گوگل ادز چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

0

تابه‌حال به این موضوع دقت کرده‌اید که هرچند وقت یک‌بار برای یافتن اطلاعاتی درباره محصول یا خدمات گوگل می‌کنید؟ بسیاری از کاربران برای یافتن محصولات/خدمات، مقایسه‌ی آن‌ها با هم یا مطالعه‌ی نظرات ارائه‌شده درباره‌ی آن‌ها و حتی برقراری تماس با صاحبان کسب‌وکار به گوگل رجوع می‌کنند. با این تفاصیل، شما به‌راحتی می‌توانید با راه‌اندازی تبلیغات در گوگل، هرگاه که کاربران کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما را جستجو کردند، خود را پیش چشمان کاربر به‌عنوان مشتری بالقوه قرار دهید.

با درنظرگیری این‌که بیش از 95 درصد از کلیک‌های دستگاه‌های موبایل به کمپین‌های گوگل ادز مرتبط می‌شوند، می‌توانید تصور کنید که با راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی گوگل ادز به چه تعداد مشتری بالقوه و کانورژن دست پیدا می‌کنید؟ گوگل ادز راه‌حلی در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌دهد تا اهداف بازاریابی خود را بر اساس نیازها و با توجه به بودجه طراحی کنند.

اگر تبلیغات گوگل ادز درست طراحی شود، این نوع تبلیغ می‌تواند در موفقیت کسب‌وکار تبلیغ‌کننده تأثیر بسزایی داشته باشد. دنیای بازاریابی در سال‌های اخیر درخور تغییرات چشمگیری شده و گوگل ادز یکی از پلتفرم‌هایی است که این تغییر و تحولات را پیش می‌برد. در حقیقت گوگل ادز یکی از مؤثرترین شیوه‌های تبلیغات آنلاین به شمار می‌رود.

رونیکس

گوگل ادز چیست؟

تقریباً هر بار که تبلیغ صفحه فرود یک شرکت را با عنوان «ad» در ابتدا یا انتهای صفحه‌ی اول نتایج جستجوی گوگل می‌بینید، باید بدانید که هیچ ارتباطی به سئو ندارد، بلکه صاحبان این کسب‌وکار در حال اجرای یک کمپین گوگل ادز هستند. شما با استفاده از گوگل ادز می‌توانید کسب‌وکارتان را در مقابل دید مشتریانی قرار دهید که عبارت‌های مرتبط را در گوگل سرچ کرده‌اند. گوگل ادز یک ابزار دیجیتال مارکتینگ کلیدی برای هر کسب‌وکاری است که به دنبال قرار دادن تبلیغات معنادار در مقابل مخاطب هدف خود است.

گوگل ادز چطور کار می‌کند؟

حالا که می‌دانید گوگل ادز چیست، بهتر است با نحوه‌ی عملکرد آن نیز آشنا شوید. وقتی‌که می‌خواهید کمپین تبلیغاتی خود را آغاز کنید باید به گوگل بگوئید که کدام‌یک از این اهداف را دنبال می‌کنید:

  • افزایش تماس با کسب‌وکارتان
  • بازدیدکنندگان مستقیم بیشتر از فروشگاهتان
  • هدایت افراد به وب‌سایت یا به لندینگ پیج شرکت

سپس، تعیین خواهید کرد که نسخه‌ی تبلیغاتی شما به مخاطبان جهانی یا محلی ارائه شود. در مرحله بعد، از تصاویر یا سه جمله کوتاه استفاده می‌کنید تا به گوگل بگویید چه چیزی کسب‌وکار شما را متمایز می‌کند و Google از این داده‌ها برای کمک به ایجاد نسخه تبلیغاتی شما استفاده می‌کند. در نهایت، شما بودجه خود را تعیین می‌کنید، که گوگل از آن برای پیش‌بینی موفقیت کمپین تبلیغاتی گوگل استفاده می‌کند و تبلیغات شما را به‌صورت زنده نمایش می‌دهد. مخاطبان هدف شما تبلیغات شما را می‌بینند و به‌عنوان یک نتیجه جستجوی برتر ظاهر می‌شوید، و هرچه افراد بیشتری روی تبلیغات کمپین PPC شما کلیک کنند، کسب‌وکار شما به برآورده کردن بودجه از پیش تعیین‌شده خود نزدیک‌تر می‌شود.

5 نوع کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

در فرآیند اجرای تبلیغات در گوگل ادز با 5 نوع متفاوت تبلیغات روبه‌رو می‌شوید:

  1. کمپین شبکه جستجو

سرچ ادز

  1. کمپین شبکه نمایشی
  2. کمپین خرید
  3. کمپین ویدئو
  4. کمپین اپلیکیشن

هرکدام از این موارد برای تبلیغ محصول و خدمات خاصی طراحی‌شده‌اند. در فرآیند اجرا گوگل هم به شما در انتخاب نوع کمپین پیشنهاد ارائه می‌کند. در نهایت باید همان نوع کمپینی را انتخاب کنید که به اهدافتان بیشتر نزدیک است. هر گروه تبلیغاتی دارای یک‌رشته کلیدواژه منحصربه‌فرد هستند.

چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم؟

برخی از مزایای استفاده از گوگل ادز در استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکارتان ازاین‌قرار هستند:

  • گوگل ادز لید و مشتری را افزایش می‌دهد

گوگل ادز یکی از بهترین ابزارها برای تولید لید است. اگر کمپین‌های شما به‌خوبی راه‌اندازی شوند از پتانسیل فرستادن لیدهای که به‌خوبی هدف گرفته‌شده‌اند به وب‌سایت شما برخوردار است.

گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد تا روی افرادی تمرکز کنید که به دنبال چیزی هستند که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که می‌توانید به‌طور مداوم جستجوهای خود را اصلاح کنید تا فقط افرادی که می‌خواهند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند از طریق این پلتفرم به وب‌سایت شما هدایت شوند.

  • گوگل ادز پلتفرم بازاریابی انعطاف‌پذیری دارد

هرکس که به‌طورمعمول از گوگل ادز استفاده می‌کند به شما خواهد گفت که پلتفرم بازاریابی بسیار انعطاف‌پذیری است و برای انواع سازمان‌ها با هراندازه‌ای که باشند مناسب است. شما می‌توانید کمپین‌های خود را به‌نوعی شخصی‌سازی کنید که فقط روی انواع خاصی از کاربران آنلاین تمرکز داشته باشد. به‌عنوان‌مثال افراد را برحسب مکان، نوع دستگاه و … هدف بگیرید.

  • بازگشت سرمایه با گوگل ادز قابل‌توجه خواهد بود

در بیشتر انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز، گوگل برخلاف سایر استراتژی‌های بازاریابی تنها در شرایطی از شما مبلغی را دریافت کند که مخاطب روی تبلیغ کلیک کند. وقتی کمپین تبلیغاتی گوگل ادز خود را بهینه کنید بازگشت سرمایه بالایی خواهید داشت که این شرایط با دیگر استراتژی‌های بازاریابی میسر نیست.

  • شاهد نتایج شفاف و سریع خواهید بود

گوگل ادز به ارائه‌ی نتایج و گزارش‌های سریع و شفاف خود از کمپین شما مشهور است. تحلیل پیشرفت کمپین شما با استفاده از داشبورد گوگل ادز کار ساده‌ای است و شما تمام اطلاعات مرتبط با کمپین را مثل تعداد کلیک‌ها، کلیدواژه‌هایی که موجب ورود مخاطب به وب‌سایت شده و هزینه‌ی کلیک‌ها را در اختیار دارید.

  • گوگل ادز منبع ترافیک قابل‌توجه و باکیفیتی خواهد بود

به علت تسلط گوگل بر بازار و پایگاه بزرگ مشتری، این غول جستجو می‌تواند روزانه حجم زیادی از ترافیک را برای کسب‌وکارها به همراه داشته باشد. گوگل به نمایش محتوای و تبلیغات مرتبط خود افتخار می‌کند و همچنان به تکامل و بهبود الگوریتم‌های موتور جستجوی خود برای تولید مرتبط‌ترین نتایج جستجو و تبلیغات می‌پردازد. این امر روی کسب‌وکارهایی که از طریق گوگل ادز تبلیغات خود را پیش می‌برند تأثیر مستقیم و مثبت دارد.

  • با گوگل ادز بازار خود را بیشتر کشف می‌کنید

مهم است که به ذهن مشتریان ایده‌آل خود وارد شوید. درک مخاطبان، برخورد با مشتریان و یافتن خواسته‌های آن‌ها را تسهیل می‌کند.

بااین‌حال، انجام این کار بسیار دشوار است. روش‌های سنتی، مانند پرسشنامه و مصاحبه، نتایج محدودی دارند. از طرف دیگر، گوگل ادز اطلاعاتی در مورد عادات و الزامات مشتری ارائه می‌دهد که بیشتر شبیه رؤیاهای صاحبان مشاغل نسل‌های قبل بود. برخی از داده‌های ارزشمند گوگل ادز درباره مشتریان عبارت‌اند از کلمات کلیدی که آن‌ها برای یافتن وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، مکان آن‌ها، دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنند و زمان‌ها و روزهایی که جستجو می‌کنند.

شما می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود محصولات و خدمات خود و همچنین برای اصلاح تلاش‌های بازاریابی خود استفاده کنید تا پول تبلیغاتی را برای افرادی هدر ندهید که علاقه‌ای به آنچه شما ارائه می‌دهید ندارند.

گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که تاکنون ساخته‌شده است. هرروز با میلیون‌ها جستجوی کاربران اینترنتی سروکار دارد و به صاحبان کسب‌وکار فرصتی منحصربه‌فرد می‌دهد تا بسیاری از این افراد را به لید و مشتری تبدیل کنند.

کلام آخر

اگر می‌خواهید برای نمایش تبلیغات آنلاین کسب‌وکار خود دست‌به‌کار شوید، بهترین گزینه هزینه کردن در جای درست برای مخاطب درست است با گوگل ادز است. چراکه گوگل با داشتن میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا و تعداد 3.5 میلیارد تراکنش روزانه و 700 درصد بازگشت سرمایه می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری تبلیغات آنلاین کسب‌وکارها تلقی شود.

برای راه‌اندازی کمپین‌های گوگل ادز می‌توانید خودتون دست به کار شوید و یا با آژانس‌های تبلیغاتی از قبیل دیما همکاری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.