چطور قهوه سالم‌تری تهیه کنیم؟

0

بر اساس نظرسنجی‌ای که به‌تازگی انجام شده است، ۶۸درصد از آمریکایی‌ها هر روز قهوه می‌نوشند و هرکس قهوه را به سلیقه خود آماده می‌کند. در ایران هم افراد زیادی به قهوه علاقه دارند. در این مقاله، ۵ نکته مهم برای تهیه قهوه خوش‌طعم و سالم‌تر را توضیح داده‌ایم. اگر شما هم از نوشیدن قهوه‌ای دلچسب هنگام صبحانه لذت می‌برید، این مقاله مخصوص شماست.

۱. تجهیزات مناسب بخرید

اگر می‌خواهید به‌جای خرید قهوه از فروشگاه خودتان در خانه قهوه درست کنید، به تجهیزات مناسب نیاز دارید. با استفاده از ابزار مناسب، قهوه خوش‌طعم‌تری خواهید داشت.

برای درست‌کردن شیرقهوه هم باید همزن برقی یا کف‌ساز تهیه کنید. با استفاده از این وسایل می‌توانید قهوه‌ای آماده کنید که بافتی یکدست و خامه‌ای‌تر داشته باشد و کف شیر سطحش را بپوشاند. به‌طور کلی استفاده از این وسایل برای تهیه شیرقهوه خیلی بهتر از این است که صرفا شیر را با قهوه مخلوط کنید.

رونیکس

شاید این وسایل به‌نظرتان گران باشند، اما وقتی به‌جای خرید شیرقهوه از فروشگاه، آن را خودتان در خانه درست کنید، در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌شود و در درازمدت به نفعتان خواهد بود.

۲. از شیرین‌کننده‌های طبیعی استفاده کنید

یکی از مزایای درست‌کردن قهوه در خانه، امکان تعیین مقدار شکر آن است. معمولا قهوه‌های فروشگاهی، به‌ویژه نوع شیرین‌شده آنها، حاوی قندها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هستند. خوشبختانه فهرست بلندوبالایی از شیرین‌کننده‌های کاملا طبیعی وجود دارد که می‌توانید به قهوه‌تان اضافه‌شان کنید، مثلا:

۳. در قهوه‌تان پودر کلاژن بریزید

اگر از آن دسته افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشند، باید خطر احتمالی ناشی از این زیاده‌روی را هم در نظر بگیرید. برای پیشگیری از به‌خطرافتادن سلامتی‌تان، با استفاده از پودر باکیفیت کلاژن،‌ قهوه‌تان را سالم‌تر و پرفایده‌تر کنید. این کار خیلی راحت و بی‌دردسر است؛ فقط یک قاشق پودر کلاژن درون قهوه آماده‌شده بریزید و کاملا هم بزنید و آن را بنوشید.

پودر کلاژن حاوی این مواد است:

شیرین کننده طبیعی

۴. به‌جای کافه‌لاته، ماچالاته درست کنید

اگر در روز چند بار قهوه درست می‌کنید، بد نیست به‌جای کافه‌لاته، ماچالاته مصرف کنید. ماچا نوعی پودر به‌دست‌آمده از چای سبز است که طعم و رنگ خوبی دارد. با این نوشیدنی می‌توانید نیازتان به ‌انرژی را برطرف کنید و در عین حال از فواید چای سبز هم بهره‌مند شوید.

ماچا مملو از آنتی‌اکسیدان و آمینو اسید تیانین‌ال است که وضعیت جسمی و روحی‌تان را بهبود می‌دهد. وقتی این نوشیدنی را با کمی کافئین ترکیب کنید، موجب نوعی هوشیاری آرامش‌بخش در شما می‌شود که خستگی و کسالت عذاب‌آور بعدازظهر را از شما دور می‌کند.

۵. از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید

اگر به نوشیدن قهوه خانگی‌ بدون افزودنی عادت دارید، شاید بد نباشد به فکر خرید دستگاه اسپرسوساز باشید. به‌کمک این وسیله می‌توانید انواع قهوه را درست کنید و روزی خوب و پرانرژی‌ را بگذرانید.

وقتی بتوانید اسپرسو آماده کنید، یعنی می‌توانید نوشیدنی‌های متعددی برای خود آماده کنید. با استفاده از اسپرسوساز می‌توانید روزهای پاییزی از نوشیدن چای‌لاته لذت ببرید یا صبح روزهای بهاری روزتان را با اسپرسوی سرد آغاز کنید و مهم‌تر از همه اینکه می‌توانید تمام این نوشیدنی‌ها را خودتان در خانه آماده کنید.

کلام آخر

مصرف نوشیدنی‌هایی که پایه‌شان قهوه و کافئین است، انرژی‌تان را بسیار افزایش می‌دهد و سرحالتان می‌کند. البته مراقب باشید که در نوشیدن قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار افراط نکنید تا سلامت شما به خطر نیفتد. با روش‌هایی که در این مقاله برای درست‌کردن قهوه گفتیم، می‌توانید قهوه سالم‌تری درست کنید. شما چه ترفندهایی برای درست‌کردن قهوه سالم دارید؟ خوشحال می‌شویم با ما از تجربیات‌تان بگویید.


در ادامه بخوانید: انواع قهوه ها و طرز تهیه معروف‌ترین نوشیدنی‌های آن
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
منبع mindbodygreen
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.