5 تا از کافه عمارت‌های تهران را بشناسید!

0

اگر بعد از اقامت در سوئیت تهران از اسنپ روم، یک تهران‌گردی مفصل داشتید، بد نیست یک گوشه چشمی هم به یکی از کافه عمارت‌های تهران داشته باشید.

اصلا جای آن‌ها را در روز‌های دل‌خوشی و خوبتان خالی نگذارید. یعنی روزتان را با یک قرار دوستانه و عاشقانه در یکی از این کافه‌های نوستالژیک بسازید.

کافه‌هایی که شما را به همان دوران خانه‌های قدیمی و عمارت‌های سرسبز و خاطره‌انگیز با درودیوار آجری و یک حوض آبی با گلدان‌های دورش می‌برند.

رونیکس

خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی که دست و دلشان را برای پذیرایی از شما باز می‌کنند تا هم آن دنیای تاریخی قدیمشان و هم رنگ و لعاب امروزی به خود گرفته را نشان شما ‌دهند.

کافه عمارت فاموری

بعد از اینکه خیالتان از اجاره اتاق در تهران از اسنپ روم با تنوع قیمت به‌طوری که تقریبا با هر بودجه‌ای می‌توانید اقامتگاه اجاره کنید، راحت شد؛ حالا باید به یکی از کافه‌ها بروید. کافه‌ای که شما را به همان دوران قاجار‌ و شاهان آن زمان می­برد.

در کنار آجرهای قهوه­ای، حوض آبی و معماری ایرانی‌، زمان آن است برای اینکه یک قهوه‌ای، نسکافه‌ای، دم‌نوشی، چیزی نوش جان کنید.

ناگفته نماند که صندلی و میز‌های فاموری حرف برای گفتن دارند و به این نوستالژیک بودن کافه کم که هیچ، چیزی هم اضافه می‌کنند.

آدرس: ایران، تهران، خیابان جمهوری، قبل از پل حافظ، بعد از خیابان رم، کوچه گشتاسب، انتهای کوچه، پلاک 6، کافه عمارت فاموری.

شماره‌تلفن: 02166701428

کافه عمارت دل

اگر گذرتان به پایتخت خورد و یک سوئیت تهران را رزرو کردید، به کافه دل با آن حیاط بزرگ و حوض آبی‌اش بروید.

کافه‌ای که هم خاطره سال‌های گذشته‌اش را دارد، هم هنر و زیبایی امروزش. تاریخچه این عمارت هم به 1320 شمسی از همان دوران پهلوی اول برمی‌گردد و در این دوره و زمانه، با رزرو قبلی می‌توانید از شنبه تا جمعه از 9:00 صبح تا 11:30 شب‌ پایتان را روی این بهشت سرسبز بگذارید.

آدرس: ایران، تهران، تقاطع خیابان فلسطین، عقب‌تر از میدان فلسطین، نبش خیابان بزرگمهر، روبه‌روی سفارت فلسطین، پلاک 356، کافه عمارت دل.

شماره‌تلفن: 02166959866

کافه عمارت روشنان

بعد از اجاره خانه مبله در تهران ، سومین کافه‌ای که باید بروید و قهوه داغتان را در آنجا نوش جان کنید، کافه عمارت روشنان است. به قول معروف، جایی برای نشستن و خواندن و صدالبته لذت بردن.

یک درب سبزرنگ بزرگ دارد که شما را از همان جا برای خوردن نوشیدنی‌ها و کیک­های خوشمزه استقبال می‌کند! تاریخچه ساخت این کافه به همان آخر‌های دوره قاجار و روز‌های اول زمان پهلوی اول برمی‌گردد.

آدرس: ایران، تهران، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری، کافه عمارت روشنان.

شماره‌تلفن: 02122206715

کافه عمارت یار

کافه یار؛ یک عمارت قهوه‌ای رنگ با پنجره‌ها و نرده‌های آبی و یک حوض؛ میز و صندلی‌هایش هم گله به گله نشستند دورتادور حیاط و محیطی متفاوت را ایجاد کرده­اند. خیالتان را راحت کنیم زیرا تمام خدماتی که انتظارش را می‌کشید، این کافه برایتان مهیا می‌کند.

آدرس: ایران، تهران، خیابان طالقانی، خیابان حافظ، خیابان رشت، پلاک 41، کافه عمارت یار.

کافه خانه فرهنگ و هنر واژه

بعد از اقامت در سوئیت تهران، اگر اهل هنر و تاریخ باشید، یا به دنبال یک محیط آرام و خوش‌عطر و بو با قیمت مناسب یا پاتوقی برای یک دورهمی دوستانه؛ کافه فرهنگ و هنر برای شماست.

کافه‌ای که هم قهوه‌تان را در آنجا می‌خورید، هم در کنار یک حوض آبی با آن آبنمایش یک‌نفسی چاق می‌کنید.

زمانی را در میز و صندلی چیده شده آن گوشه‌وکنار حیاط و زیر سایه درخت‌ها بنشینید و گپ و گفتی با هم­نشینتان بزنید.

البته تا یادمان نرفته این را هم بگوییم، امروز که شبکه اجتماعی مجموعه خانه خلاقیت واژه را بررسی کردیم، می‌بینیم که اعلام شده کافه مجموعه تعطیل شده است. حالا باید دید که باز شدنی است یا خیر.

آدرس: ایران، تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان وصال و قدس، نبش نشر افق، کوچه اسکو، پلاک 13، کافه فرهنگ و هنر واژه انقلاب.

شماره‌تلفن: 02166408592

کافه عمارت‌های دیگر تهران

اینجا فقط درباره بعضی از کافه عمارت‌های تهران صحبت کردیم که بعد از رزرو آپارتمان مبله در تهران، می‌توانید سراغشان را بگیرید. اما آیا تهران همین چند کافه عمارت را دارد؟

نه، امروز فقط به 5 کافه عمارت اشاره کردیم که اگر بگردید، باز هم کافه عمارت در تهران پیدا می‌شود. از جمله :

  • کافه باغ‌موزه مقدم
  • کافه عمارت مسعودیه
  • کافه روحی باغ نگارستان

کلام آخر

در مقاله امروز از کافه عمارت‌های تهران گفتیم که به بهترین شیوه پذیرای شما و دوستانتان هستند. بعد از رزرو آپارتمان مبله در تهران از اسنپ روم که زیرمجموعه اسنپ است و یکی از مزایای آن پراکندگی خوب در نقاط مختلف شهری است، اگر هوای یک کافه گردی یا یک قرار عاشقانه و دوستانه کردید، می‌توانید سری بزنید به این کافه عمارت‌ها تا مزاجتان را سر جا بیاورند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.