مزیت اجتماعی آموزش زبان خارجی

0

هرکسی دلایل خاص خود را برای یادگیری زبان دارد، اما در اینجا چیزی است که همه آنها مشترک هستند: دریافت مزایای تغییر دهنده زندگی. در این مقاله 10 مزیت اجتماعی یادگیری یک زبان خارجی را به شما نشان معرفی می‌کنیم. در اینجا برخی از برجسته ترین مزایای اجتماعی و روانشناختی یادگیری یک زبان خارجی آورده شده است.

1.ارتباطات

دانستن یک زبان خارجی دنیای جدیدی را برای شما باز خواهد کرد. یکی از بزرگترین لذت های یادگیری یک زبان این است که می توانید آن را با مردم محلی صحبت کنید. با برقراری ارتباط با افراد بومی، به سرعت در مورد زبان، محیط اطراف خود و افراد دیگر بیشتر یاد خواهید گرفت.

ایجاد ارتباط با دیگران بخش بزرگی از بهبود مهارت های زبانی شماست. به عنوان مثال، اگر با یک دانش آموز خارجی ارتباط برقرار می‌کنید، شاید آنها کلاسی را توصیه کنند که می‌توانید برای بهبود تلفظ خود شرکت کنید. اگر با یک کارمند هتل صحبت کنید، شاید آنها لیستی از مکان هایی را که فکر می‌کنند گردشگران دوست دارند ببینند به شما ارائه دهند. شما هرگز نمی دانید با برقراری ارتباط به زبان دیگران از دیگران چه چیزی یاد خواهید گرفت. میراث

رونیکس

برای خانواده هایی که با کشور دیگری پیوند دارند، آموزش زبان خانواده می‌تواند به شما کمک کند تا با میراث خود ارتباط برقرار کنید. با یادگیری «زبان خانواده» زودتر، کودکان می‌توانند با احساس غرور قوی برای پیشینه فرهنگی خود بزرگ شوند.

2. روش های جدید تفکر با آموزش زبان

صحبت کردن به چند زبان به معنای توانایی تفکر به بیش از یک روش است. برای دانش‌آموزان، این طرز تفکر انعطاف‌پذیر به این معنی است که کارهای مدرسه اغلب قابل کنترل‌تر می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که دانش آموزانی که زبان دوم را یاد می گیرند از نظر شناختی از همسالان خود جلوتر هستند. طبق مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) انجام شده است، کودکان دوزبانه می‌توانند سریع‌تر از کودکان تک زبانه بین وظایف خود ارتباط ایجاد کنند. بنابراین، ارتباط بین وظایف برای آنها به همان اندازه طبیعی است که جابجایی بین زبانها.

3. مزایای اجتماعی

مقاله‌ای توسط مرکز Hanen بیان می‌کند که افرادی که اموزش زبان دوم دیده‌اند و دوزبانه هستند می‌توانند راحت‌تر روی کارهای خاص تمرکز کنند. توجه و حل مسئله با مهارت بیشتر افراد در زبان دیگر افزایش می یابد. از نظر تحصیلی، کودکان دوزبانه نه تنها در زبان، بلکه در ریاضیات و علوم نیز از همکلاسی های خود پیشی می‌گیرند.

 

4.دیدگاه جهانی و چندفرهنگی

آموزش زبان اغلب به معنای یادگیری فرهنگ مرتبط با آن است. کودکانی که با چندین فرهنگ آشنا هستند با نقاط قوت و ضعف هر کدام آشنا می‌شوند. به نوبه خود، آنها احتمالاً درک و پذیرش افراد از فرهنگ‌های دیگر را آسان تر خواهند یافت.

طبق یک مقاله تحقیقاتی از کالج اوزاکا جوگاکوین، کودکانی که از سنین پایین آموزش زبان می‌بینند و دوزبانه و دوفرهنگی هستند ممکن است دقیقاً نسبت های یکسانی از هر فرهنگ را اتخاذ نکنند. بلکه با آزمون و خطا، تصمیم خواهند گرفت که چه چیزی برای آنها بهتر است. این فرآیند ممکن است همیشه یک تصمیم آگاهانه نباشد، آنها انتخاب می‌کنند که کدام عناصر فرهنگی را صرفاً با تجربه عناصر هر دو تطبیق دهند.

5. منافع اجتماعی بهتر با آموزش زبان

کودکان دوفرهنگی صرف نظر از اینکه چگونه با هر فرهنگ شناسایی می شوند، در موقعیت منحصر به فردی قرار می گیرند – آنها می توانند با گروه ها به روش هایی ارتباط برقرار کنند که همه نمی توانند. افرادی که آموزش زبان دیده‌اند و دوزبانه هستند، نسبت به تک زبانه ها دیدگاه جهانی بیشتری دارند.

6.مهارت و لهجه

لهجه ها معمولا در طول زمان توسعه می یابند زیرا افراد مهارت خود را افزایش می دهند. یکی از مزایای داشتن لهجه این است که می توانید گفت و گوی واضحی را برای دیگر گویشوران بومی ارائه دهید. کودکان این فرصت را دارند که زبانی را با مهارت بومی (یا نزدیک به بومی) یاد بگیرند و بدون لهجه صحبت کنند. بسیاری از مطالعات در مورد این موضوع این مضمون را به اشتراک می‌گذارند که «هرچه فرد جوان‌تر باشد وقتی آموزش زبان می‌بینند، احتمال کسب تلفظ بومی و همچنین مهارت در آن زبان بیشتر می‌شود». یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی، شرکت در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی است.

بهترین سنین برای آموزش زبان از سنین پیش دبستانی یا مهدکودک تا حدود 12 سالگی را شامل می‌شود. مبتدیان مسن هنوز هم می‌توانند یک زبان را به خوبی یاد بگیرند، اما ممکن است بیشتر طول بکشد، و علاوه بر این، لهجه آنها احتمالا هرگز با لهجه یک بومی مطابقت نخواهد داشت. با این حال، برای کسانی که می‌خواهند از یادگیری یک زبان خارجی سود ببرند، هرگز برای یادگیری زود یا دیر نیست.

7.همدلی بیشتر

وقتی با آموزش زبان دوم سطح آگاهی فرهنگی بالاتری داشته باشید، می‌توانید همدلی بیشتری با افراد دیگر از فرهنگ‌های مختلف نشان دهید. شما قدرت زبان را بیشتر درک خواهید کرد و در مورد نحوه استفاده از آن (هم به زبان مادری و هم به زبان خارجی) دقت بیشتری خواهید کرد. شما بیشتر با افکار و نیازهای دیگران هماهنگ خواهید شد، چیزی که صرف نظر از اینکه به چه زبانی صحبت می کنید برای شما مفید خواهد بود.

8. بهبود مهارت های زبان مادری

زمانی که می توانید به زبان دیگری بهتر ارتباط برقرار کنید، خواهید دید که طبیعتاً به زبان خود نیز بهتر ارتباط برقرار می کنید. هنگامی که با زبانی روبرو شوید که آن ظرافت ها را ندارد، متوجه ظرافت ها و ظرافت های زبان خود خواهید شد. در آینده استفاده دقیق تری از بیان زبانی خواهید داشت.

9.اعتماد به نفس و خودآگاهی بهتر با آموزش زبان

آموزش زبان دیگر زمان، تعهد و مهارت زیادی را می‌طلبد. اگر خودتان را وقف این کار کنید و موفق باشید، احتمالاً افزایش زیادی در عزت نفس خود تجربه خواهید کرد. احساس می کنید که می توانید هر کاری انجام دهید؛که به نفع زندگی اجتماعی شما خواهد بود زیرا از بودن در اطراف لذت بیشتری خواهید برد و کمتر خودآگاه خواهید بود.

یادگیری زبان در موسسه زبان سخن برتر

حتی با وجود دوره های آموزش زبان در مدرسه، اکثر جوانان تنها به یک زبان صحبت می‌کنند. یادگیری زبان در کودکی می‌تواند از بسیاری از موانعی که بزرگسالان و بزرگسالان جوان اغلب با آن مواجه می شوند جلوگیری کند. یادگیری زبان فقط به دلایل عملی مفید نیست، مانند تقویت گزینه های شغلی، بلکه برای بهبود زندگی اجتماعی شما نیز عالی است. در این مقاله سعی شد مزایای اجتماعی آموزش زبان دوم را بررسی کنیم. امیدواریم از این مطالب استفاده کرده باشید. آموزشگاه سخن برتر Sokhanbartar.net کار تدریس خصوصی زبان توسط بهترین معلم های خصوصی را سالهاست که انجام می‌دهد. همچنین این آموزشگاه کلاس‌های آنلاین برای یادگیری زبان‌های انگلیسی، آلمانی، ترکی و… را با بهترین معلم‌ها برای سراسر دنیا اجرا می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.