راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون نماد اعتماد الکترونیکی

0

خیلی‌ها در همین ایران خودمان با کسب‌وکارهای اینترنتی به درآمد عالی رسیده‌اند. منظور آن‌هایی نیست که از حمایت‌های سازمانی برخوردار هستند، بلکه خیلی‌ها با یک ایده معمولی و سرمایه اندک توانسته‌اند به درآمد برسند. در این مقاله به چند ایده کسب درآمد از اینترنت از جمله راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون نماد اعتماد الکترونیکی می‌پردازیم.

آیا راه‌های کسب درآمد از اینترنت واقعی هستند؟

خیلی از ما به‌دنبال ایده کسب درآمد از اینترنت هستیم و داستان‌های زیادی هم درباره آن شنیده‌ایم؛ از فردی که در دوران رکود اقتصادی کشورش، با راه‌اندازی بلاگ توانست از ورشکستگی نجات پیدا کند، تا جوانی که با اجاره پیکسل‌های صفحه وب خود برای تبلیغات به ثروت افسانه‌ای رسید! اما این‌ها چقدر واقعیت دارند؟ آیا واقعا می‌توان از اینترنت درآمد داشت؟

در پاسخ کوتاه به این پرسش می‌گویم: اگر ایده خوبی داشته باشید، مجوزهای لازم برای کسب‌وکار اینترنتی را بگیرید، راه‌های فروش اینترنتی را بدانید و در یک کلام، استراتژی مناسبی داشته باشید، می‌توانید به درآمد خوبی از طریق اینترنت دست پیدا کنید.

رونیکس

اگر به‌دنبال پاسخ کامل و جامع‌تری هستید، و می‌خواهید راه‌های کسب درآمد از اینترنت را یاد بگیرید، این مقاله را بادقت و تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله به همه پرسش‌های شما درباره ایده کسب و کار اینترنتی از جمله راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون نماد اعتماد الکترونیکی پاسخ می‌دهیم.

چند ایده کسب و کار اینترنتی سودآور برای همه

مسلما ایده کسب و کار اینترنتی مهم است، اما لازم نیست ایده شگفت‌انگیز و بی‌مانندی داشته باشید! یک ایده معمولی و چه‌بسا تکراری، اگر با استراتژی درستی اجرا شود، به کسب‌وکار فوق‌العاده‌ای تبدیل خواهد شد که درآمد خوبی به همراه می‌آورد.

در ادامه چند ایده کسب و کار اینترنتی را با شما در میان می‌گذارم. شما می‌توانید این ایده‌ها را پرورش بدهید و ایده‌هایی از دل آن‌ها بیرون بیاورید که مناسب امکانات و توانایی‌های خودتان باشند، بعد هم با راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، به درآمد برسید.

۱. راه‌اندازی بلاگ و کسب درآمد از بلاگ‌نویسی

این ایده کسب و کار اینترنتی را با کمترین هزینه ممکن می‌توانید عملی کنید. بلاگی درباره تخصص یا تجربه یا علاقه خودتان بنویسید. برای نمونه اگر به دنیای خودرو علاقه دارید، درباره خودروها، تعمیرات خودرو، روش‌های نگهداری از خودرو یا معرفی لوازم یدکی فروش‌های شهرتان بنویسید.

مطالب را از بلاگ‌ها و وب‌سایت‌های دیگر کپی نکنید. گوگل کم‌کم متوجه می‌شود و مطالب شما جایی در نتایج جست‌وجوی کاربران نخواهند داشت. تحقیق کنید، آزمایش کنید، شروع به نوشتن کنید. مخاطبان خود را یکی‌یکی جمع کنید. مخاطبانی که به حرف شما اعتماد می‌کنند، کم‌کم به مشتری‌های وفاداری تبدیل می‌شوند.

بعد از مدتی که مخاطبان خود را پیدا کردید و بازدید بلاگتان زیاد شد، از راه‌های مختلفی می‌توانید به درآمد برسید، از جمله تبلیغ برای شرکت‌ها و فروشگاه‌ها، تبلیغات کلیکی، نوشتن بلاگ‌پست‌های تبلیغی، فروش محصولات مرتبط و حتی فروش فایل‌های آموزشی و…

 

۲. همکاری در فروش با سیستم‌های کسب درآمد

فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و معتبری در همین کشور خودمان هستند که برای همکاری در فروش کالاهای خود، به شما پورسانت می‌دهند. برای نمونه، می‌توانید سری به سیستم کسب درآمد فروشگاه بزرگ دیجی‌کالا بزنید. این سیستم کاملا قانونی و واقعی است و طی چند سال لخیر به یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت برای خیلی‌ها تبدیل شده است.

برای کسب درآمد از این طریق، ابتدا باید در سیستم همکاری در فروش مدنظرتان ثبت‌نام کنید. بعد لینک محصولات و کالاهای آن فروشگاه اینترنتی را در وب‌سایت یا بلاگ یا صفحه‌های اجتماعی خودتان تبلیغ کنید. به‌ازای هر کلیکی که روی آن لینک شده و خریدی انجام می‌شود، درصدی از فروش به شما می‌رسد.

اگر این سیستم را با استراتژی مناسبی پیاده‌سازی کنید، درآمد بسیار زیادی در انتظارتان خواهد بود. گاهی اوقات درآمدهای همکاری در فروش آن‌قدر زیاد است، که بعضی وب‌سایت‌ها یا پرتال‌ها فقط بر همین اساس شکل می‌گیرند، مانند ترب که از طریق اشتراک‌گذاری لینک محصولات فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی، به درآمدهای هنگفتی رسیده است.

 

۳. راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب‌وکار آنلاین

همه شما بارها به راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت فکر کرده‌اید. خیلی‌ها با هدف تأسیس فروشگاه‌های بزرگی مانند دیجی‌کالا پا به این عرصه می‌گذارند، اما بعد از چند ماه تلاش بی‌حاصل، شکست می‌خورند، یا به نتیجه بسیار اندکی می‌رسند. مشکل از کجاست؟ چرا بعضی فروشگاه‌های اینترنتی درآمدی ندارند؟

هرکسی باید با تکیه بر ایده کسب درآمد از اینترنت و توانایی‌های خودش اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کند. بعد هم با به‌کارگیری استراتژی مناسب، فروشگاه اینترنتی با هدف مشخص، و بر پایه امکانات و توانایی‌های خود تأسیس کند.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید مجوزهای لازم برای کسب‌وکار اینترنتی را دریافت کنید، باید راه‌های فروش اینترنتی را بدانید، و مهم‌تر از همه اینکه استراتژی کسب‌وکار داشته باشید. خیلی‌ها با توجه به این نکته‌ها، توانسته‌اند با سرمایه اندک، فروشگاه‌های اینترنتی موفقی راه بیندازند و در حد خودشان درآمد قابل‌توجهی داشته باشند.

البته ایده کسب و کار اینترنتی به همین سه مورد ختم نمی‌شود. هزاران ایده کسب و کار اینترنتی هستند که می‌توان بر اساس آن‌ها اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا کسب‌وکار آنلاین کرد. ولی در این بخش از مقاله به همین سه مورد بسنده می‌کنیم و به‌سراغ راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون نماد اعتماد الکترونیکی می‌رویم.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون نماد اعتماد الکترونیکی

حالا اگر از بین چند ایده کسب و کار اینترنتی بالا، به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی افتاده‌اید، این بخش را بادقت مطالعه کنید. در این بخش شما را جزئیات راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در قالب فروشگاه آشنا می‌کنیم.

پیش از هرچیز باید تصمیم بگیرید که در فروشگاه اینترنتی خود چه چیزی می‌خواهید بفروشید؟ آیا شرکت، کارگاه یا مغازه‌ای دارید و می‌خواهید محصولات و کالاهای خود را از طریق فروشگاه اینترنتی عرضه کنید؟ یا می‌خواهید کالاها را از فروشگاه‌های دیگری تهیه کرده و در این فروشگاه اینترنتی عرضه کنید؟ قرار است تولیدات دست خودتان را بفروشید؟ شاید هم می‌خواهید جزوه آموزشی، عکس و فیلم عرضه کنید.

اگر می‌خواهید با راه اندازی فروشگاه اینترنتی به درآمد برسید، محصول یا کالایی عرضه کنید که خودتان با آن آشنا هستید. نکته مهم اینکه توصیه می‌شود فروشگاه اینترنتی تخصصی داشته باشید. برای نمونه به‌جای آنکه لپ‌تاپ، گوشی و دوربین بفروشید، فقط روی یکی از آن‌ها تمرکز کنید.

اگر می‌خواهید فروشگاه اینترنتی برای فایل‌های دانلودی راه بیندازید، به‌جای فروش فیلم، عکس و کتاب الکترونیکی، برای نمونه فقط روی عکس تمرکز کنید؛ بعد هم به‌دنبال حوزه مشخص‌تری بروید و برای مثال فروشگاه عکس‌های ورزشی راه بیندازید.

فروشگاه‌های تخصصی، اعتماد بیشتری جلب می‌کنند. کسی که به فکر خرید گوشی هوشمند است، اگر با چند فروشگاه اینترنتی مختلف مواجه شوید، بیشتر به آن فروشگاهی تمایل پیدا می‌کند که به‌طور تخصصی در حوزه گوشی هوشمند و اقلام مربوطه فعالیت می‌کند.

دوروبرمان پر از داستان‌های عجیب‌غریب از موفقیت‌های یک‌شبه است. شاید با خودتان فکر کنید بیشتر آن‌ها خارجی هستند و در شرایط دیگری فعالیت می‌کنند. اما خیلی‌ها را می‌شناسیم که در همین ایران خودمان با ایده کسب درآمد از اینترنت معمولی به درآمد عالی رسیده‌اند.

شما هم اگر می‌خواهید با راه اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان به درآمد برسید، کافی است دامنه مربوط به کسب‌وکارتان را ثبت کنید، با میزبانی فضای وب قرارداد ببندید، سیستم مدیریت محتوا و فروشگاه اینترنتی مطمئنی نصب کرده و کارتان را آغاز کنید.

البته هر فروشگاه اینترنتی برای دریافت پول از مشتری و واریز آن به حساب پذیرنده، باید درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشد. طبق قوانین جاری کشور ما، کسب‌وکارهای آنلاین برای دریافت درگاه پرداخت، باید مجوزهای لازم و از همه مهم‌تر، نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند.

اما اخذ این نماد فرایند زمان‌بر، پرهزینه و پرزحمتی برای کسب‌وکارهای نوپا دارد! پس آیا می‌توان بدون نماد اعتماد الکترونیکی هم فروشگاه اینترنتی راه انداخت؟ بله، پاسخ شما در خدمت پرداخت‌یاری نهفته است.

شرکت‌هایی هستند که با عرضه درگاه پرداخت واسط موسوم به پرداخت‌یاری به کسب‌وکارهای اینترنتی عرضه‌کننده کالا و خدمات، آن‌ها را به شبکه الکترونیکی پرداخت متصل می‌کنند. فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند با تعامل با این شرکت‌ها، درگاه پرداخت را به‌راحتی دریافت کنند. البته شرکت‌های پرداخت‌یاری معتبر برای فعالیت در شبکه الکترونیکی پرداخت و عرضه خدمات به مشتریان، ملزم به رعایت قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی و سامانه شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی یا همان شاپرک هستند. شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان (دیجی‌پی) هم یکی از شرکت‌های عرضه‌کننده خدمت پرداخت‌یاری با مجوز بانک مرکزی است. این شرکت با فروشگاه‌های اینترنتی و پذیرندگان معتبر در کشور همکاری کرده و درگاه پرداخت معتبر دیجی‌پی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

تفاوت درگاه پرداخت واسط دیجی‌پی با سایر شرکت‌های پرداخت‌یاری، استفاده از الگوریتم درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی است. خدمت پرداخت‌یاری دیجی‌پی از طریق درگاه پرداخت هوشمند، بهترین درگاه پرداخت از میان درگاه‌های معتبر موجود را انتخاب کرده و تراکنش را از طریق آن انجام می‌دهد.

الگوریتم درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی طوری طراحی و پیاده‌سازی شده که امکان پرداخت موفق افزایش پیدا می‌کند. بنابراین استفاده از خدمت پرداخت‌یاری دیجی‌پی، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌، به کسب‌وکارهای کوچک اعتبار هم داده و نرخ موفقیت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره چند ایده کسب درآمد از اینترنت صحبت کردیم که یکی از آن‌ها راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. گام نخست در راه‌اندازی فروشگاه، داشتن درگاه پرداخت است. برای دریافت درگاه پرداخت از شرکت‌های پرداخت معتبر، باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشید.

اما فرایند دریافت این نماد آن‌قدر زمان‌بر، پرهزینه و پیچیده است که بعضی کسب‌وکارها را از ادامه مسیر ناامید می‌کند! اینجاست که شرکت دیجی‌پی با مجوز رسمی از بانک مرکزی و شاپرک، خدمت پرداخت‌یاری را به فروشگاه‌های اینترنتی تازه‌کار عرضه می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.