جمهوری دومینیکن کجاست؟ مکان‌های دیدنی آن را بشناسید

0

جمهوری دومینیکن پربازدیدترین مقصد گردشگری در منطقه کارائیب است. حتما تصاویر زیبای جاذبه‌های گردشگری این کشور را در پوسترهای توریستی دیده‌اید؛ سواحل شنی سفید با آب‌های زلال که با درختان نخل احاطه شده‌اند. اگر از علاقه‌مندان به مقصدهای توریستی ساحلی هستید، فرصت سفر به جمهوری دومینیکن را از دست ندهید.

جمهوری دومینیکن کجاست؟

جمهوری دومینیکن کشوری در جزیره هیسپانیولا در مجمع‌الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب است. این کشور مناطق جغرافیایی متنوعی دارد، از کوهستان گرفته تا ساحل و دریاچه. میانگین دمای این جزیره ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و تنوع آب‌و‌هوایی جالب‌توجهی دارد.

رونیکس

جمهوری دومینیکن میزبان اولین کلیسای جامع، قلعه و صومعه ساخته‌شده در قاره آمریکاست و در منطقه استعماری سانتو دومینگو، جاذبه‌هایی ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی دارد. شاید برایتان جالب باشد که ورزش ملی این کشور بیسبال است.

جاذبه‌های جمهوری دومینیکن

گستره‌ای بی‌پایان از سواحل زیبای ماسه‌ای و سفیدرنگ با آب‌های زمردین دریای کارائیب بهترین مقصد تفریحی جمهوری دومینیکن است. اگر دنبال استراحتگاه‌های مجلل با همه امکانات، هتل‌های مخصوص ماه‌عسل، اقامتگاه‌های خانوادگی مناسب با فهرستی بی‌پایان از فعالیت‌های تفریحی و ورزش‌های آبی هستید، دومینیکن مقصد مناسبی برای شماست.

در ادامه، مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکن را معرفی می‌کنیم.

۱. ساحل باوارو (Bavaro Beach)

ساحل باوارو در پونتا کانا قرار دارد که یکی از شهرهای توریستی دومینیکن است. در کنار این ساحل اقامتگاه‌های تفریحی متعددی هست و همگی دسترسی راحتی به تفریحات آبی دارند. اینجا مقصدی نیست که بتوانید در آن سفری آرام را تجربه کنید و پر از شور و هیجان است.

قایق‌سواری، پاراسیلینگ، شنا و جت اسکی از فعالیت‌ها تفریحی جذابی هستند که در این مکان می‌توانید تجربه کنید. از نظر تنوع رستوران‌ها و مراکز خرید هم اینجا هیچ کم‌وکسری ندارد.

۲. منطقه تاریخی سانتو دومینگو (Santo Domingo)

جایی که کریستف کلمب برای اولین بار وارد آمریکا شد، این شهر است و در آن شلوغی و ازدحام زندگی مدرن را در پس‌زمینه ساختمان‌های چندصدساله می‌بینید. آثار معماری استعماری که امروزه بسیاری از آنها به موزه، رستوران، مغازه و هتل‌های عجیب‌وغریب تبدیل شده‌اند، شما را به سفری در دل تاریخ می‌برند.

بیشتر جاذبه‌ها حوالی خیابان ال کوند (Calle El Conde) قرار دارند. این خیابان به مراکز خرید و رستوران‌های روبازش شهرت دارد. در همین کوچه‌پس‌کوچه‌ها می‌توانید ساختمان‌های قدیمی متعددی مثلا کلیسای پریمادا یا اولین کلیسای جامع آمریکا را ببینید که هنوز هم از آن استفاده می‌شود.

۳. پورتو پلاتا (Puerto Plata)

در امتداد ساحل شمالی، مقصد تفریحی پورتو پلاتا و ساحل زیبا و معروفش قرار دارد که یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جمهوری دومینیکن است. این ساحل ماسه‌ای طلایی پر از استراحتگاه‌های مجلل است، هرچند تعدادشان به هتل‌های پونتا کانا نمی‌رسد.

این منطقه بسیار آرام‌تر پونتا کاناست و احساس آرامش بیشتری دارد. سواحل با قایق و ورزش‌های آبی شلوغ نشده‌اند. البته این منطقه زیبا برای شنا یا غواصی هم مناسب است. در این منطقه می‌توانید قدم‌زنان به سواحل دست‌نخورده با درختان نخل و جنگل‌های انبوه سر بزنید.

۴. شهر ساحلی کابارت (Cabarete)

کابارت شهری ساحلی و آرام است. این شهر به‌خاطر فضای آرام و ساحل بزرگ هلالی‌شکلش معروف است که بازدیدکنندگان می‌توانند روی شن‌ها ساحل بنشینند و غذایشان را همان‌جا بخورند.

برخلاف مقاصد‌های لوکس جمهوری دومینیکن مانند پونتا کانا و پورتو پلاتا، این شهر پر از استراحتگاه‌های چندجانبه و برنامه‌های توریستی نیست. این شهر میزبان کسانی است که دوست دارند سفری ساده و غیرتجملی را تجربه کنند، مثلا کوله‌گردها، بازنشسته‌ها و کایت‌بوردسواران و موج‌سوارانی که برای گذراندن چند هفته یا چند ماه به اینجا می‌آیند، مخصوصا در طول زمستان.

اگر در نزدیکی پورتو پلاتا اقامت دارید، می‌توانید سفر یک‌روزه به این شهر را تجربه کنید، آنجا خرید کنید و در رستوران‌های عالی محلی غذا بخورید. اوایل شب‌، به‌ویژه آخر هفته‌ها و سه‌شنبه‌ها، نوازندگان در رستوران‌های ساحلی محلی اجرا می‌کنند که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و جذاب باشد.

۵. شهر ساحلی لاس گالراس (Las Galeras)

در دورترین نقطه شبه‌جزیره سامانا، جایی که جاده به دریا ختم می‌شود و مشرف به یکی از سواحل زیبای منطقه است، شهر کوچک لاس گالراس قرار دارد. دورافتاده‌بودن این شهر ساحلی برای مسافرانی که دنبال تجربه‌ای بی‌سابقه هستند جذاب خواهد بود. سواحل پوشیده از نخل، شن‌های سفید و آب فیروزه‌ای مناظری بی‌نظیر را خلق کرده‌اند که شبیهش را هیچ‌جای دیگری پیدا نمی‌کنید.

سواحل این منطقه از بهترین سواحل جمهوری دومینیکن هستند و تجربه‌ای متفاوت با مقصدهای تفریحی اصلی جزیره را ارائه می‌دهند. در اینجا می‌توانید قایق کرایه کنید تا شما را به ساحلی دورافتاده برساند.

خود شهر فقط یک خیابان اصلی دارد. رستوران‌هایی که بسیاری از آنها را مهاجران فرانسوی اداره می‌کنند، غذاهای فوق‌العاده‌ای را با قیمت‌های بسیار کم ارائه می‌دهند. رستوران‌های کوه‌های اطراف یا در امتداد صخره‌های کنار اقیانوس، غذاهای متنوع‌تری دارند که البته برای رسیدن به آنها باید از شهر فاصله بگیرید.

۶. کایت‌بوردینگ در ساحل کایت (Kite Beach)

شهر کابارت در سراسر دنیا به مقصدی محبوب برای کایت‌بوردینگ معروف است. مرکز این ورزش جذاب ساحل بادبادک یا ساحل کایت است. از مرکز شهر تا ساحل کایت حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در امتداد ساحل فاصله است.

این منطقه کوچک حال‌وهوای منحصر‌به‌فردی دارد. صبح‌ها ساحل آرام است و به‌جز دوندگان یا افرادی که شنا یا قایق‌سواری می‌کنند کسی آنجا نیست. بعدازظهر که باد می‌وزد، بادبادک‌ها در ساحل به پرواز درمی‌آیند و آسمان پر از بادبادک می‌شود.

چند رستوران در امتداد ساحل منطقه غذاهای معمولی ارائه می‌دهند که بسیاری از آنها تمرکز خاصی بر غذاهای گیاهی و سایر غذاهای سالم دارند. بعدازظهرهای جمعه، سیرکی رایگان در انتهای ساحل برگزار می‌شود.

۷. تماشای نهنگ‌ها در خلیج سامانا

هر زمستان، از دسامبر تا مارس، هزاران نهنگ گوژپشت برای جفت‌گیری و زایمان وارد خلیج سامانا می‌شوند و این منطقه را به یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن این غول‌های زیبا در طبیعت تبدیل می‌کنند.

این شهر به‌خودی‌خود چیز دیگری برای مسافران ندارد، اما نهنگ‌ها آن‌قدر جذاب هستند که بسیاری از شرکت‌های گردشگری تورهای یک‌روزه از مقاصد مختلف در سراسر جزیره را به این خلیج ارائه می‌کنند. تقریبا از بیشتر شهرهای توریستی دومینیکن تورهایی برای تماشای نهنگ‌ها در فصل مناسب ارائه می‌شود.

۸. شهر لاس تراناس (Las Terrenas)

لاس تراناس شهری شلوغ با یک منطقه ساحلی آرام و لذت‌بخش است، جایی که جاده‌های خاکی پرپیچ‌و‌خم آن از کنار کافه‌های کوچک فرانسوی می‌گذرند و چشم‌انداز نخل‌ها، سواحل و اقیانوس‌های آبی را به نمایش می‌گذارند. با قدم‌زدن در مسیری کوتاه به خیابان‌های شلوغ می‌رسید، جایی که اهالی دومینیکن‌ مشغول کار و زندگی روزمره هستند.

اگر می‌خواهید طعم فرهنگ بومی دومینیکن را بچشید، این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است. مانند لاس گالراس، بسیاری از فرانسوی‌ها در این شهر زندگی می‌کنند و رستوران‌ها و مسافرخانه‌هایی راه‌ انداخته‌اند.

۹. بیست‌وهفت آبشار داماجاگوا (Damajagua)

اگر دنبال ماجراجویی هستید، یکی از جالب‌ترین کارها در جمهوری دومینیکن بالارفتن از تنگه باریکی از آبشارها و پریدن از بالای هرکدام داخل استخرهای زیرشان است. این جاذبه برای همه مناسب نیست و باید آمادگی بدنی داشته باشید، اما فوق‌العاده جذاب و فراموش‌نشدنی است.

در تورهای بازدید از آبشارها به شما جلیقه نجات و کلاه ایمنی می‌دهند و راهنمایی مجرب شما را هدایت می‌کند.

آبشارها در نزدیکی پورتو پلاتا هستند و می‌توانید بدون تور هم به بازدید آبشارها بروید، اما داشتن راهنمای تور در خود منطقه اجباری است. در ضمن برای اینکه بیشترین لذت را ببرید، باید بتوانید شنا کنید و از ارتفاع نترسید.

ایمنی در سفر به دومینیکن

دومینیکن کشوری با محیطی دوستانه و پذیرای گردشگران است. بیشتر سفرها به دومینیکن بدون مشکل به پایان می‌رسند، اما نرخ جرم در منطقه بالاست و جرایم متعددی اتفاق می‌افتند، از جیب‌بری و دزدی گرفته تا جرایم خشونت‌آمیز. برای پیشگیری از هرگونه اتفاق، اشیای گران‌قیمت و پول نقد زیاد همراه نداشته باشید و وسایل گران‌قیمت مثل گوشی هوشمند و لپتاپ را جلوی چشم دیگران استفاده نکنید.

شب‌ها و در مناطق دورافتاده، بیشتر مراقب باشید. اگر دزدها بهتان حمله کردند، مقاومت نکنید چون ممکن است آسیب ببینید. تاکسی‌های مشکوک و ثبت‌نشده را سوار نشوید. از تاکسی‌های مجوزدار استفاده کنید و شماره آنها را از هتل بگیرید.

در تمام ساحل‌ها ممکن است نجات‌غریق و تجهیزات ایمنی نباشد و دریا گاهی خطرناک می‌شود، به‌خصوص در فصل‌های بارندگی.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به جمهوری دومینیکن در ماه‌های آوریل و مه است که فصل اوج گردشگری به پایان رسیده و فصل طوفان و بارندگی هنوز شروع نشده است. جمهوری دومینیکن مقصد زمستانی محبوبی برای مسافرانی است که دنبال فرار از سرمای شمال هستند.

هزینه سفر به دومینیکن

هزینه سفر به دومینیکن رو به‌ افزایش است، ولی هنوز هم از سایر مقصدهای گردشگری کارائیب کمتر است. اگر بتوانید با تورهایی سفر کنید که شامل پرواز و هتل و گردش هستند و در کشورهای آمریکا، انگلستان و ایرلند ارائه می‌شود، هزینه شما به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

اگر سفر ارزانی داشته باشید، هزینه سفر شما روزی ۴۰ دلار می‌شود، یعنی اگر در رستوران‌های کوچک غذا بخورید و در هتلی ارزان بمانید. هزینه کرایه‌ خودرو بالاست و روزی ۶۰ دلار می‌شود. برای تفریحات فضای باز هم باید ۱۰۰ دلار کنار بگذارید.

ارز رایج جمهوری دومینیکن

در جمهوری دومینیکن ۲ نوع پول رایج است؛ دلار آمریکا در هتل‌های زنجیره‌ای مجلل و در شرکت‌های برگزارکننده تور پذیرفته می‌شود. ارز محلی هم پزو (peso) نام دارد. در سراسر کشور برای انجام تراکنش‌های مالی خود باید از این ارز استفاده کنید، اما در مراکز توریستی، به‌خصوص آنهایی که شرکت‌های خارجی اداره‌شان می‌کنند، هزینه‌ها با دلار پرداخت می‌شوند.

دستگاه‌های خودپرداز در سراسر کشور به‌راحتی پیدا می‌شوند، حتی در شهرهای کوچک. در شهرهای بزرگ و جاذبه‌های توریستی کارت‌های ویزا و مسترکارت پذیرفته می‌شوند.

سؤالات رایج

۱. هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن چقدر است؟

میانگین هزینه زندگی یک نفر در جمهوری دومینیکن بدون درنظرگرفتن اجاره خانه، ۵۴۰ دلار است. هزینه کرایه آپارتمان یک‌خوابه ۲۰۰ تا ۳۸۰ دلار است.

۲. ارز رایج در دومینیکن چیست؟

ارز دومینیکن پزو نام دارد و هر دلار آمریکا تقریبا ۵۷ پزو است.

۳. جمهوری دومینیکن کجاست؟

جمهوری دومینیکن کشوری است واقع در جزیره هیسپانیولا در مجمع‌الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب.



در ادامه بخوانید: مکزیک؛ همه چیز درباره این کشور آمریکای لاتین

منابع دیگر: britannica

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع worldtravelguide roughguides planetware
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.