چطور هزینه و درآمدمان را مدیریت کنیم؟

0

مدیریت پول، درآمد و هزینه‌ها چیزی فراتر از تأمین هزینه‌های زندگی است. اما اصلا نگران نباشید که چیزی درباره این مورد نمی‌دانید و در ریاضی نیز زیاد مهارت ندارید.

چیزی که خیلی اهمیت دارد این است که از مهارت خود در مدیریت استفاده کنید و باید مراقبت باشید که نحوه خرج کردن شما بر میزان اعتبار و میزان بدهی شما تأثیر می‌گذارد. اگر با وجود درآمد کافی، با مشکلات مدیریت پول مانند مدیریت حقوق و دستمزد در برابر هزینه‌های خود مواجه هستید، به شما خواهیم گفت که با این مشکل چه باید بکنید.

وقتی قرار است خریدی داشته باشید، به خصوص وقتی قصد شما خرید وسیله‌ای بزرگ و پرهزینه است، فقط تصور نکنید که توانایی تهیه آن را دارید. در این مواقع، همیشه باید به دنبال این باشید که هزینه‌ای که قرار است بکنید بر روی درآمد کلی و میزان پس انداز شما لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

رونیکس

این به این معنی است که از بودجه و مانده موجودی در حساب‌های پس انداز خود برای تصمیم گیری در مورد توانایی خرید خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که صِرف وجود پول به این معنی نیست که می‌توانید خرید کنید. همچنین باید قبل از هر خریدی، صورتحساب‌ها و هزینه‌های دیگر مانند قبوض خود را نیز، در نظر بگیرید.

چگونه می‌توان پول و هزینه را بهتر مدیریت کرد؟

در ادامه به شما خواهیم گفت که برای این کار چه کارهایی باید انجام دهید.

  • بودجه بندی داشته باشید: بسیاری از مردم سراغ بودجه بندی و تعیین بودجه نمی‌روند، چرا که این کار را یک فرآیند خسته کننده در مورد هزینه‌ها، جمع کردن اعداد و مطمئن شدن از درست بودن تمام جمع و تفرق‌ها می‌دانند. اگر از نظر بررسی حساب‌های مالی مشکل دارید، به خوبی نمی‌توانید کار رسیدگی به درآمد و هزینه‌های خود را انجام دهید و در نهایت نمی‌توانید برای درآمد خود بودجه بندی کنید، می‌توانید سراغ اپلیکیشن های حسابداری شخصی بروید. اگر تمام کارهای مربوط به رسیدگی حساب‌های شخصی برای شما بسیار زمان‌بر است و همچنین خیلی علاقه‌ای به برنامه ریزی مالی به صورت دستی ندارید، چرا از این ابزارها استفاده نکنید؟ به جای تمرکز بر روند بودجه بندی، روی ارزشی که اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی برای شما و زندگی شما به ارمغان می‌آورند تمرکز کنید.
  • استفاده از بودجه: بودجه بندی برای میزان درآمد و دستمزد خود، برای این است که با برنامه سرمایه خود را مصرف کنید. زینسی در مسیرِ انتخابِ اینگونه نرم‌افزارها همراه شماست تا هم در زمان خود صرفه جویی کنید و هم در مورد حساب‌های مالی خود دقیق عمل کنید. برای اینکه به شما بیشتر کمک کنیم، پیشنهاد می‌کنیم که هر ماه تاریخ مشخصی را برای برنامه ریزی در این اپلیکیشن‌ها مشخص کنید. با پرداخت قبض و صرف سایر هزینه‌های ماهانه، آن را به روز کنید. به این ترتیب می‌توانید برای میزان درآمد باقی مانده خود برنامه ریزی کنید و خریدهای خود را انجام دهید.
  • برای هزینه‌های مازاد خود محدودیت تعیین کنید: یک قسمت مهم از بودجه شما درآمد خالص یا مبلغی است که پس از کسر هزینه‌های خود از درآمد باقی می‌ماند. اگر پولی برای شما باقی مانده است، می‌توانید از آن برای تفریح، سرگرمی و هزینه‌های مازاد خود استفاده کنید؛ اما فقط تا یک مقدار مشخص می‌توانید برای خریدهای مازاد خود اقدام کنید. نرم افزار های حرفه ای حسابداری به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی حتی برای ماه‌ها بعد خود برنامه ریزی کنید و در زمان خود نیز صرفه جویی کنید. قبل از اینکه خرید بزرگی انجام دهید، مطمئن شوید که این هزینه در دیگر هزینه‌های شما تداخل ایجاد نمی‌کند.
  • مدام هزینه‌های خود را رصد کنید: هر خرید کوچکی روی هم جمع می‌شود و در پایان ماه خواهید دید که بودجه شما صرف مواردی شده که به هیچ عنوان برای آنها برنامه ریزی نکرده بودید. مدام هزینه‌های خود را رصد کنید تا از هزینه‌های خارج از درآمد خود جلوگیری کنید. رسیدهای خود را در جایی ذخیره کرده و در اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی تمام خرج‌های مربوط به آنها را یادداشت کنید؛ هزینه‌ها را دسته بندی کنید تا بتوانید راحت‌ها روی آنها مدیریت داشته باشید.
  • همیشه سعی کنید تا مطابق با درآمد خود هزینه کنید: هر شخصی همیشه دوست دارد تا خریدهایی داشته باشد که با تخفیف باشد و ارزان‌تر تمام شود. حال، شما اگر در بودجه خود در اپلیکیشن حسابداری شخصی خود محدودیت دارید، می‌توانید بیشتر خریدها خود را در فصول تخفیف و فروش ویژه انجام دهید و همچنین از کوپن و کد تخفیف نیز استفاده کنید.
  • پس انداز برای خریدهای بزرگ: شما می‌توانید با پس انداز بیشتر خود را برای خریدهای بزرگ‌تر و هزینه‌های بزرگ زندگی خود آماده کنید. اگر برای خرید و هزینه‌ای بزرگ کمی صبر کنید و آن را به طور کامل بررسی کنید، هم می‌توانید پس انداز خود را در حساب‌هایتان بیشتر کنید و هم در انتخاب خود عاقلانه‌تر تصمیم بگیرید.
  • خرید با استفاده از کارت اعتباری را محدود کنید: کارت‌های اعتباری بدترین دشمن یک افراد هستند. وقتی نقدینگی شما تمام شود، به سادگی به کارت‌های اعتباری خود روی می‌آورید بدون اینکه فکر کنید آیا توانایی پرداخت هزینه پیش رو را دارید یا خیر. در مقابل تمایل به استفاده از کارت‌های اعتباری خود برای خریدهایی که توانایی پرداخت آنها را ندارید، مقاومت کنید، خصوصاً در مورد کالاهایی که واقعاً نیازی به آنها ندارید.
  • به طور منظم کار پس انداز را انجام دهید: برای پس انداز خود نیز، مانند دیگر موارد در اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی برنامه ریزی داشته باشید. واریز پول به حساب پس انداز به صورت ماهانه می‌تواند به شما کمک کند که در خرج‌های خود با فکر تصمیم بگیرید.

سخن پایانی

سعی کنید تا عادات مصرف صحیح پول را تمرین کنید؛ در ابتدا ممکن است عادت نداشته باشید که از قبل برای درآمد و هزینه‌های خود برنامه ریزی کنید و خریدها را به تعویق بیندازید تا زمانی که توانایی خرید آنها را به دست آورید. اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی این عادت را در شما ایجاد می‌کنند و می‌توانید تصمیم گیری به موقع و صحیح در مورد مسائل مالی خود داشته باشید. هرچه بیشتر این عادت‌ها را بخشی از زندگی روزمره خود کنید، مدیریت پول و درآمد برای شما آسان‌تر خواهد بود و وضع مالی شما بهتر خواهد شد.

منبع: وب سایت زینسی

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.