همه چیز راجع به آیلتس

0

Everything about IELTS

 

گرفتن مدرک آیلتس طی سال های اخیر تبدیل به دغدغه مهم بسیاری از ما و هموطنانمان شده است. تا جایی که برخی از داوطلبان سال‌ها از یک آموزشگاه به یک آموزشگاه دیگر برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب سرگردانند! متاسفانه آموزش‌محور و استاندارد نبودن بیشتر موسسات زبان، باعث شده است وقت، انرژی و هزینه های زبان آموزان به هدر برود. این آموزش غلط گاهی تا آنجا پیش می رود که داوطلب آزمون آیلتس، حتی به طور دقیق نمی داند آزمون آیلتس چیست و چه تکنیک ها و استراتژی هایی برای رسیدن به نتیجه دلخواه در آن وجود دارد. در این مطلب تلاش کردیم شما را با آزمون آیلتس آشنا کنیم و همه چیز را راجع به آیلتس با شما درمیان بگذاریم!

آزمون آیلتس چیست!؟

IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System است. با شرکت در این آزمون، میزان مهارت و آمادگی شما برای کار کردن در شرکت ها و سازمان های خارجی، اقامت در یک کشور دیگر، ادامه تحصیل و … به زبان انگلیسی سنجیده می شود. آیلتس به صورت مشترک از طرف کنسول بریتانیا، دانشگاه کمبریج و مرکز آیلتس استرالیا در بیش از صدها کشور جهان برگزار می شود. هر سال بیش از یک میلیون داوطلب در این آزمون شرکت می کنند. در واقع آیلتس مهارت های ارتباطی مختلف در زبان انگلیسی را می سنجد و برای هر مهارت یک مقیاس 9 نمره ای در نظر گرفته است. هر دانشگاه، موسسه یا سازمانی ممکن است یک نمره بخصوص از شما بخواهد؛ برای مثل ممکن است شما برای پذیرش گرفتن از یک دانشگاه به نمره 7 آیلتس احتیاج داشته باشید اما برای یک دانشگاه دیگر نمره 6 هم کافی باشد.

رونیکس

دو ماژول مختلف در این آزمون وجود دارد: ماژول آکادمیک (Academic) و ماژول عمومی (General Training). هر دوی این ماژول ها سنجش بسیار دقیقی بر روی مهارت های شنیداری یاListening ، خواندن یاReading ، نوشتاری یا Writing و گفتاری یا Speaking دارند. بخش شنیداری و گفتاری آزمون آیلتس در هر دو ماژول یکسان است اما بخش‌های خواندن و نوشتاری تا حدی متفاوت هستند. کسانی که می خواهند در دانشگاه های انگلیسی زبان و در مقطع بالای کارشناسی ادامه تحصیل بدهند، در نوع آکادمیک آزمون آیلتس شرکت می کنند. اما کسانی که می خواهند در کشورهای انگلیسی زبان کار کنند، احتیاج به گذراندن دوره های فنی حرفه ای یا اخذ دیپلم دارند و یا قصد اقامت در یک کشور دیگر را دارند، باید داوطلب آزمون عمومی آیلتس (General Training) شوند.

البته نوع دیگری از این آزمون هم به نام آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills وجود دارد که برای هدف های بخصوصی برگزار می شود. در این نوع از آزمون، تنها مهارت های Listening و Speaking سنجیده می شود.

بعد از شیوع بیماری کویید19 در جهان، نوع دیگری به نام IELTS Indicator به وجود آمد.

 

مهارت های مختلف در آیلتس

همانطور که گفتیم آزمون آیلتس 4 مهارت مختلف دارد که ادامه هر کدام را به اختصار برای شما توضیح خواهیم داد. حتی اگر تاکنون در کلاس آیلتس هم شرکت کرده اید، باز هم خواندن این توضیحات دقیق می تواند به شما کمک کند.

 

بـخش لیسنینگ آزمــون آیلتس

در این بخش، شما در 4 قسمت صحبت های تک نفره‌ای را خواهید شنید. هر کدام از این قسمت ها شامل 10سوال 1 امتیازی است یعنی مجموعا باید به چهل سوال پاسخ بدهید. Listening آیلتس تقریبا سی دقیقه طول می کشد.

پیش از پخش شدن هر قسمت، به شما زمان کوتاهی داده می شود که تا به سوالات نگاهی بیندازید. حواستان باشد لیسنینگ تنها یک بار پخش می شود! در انتهای Listening آیلتس، به شما 10 دقیقه اضافه داده می شود تا پاسخ هایتان را در پاسخنامه وارد کنید. بخش Listening آیلتس در هر دو ماژول آکادمیک و جنرال مشابه است البته بخش های سوم و چهارم Listening، فضای آکادمیکی دارند.

 

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس

اسپیکینگ آیلتس یک مصاحبه رو در رو بین شما و ممتحن آیلتس است. این قسمت از آزمون سه بخش دارد، بین 11 تا 14 دقیقه طول می کشد و مکالمه شما به وسیله‌ی Voce Recorder ضبط می شود. توجه داشته باشید که اسپیکینگ آیلتس در یک روز و سه مهارت دیگر در یک روز دیگر برگزار می شود.

 

بخش ریدینگ آزمون آیلتس

این بخش آزمون آیلتس در هر دو ماژول سه بخش و 40 سوال دارد. سوالات ریدینگ آیلتس به نسبت یک سوم بین سه قسمت تقسیم شده اند. یعنی سه بخش که هر کدام 14، 13 و 13 سوال دارد.

ریدینگ آیلتس در ماژول Academic شامل سه Passage آکادمیک و علمی است اما در ماژول جنرال ترینینگ دارای سه Sectionاست که Sectionسوم آن مثل Passage های ماژول Academic است ولی هر کدام از Section های اول و دوم آن به دو بخش دیگر تقسیم می شوند. جدول نمره دهی نیز در این دو ماژول با هم متفاوتند. اگر شما متقاضی شرکت در ماژول جنرال ترینینگ باشید باید به سوالات بیشتری جواب درست بدهید تا همان نمره را کسب کنید.

 

بخش رایتینگ آزمون آیلتس

در رایتینگ آیلتس از شما خواسته می شود به سوالات پاسخ نگارشی بدهید. این مهارت آیلتس دو قسمت یا Tasks دارد که قسمت اول آن در ماژول های آکادمیک و جنرال ترینینگ متفاوت است.

تسک دوم آیلتس یک مقاله یا Essay است با موضوعی ثابت و اجباری که 40 دقیقه زمان دارید و باید برای آن حداقل 250 کلمه بنویسید. در این بخش از شما خواسته می شود با استفاده از تجربه و دانش شخصی تان استدلال کرده و از ادعاهایتان پشتیبانی کنید.

تسک یک IELTS Writing در ماژول آکادمیک در واقع خلاصه ای از واقعیت ها یا Factual Summary است که به آن گزارش یا Report هم گفته می شود. در این تسک یک نمودار به شما داده می شود. شما باید ویژگی‌های اصلی آن را انتخاب کنید و از آنها یک خلاصه یا Summary بنویسید. شما باید برای این قسمت دستکم 150 کلمه بنویسید و حدودا 20 دقیقه زمان دارید.

در تسک یک IELTS Writing در ماژول جنرال ترینینگ، شما باید یک نامه یا Letter بنویسید. موضوع این نامه به شما داده می شود. استایل نامه هایی که در این قسمت می نویسید ممکن است رسمی، نیمه رسمی یا غیر رسمی باشد. در این تسک هم حدود 20 دقیقه زمان دارید و باید حداقل 150 کلمه بنویسید.

 

رسیدن به نمره دلخواه آیلتس چطور ممکن است؟

رسیدن به نمره مطلوب در آزمون آیلتس، نیازمند داشتن یک برنامه و آموزش هدفمند و استاندارد است. آکادمی زبان اکسیر تجربه و شهرت قابل توجهی در خصوص آموزش آیلتس دارد.

دوره های آیلتس اکسیر، منحصر به فرد هستند و به کمک آن ها می توانید به راحتی به نمره دلخواه‌تان دست پیدا کنید. البته نمره ای که در انتها کسب می کنید، بسته به تلاش، وقت و انرژی‌ای که خواهید گذاشت متفاوت خواهد بود اما به طور کلی، دوره های آیلتس در اکسیر بازه ای بین 4 تا 6 ماه است که برای هر دو ماژول نمره ای از 5 تا 8 را در بر خواهد گرفت.

تمام تلاش ما بر این است تا بهترین منابع آیلتس را در اختیار زبان آموزان‌مان قرار بدهیم. بدون شک، کتب آموزشی اکسیر آیلتس، محتواهای دشوار آموزشی آیلتس را به ساده ترین و روان ترین شکل ممکن به شما آموزش می دهند. این مجموعه تمامی چیزهایی که یک متقاضی آیلتس نیاز دارد، در اختیار او قرار می دهد و می تواند داوطلب را به نمره 8 آیلتس برساند. این مجموعه هم به شکل خوداموز IELTS و هم برای یادگیری در کلاس به همراه استاد، مناسب است.

آکادمی زبان اکسیر از بدو تولدش، شروع به تولید محتواهای رایگان در حوزه آیلتس و زبان عمومی کرد. این محتوا را به صورت کاملا رایگان در اختیار عموم گذاشت. مسئولیت اجتماعی ما ایجاب کرده به بسیاری از متقاضیان آیلتس که به هر دلیلی توان یا دسترسی شرکت در کلاس های آیلتس را ندارند، کمک کنیم. اموزش رایگان آیلتس در وبسایت ما می تواند کمک بزرگی به هر داوطلبی بکند که قصد شرکت در آیلتس را دارد.

 

با لبخند انتخاب می شویم؛ با عشق میزبانتانیم.


 

ExirAcademy.org

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.