یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

0

همیشه از دیر باز اولین سوال تمام زبان آموزان هنگام ثبت نام در آموزشگاه زبان و یا در برخورد با معلمین خود این بوده است که یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد و چند سال باید زبان خواند تا کامل به آن مسلط شویم. این سوال از بُعد حرفه ای و نگاه زبان شناسانه چندین و چند جواب دارد که در این مقاله به آنها به طور کامل خواهیم پرداخت.

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری بیشتر از همه چیز به هدف فراگیر از یادگیری آن زبان دارد. برای مثال کودکی را تصور کنید که از سن 7 سالگی مشتاق یادگیری است و والدین آگاه وی او را به آموزشگاه برای یادگیری زبان برده اند. مدت زمانی که این کودک می تواند در آموزشگاه برای یادگیری سپری کند، قطعا طولانی تر از سن نوجوانان و بزرگسالانی است که عجله بیشتر و فرصت کمتری دارند، ولی از سوی دیگر کودک مورد نظر به دلیل سن پایین تر و انعطاف پذیر بودن بیشتر نیمکره چپ مغز خود، اگر درست و جدی پبگیر باشد، زبان جدید را جامع و کامل تر و در حد زبان مادری خود فرا خواهد گرفت.

مدت زمان آموزش زبان انگلیسی برای سن‌های مختلف

 

رونیکس

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی، بسته به مهارت، زمینه و سن زبان آموز متفاوت است. در اینجا بر اساس سن، میزان حدودی زمان ها را گفته ایم تا یک دید کلی به دست آورید.

برای کودکان و رسیدن به یک سطح حرفه ای، این پروسه از 7 تا 17 سالگی ممکن است طول بکشد و سپس حتی می تواند در دانشگاه هم مطالعه زبان را به طور حرفه ای ادامه دهد. این بدین معنی نیست که والدین پول خود را هدر داده اند، بلکه به این معناست که آنها سرمایه گذاری عظیمی در آینده وی کرده و او را از کودکی چند زبانه بار آورده اند که بعد ها کنار رشته دانشگاهی خود، فرصت های شغلی طلایی بیشتری به خاطر دانستن زبان خارجی خواهد داشت.

دوره بعدی که آن هم بسیار پر طرفدار است نوجوانی است که معمولا از سنین دوازده سالگی وارد آموزشگاه می شوند و تقریبا تا پایان دوره های تخصصی و حرفه ای CAE و FCE چیزی حدود پنج الی شش سال را سپری می کنند و اکثرا هم موفق می شوند.

دوره های بزرگسالان بر اساس نیاز های خود که بیشتر دانشگاهی، مهاجرتی، درسی و … هستند، به دو دسته تقسیم می شوند. گروه اول بر اساس کمبود وقت و عجله شدید فقط به دنبال یادگیری انگلیسی سطحی، پایه ای و کاربردی معمولی هستند که در کل شاید 2 سال هم مطالعه نکنند. اما گروهی دیگر که می خواهند به صورت حرفه ای و تخصصی با هدف ورود به بازار کار حرفه ای، زبان را بخوانند و مدرک های معتبر دریافت کنند، مدت 5 الی 6 سال یادگیری زبان طول می کشد. دقت کنید که انگلیسی گروه اول بزرگسالانی که مثال زدیم، بسیار سطحی و آماتور است چون عملا درگیر سطوح تخصصی نشده اند ولی باز از هیچ بهتر است و بعدا می توانند با اندکی برنامه ریزی مسیر حرفه ای شدن را ادامه دهند.

این زمان ها ارتباطی به کلاس های حضوری یا آنلاین ندارد و یک استاندارد آموزشی هستند. به عنوان مثال دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی سایت فرالن نیز بر اساس همین زمان ها دوره های خودشان را برای کلیه سطوح و سنین برگزار می کنند. اگر به دنبال کلاس های آنلاین زبان هستید، سایت فرالن را به شما پیشنهاد می کنیم.

چرا باید زبان انگلیسی را آموزش ببینیم؟

در جواب این سوال باید بگوییم که دانستن علومی نظیر کار با کامپیوتر و زبان انگلیسی، امروزه دیگر بر همگان واجب است. چرا که وارد بازار کار حرفه ای شدن، به روز کردن خود در هر رشته ای، مهاجرت، بیزنس و تحصیلات عالی و … عملا بدون دانستن زبان انگلیسی غیر ممکن و محال است. کافیست فقط با یک انگلیسی خوب در هر رشته ای وارد بازار کار شوید و از دنبای بی پایان اینترنت در رشته خود استفاده و علم خود را به روز رسانی کنید تا ببینید هزاران هزار افق و پنجره جدید رو به رویتان است. چون دیگر نه استرس زبان و نه مترجم خواهید داشت و یک سر و گردن از همگان بالاتر خواهید بود.

 

هزینه کلاس های زبان چطور است؟

در جواب این سوال باید بگوییم که اصلا ترس هزینه کردن را نداشته باشید چون پس از یادگیری زبان انگلیسی به صورت درست و دقیق، با کمی درایت و زیرکی در هر زمینه ای از زبان انگلیسی درآمد کلانی به دست خواهید آورد و تمام هزینه ها به شما طی فرآیند کاری بر خواهد گشت. علاوه بر آن امروزه دیگر مانند قدیم نیازی به خرید کتاب چاپی و گران نیست و تمام کتاب ها و دیکشنری ها در قالب های دیجیتالی و پی دی اف و اپلیکیشن در سایت های مختلف مانند فرالن یا مرجع آموزش زبان ایرانیان موجود است که خود این امر هزینه ها را به حداقل خواهد رساند و این بهترین گزینه و راه است.

 

چه زمانی به مدارک بالا نظیر IELTS و TOEFL می رسیم؟

جواب این سوال هم بسیار آسان است. یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری، سطوح A1, A2, B1, B2, C1, C2 دارد که به ترتیب درج شده A1 مبتدی و C2 فوق پیشرفته است. شما به راحتی با کسب مدرک B2 انگلیسی می توانید در آزمون های IELTS و TOEFL شرکت کنید و این مدارک را کسب کنید. رسیدن به این درجه (B2) فقط به توانایی و تلاش شما بستگی دارد و حتی در دو سال هم با برنامه صحیح و فشرده امکان پذیر است.

گرامر یاد بگیریم یا لغت؟

در پایان بد نیست به این امر هم اشاره کنیم به هیچ وجه خودتان را درگیر اسامی ساختار ها و … نکنید. از مسیر یادگیری لذت ببرید و این دو را کنار هم باد بگیرید. اگر مدرس خوب داشته باشید و آموزشگاه حرفه ای بروید، این دو مقوله چنان برای شما راحت جا خواهد افتاد که چشم بر هم بزنید می بینید ترم های بالای زبان را دارید سپری می کنید. گرامر و لغت هر دو مکمل هم هستند. در فراگیری صحیح زبان ابتدا ساختار ها را کم کم ولی به صورت غیر مستقیم یاد خواهید گرفت و مطابق با متد های روز، لغات را در این ساختار ها خواهید گنجاند و پیش خواهید رفت.

سایت های زیادی مقالات و مطالب آموزشی مختلفی برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی دارند. بیاموز و فرالن (Feralan.com) از جمله سایت هایی هستند که فعالیت خوبی در زمینه آموزش زبان انگلیسی دارند که می توانید سری به آن ها بزنید.

 

جمع بندی

در پایان کل این مقاله را به صورت خلاصه بیان می کنیم. فقط توجه داشته باشید زمان های گفته شده برای کلاس های عمومی و گروهی هستند و منظور کلاس های خصوصی فشرده نیست. اگر بزرگسال هستید و می خواهید زبان انگلیسی را در سطح قابل قبولی صرفا برای کار راه اندازی روزمره یاد بگیرید، چیزی حدود 2 الی 3 سال زمان نیازی دارید. اما اگر بخواهید در سطوح حرفه ای و تخصصی یاد بگیرید، 5 الی 6 سال زمان برای یادگیری زبان انگلیسی لازم است.

اگر کودکی در سن 7 سالگی شروع کند، ممکن است تا سن 17 سالگی نیز طول بکشد اما به یک سطح حرفه ای خواهد رسید. اما اگر در سن نوجوانی آموزش زبان را شروع کند، بین 5 الی 6 سال طول می کشد.

فراموش نکنید که یادگیری زبان انگلیسی در این عصر دیگر یک مهارت اضافه به شمار نمی آید، بلکه تبدیل به یک الزام برای کار و حرفه شده است. چه در حوزه زبان های خارجی فعالیت کنید چه نه، قطعا به زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت و کمک زیادی به شما خواهد کرد تا زندگی بهتری داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.