چگونه ماشین ظرفشویی را جرمگیری کنیم؟

0

آیا کثیفی ظرف‌ها حتی بعد از اتمام کار ماشین ظرف‌شویی شما را کلافه کرده است؟ پس حتما وقت آن است که به جرم‌گیری ماشین ظرفشویی خود بپردازید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند ماشین ظرف‌شویی به‌دلیل ماهیتی که دارد، هرگز کثیف نمی‌شود. این تصور کاملا اشتباه است و این دستگاه هم مانند سایر وسایل خانه باید هرچند وقت یک بار تمیز شود. شاید بپرسید چگونه ماشین ظرفشویی را جرمگیری کنیم؟ در این مقاله نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی سامسونگ، بوش، ال جی و سایر برندها به شما آموزش داده می‌شود. پس اگر دلتان برای تمیزی دلنشین ظرف‌ها در روزهای اول استفاده از ماشین ظرفشویی تنگ شده است، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا روش‌های جرم‌گیری را یاد بگیرید.

جرم گیری ماشین ظرفشویی چه اهمیتی دارد؟

وجود املاحی مانند منیزیم و کلسیم در آب باعث افزایش سختی آب و جرم‌گرفتگی لوازم خانگی از جمله ماشین ظرف‌شویی می‌شود. جرم حاصل از مواد و املاح معدنی همیشه رسوب آهکی و بقایای گچی را به همراه دارد. همین موضوع بعد از مدتی، به‌شدت عملکرد دستگاه را تحت‌تاثیر می‌گذارد و حتی باعث کثیف شدن ظروف و باقی ماندن لکه روی آن‌ها می شود. از طرفی چربی مواد غذایی در طولانی‌مدت به بدنه داخلی ظرفشویی می‌چسبد و باعث ایجاد بوی بد ماشین ظرفشویی می‌شود.

با این توضیحات حتما متوجه اهمیت جرم گیری ماشین ظرفشویی ال جی و سایر برندها شده‌اید. اگر مدتی است که از تمیز شدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی راضی نیستید، وقت آن است که به‌دنبال پاسخ سوال «چگونه ماشین ظرفشویی را جرم گیری کنیم» باشید. درصورتی‌که مشکل دستگاه بعد از جرم‌گیری هم درست نشد، باید برای عیب‌یابی تخصصی و تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

رونیکس

جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

بسیاری از افراد به‌محض مواجهه با سوال «چگونه ماشین ظرفشویی را جرمگیری کنیم» به سراغ جوش شیرین و سرکه می‌روند. هرچند سرکه سفید یک جرم‌گیر و تمیز‌کننده عالی محسوب می‌شود، اما استفاده مداوم از آن باعث سوراخ شدن بدنه داخلی دستگاه خواهد شد؛ اما یک یا دو بار استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه برای جرم‌زدایی ظرف‌شویی مشکل حادی ایجاد نمی‌کند. برای این کار روند زیر را طی کنید:

  1. ابتدا ۵۰ گرم جوش شیرین را با یک لیتر سرکه ترکیب کنید.
  2. طولانی‌ترین چرخه ماشین ظرف‌شویی یا برنامه مناسب جرم‌گیری را انتخاب کنید.
  3. بعد از گرم شدن آب، در دستگاه را باز کرده و مخلوط آماده‌شده را کف ماشین ظرف‌شویی بریزید.
  4. اجازه بدهید تا شست‌وشو به پایان برسد.

سعی کنید جرم گیری ماشین ظرفشویی سامسونگ یا سایر برندها با سرکه و جوش شیرین را در اولویت آخر قرار دهید و درصورت امکان از جرم‌گیرهای قرص، پودر یا مایع استفاده کنید؛ زیرا جرم‌گیری بیش از حد با استفاده از سرکه، حتما در زمانی کوتاه، هزینه‌های تعمیر ظرفشویی سامسونگ یا سایر برندها را به شما تحمیل خواهد کرد.

مایع جرم‌زدا؛ بهترین جرم گیر ماشین ظرفشویی

در میان انواع جرم گیر ماشین ظرفشویی، استفاده از مایع جرم‌زدا بهترین روش برای بهبود عملکرد دستگاه است. اگر تابه‌حال ماشین ظرفشویی را با مایع، جرم‌گیری نکرده‌اید، اصلا نگران نباشید! با خرید یک بسته جرم‌گیر مایع به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. جرم‌گیر فینیش یکی از بهترین مایع‌های موجود در بازار است. نحوه استفاده از جرم گیر فینیش ماشین ظرفشویی را در ادامه برایتان توضیح داده می‌شود:

  1. برچسب روی خروجی جرم‌گیر را بردارید و آن را به‌صورت برعکس داخل قفسه دستگاه قرار دهید؛ به‌طوری‌که مایع کف دستگاه ریخته شود.
  2. برنامه مناسب جرم‌گیری را انتخاب کنید. این برنامه معمولا بیشترین مدت زمان را دارد و دما را تا ۷۰ درجه بالا می‌برد.
  3. اجازه بدهید برنامه شست‌وشو به انتها برسد.

توجه کنید که روی بعضی از دستگاه‌ها از جمله بوش گزینه‌ای با نام «Pro» یا «Intensive» وجود دارد و معمولا با عکس قابلمه نمایش داده می‌شود. اگر برایتان سوال است چگونه ماشین ظرفشویی بوش را جرم گیری کنیم، باید برای پاسخ این سوال به‌دنبال یکی از گزینه‌های بالا روی دستگاه باشید. درصورتی‌که بعد از جرم‌گیری هنوز هم شاهد وجود هرگونه مشکل در دستگاهتان بودید، باید به نمایندگی همان برند مراجعه کنید؛ مثلا اگر از برند ایندزیت استفاده می‌کنید، برای تعمیر دستگاهتان حتما به یک مرکز تعمیرات ظرفشویی ایندزیت بروید.

جرم‌زدایی ماشین ظرفشویی با پودر و قرص

جرم گیری ماشین ظرفشویی دوو و برندهای مختلف دیگر با پودر و قرص تفاوت چندانی با مایع ندارد. قرص‌ها قطعات کوچک متشکل از پودر هستند که کف فراوانی تولید می‌کنند. پودرهای جرمگیری ماشین ظرفشویی نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و جرم‌گیری دستگاه را به‌خوبی انجام می‌دهند. در نهایت این تصمیم شما است که از کدام جرم گیر ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید.

نحوه استفاده از جرمگیر پودری یا قرصی هم بسیار آسان است. برای این کار باید قرص یا پودر را داخل جعبه بریزید و برنامه مناسب جرم‌گیری یا طولانی‌ترین برنامه شست‌وشو با دمای بالا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که معمولا نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش، ال‌جی، سامسونگ یا هر برند دیگری مشابه یکدیگر است؛ اما محض احتیاط می‌توانید قبل از شروع کار، نگاهی به دفترچه راهنمای دستگاهتان بیندازید.

هرچند وقت یک بار باید ظرفشویی را جرم‌گیری کنیم؟

زمان انجام جرم‌گیری ماشین ظرفشویی یکی از مهم‌ترین نکات برای بهبود عملکرد دستگاه و جلوگیری از خرابی‌های مکرر است. در ابتدای کار باید به شما بگوییم که جرمگیری بیش از حد ممنوع است. توصیه می‌شود بعد از هر ۲۰ تا ۳۰ بار استفاده از دستگاه نسبت به جرم‌گیری با استفاده از بهترین جرم گیر ماشین ظرفشویی اقدام کنید. حتی اگر اهل استفاده مداوم از دستگاه نیستید، حتما باید جرم‌گیری منظم (هر سه ماه یک‌بار) را جدی بگیرید؛ زیرا آب داخل دستگاه باقی می‌ماند و همین موضوع باعث جرم گرفتن دستگاه و لوله‌ها می‌شود.

تعمیرآنلاین؛ مرکز تخصصی تعمیر انواع ماشین ظرف‌شویی

در این مقاله به سوال چگونه ماشین ظرفشویی را جرمگیری کنیم، پاسخ داده شد و نحوه استفاده از سرکه، جوش شیرین، مایع، پودر و قرص جرم‌گیر بیان شد. توجه نکردن به جرم‌گیری منظم و به‌موقع ماشین ظرفشویی باعث ایجاد بوی بد در دستگاه و همچنین تمیز نشدن ظرف‌ها می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود حتما برای جرم‌گیری ماشین ظرفشویی برنامه‌ریزی کنید. جرم‌گیری نکردن دستگاه باعث کاهش کیفیت شست‌وشو و اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود؛ در چنین مواقعی باید دستگاه را برای تعمیر نزد متخصصان حرفه‌ای ببرید.

تعمیر آنلاین تخصصی‌ترین مرکز تعمیر انواع ماشین ظرف‌شویی و سایر وسایل خانگی است که بهترین خدمات را با قیمتی پایین‌تر از نرخ اتحادیه به هم‌وطنان عزیز در سراسر کشور عرضه می‌کند. کلیه این خدمات با ۶ ماه گارانتی همراه است و در انتهای کار فاکتور رسمی به همراه برچسب ضمانت‌نامه تقدیم شما عزیزان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس tamironline.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۹۶ تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.