خال‌های صورت را چگونه از بین ببریم؟

0

خال‌های صورت را چگونه از بین ببریم؟ سریع‌ترین روش برداشتن خال کدام است؟ این پرسش‌ها بخشی از دغدغه افرادی است که به زیبایی و سلامت پوستشان اهمیت می‌دهند. برداشتن خال‌ها تا یک دهه پیش کم‌دردسر نبود، اما رفع عارضه پوستی حالا فقط چند دقیقه وقت می‌گیرد.

روش‌های جدید برای خال‌‌برداری، امکان رشد مجدد یا بروز هر عارضه دیگری را به حداقل می‌رسانند. در این مطلب، ابتدا دلایل رشد و شکل‌گیری خال را بررسی می‌کنیم. سپس روش‌های برداشتن سریع زائده‌های پوستی صورت را مرور خواهیم کرد. همراهتان هستیم تا یک‌بار برای همیشه از شر خال‌های صورتتان خلاص شوید.

علت رشد خال صورت؛ عوارض مادرزادی یا اکتسابی روی پوستی

اگر بخواهیم به پرسش «خال های صورت را چگونه از بین ببریم» بهترین پاسخ را بدهیم، باید ماهیت عوارض پوستی را بررسی کنیم. هرچند همه ما خال را با تغییر رنگ پوست می‌شناسیم، اما هر تغییر رنگی خال نیست و ممکن است لک یا کک‌ومک باشد. از نظر نحوه شکل‌گیری خال، دو دسته اصلی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

رونیکس
  • خال‌های مادرزادی: از ابتدای تولد روی پوست قرار دارند.
  • خال‌های اکتسابی که به‌مرور زمان ایجاد می‌شوند.

از دید پزشکی و علمی، خال یک ضایعه پوستی است که به‌خاطر تجمع غیرعادی رنگ‌دانه‌ها در یک نقطه از پوست ایجاد می‌شود. به‌خاطر دلایل پزشکی، برخی برای از بین بردن خال های سطحی صورت درنگ نمی‌کنند.

خال صورت نشانه چیست؟ اختلال در تقسیم سلول‌های رنگ‌دانه پوست

هر دو نوع خال ناشی از اختلال در تجمع رنگ‌دانه هستند. تولید رنگ‌دانه برعهده سلول‌های ملانوییت است که در پوست وجود دارند. از تجمع این سلول‌ها، خال تشکیل می‌شود. حجم تجمع رنگ‌دانه روی شکل و رنگ خال تأثیر می‌گذارد. خال‌های مادرزادی از ابتدای تولد روی پوست هستند و با رشد نوزاد، بزرگ‌تر و پررنگ‌تر می‌شوند؛ درصورتی‌که خال‌های گوشتی معمولا مادرزادی نیستند و اغلب در سنین بالاتر روی پوست ظاهر می‌شوند. این خال‌ها ممکن است به‌دلیل عوامل بیرونی مانند قرار گرفتن زیر نور خورشید یا ضعف سیستم ایمنی به وجود آیند.

چگونه خال را از بین ببریم؟ روش‌های سنتی خال‌برداری

برای اینکه به‌طورمستقیم به سوال «خال های صورت را چگونه از بین ببریم» پاسخ دهیم، باید روش‌های حذف آن‌ها را بیان کنیم. به‌غیر از روش‌های از بین بردن خال در منزل که توسط پزشکان توصیه نمی‌شود، چند راه اصلی برای خال‌برداری وجود دارد. در این میان، برخی از روش‌های قدیمی مثل سوزاندن یا خال‌برداری با جراحی هستند که نوعی درمان تهاجمی محسوب می‌شوند. برخلاف روش‌های مدرن مثل دستگاه co2 فرکشنال، راهکارهای قدیمی ساده‌تر هستند. روش‌های سنتی خال‌برداری را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

1.حذف خال صورت از طریق سوزاندن؛ استفاده از الکتروکوتر

روش از بین بردن خال پوست از طریق سوزاندن شاید خیلی جذاب به نظر نرسد. برای سوزاندن خال، با استفاده از دستگاهی به نام الکتروکوتر، حرارت بالایی در محل عارضه ایجاد می‌شود. این گرمای شدید موجب از بین رفتن خال می‌شود. یکی از معایب سوزاندن خال، باقی‌ماندن لک روی پوست است که معمولاً همیشگی نیست. ازآنجایی‌که در این روش، حرارت شدیدی به پوست منتقل می‌شود، استفاده از کرم ترمیم‌کننده راهی برای ترمیم محل زخم است.

2.برداشتن خال صورت با عمل جراحی؛ برش عارضه با تیغ

شاید اگر در قدیم کسی می‌پرسید «خال های صورت را چگونه از بین ببریم» یک تیغ تیز بهترین پیشنهاد ممکن بود. در روش حذف خال با جراحی، ابتدا محل عارضه بی‌حس می‌شود. بعد از اثر بی‌حسی، دکتر معالج با استفاده از تیغ، پوست را می‌شکافد و لایه‌های خال را به‌طورکامل خارج می‌کند. پس از خارج کردن خال، محل جراحی بخیه زده می‌شود. در مراقبت‌های پس از جراحی خال، تعویض به‌موقع پانسمان محل زخم، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. برای خال‌های گوشتی و عمیق، جراحی پزشکی مؤثرترین روش است.

برداشتن خال صورت با دستگاه‌های پیشرفته، روشی سریع و بی‌دردسر

در روش‌های سنتی خال‌برداری، حذف خال و رسیدن به نتیجه مطلوب کمی زمان‌بر است. در برخی مواقع، آثار زخم ناشی از جراحی یا سوزاندن خال روی پوست باقی می‌ماند و باعث ایجاد لک می‌شود. با پیشرفت تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های مدرنی اختراع شدند که هرگونه خال و جوش صورت را در زمان اندکی از بین می‌برند.

دستگاه‌های لیزر و آر اف، تکنولوژی‌های پیشرفته رفع خال هستند. مؤسسات و کلینیک‌های معتبر با پرداخت قیمت دستگاه آر اف یا تجهیزات مشابه، خال‌برداری را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. برای دغدغه «خال های صورت را چگونه از بین ببریم» دو روش سریع را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

1.دستگاه لیزر؛ روش سریع از بین بردن خال

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای از بین بردن خال گوشتی و زگیل، استفاده از لیزر است. برداشتن خال صورت با استفاده از لیزر یکی روش‌هایی است که در کلینیک‌های مجهز در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد. در صورت لیزر کردن خال صورت، دیگر نیازی به سوزاندن یا شکافتن پوست نیست. طول درمان خال‌های درشت نیز با استفاده از لیزر به‌سرعت انجام می‌شود و همچنین پوست درگیر عفونت نخواهد شد. در روش از بین بردن خال با لیزر، پس از بی‌حسی به کمک پمادهای بی‌حس کننده، پرتوهای نوری به رنگ‌دانه خال می‌تابند و با فرایندهای طبیعی دفع می‌شود.

2.دستگاه آر اف سرجیکال؛ تخریب کامل سلول‌ها برای درمان عوارض پوستی

علاوه‌بر لیزر، تکنولوژی آر اف سرجیکال، یکی از بهترین راه‌های رفع خال است. این فناوری برای درمان و برداشتن انواع زائده‌های پوستی کاربرد دارد. از بین بردن خال صورت با استفاده از آر اف سرجیکال بسیار مؤثر است و در زمان کوتاهی انجام می‌شود. فناوری آر اف نسل جدیدی از دستگاه‌های الکتروسرجری است که با افزایش فشار آب میان‌بافتی خال را از بین می‌برد. در این روش، خبری از ایجاد حرارت و تخریب بافت اطراف خال نیست. استفاده از آر اف سرجیکال، احتمال ایجاد زخم و اسکار را به حداقل می‌رساند.

آفا، عرضه‌کننده انواع دستگاه‌های پیشرفته لیزر و آر اف با گواهینامه معتبر

تمایل به داشتن پوستی سالم، زیبا و بدون خال حق هر فردی است که به سلامت بدنش اهمیت می‌دهد. در این مطلب، با بررسی روش‌های مختلف رفع عوارض پوستی به سؤال «خال های صورت را چگونه از بین ببریم» پاسخ دادیم. سوزاندن و جراحی خال از روش‌های قدیمی و تهاجمی خال‌برداری هستند. از بین بردن لک و جوش صورت حالا دیگر به‌راحتی و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود.

انواع دستگاه‌های مدرن با تکنولوژی روز دنیا، خال‌های مختلف را بدون عارضه و باقی ماندن لکه، محو می‌کنند. شرکت آفا، انواع دستگاه‌های پیشرفته برداشتن خال و رفع جای جوش را با گواهینامه معتبر بین‌المللی وارد کشور می‌کند. مجموعه آفا با عرضه تجهیزات پزشکی روز دنیا، نامی معتبر در عرصه جراحی‌های زیبایی داخلی است. برای مشاهده دستگاه‌های پزشکی مختلف، مشاوره خرید و سفارش به آدرس afateb.com مراجعه کنید یا با شماره 02188107070 تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.