کدام کشورها برای زندگی ایرانیان مناسب‌اند؟

0

این پرسش که بهترین کشور برای زندگی ایرانیان کدام است از جمله سوالات مهم افرادیست که تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند. اما آیا انتخاب مقصد مهاجرتی و محل زندگی برای ایرانیان و غیر ایرانیان تفاوت دارد؟

واقعیت این است که رضایت ما از زندگی در یک شهر و کشور خارجی تا حد زیادی به فرهنگی که در آن رشد کرده‌ایم، توقعاتی که از جامعه داریم و نیازهایی که به دنبال تامین‌ آن‌ها هستیم بستگی دارد. بر همین اساس پاسخ این پرسش که کدام کشورها برای زندگی ایرانیان بهتر است، ارزش بسیار زیادی دارد.

گزارشات آماری حاکی از آن است که جمعیت ایرانیان مهاجر در برخی کشورها در مقایسه با کشورهای دیگر بیشتر است، به ویژه در حوزه مهاجرت تحصیلی عوامل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود برخی کشورها مقصد بهتری برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی باشند. شهریه دانشگاه، هزینه زندگی، زبان محلی، رتبه دانشگاهی، قوانین صدور ویزا، بازار کار و بسیاری عوامل فرهنگی و اقتصادی دیگر هستند که یک کشور را به بهترین انتخاب برای زندگی ایرانیان تبدیل می‌کنند.

رونیکس

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

شهروندان ایرانی در زمینه سفر به کشورهای خارجی، بدون نیاز به ویزا محدودیت‌های بسیاری دارند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی موسسه هنلی، در فهرست معتبرترین و بهترین پاسپورت جهان، پاسپورت ایران رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده و دارندگان آن می توانند به ۴۲ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند که متاسفانه بسیاری از این کشورها مقصد مناسبی برای تحصیل و زندگی نیستند.

در چنین شرایطی است که مهاجرت به یک کشور خارجی و دریافت پاسپورت آن می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. بنابراین بهترین کشورهای جهان برای زندگی ایرانیان کشورهایی هستند که رسیدن به پاسپورت آن‌ها برای یک مهاجر ایرانی پس از پشت سر گذاشتن مسیر دشوار مهاجرت، چندان سخت و طولانی نبوده و علاوه بر این شاخص کیفیت زندگی در آن‌ها نیز بالا باشد.

بر همین اساس در ادامه به شش کشور برتر برای مهاجرت و زندگی ایرانیان اشاره می‌کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع روش‌های مهاجرت به هر یک از این کشورها و صدور ویزا کافیست با مشاوران مجرب تیم مهاجرتی لتسگو یونی تماس حاصل نمایید.

زندگی در کانادا

احتمالا برای اکثر ما جای تعجب ندارد که نام کانادا را در ابتدای فهرست بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی ایرانیان ببینیم. در یک دهه اخیر این کشور محبوب‌ترین مقصد مهاجرتی برای ایرانیان به ویژه دانشجویان بوده است. بر اساس گزارش منتشر شد در سایت usnews.com نیز کانادا رتبه دوم برترین مقصد مهاجرتی را به خود اختصاص داده است.

اقتصاد قوی و بازار کار رو به رشد در کنار وجود برنامه‌هایی مانند برنامه جذب نیروی ماهر فدرال و برنامه کارآفرینی PNP کانادا را به بهشتی برای متقاضیان ویزای کاری با یک رزومه حرفه ای تبدیل نموده است. طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، کانادا پایدارترین سیستم بانکی جهان را دارد و یکی از اعضای پرقدرت ناتو و مجمع کشورهای مشترک‌المنافع نیز هست بنابراین کمتر تاجری است که تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این کشور نداشته باشد.

در یک دهه اخیر بسیاری از ایرانیان که به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری بودند با انتقال سرمایه خود به بانک‌ها و پروژه‌های کانادایی موفق به دریافت اقامت دائم این کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن شدند. یکی دیگر از مزایای مهم مهاجرت به کانادا امکان صدور ویزای همراه برای همسر و فرزندان است.

حتی اگر به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی و با ویزای تحصیلی پا در خاک کانادا بگذارید می توانید همسر و فرزندانتان را با خود به همراه داشته باشید و همسر شما نیز مجاز به اخذ ویزای کار و کسب درآمد قانونی در کانادا خواهد بود. کافیست با مشاوران لتسگو یونی در ارتباط باشید تا این فرآیند را به آسانی پشت سر بگذارید.

زندگی در آلمان

چند نفر را در اطرافیان خود می‌‌شناسید که به آلمان مهاجرت کرده یا در مسیر مهاجرت به این کشور باشند؟ در دو دهه اخیر آلمان محبوب‌ترین مقصد اروپایی برای زندگی ایرانیان بوده است. این کشور سومین رتبه بهترین عملکرد در برنامه کارآفرینی جهان را داشته و بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا است.

امکان تحصیل رایگان به زبان آلمانی در برترین دانشگاه‌های جهان، سطح بالای کیفیت زندگی و خدمات شهری و اشتغال آسان پس از فارغ‌التحصیلی، آلمان را به یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی تبدیل نموده است. از جمله مزیت‌های قابل توجه این کشور برای مهاجرت امکان دریافت ویزای جستجوی کار می‌باشد که به دارنده خود اجازه می‌دهد برای ۶ ماه در این کشور اقامت داشته و کار مورد نظر خود را پیدا کند.

زندگی در انگلیس

انگلیس که در فهرست usnews.com رتبه چهارم بهترین کشورها برای مهاجرت را به خود اختصاص داده از دیرباز مقصد پرطرفدار ایرانیان بوده است. زمانی که هنوز سیل مهاجران جویای کار به سمت آلمان به راه نیفتاده بود سالانه صدها دانشجوی ممتاز ایرانی با هدف ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان راهی این کشور می‌شدند که این اشتیاق همچنان ادامه دارد.

انگلستان از نظر امنیت اجتماعی، بازار کار و سرانه درآمد در صدر کشورهای اروپایی قرار گرفته و حتی جایگاهی بالاتر از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD) دارد. شهروندان قانونی این کشور به طور رایگان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده و امکان تحصیل رایگان در برجسته‌ترین دانشگاه‌های جهان از جمله کمبریج و آکسفورد را دارند.

زندگی در سوئیس

با هر معیاری که فهرستی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت را ترتیب دهیم نمی‌توانیم جایگاه کشور سوئیس را در این لیست نادیده بگیریم. این کشور کوچک یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان را دارد که زندگی در آن مفهوم ارامش را معنا می‌کند. کشور سوئیس رتبه ۲ حقوق شهروندی، رتبه ۲ حمایت از کسب و کارهای جدید و رتبه ۵ حمایت از برنامه‌های کارآفرین در اروپا را به خود اختصاص داده است.

زندگی در سوئد

اگر به دنبال امید به زندگی هستید سوئد را فراموش نکنید. پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که مردم سوئد از بالاترین سطح امید به زندگی در جهان برخوردار هستند که ریشه این امید را می‌توان در سطح بالای رفاه شهروندان و تناسب میان درآمد و هزینه جستجو کرد. به عنوان یک شهروند سوئدی شما این فرصت را خواهید داشت که پس از ۶ ساعت کار روزانه، تعطیلات خود را در کنار خانواده بگذرانید چرا که شاخص ثبات اقتصادی در سوئد عدد اعجاب‌آور ۹۴.۵ درصد را نشان می دهد.

زندگی در ترکیه

نوبت به نام آشناترین مقصد مهاجرتی برای ایرانیان رسیده است. بدون شک این روزها ترکیه مقصدی مطلوب و کم دردسر برای ایرانیانی است که به دنبال رفاه و درامد بیشتر هستند. دانشجویان ایرانی می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم در دانشگاه‌هایی هم تراز با دانشگاه‌های اروپایی و به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

علاوه بر این ترکیه از جمله کشورهایی است که رسیدن به شهروندی و دریافت پاسپورت آن برای ایرانیان در مقایسه با کشورهای اروپایی، آمریکا و …. بسیار آسان‌تر است. در حال حاضر پاسپورت ترکیه رتبه ۵۲ معتبرترین پاسپورت‌های جهان را به خود اخصاص داده و دارندگان آن می توانند به ۱۱۰ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

ژاپن، استرالیا، نروژ، دانمارک، ایتالیا، فرانسه، نیوزلند، آمریکا و …

بدون شک همچنان کشورهایی به عنوان بهترین مقصد برای زندگی ایرانیان وجود دارند که جای آن‌ها در این لیست کوتاه خالی است. به یاد داشته باشید که بهترین را شما تعریف می‌کنید. بهترین مقصد مهاجرتی برای شما می‌تواند با بهترین یک متقاضی دیگر متفاوت باشد.

منبع: https://letsgouni.com/blog/best-country-to-live

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.