگرچه برخی برندها با تبلیغات غلط محصولات خود را تولید کشورهای اروپایی معرفی می‌کنند (مخصوصا برای پارچه و فوم). اما واقعیت این است که در اغلب موارد این محصولات تولید چین یا حتی تولید داخل است.

ابعاد تشک بزرگ‌تر به همان نسبت باعث افزایش قیمت می‌شود

بدون شک سایز بیشتر تشک باعث افزایش قیمت آن خواهد شد. به صورت کلی این افزایش قیمت دقیقا به همان نسبت افزایش سایز محاسبه می‌شود. معیار قیمت تشک 90*200 است و به طور مثال قیمت تشک 180*200 دقیقا دو برابر این سایز است.

اما توجه داشته باشید که سایز و ابعاد تشک تاثیر مستقیمی بر کیفیت خواب دارد. برای مثال تشک دونفره در سایزهای مختلفی با عرض‌های گوناگون تولید می‌شود. لذا شما می‌توانید با انتخاب سایز بزرگ‌تر (مثلا 180*200 چنان‌چه اتاق شما ظرفیت آن را داشته باشد) راحتی خواب بیشتری برای خود به ارمغان بیاورید.

به برند تشک پول ندهید! به کیفیت پول بدهید

متاسفانه یک مشکل اساسی در بازار کالای خواب، فروش محصولات با قیمت بسیار بالا به نام برند‌های آلمانی، ترکی، اسپانیایی و.. است.

مساله این است که تمامی این محصولات تولید کشور عزیزمان ایران است. اما این فروشندگان برای سوداگری و کسب سودهای آن‌چنانی اظهاراتی خلاف واقع دارند.

هرگز به خاطر برند و تبلیغات این‌چنینی اقدام به خرید هیچ محصولی نکنید. تولید تشک در ایران کاملا به خودکفایی رسیده است. شما برای رسیدن به راحتی هیچ نیاز به خرید تشک خارجی یا امثال آن را نخواهید داشت. لذا به این مساله دقت ویژه‌ای نمایید تا از صرف هزینه اضافی جلوگیری شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.