بهترین جا برای کمپینگ اطراف تهران کجاست؟

1

سفرهای دسته‌جمعی به آغوش طبیعت، یکی از راهکارهای مؤثر برای تغییر روحیه و دریافت انرژی دوباره است. در این مطلب از چطور قصد داریم که تعدادی مقصد جذاب به‌قصد کمپینگ اطراف تهران را به شما معرفی کنیم؛ بنابراین اگر ساکن کلان‌شهر تهران هستید و دلتان برای آرامش طبیعت تنگ شده است، این مطلب از چطور را از دست ندهید.

سفر به نقطه‌ای دنج در طبیعت و برپا کردن چادر، شما را از دغدغه‌های زندگی شهری دور می‌کند و به آرامش سوق می‌دهد. اگر به کمپینگ و فواید آن برای جسم و روح علاقه دارید یا به‌دنبال راهی برای فرار از روزمرگی و خستگی‌‌های زندگی امروز هستید، وقت‌‌گذرانی چندروزه در دامان طبیعت، یکی از راهکارهای برگشت آرامش و انرژی به وجودتان است. اگر ساکن تهران هستید و به‌دنبال فرار از هیاهوی شهر، این مطلب مقاصد جذابی را به شما معرفی می‌کند.

رونیکس

۱. دشت آزو در دماوند، یکی از بهترین مقاصد کمپینگ اطراف تهران

دشت آزو از مقاصد کمپینگ اطراف تهران

طبیعت دماوند یکی از یهترین گزینه‌های برای کمپینگ در اطراف تهران است و سرسبزی بهشتی دشت‌های آن، حسابی از نو اشتیاق به زندگی را در رگ‌هایتان به جریان می‌اندازد. دشت آزو در منطقه‌ دماوند، از اولین انتخاب‌های طبیعت‌گردها و شیفتگان سفر به سبک کمپینگ است. این منطقه نمایی ۳۶۰ درجه پیش رویتان قرار می‌دهد و رنگ سبز دشت با آبی آسمان برای آنکه هوش از سر ببرند، به شکل هنرمندانه‌ای باهم ترکیب شده‌اند.

اما زیبایی این منطقه با دیو سپید کامل می‌شود و نمی‌توانید از تماشای قله دماوند چشم بردارید. دشت در بهار و تابستان، سرشار از هوایی خنک و دل‌چسب است و چشمه‌های زلال لذت این هوای خنک را دوچندان می‌کنند. پیاده‌روی در دشت، عکاسی حرفه‌ای یا آماتور از مناظر رؤیایی و تماشای آسمان پر ستاره‌ٔ شب از تفریحات جذاب در طول مدت کمپینگ در دشت آرزو است.

بهترین زمان سفر به دشت آزو

بهار و تابستان بهترین زمان سفر به دشت آزو است. در بهار می‌توانید گل‌های خوش‌رنگ‌ولعاب دشت را تماشا کنید و از سرسبزی و تازگی طبیعت لذت ببرید. خنکای هوای این منطقه در تابستان نیز حسابی به دل می‌نشیند و می‌توانید در این منطقه چادر برپا کنید و از هوای مطلوب دماوند در تابستان لذت ببرید.

مسیر دسترسی به دشت آزو

فاصله دشت آزو تا نواحی شمال شرق تهران، حدود ۱۰۰ کیلومتر است. اگر از تهران راهی این منطقه از دماوند می‌شوید، باید وارد جاده‌ دماوند شوید و سپس مسیرتان را در جاده‌ هراز ادامه دهید. بعد از پشت‌سر گذاشتن رودهن، پلور و آب اسک، به جاده‌ نوا در سمت راستِ جاده‌ٔ هراز می‌رسید. وارد جاده‌ نوا شوید تا در نهایت بعد از تقریبا ۱۰ کیلومتر به مقصد برسید.

آدرس: مازندران، جاده هراز، روستای نوا، دشت آزو

موقعیت دشت آزو روی نقشه

۲. دریاچه لزور، در چندکیلومتری تهران

دریاچه لزور از مقاصد کمپینگ اطراف تهران

در فهرست بهترین مقاصد کمپینگ اطراف تهران، دریاچه لزور نیز قرار دارد. بهار و تابستان بهترین زمان سفر به دریاچه لزور و برپا کردن چادر در اطراف این دریاچه است. این دریاچه در شمال‌شرق تهران و در مرز استان تهران و مازندران واقع شده است. دریاچه لزور با نام «سد سیاه» نیز شناخته می‌شود. سد سیاه آب‌وهوایی دل‌چسب دارد و گزینه‌ مطلوبی برای سفرهای سبک کمپینگ اطراف تهران محسوب می‌شود.

روستای لزور از توابع شهرستان فیروزکوه است. فاصله این روستا تا تهران در حدود ۱۶۰ کیلومتر است. هرساله گروه‌های طبیعت‌گردی با تجهیزات کمپینگ از تهران راهی روستای لزور و دریاچه آن می‌شوند. این روستای تاریخی در میان رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است و با فیروزکوه فاصله‌ای در حدود ۴۵ کیلومتر دارد. مسیر این دریاچه و روستای آن انتخاب بسیاری از کوهنوردان برای صعود به «قله میشینه مرگ» است.

روستا و دریاچه لزور از بهترین مقاصد برای سفر یک روزه اطراف تهران و اقامت شبانه در طبیعت هم هست. آسمان شب در این منطقه بسیار دیدنی است و ستارگان حسابی غوغا می‌کنند.

بهترین زمان سفر به دریاچه لزور

خنکای هوای این منطقه، یکی از دلایل سفرهای بهاری و تابستانی است. همچنین طبیعت جذاب این منطقه نیز به زیبایی آن در این فصول اضافه می‌کند. فصل پاییز نیز می‌تواند یکی از زمان‌های منتخب برای سفر باشد، به‌شرط آنکه شرایط آب‌وهوایی را خوب بسنجید و مجهز سفر کنید.

مسیر دسترسی به روستا و دریاچه لزور

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به این دریاچه برسید، از طریق روستای ارجمند میسر می‌شود. از تهران به سمت جاده‌ فیروزکوه حرکت کنید و مسیرتان را تا رسیدن به پمپ‌بنزین نمرود ادامه دهید. سپس وارد جاده فیروزکوه به لاسم شوید و به‌سمت شمال‌غرب برانید. بعد از رسیدن به روستای ارجمند، حدود ۱۱ کیلومتر تا روستای لزور فاصله دارید. بعد از پشت‌سر گذاشتن روستاهای شادمهند و اهنز، به روستای لزور خواهید رسید. برای رسیدن به دریاچه لزور، مسیری خاکی پیش رویتان است.

آدرس: تهران، فیروزکوه، روستای ارجمند، روستای لزور

موقعیت دریاچه لزور روی نقشه

۳. روستای شهرستانک، از دیگر مقاصد کمپینگ اطراف تهران

روستای شهرستانک از مقاصد کمپینگ اطراف تهران

روستای شهرستانک یکی از مقصدهای کمپینگ اطراف تهران است و طبیعتی معرکه دارد. این روستا در استان البرز، منطقه‌ کرج، و در ۶۵کیلومتری شمال تهران واقع شده است. زیبایی این منطقه در تمام فصول چشمگیر است. این روستا با رودهای زلال و سرسبزی گیاهان فراوان، از مقاصد جذاب برای طبیعت‌گردی و سفر به سبک کمپینگ محسوب می‌شود و انتخاب بسیاری از طبیعت‌گردها است.

از نظر تاریخی نیز این روستا حائز اهمیت است. کاخ ییلاقی ناصرالدین‌شاه و همچنین کتیبه‌ٔ قجری در این نقطه از کرج جا خوش کرده است.

تهرانی‌ها گاهی به‌قصد سفر یک‌روزه راهی این روستا می‌شوند و در مواقع بسیاری نیز چند روزی را با برپا کردن چادر در این روستا اقامت می‌کنند. از محوطه‌ٔ کاخ ناصرالدین‌شاه و آلاچیق‌هایی که در روستا مستقر است هم برای برپایی چادر می‌توان استفاده کرد. البته پیشنهاد ما برای کمپینگ در این روستا، مناطقی است که کمی دورتر از روستا قرار دارند. این‌طور می‌توانید شب را در طبیعتی بکرتر به صبح برسانید. البته توجه به راهنمایی‌های راه‌بلدها و کسانی که پیش از این تجربه‌ٔ اقامت شبانه در طبیعت این منطقه را داشته‌اند، از اولویت‌های سفر است تا بتوانید اقامتی امن را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به روستای شهرستانک

طبیعت شهرستانک بی‌نظیر است و هر رنگ آن در هر چهار فصل دیدنی است. شهرستانک شما را شگفت‌زده خواهد کرد و درختان، طراوات و شادابی شکوفه‌ها را به تصویر می‌کشند. سرمای دل‌چسب بهاری مجبورتان می‌کند که لباس گرم همراه داشته باشید. طبیعت شهرستانک در تابستان فوق‌العاده است و هوای بهشتی و خنک این موقع از سال در این روستا انرژی‌بخش است و می‌تواند شما را از گرمای تابستانی شهر نجات دهد. پاییز شهرستانک دنیایی از رنگ است و زیباترین تصویر پاییزی در نزدیکی تهران را می‌توانید در این روستا ببینید. در این فصل باید با توجه به سرما و باران‌های احتمالی، مجهز سفر کنید و قبل از حرکت از وضعیت آب‌وهوا و جاده با خبر شوید. زمستان فصل مناسبی برای سفر به سبک کمپینگ در شهرستانک نیست و سرمای هوا می‌تواند اذیت‌کننده باشد.

مسیر دسترسی به شهرستانک

اگر مبدأ حرکت شما شهر تهران است، باید به‌سمت شمال تهران حرکت کنید و وارد آزاد‌راه تهران ـ شمال شوید. بعد از پشت‌سر گذاشتن سنگان، یکی از زیباترین آبشارهای اطراف تهران و وارد شدن به محدوده‌ٔ استان البرز، وارد جاده‌ٔ چالوس شوید و سپس مسیرتان را در جاده‌ شهرستانک ادامه دهید. برای رفتن به طبیعت بکر اطراف روستا، باید بعد از رسیدن به روستا، کمی پیاده‌روی کنید.

آدرس: استان البرز، کرج، منطقه‌ آسارا، نرسیده به گچ‌سر

موقعیت روستای شهرستانک روی نقشه

۴. روستای افجه، دهکده‌ای رنگارنگ برای کمپینگ اطراف تهران

دشت هویج افجه از مقاصد کمپینگ اطراف تهران

منطقه‌ی لواسان کوچک در شهرستان شمیرانات یکی از گزینه‌های فهرست کمپینگ اطراف تهران است. روستای افجه در این منطقه از بهترین مقصدها برای تهرانی‌ها محسوب می‌شود. افجه روستایی کوهستانی و سردسیر است و دشت هویج آن بسیار مشهور است. این منطقه‌ پوشش گیاهی جذابی دارد و در آن ردیف درختان گیلاس، گردو و… صف کشیده‌اند. فاصله‌ٔ این روستا تا تهران در حدود ۴۵ کیلومتر است و در شمال‌شرقی پایتخت واقع شده است.

افجه به‌عنوان مقصد سفرهای یک‌روزه و همچنین مقصد سفرهای کمپینگ برای تهرانی‌ها محسوب می‌شود. دامنه‌ٔ کوه‌ریزان در اطراف افجه یکی از بهترین مقصدهای سفر کمپینگ در لواسان است. در مسیر این دامنه تا افجه می‌توانید بساط چادر را به پا کنید. همچنین دشت هویج از فضاهای مناسب برای اقامت کمپینگ است و در شرایط آب‌وهوایی مطلوبش می‌توانید چادرتان را بر پا کنید.

حتما مجهز سفر کنید و یادتان باشد که این منطقه بادخیز است و برای کمپینگ امن، نیاز به ابزارها و تجربه‌های کوهنوردی دارید.

بهترین زمان سفر به روستای افجه

از میان جاهای دیدنی تهران در بهار، روستای افجه یکی از شگفت‌انگیزهاست. بهار بهترین زمان سفر به منطقه‌ افجه است و اقامت بهاری به‌سبک کمپینگ در این روستا به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد شد. افجه در اردیبهشت و خرداد بسیار دیدنی می‌شود و زمان خوبی برای بستن بار و بندیل و راهی شدن به این منطقه است. پاییزهای افجه نیز بسیار جذاب و دیدنی است و زمان خوبی برای سفر محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی به روستای افجه

روستای افجه در شمال‌شرق تهران واقع شده است. اگر از پایتخت قصد سفر به این منطقه را دارید، باید وارد بزرگ‌راه بابایی شوید و سپس مسیرتان را در جاده‌ٔ لشگرک ادامه دهید. سپس وارد کمربندی شهید رجایی شوید و در ادامه وارد جاده‌ٔ لواسان به سینک شوید تا در نهایت به مقصد برسید.

آدرس: شهرستان شمیرانات، لواسانات، لواسان کوچک، روستای افجه

موقعیت روستای افجه روی نقشه

۵. طبیعت دریوک، منطقه‌ای رؤیایی برای کمپینگ اطراف تهران

دریوک از مقاصد کمپینگ اطراف تهران

دشت و آبشار دریوک در روستای نمارستاق و در کوه‌های جاده‌ هراز واقع شده‌اند و یکی از بهترین مقصدهای سفرهای کمپینگ اطراف تهران محسوب می‌شوند. روستای نمارستاق در استان مازندران و در بخش لاریجان جا خوش کرده است و دسترسی خوبی به آمل دارد. آب‌وهوای مطلوب و خنک روستای کوهپایه‌ای نمارستاق سبب شده که در روزهای گرم تابستان، مسافران راهی این منطقه شوند. سرسبزی دشت‌ها و مناطق کوهستانی در این روستا، از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود و مخمل سبز در هر نقطه از این روستا کشیده شده است.

دریوک از تهران در حدود ۱۵۵ کیلومتر فاصله دارد و در جهت شمال‌شرق پایتخت جا خوش کرده است. یکی از زیباترین پدیده‌های این منطقه را باید آبشار دریوک دانست که قدوقامت آن به ۱۰۰ متر می‌رسد. از جذابیت‌های سفر به دریوک، امکان استفاده از آبگرم طبیعی لاریجان و فرصت آب‌تنی در طبیعت است. اقامت بهاری و تابستانی در دشت دریوک، با وجود امکان آب‌تنی در آبگرم طبیعی، به سفری خوش و پرخاطره تبدیل خواهد شد.

بهترین زمان سفر به دشت و آبشار دریوک

در هر زمان از سال می‌توانید به طبیعت دریوک واقع در منطقه‌ نمارستاق سفر کنید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید. با وجود این، بهار و تابستان بهترین زمان سفر به دریوک و اقامت به‌سبک کمپینگ در این منطقه است. سرسبزی طبیعت کوهپایه‌ای و آب‌وهوای لطیف و دل‌چسب، از دلایل سفر به این منطقه است.

مسیر دسترسی به دشت و آبشار دریوک

از تهران تا دشت دریوک در حدود ۳ ساعت راه است. ابتدا باید وارد جاده‌ بومهن شوید. بعد از پشت‌سر گذاشتن آبعلی، مسیرتان را در جاده‌ آبعلی به سمت دماوند ادامه دهید تا به تونل امام‌زاده هاشم برسید. مسیرتان را در این تونل ادامه دهید و سپس وارد جاده‌ هراز شوید. حین راندن در جاده‌ هزار، بعد از پشت‌سر گذاشتن بایجان در جاده‌‌ هراز و نزدیک شدن به منطقه‌ علی‌آباد، در سمت چپ جاده یک بریدگی وجود دارد که بعد از پیچ‌وتاب فراوان شما را به مقصد می‌رساند.

آدرس: استان مازندران، نرسیده به آمل، بخش لاریجان، منطقه‌ی نمارستاق

موقعیت دریوک روی نقشه

برای کمپینگ اطراف تهران آماده باشید!

وسایل مورد نیاز برای کمپینگ

وسایل مورد نیاز سفر برای کمپنیک کمی متفاوت از سفرهای دیگر است. دست‌کم وسایل زیر را در اختیاز داشته باشید:

  • کیسه خواب و پتو؛
  • زیرانداز؛
  • لباس گرم؛
  • کفش مناسب؛
  • چادر مسافرتی؛
  • آتش‌زنه؛
  • تخت‌آویز طبیعت‌گردی؛
  • ظروف فلزی مناسب کوهنوردی؛
  • چراغ‌های سربند کمپینگ؛
  • پاوربانک.

چند نکته‌ مهم در مورد سفرهای به‌سبک کمپینگ

  • مدت‌زمان اقامت را با توجه به وضعیت آب‌وهوا و شرایط همسفران‌تان بسنجید.
  • مواد غذایی فاسدنشدنی و مقوی تهیه کنید. آجیل و میوه‌های خشک از بهترین مواد غذایی در این نوع سفر هستند.
  • محدوده‌ای مناسب برای برپایی چادر انتخاب کنید. منطقه‌ استقرار چادر باید نسبت به اطراف، مرتفع‌تر باشد.
  • چک‌لیستی از لوازم موردنیاز سفر تهیه کنید تا فراموش نکنید که تمام آنها را همراه خود ببرید.

در آخر

سفرهای سبک کمپینگ، صیقل‌دهنده‌ روح انسان هستند و استقامت در شرایط سخت طبیعت را به مسافران می‌آموزند. دوست‌داران سفرهای کمپینگ، همزیستی با دیگر افراد در شرایط غیرمعمول را به‌خوبی یاد می‌گیرند. مقصدهای سفرهای کمپینگ اطراف تهران، از بهترین فرصت‌ها برای تجربه‌ طبیعت‌گردی در جمع دوستان است. برای آشنایی با دیگر مقاصد سفرهای داخلی و خارجی، مطالب گردشگری در مجله‌ چطور را دنبال کنید.


در ادامه بخوانید: پارک های جنگلی تهران؛ طبیعت‌گردی در دل پایتخت

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. امیز می‌گوید

    بسیار عالی، خلاصه و مفید