آزمایش های قبل از ازدواج که زوجین باید بدانند

0

اگر تصمیم گرفته اید که با یکدیگر ازدواج موفق کنید در این صورت باید آزمایش ها و فعالیت های زمینه ای را انجام دهید تا در مورد سلامت خود و همسرتان مطمئن شوید. این آزمایش ها به شما نشان می دهد که شما و شریک زندگی تان چه مشکلاتی دارید و اگر با یکدیگر ازدواج کنید ممکن است فرزندتان به بیماری خاصی مبتلا شود یا خیر.

همچنین قبل از عقد آزمایش هایی در زمینه اعتیاد از شما گرفته می شود تا طرفین از سلامت یکدیگر در مورد مصرف مواد مخدر مطمئن شوند، در این مقاله کلیه آزمایش ها و مراحلی که قبل از عقد باید انجام شود؛ بیان شده است، تا زوجینی که در شرف ازدواج هستند با آگاهی کامل این مراحل را طی کنند و آزمایش ها را به درستی انجام دهند.

مراحل آزمایش های قبل از ازدواج

بسیاری از زوجین ممکن است برای رسین به یکدیگر عجله داشته باشند و بخواهند سریع محرم شوند اما آن ها باید بدانند که گذراندن مراحل قبل از ازدواج بسیار مهم می باشد و اگر کمی طولانی و خسته کننده شود اشکالی ندارد زیرا باعث شناخت طرفین می شود.

رونیکس

مشاوران در این زمینه توصیه می کنند که هر چه برای شناخت یکدیگر زمان بگذارید و بررسی ها و ارزیابی های شما ادامه پیدا کند، پشیمان نخواهید شد.

زوجینی که می خواهند یک زندگی مشترک را آغاز کنند باید با اطمینان خاطر در این مسیر قدم بگذارند و به همین دلیل باید مراحل غربالگری قبل از ازدواج را انجام دهید تا با خیال راحت وارد زندگی مشترک شوید.

مراحل غربالگری شامل شش مرحله می باشد که در این مقاله بیان شده است. آیا پیش از این مرحله سوالات پیش از ازدواج را پرسیده اید؟

اولین مرحله آزمایش قبل از ازدواج: آزمایش عدم اعتیاد

موضوع اعتیاد برای زنان و مردان بسیار اهمیت دارد و آن ها می خواهند با فردی ازدواج کنند که معتاد نباشد زیرا اعتیاد باعث از هم پاشیده شدن یک زندگی می شود و مشکلات بسیاری برای خانواده به وجود می آورد.

به همین دلیل قبل از عقد، زمانی که دختر و پسر قصد ازدواج دارند برای آن که اعتیاد زوجین را بسنجند از آن ها آزمایش ادرار می گیرند.

نکته ای که زوجین باید در این مرحله در نظر بگیرند این است که نیازی نیست ناشتا باشند.

بسیاری از افرادی که معتاد هستند و می خواهند ازدواج کنند برای منفی شدن نتیجه آزمایششان قرص B2 استفاده می کنند، که البته بدون تجویز پزشک نباید مصرف شود.

در آزمایشگاه سعی می شود که کنترل های لازم صورت گیرد و از دوربین های مدار بسته استفاده می شود تا امکان تقلب وجود نداشته باشد.

برای این که جواب آزمایش ها اشتباه نشان داده نشود باید زوجین حدود یک هفته یا 72 ساعت قبل از انجام آزمایش از مصرف دارو هایی مانند دارو های کدئین دار، مسکن هایی که مورفین دارند و همچنین ویتامین ب کمپلکس خودداری شود و در صورتی که فرد داروی خاصی استفاده می کنند باید به مسئول آزمایشگاه اطلاع دهد.

نکته : در آزمایشی که برای اعتیاد گرفته می شود مصرف الکل، سیگار و قلیان نشان داده نمی شود و این آزمایش مصرف متادون، ترامادول و مشتقات تریاک را نشان می دهد که در آن صورت جواب آزمایش مثبت می شود.

همچنین خانم هایی که در زمان آزمایش پریود می شوند نگران این مسئله نباشند زیرا این موضوع مشکلی در نتیجه آزمایش ایجاد نمی کند.

دومین مرحله آزمایش قبل از ازدواج: آزمایش بیماری سفلیس در مردان

یکی از آزمایشاتی که مختص آقایان می باشد سیفلیس نام دارد که یک نوع بیماری مقاربتی عفونی می باشد، نتیجه این آزمایش بسیار سریع و در همان روز مراجعه به آزمایشگاه داده می شود.

این بیماری بر اثر نوعی از باکتری به نام ترپونیما پالیدوم (Treponema pallidum) به وجود می آید و در صورتی که فرد به این بیماری دچار شده باشد با یک تماس فیزیکی سریع به افراد دیگری سرایت می کند و قدرت سرایت بالایی دارد.

بنابراین هنگامی یکی از زوجین به این بیماری مبتلا شود همسر او نیز آلوده خواهد شد، البته برای این که از این بیماری پیشگیری کنید می توانید از کاندوم استفاده کنید.

سعی کنید این آزمایش را انجام داده و این بیماری را به موقع تشخیص دهید زیرا اگر این بیماری به موقع مشخص نشود ممکن است باعث مشکلاتی مانند ضایعات قلبی- عروقی و عصبی شود.

همچنین افرادی که به این بیماری مبتلا هستند احتمال ابتلا به ایدز در آن ها افزایش می یابد و ممکن است از مادر به جنین انتقال یابد.

به همین دلیل باید این آزمایش ها را جدی بگیرید، بررسی این بیماری بسیار ضرورت دارد تا از فاجعه ای که بعدا به وجود می آید جلوگیری به عمل آید.

نکته : انجام این آزمایش برای زنان ضرورتی ندارد و لازم نیست، اما می توانند به درخواست خودشان این آزمایش را برای بررسی سفلیس بدهند و خیالشان راحت شود، چون سنجش سلامتی خالی از لطف نمی باشد.

علاوه بر این لازم است بدانید مواردی مانند خود ارضایی در این آزمایش نشان داده نمی شود.

سومین مرحله آزمایش قبل از ازدواج: آزمایش خون و ژنتیک

قبل از ازدواج آزمایش خون گرفته می شود که در آن بیماری هایی مانند تالاسمی، هپاتیت B و هپاتیت C از طریق نمونه برداری از خون انجام می شود.

با انجام این آزمایش می توانید از سلامتی همسرتان مطمئن شوید و اگر لازم باشد می توانید آزمایش ژنتیک را انجام دهید و مطمئن شوید که فرزندی که در آینده به دنیا خواهد آمد دچار بیماری ها و اختلالات ارثی نباشد و رنج نبرد.

نکته : در این آزمایش بررسی ایدز و دیگر بیماری ها جز واجبات نمی باشد، اما شما می توانید درخواست دهید تا در آزمایش خونتان بررسی شود.

چهارمین مرحله آزمایش قبل از ازدواج: تزریق واکسن کزاز برای خانم ها

زنان باید به فاصله ده سال، ده سال واکسن کزاز را تزریق کنند و بهتر است قبل از عقد این واکسن زده شود تا از نوزادانی که بر اثر بیماری کزاز جان خود را از دست می دهند جلوگیری شود.

نکته : اگر خانم قصد ازدواج دارد و قبلا واکسن کزاز را تزریق کرده و کمتر از ده سال از تزریق قبلی می گذرد نیازی به تزریق دوباره آن نمی باشد.

اما آزمایشگاه باید مدارکی که برای عقد لازم است را صادر کند و زمان مناسب برای تزریق واکسن را به شما اطلاع دهد.

پنجمین مرحله آزمایش قبل از ازدواج : شرکت در کلاس های تنظیم خانواده

زوجین زمانی که قصد ازدواج دارند ضروری می باشد تا در کلاس های تنظیم خانواده قبل از ازدواج شرکت کنند.

هر یک از این کلاس ها به مدت نیم یا یک ساعت می باشد و در بیشتر مراکز با تفکیک جنسیتی این کلاس ها برگزار می شود.

موضوعات مختلفی در این کلاس ها برگزار می شود که شامل: مسائل جنسی، آمار طلاق و ازدواج، علت های خیانت، کیفیت اتاق خواب و غیره می باشد.

علاوه بر این موارد در مورد روش هایی که برای حل شدن مشکلات زناشویی پس از ازدواج و همچنین برای پیشگیری از بروز اختلافات خانوادگی راهکارهایی را بیان می کنند.

ششمین مرحله آزمایش قبل از ازدواج : مشاور ژنتیک

مشاوره ژنتیک برای زوجینی انجام می شود که نسبت فامیلی دارند و این مشاوره به منظور پیشگیری از به وجود آمدن اختلالات و بیماری های ارثی در فرزندانشان انجام می شود.

در مشاوره ژنتیک پیشینه خانوادگی را در زن و مرد مورد بررسی قرار می دهند و ریسک ابتلا به بیماری های ژنتیک را برای زن و مرد توضیح می دهند تا برای فرزندآوری تصمیم درستی را بگیرند.

جواب این آزمایش نسبت به آزمایشات دیگر کمی دیرتر آماده می شود اما برای ازدواج های فامیلی انجام این آزمایش ضروری می باشد زیرا از ازدواج خود و فرزند آوری بدون مشکل ژنتیک در آینده مطمئن می شوند.

توجه: هنگامی که نتایج آزمایشات انجام شده آماده شد برای ارائه به محضر و عقد فقط 30 روز فرصت دارید و اگر دیرتر به محضر مراجعه کردید مدارک شما منقضی می شود و برای عقد باید دوباره آزمایشات را انجام دهید.

کلام آخر

آزمایشات قبل از ازدواج به خاطر بالابردن کیفیت زندگی انجام می گیرد تا زنان و مردان از سلامتی یکدیگر مطمئن شوند و خیال راحت با یکدیگر ازدواج کنند.

این مراحل باید با صبر و شکیبایی و به درستی انجام شود و بعد اقدامات لازم برای عقد صورت گیرد تا زن و شوهر بعدا درگیر مشکلاتی در زندگی مشترکشان نشوند. با گرفتن این آزمایش ها پیشگیری های لازم در مورد بعضی از مشکلات را می توانند انجام دهند.

مراجعه به مشاور ازدواج پیش از عقد می تواند از بروز طلاق و مشکلات ثانویه جلوگیری کند.

سوالات متداول

  1. آزمایش ها و مراحل قبل از ازدواج شامل چه مواردی می شوند؟

آزمایش ها مراحلی که قبل از ازدواج انجام می شود شامل آزمایش خون، اعتیاد و مشاوره های ژنتیک و شرکت در کلاس های تنظیم خانواده می باشد که در متن مقاله توضیحات کاملی در این مورد داده شده است.

  1. آزمایش قبل از ازدواج بیماری سفلیس به چه منظوری انجام می شود؟

بیماری سفلیس یک بیماری باکتریایی و مقاربتی است و از طریق تماس جسمی به فرد دیگر منتقل می شود به همین دلیل لازم است قبل از عقد آزمایش مورد نظر انجام شود؛ در متن مقاله اطلاعات کاملی در مورد این آزمایش و بیماری به طورکامل بیان شده است.

  1. در جلسات تنظیم خانواده قبل از ازدواج چه مسائلی مطرح می شود؟

در این جلسات موضوعات مختلفی مانند رابطه، طلاق، ازدواج، و دیگر مواردی که برای زندگی موفق لازم می باشد بررسی می شود، که در مقاله به صورت کامل عنوان شده است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.