هزینه اجاره ماشین به چه عواملی وابسته است؟

0

کیش جزیره‌ای بسیار زیبا در جنوب کشور است که چشم‌نوازترین و زیباترین مناظر طبیعی، بکرترین سواحل و همچنین لذت‌بخش‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات را دارد. این شهر ساحلی و توریستی، مکان‌های تاریخی و دیدنی فراوانی نیز دارد که گشت و گذار در آنها قطعا معنای زندگی و لذت کامل از یک سفر خاطره‌انگیز را به شما می‌آموزد. خدمات اجاره انواع ماشین در کیش یکی از خدمات بسیار پرطرفدار در این جزیره کوچک است که همه توریست‌ها به آن نیاز دارند. زیرا همانطور که گفتیم؛ کیش پر از جاذبه گردشگری است و شما برای بازدید از همه آنها نیاز به خودروی شخصی دارید. بنابراین اگر با وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما به این جزیره سفر کرده‌اید؛ حتما به این خدمات نیاز خواهید داشت. برای اجاره ماشین در کیش، فقط باید حداقل شرایط لازمی که جزء روال کار موسسات کرایه اتومبیل است را داشته باشید. بعد از تامین این شرایط و عقد قرارداد، اتومبیل مورد نظر برای مدت زمان معینی به صورت تمام وقت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

با این وجود برخی از گردشگران به دلیل عدم اطلاع از تعرفه این خدمات و چگونگی کاهش هزینه‌ها، ترجیح می‌دهند که سفرهای درون شهری خود را در طول سفر با تاکسی انجام دهند. تجربه ثابت کرده که تردد با وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، در شهری توریستی که جاذبه‌های فراوانی دارد هزینه بیشتری نسبت به کرایه خودروی روی دست مسافران می‌گذارد. پیشنهاد ما در این شرایط این است که با توجه به عواملی که قیمت اجاره ماشین به آنها بستگی دارد؛ خودرویی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شماست. به این ترتیب، نه هزینه اضافه پرداخت می‌کنید و نه زمان‌تان به هدر می‌رود.

رونیکس

عواملی موثر بر روی قیمت اجاره ماشین

عوامل زیادی وجود دارد که می‌توانند بر روی قیمت اجاره خودرو در کیش تاثیر بگذارند. این عوامل به شرح زیر می‌باشند:

سال ساخت خودرو

سن خودرو یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند بر قیمت خودروهای کرایه‌ای تأثیر بگذارد. این به این معنی است که اگر نسخه قدیمی‌تر خودرو را اجاره کنید؛ کرایه آن ارزان بوده و هزینه سفر شما به مراتب کمتر می‌شود. سن خودرو بستگی به مدل ماشین و زمان خرید آن دارد.

نوع خودرو

مدل، نسخه و رنگ خودرو نیز بر تعرفه اتومبیل‌های اجاره‌ای تاثیرگذار است. اگر یک ماشین جمع و جور و مخصوص مصرف روزانه را انتخاب کنید؛ در مقایسه با زمانی که یک ماشین لوکس یا SUV کرایه می‌کنید؛ طبیعتا باید هزینه کمتری به موسسه اجاره ماشین بپردازید. این نکته که باید نوع خودرو را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید؛ بسیار مهم است. زیرا به شما کمک می‌کند تا مقدار زیادی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال اگر سفر دو نفره‌ای به جزیره کیش دارید و هدف‌تان از اجاره خودرو فقط تردد بین مکان‌های دیدنی است؛ یک اتومبیل معمولی اما تمیز و سالم نیز برای شما کافیست. در این شرایط کرایه یک خودرو لوکس اصلا منطقی و به‌صرفه نمی‌باشد.

مصرف سوخت و نوع موتور

یکی دیگر از عواملی که روی تعرفه کرایه خودروها موثر است؛ نوع موتور و مصرف سوخت اتومبیل است. به طور کلی خودروهای کم‌مصرف، کرایه بیشتری از خودروها پرمصرف و معمولی دارند. زیرا باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مسافر می‌شوند. معمولا تفاوت بین میزان مصرف سوخت این خودروها و هزینه اجاره آنها یکسان نیست. به عنوان مثال اگر یک خودروی کم مصرف، در یک سفر 5 روزه، 200 هزار تومان کمتر سوخت مصرف کند؛ تعرفه اجاره آن نسبت به خودروهای پر مصرف معمولا کمتر از 200 هزار تومان است. اختلاف این مبلغ دقیقا وجه است که سود آن به جیب مسافر می‌رود. اگر قصد دارید زیاد از خودرو برای رفت و آمد استفاده کنید؛ انتخاب چنین گزینه‌هایی بسیار منطقی است. چرا که شما هزینه اجاره را روزانه پرداخت می‌کنید؛ اما مصرف سوخت وابسته به مسافت طی شده است. فرضا اگر اجاره روزانه یک خودروی کم مصرف، یک میلیون تومان و اجاره روزانه یک خودرو پر مصرف پانصد هزار تومان باشد؛ اگر زیاد تردد داشته باشید قطعا در مجموع مصرف سوخت پایین گزینه اول جبران آن 500 هزار تومان را خواهد کرد.

رقابت در بازار

با پیشرفت صنعت گردشگری کیش در چند سال اخیر، شرکت‌های زیادی در این جزیره تاسیس شده‌اند که خدمات اجاره خودرو را به توریست‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها، به منظور افزایش مشتری خود لاجرم باید روی استراتژی قیمت‌گذاری خود تمرکز کرده و با این روش، مشتری بیشتری را جذب کنند. بنابراین برای یک خودرو خاص، ممکن است تعرفه‌های متفاوتی وجود داشته باشد. البته اختلاف قیمت زیاد، همیشه نشانه وجود رقابت شدید در بازار نیست؛ بلکه گاهی علامت خطرناکی است که باید به آن توجه کنید. در برخی از موارد مشاهده شده که موسسات غیرمجاز با اعلام نرخ‌های وسوسه‌کننده، سرویس‌های بی‌کیفیتی را به مشتری ارائه می‌دهند که سبب نارضایتی او شده و ممکن است حتی تجربه تلخی برای او به همراه داشته باشد.

هزینه بیمه و سایر خدمات حقوقی

شرکت‌های کرایه اتومبیل در کیش، برای اجاره خودروهایی که تحت پوشش بیمه‌های خاص هستند و یا از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار می‌باشند؛ هزینه بیشتری از مسافران دریافت می‌کنند. انتخاب چنین گزینه‌هایی به مشتری بستگی دارد. اینکه آیا می‌خواهد خودرویی بدون ریسک با نرخ‌ بالاتر اجاره کند یا خودرویی که ارزان‌تر است و پوشش بیمه‌ای آن نیز ضعیف‌تر می‌باشد. توصیه کلی این است که تا جای ممکن سعی کنید از یک بیمه‌نامه با پوشش کامل استفاده کنید تا در صورت وقوع حوادث بسیار نادر نیز خسارات مالی سنگینی را متحمل نشوید.

مهم‌ترین مزایای اجاره خودرو در کیش

گزینه اجاره خودرو به دلایل زیر بسیار بهتر از تردد در جزیره با استفاده از تاکسی و سایر وسایل نقلیه عمومی است:

صرفه‌جویی در زمان

با کرایه ماشین می‌توانید از بدو ورودتان به جزیره و از خود فرودگاه خودروی شخصی در اختیار داشته باشید. به این ترتیب در زمان‌هایی که نیاز است برای رسیدن تاکسی صبر کنید صرفه‌جویی می‌شود.

صرفه‌جویی در هزینه

خدمات کرایه خودرو این روزها به گزینه‌ای ارزان‌تر تبدیل شده است. مشروط بر اینکه با شرکت‌های معتبر و مجاز وارد معامله شوید. ممکن است گرفتن تاکسی برای تک سفر، مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد؛ اما شما قرار نیست در جزیره زیبای کیش فقط از یک مکان بازدید کنید. در سفرهایی که تردد درون شهری زیادی نیاز دارند؛ باید هزینه‌های نسبتاً بیشتری برای گرفتن تاکسی متحمل شوید. بنابراین در این شرایط کرایه خودرو به صرفه‌تر است.

راحتی بیشتر

راحتی یکی از مزایای اصلی اجاره خودرو از شرکت‌های معتبر است. اگر در سفر خود، همراه خردسال یا سالمند دارید؛ سفر با ماشینی که اختیار کامل آن با شماست؛ یک گزینه عالی و در عین حال راحت است. استفاده از این خدمات به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی بر روی سرعت وسیله نقلیه خود داشته باشید. به غیر از این، بسته به نیازهای خاص‌تان، ممکن است دوست داشته باشید که کولر خودرو در طول مسیر روشن و صدای ضبط صوت بالا باشد. بنابراین اگر می‌خواهید از تمام این مزایا استفاده کنید؛ چاره‌ای به جزء کرایه اتومبیل ندارید.

گشت و گذار در نقاط دور افتاده جزیره

آخرین مزیت کرایه ماشین مربوط به افرادی می‌شود که مایل به کشف مکان‌های جدید، گشت و گذار در طبیعت بکر و تماشای مناظر زیبا هستند. این گروه از مسافران می‌توانند بدون محدودیت، با خودرویی که اجاره می‌کنند؛ از دور افتاده‌ترین نقاط جزیره که معمولا تاکسی‌ها از رفتن به آنجا اجتناب می‌کنند دیدن کرده و لذت سفر خود را چند برابر کنند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.