چطور با تغییرات دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ همسو شویم؟ – آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس

0

واقعیت انکار ناپذیر این است که کسب و کارهای دیجیتال در طول سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ جهش‌های بزرگی را تجربه کردند. حتی کمپانی‌های بزرگی مثل گوگل و مایکروسافت نوع به روز رسانی‌ها را تغییر داده و همسو با این جهش‌های بزرگ حرکت می‌کنند. فرقی نمی‌کند که کسب و کارکوچک و خانگی را در دنیای دیجیتال مدیریت می‌کنید یا مدیر مارکتینگ بزرگی با چندین پروژه فعال هستید، واقعیت این است که روش تنظیم استراتژی دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است. و هر فعال حوزه دیجیتال بایستی به این تغییرات آگاه باشد.

 

  • با به روزرسانی‌های بزرگ گوگل در ۲۰۲۱ همسو شوید!

گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو و پررنگ ترین عامل در سئو، طی سال گذشته ویژگی‌های جدید و تغییرات بزرگی در روند ارزش گذاری و رتبه بندی وبسایت ها و همچنین در ابزارها ارائه کرده است.

رونیکس

در ماه می سال جاری گوگل از معیار تازه‌ی core web vital رونمایی کرد که زمان بارگیری سایت، میزان تعامل و ثبات محتوا را به روش‌های تازه‌ای اندازه گیری کرده و در رتبه بندی لحاظ می کند. در این به روزرسانی تجربه کاربری بسیار در رتبه بندی سایت تاثیر گذار شده است.

در هفته‌های اخیر این کمپانی از بی تاثیر شدن AMP در رتبه بندی سایت خبر داده است.

جزئی ترین مسائل مثل برتری نمایش حساب‌های کاربری کسب و کارهایی که مدیر خانم دارند در گوگل مای بیزینس تا بزرگترین مسائل مانند جایگزین شدن قوانین FloC به جای استفاده از کوکی‌ها، همه و همه اخباری هستند که در سال جدید منتشر شده اند و در تصمیم گیری‌های مارکترها و سئو کاران بسیار تاثیرگذار هستند.

بهتر است این اخبار را از رسانه‌های به روز و معتبری مثل خبرنامه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس پیگیری کنید و با توجه به تغییراتی که هنوز هم تمام نشده اند تصمیم بگیرید.

۲.برای خداحافظی با کوکی ‌ها آماده باشید!

باورش ساده نیست اما کوکی‌ها به زودی غیر قابل استفاده خواهند شد و قوانین تازه حریم خصوصی کاربران جایگزین آن خواهند شد. اما این اتفاق در حال رخ دادن است و به طور مثال گوگل اعلام کرده است که تکنولوژی Floc را جایگزین کوکی‌ها خواهد کرد.

این تکنولوژی از مجموع داده‌های کاربران برای تشخیص روندها و اطلاعات مورد نیاز وبمستران و… به جای کوکی های شخصی استفاده می کند. مرگ کوکی های شخص ثالث نحوه هدف گذاری و ردیابی تبلیغات دیجیتال را تغییر می دهد و برای موفق شدن در سال ۲۰۲۱ بایستی برای گزینه‌های جایگزین آماده شوید.


۳. فعالیت در رسانه های صوتی را شروع کنید!

یکی از جنجالی ترین اتفاقات سال ۲۰۲۱ فعال شدن رسانه کلاب هاوس و حضور افراد از اقشار مختلف در اتاق های کنفرانس صوتی بود. این رسانه صوتی با سرعت مناسب و قابلیت حضور تعداد نامحدودی از افراد در هر اتاق به سرعت جایگاه خود را در شبکه های اجتماعی محبوب دنیا پیدا کرده است. در حال حاضر از دورهمی های گپ و گفت به زبان انگلیسی تا اتاق‌های مباحثه سیاسی بین مطرح ترین چهره‌های دولتی همه جور بحثی در این رسانه پیدا می شود.

اهمیت اتاق‌های صوتی که در سال‌های کوید ۱۹ با استقبال عجیبی روبه‌رو شد را همچنین از رفتار رقابت جویانه سایر کمپانی‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرحی مثل فیسبوک، اینستاگرام، ردایت و… نیز می‌توان دریافت.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس، به عنوان یکی از متخصصین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در این باره توضیح می دهد: « امکان ارتباط متقابل و همچنین تعداد زیاد کاربران این رسانه باعث شده که بستر مناسبی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان و ایجاد حس اعتماد و ارتباط و وفاداری به برند در مشتریان بالقوه و بالفعل باشد. بنابراین توصیه می کنیم در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود فعالیت‌های اتاق های کنفرانس را نیز لحاظ کنید.»

 

۴. لوکال سئو را جدی تر بگیرید!

طی دوسال اخیر در پروسه رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و دوری گزینی از حضور در اجتماع افراد رفته رفته به انجام آنلاین کارهای روزانه شان بیشتر و بیشتر عادت کرده‌اند.

در همین راستا پلتفرم‌هایی مثل گوگل مپ و Google My Business تغییرات چشمگیری داشته و راه‌ را برای سئوی محلی کسب و کارها هموارتر کرده اند. حالا کاربران می توانند با جستجوی کلمات کلیدی پر رقابت رسانه های ثبت شده در گوگل مپ و GMB را در بالای صفحه نتایج جستجو ببینند و حتی مواردی مثل سفارش غذا را به صورت مستقیم در این پلتفرم ها انجام بدهند.

اگر کسب و کار خود را در این دو رسانه ثبت نکرده یا حساب کاربری کامل و قابل اعتمادی با تمام اطلاعات مورد نیاز کاربران از جمله تصاویر، شماره تلفن، ساعت کاری و… را نساخته اید بهتر است هرچه سریع تر این اقدامات را انجام بدهید. همچنین کلمات کلیدی محلی مانند «رستوران سنتی در اصفهان» را به لیست محتواهای خود اضافه کنید.

 

۵. برای جستجوی صوتی نیز بهینه شوید

طبق اعلام گوگل در دوسال گذشته جستجوهای صوتی در گوگل ۲۲ درصد افزایش داشته اند و این مقدار برای مخاطبان یک وبسایت اصلا کم نیست.

بهتر است این نکته را مدنظر قرار داده و با استفاده از راه کارهای زیر سایت خود را برای جستجوهای صوتی نیز بهینه کنید:

  • استفاده از کلمات کلیدی محاوره و گفتاری ( کاربران در جستجوی صوتی به زبان محاوره صحبت می کنند)
  • استفاده از نشانه گذاری اسکیما و قابل فهم کردن محتوا برای موتورهای جستجو
  • فعال سازی و تقویت صفحات FAQ ( بیشتر جستجوهای صوتی با کلمات پرسشی مثل چگونه؟ کی؟ کجا؟ و… شروع می شوند و سوالات رایج سایت شما می‌تواند پاسخ خوبی برای آن ها مهیا کند. )

۶. طراحی سایت ریسپانسیو ارائه کنید

تعداد کاربران موبایلی و تبلت به طرز چشمگیری رو به افزایش است. در سال جاری تعداد کاربران موبایلی وبسایت ها از کاربران دسکتاپ بیشتر شده اند. این مساله نشان می‌دهد که بایستی سایت را برای تمامی کاربران و تمامی دستگاه‌های مقصد مناسب، با سرعت بالا و طراحی مناسب آماده کرد.

کارشناسان طراحی سایت در آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس در این باره چنین نوشته اند: « با توجه به فاکتورهای تازه رتبه بندی گوگل، بر اساس تجربه کاربران از سایت، وبسایت های تجاری که به سئو اهمیت می دهند بایستی در اسرع وقت نسبت به ریسپانسیو سازی سایت خود اقدام کنند. »

سخن پایانی

دنیای دیجیتال و IT با سرعت تصاعدی رو به رشد است. گذراندن دوره و آموزش یک باره برای موفقیت در این حوزه کافی نیست. تفاوت میان کسب و کارهای دیجیتال موفق و غیر موفق را حضور یک تیم متخصص، هوشمند و آگاه به مسائل روز تعیین می کند.

پیشنهاد می کنیم برای تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین خود از جمله تعیین استراتژی، سئو، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و طراحی سایت از تیم های متخصص و با تجربه ای مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس کمک بگیرید.

سایت : https://tasagency.net/

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.