برزیل و جاهای دیدنی آن را بیشتر بشناسید

0

برزیل یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که آن را به فوتبال و فستیوال‌های رنگارنگش می‌شناسیم. اگر دوست دارید درباره برزیل و جاذبه‌های آن بیشتر بدانید، در ادامه با چطور همراه باشید.

برزیل کجاست؟

برزیل با نام رسمی جمهوری فدراتیو برزیل، کشوری در آمریکای جنوبی است که نیمی از خشکی این قاره را پوشانده. این کشور بعد از روسیه، کانادا، چین و آمریکا پنجمین کشور بزرگ جهان است. کشور برزیل ۷۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی در مجاورت اقیانوس اطلس دارد و با تمام کشور‌های آمریکای جنوبی به‌جز شیلی و اکوادور هم‌مرز است. آرژانتین، پاراگوئه و بولیوی در جنوب غربی، پرو در غرب، کلمبیا در شمال غربی و ونزوئلا، گویان، سورینام، و گویان فرانسه در شمال با برزیل همسایه‌اند.

رونیکس

کشور پهناور برزیل از نظر آب‌وهوایی و مناطق جغرافیایی بسیار متنوع است و تالاب‌ها، ساواناها، فلات‌ها و کوه‌های کم‌ارتفاع را در بر می‌گیرد. کشور برزیل بیشترِ رودخانه آمازون را در خود جای داده است و گسترده‌ترین جنگل بارانی بکر در جهان را دارد.

پرچم برزیل

پرچم برزیل

پرچم ملی برزیل شامل یک دایره‌ آبی به‌عنوان نماد آسمان پرستاره و نواری منحنی است که شعار ملی «Ordem e Progresso» (نظم و پیشرفت) روی آن نوشته شده است. این دایره درون یک لوزی زرد در پس‌زمینه‌‌ای سبز قرار دارد.

اقامت برزیل

با درخواست مجوز از مقامات مسئول دولت برزیل‌، اجازه اقامت صادر می‌شود تا مهاجر بتواند با توجه به هدف اقامت خود در این کشور اقامت کند.

چگونه اقامت برزیل بگیریم؟

دلایل اصلی صدور مجوز اقامت در برزیل عبارت‌اند از:

  • تحقیق، آموزش، تحصیل دانشگاهی؛
  • امور درمانی و بهداشتی؛
  • کمک‌های بشردوستانه؛
  • کار؛
  • سرمایه‌گذاری؛
  • اتحاد اعضای خانواده.
ویزای بازدیدکننده ممکن است به اجازه اقامت تبدیل شود، مشروط به اینکه طبق قانون روند آن طی شود.

ویزای دائم (VIPER)

این ویزای برزیل به اتباع خارجی اعطا می‌شود که قصد دارند بیش از ۲ سال در این کشور زندگی کنند و این شرایط را داشته باشند:

  • با شهروندی برزیلی یا فردی با اقامت دائم ازدواج کرده باشند؛
  • افراد بازنشسته‌ای که مستمری عادی دریافت می‌کنند؛
  • کارمندان، استادان، دانشمندان یا محققان واجد شرایط؛
  • مدیران، سرمایه‌گذاران یا مدیران شرکت‌های واقع در منطقه تجارت آزاد (ZPE).

پس از ۴ سال داشتن ویزای دائم، فرد می‌تواند برای شهروندی اقدام کند. در صورتی تابعیت اعطا می‌شود که:

  • فرد مدام در کشور اقامت داشته باشد؛
  • تسلطش به زبان پرتغالی پذیرفتنی باشد؛
  • به فرهنگ و تاریخ برزیل آگاه باشد.
در صورتی که فرد با شهروندی برزیلی ازدواج کرده باشد، ممکن است این زمان کمتر از ۴ سال شود.

ویزای سرمایه‌گذاری

اتباع خارجی که مدارک اثبات تمکن مالی و قصد سرمایه‌گذاری مستقیم در برزیل را دارند، می‌توانند ویزای دائمی (VIPER) دریافت کنند.

دریافت ویزای سرمایه‌گذاری مستلزم سرمایه‌گذاری به میزان تعیین‌شده توسط وزارت کار است. این مبلغ معمولا حدود ۵۰۰هزار رئال برزیل‌ برای سرمایه‌گذاری فردی است. سرمایه‌گذاری ۱۵۰‌هزار رئالی در حوزه‌های فناوری یا تحقیقاتی یا استخدام ۱۰ کارمند برزیلی نیز ممکن است فرد را واجد شرایط دریافت این ویزا کنند.

اقتصاد برزیل

برزیل‌‌ یکی از برترین کشورها در حوزه معدن، کشاورزی و تولید است و بخش خدماتی این کشور به‌سرعت در حال رشد است. این کشور یکی از تولیدکنندگان پیشروی بسیاری از مواد معدنی است، از جمله:

  • سنگ آهن؛
  • قلع؛
  • بوکسیت (سنگ معدن آلومینیوم)؛
  • منگنز؛
  • طلا؛
  • کوارتز و الماس و سایر جواهرات.

برزیل‌‌ منبع اصلی قهوه، پرتقال و تولیدکننده عمده شکر، سویا و گوشت گاو در جهان است و مقادیر زیادی فولاد، خودرو، لوازم الکترونیکی و کالاهای مصرفی هم صادر می‌کند. از اواسط قرن بیستم که این کشور به‌سرعت شهرنشینی و بهره‌برداری از منابع معدنی، صنعتی و برق‌آبی خود را آغاز کرد، اهمیت کشاورزی برزیل کاهش یافته است و شهر سائوپائولو به یکی از مراکز صنعتی و تجاری بزرگ جهان تبدیل شده است.

جاذبه‌های گردشگری برزیل

اگر دوست دارید به برزیل‌ سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم جاذبه‌ها را که در ادامه معرفی می‌کنیم از دست ندهید.

۱. تماشای مسابقه فوتبال در ریو دو ژانیرو

ماراکانا برزیل

فوتبال در برزیل‌ بسیار محبوب است و مسابقات فوتبال با شور و هیجان خاصی برگزار می‌شوند. ماراکانا در ریو دو ژانیرو یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال دنیاست و ۱۰۰هزار نفر در آن به تماشای مسابقات می‌نشینند. بهترین مسابقه‌ها برای تماشا مسابقه تیم‌های محلی در سری آ برزیل هستند، چون با هیجان بیشتری برگزار می‌شوند و بلیت مسابقه‌ها هم معمولا ارزان‌تر است.

۲. شرکت در کارناوال ریو

کارناوال ریو جشنواره‌ای محبوب و پرهیجان و پر از موسیقی و لباس‌‌های رنگارنگ است. این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های دنیاست و در هر روز از برگزاری آن، ۲میلیون نفر در خیابان‌ها در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند. این کارناوال هر سال در فوریه برگزار می‌شود و هزینه‌های سفر به برزیل در این مدت به‌خاطر این جشنواره چند برابر می‌شود.

۳. گشت‌وگذار در برازیلیا

برازیلیا پایتخت برزیل است و معمولا گردشگران آن را نادیده می‌گیرند. این شهر در سال ۱۹۶۰ تأسیس شد و مرکز معماری عجیب و مدرن این کشور است. کنگره ملی با ساختارهای عجیب و کاسه‌شکل و کلیسای سنتوآریو دوم بوسکو (Santuário Dom Bosco) با پنجره‌های بلند و باریکش که از شیشه مورانو آبی‌رنگ هستند نیز در این شهر قرار دارند. در این شهر از پارک ملی ۶۰هزارهکتاری برازیلیا دیدن کنید و در مسیرهای بین درختان بلند آن قدم بزنید و از دیدن گونه‌های منحصربه‌فرد حیات‌وحش لذت ببرید.

۴. بازدید از منطقه طبیعی پانتانال

منطقه طبیعی پانتانال در برزیل

پانتانال بزرگ‌ترین تالاب جهان است که که در غرب برزیل قرار دارد و بخش‌هایی از آن هم در بولیوی و پاراگوئه قرار گرفته‌اند. بیش از ۱۱هزار گونه جانوری در این قسمت زندگی می‌کنند، از جمله گوزن مردابی کمیاب، مورچه‌خوار غول‌پیکر و ماکائو. تورهایی برای بازدید از این منطقه برزیل برگزار می‌شوند که بیشترشان چند‌روزه هستند و حداقل حدود ۸۲۵ رئال برزیل در روز هزینه دارند.

۵. استراحت در رسیفی

رسیفی که در شرق برزیل قرار دارد، مقصدی عالی برای کسانی است که می‌خواهند سفر آرامی را تجربه کنند و از سواحل برزیل لذت ببرند. در این شهر می‌توانید از سواحل مختلفی بازدید کنید که بعضی از آنها شلوغ و بعضی دیگر خلوت و آرام‌اند. از تفریحات ساحلی می‌توان به غذاخوردن در رستوران‌ها و امتحان‌کردن لذیذترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی اشاره کرد.

۶. سفر به سالوادور

جمعیت برزیل

سالوادور به‌لطف جامعه آفریقایی‌برزیلی پرجنب‌وجوشش پایتخت فرهنگی برزیل نام گرفته است. در کلیساهای قدیمی این شهر، افرادی با مذاهب گوناگون در کنار هم عبادت می‌کنند. ساختمان‌هایی با معماری استعماری و رنگ‌آمیزی‌شده با رنگ‌های پاستلی و حیاط‌ها و خیابان‌های سنگفرش‌شده از جذابیت‌های این شهر هستند. دسترسی آسانی به فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و موسیقی زنده از دیگر ویژگی‌های سفر به سالوادورند.

۷. سفر به سائوپائولو

سائوپائولو سومین شهر بزرگ جهان و بزرگ‌ترین شهر آمریکای جنوبی، بیش از ۲۰میلیون نفر جمعیت دارد. این کلانشهر برای کسانی که عاشق زندگی شبانه، موسیقی زنده و رستوران‌های خوب هستند، بهترین مقصد گردشگری است. هر منطقه از شهر درست مثل شهری کوچک و جداگانه است که حال‌وهوای متفاوتی دارد. سائوپائولو مقصد هنری در حال شکوفایی است که می‌توانید تئاترهای تجربی و سینماهای هنری متعدد آن را کشف کنید.

۸. یادگیری کاپوئرا

هنرهای رزمی برزیل

کاپوئرا ترکیبی از رقص، موسیقی و هنرهای رزمی است که بردگان آفریقایی‌ تقریبا ۵۰۰ سال پیش خلقش کردند تا تمرینات رزمی خود را پنهان کنند. در شهرهای بزرگ‌تر برزیل می‌توانید برای شرکت در کلاس‌های مقدماتی آن ثبت‌نام‌ کنید. در ریو دو ژانیرو هزینه کلاس‌ها از ۷۰ رئال برزیل شروع می‌شوند.

۹. استراحت در ایلها گراند

هرگز از ظاهر این منطقه متوجه نمی‌شوید که این بهشت گرمسیری زمانی مخفیگاه دزدان دریایی، محل زندگی جذامیان و زندانی فوق‌امنیتی بوده است. امروزه مردم برزیل (مخصوصا اهالی ریو) در تعطیلات آخر هفته به این مکان می‌روند تا در سواحل زیبا و بکر آن استراحت کنند. تعداد انگشت‌شماری هاستل و اقامتگاه در این منطقه وجود دارد و بیشتر جزیره از جنگل‌ها و سواحل دست‌نخورده تشکیل شده است. برای استراحت، قطع ارتباط با دنیای بیرون و کمی لذت‌بردن از آرامش طبیعت به این منطقه سفر کنید.

۱۰. بازدید از اورو پرتو

اورو پرتو شهر استعماری قرن‌هفدهمی و یکی از زیباترین شهرهای برزیل است. این شهر را به خانه‌های رنگارنگ، کلیساهای باروک و میدان‌های بزرگ و سرسبزش می‌شناسند. اورو پرتو در حدود ۴۰۰کیلومتری شمال ریو واقع شده است.

۱۱. پیاده‌گردی در پارک ملی تیجوکا

پارک ملی تیجوکا برزیل

پارک ملی تیجوکا بزرگ‌ترین جنگل بارانی شهری در جهان است که ۸۳۰۰ هکتار وسعت دارد. این منطقه میزبان بیش از ۳۵۰ گونه مختلف از پستانداران، پرندگان و خزندگان از جمله میمون‌های زوزه‌کش است که اخیرا پس از وقفه‌ای ۱۰۰ساله به پارک بازگشته‌اند.

مسیرهای پیاده‌روی متعددی در پارک وجود دارد که طی‌کردن آنها چندین ساعت طول می‌کشد. یکی از این مسیرها از آبشارها و جنگل‌های بارانی متراکم عبور می‌کند. این پیاده‌روی فقط ۲ ساعت طول می‌کشد و مناظری از نیتروی و خلیج گوانابارا را به نمایش می‌گذارد. ورودی این پارک رایگان است.

پرسش‌های رایج

۱. زبان مردم برزیل چیست؟

زبان پرتغالی زبان اول بیشتر برزیلی‌هاست، با این حال کلمات خارجی متعددی به فرهنگ لغت ملی این کشور راه پیدا کرده‌اند.

۲. جمعیت برزیل چقدر است؟

برزیل‌ پنجمین کشور پرجمعیت جهان است و یک‌سوم مردم آمریکای لاتین در این کشور زندگی می‌کنند. جمعیت برزیل تقریبا ۱۹۰میلیون نفر یعنی ۲۲٫۳۱ نفر در هر کیلومترمربع است.

۳. پایتخت برزیل کجاست؟

برازیلیا پایتخت برزیل‌ و از نظر جمعیت سومین شهر پرجمعیت برزیل است.

۴. سفارت برزیل در تهران کجاست؟

سفارت برزیل‌ در خيابان سرلشگر فلاحی (زعفرانيه)، خيابان بهار، نبش خيابان يکتا قرار دارد.

۵. واحد پول برزیل چیست؟

واحد پول برزیل‌ رئال برزیل‌ است.

شما بگویید

تابه‌حال به برزیل سفر کرده‌اید؟ آیا در این کشور زندگی می‌کنید؟ چه چیزهایی درباره این کشور می‌دانید؟ از دانسته‌ها و تجربه‌هایتان برای ما و مخاطبان بگویید.


در ادامه بخوانید: جمهوری دومینیکن کجاست؟ مکان‌های دیدنی آن را بشناسید

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع nomadicmatt britannica
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.