برای معامله خانه در کانادا یک مشاور املاک چه کارهایی می‌تواند برای شما انجام دهد؟

0

برای خرید خانه در کانادا یک مشاور املاک چه کارهایی می تواند برای شما انجام دهد؟

اگر برنامه خرید خانه در کانادا، فروش خانه یا سرمایه گذاری در کانادا را دارید ممکنه از خودتون بپرسید:

  • آیا من به یک مشاور املاک برای این کار نیاز دارم؟
  • چه کارها و خدماتی را در انجام این پروسه یک مشاور املاک می تواند به من ارائه دهد؟

برای جواب به این سوالات اول بیایید نگاهی به موقعیت های مختلف بیاندازیم:

رونیکس

۱. من می‌خواهم خانه بخرم، چرا به یک مشاور مسکن نیاز دارم؟ مشاورین املاک چه کاری برای خریدار انجام می‌دهند؟

۲. من می‌خواهم خانه خود را بفروشم، حالا چرا به یک مشاور املاک نیاز دارم؟ مشاوران املاک برای فروشنده چه کاری انجام می‌دهند؟

۳. من می‌خواهم خانه خود را بفروشم و خانه دیگری بخرم، چگونه یک مشاور املاک می‌تواند به من کمک کند؟

در این مقاله به طور کامل در مورد سؤالات بالا در موقعیت‌ های مختلف و اینکه چگونه یک مشاور املاک می‌تواند به خریدار یا فروشنده کمک کند بحث خواهیم کرد.

اگر شما برای بار اول قصد خرید یک خانه در کانادا را دارید یا اینکه این خرید اول شما نیست و قصد سرمایه گذاری در بازار املاک کانادا را دارید و به دنبال کسب درآمد در این حوزه هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید:

مشاور املاک چه کاری برای یک خریدار انجام می‌دهد؟

مشاوران املاک به نمایندگی از خریدار که به طور خلاصه آن را نماینده خریدار می‌نامیم، به مشتریان کمک می‌کند تا از فراز و نشیب‌های خرید خانه عبور کنند. خرید یک خانه، چه برای اولین‌ بار باشد و چه توسط سرمایه‌ گذاری با تجربه، به هر صورت تصمیم بزرگی است. یک مشاور املاک آگاه به منطقه می‌تواند در موارد زیر به خریدار کمک کند:

  1. یافتن خانه مناسب
  2. ارزیابی مزایا و معایب هر خانه
  3. اشاره به وجود هرگونه عیب و ایراد اساسی که باید مورد توجه قرار گیرد
  4. مذاکره و محافظت از حقوق شما در معامله با فروشنده
  5. ارائه پشتیبانی تا زمانی که معامله انجام شود.
  6. نمایندگان ما در مسکن تورنتو حتی سعی می‌کنند بعد از انجام معامله، خریداران انتقال آرامی به خانه جدیدشان داشته باشند و پاسخگویی هر گونه سوال شما خواهند بود

1.چگونه یک مشاور املاک می‌تواند به شما در یافتن ملک مناسب کمک کند؟

یک مشاور مسکن با تجربه باید دانش‌ فنی در مورد نوع ملک (ویلایی، تاون هاوس یا آپارتمان) و منطقه‌ ای که شما به دنبال زندگی در آن هستید را داشته باشد. علاوه بر دانش فنی یک مشاور املاک می بایست دارای مهارت شنیداری خوب نیز باشد تا به نیازهای خریدار گوش دهد؛ و پس از درک خواسته‌ ها و الزامات خریدار اقدام به راهنمایی آن کند. به‌ عنوان ‌مثال: اگر خریدار به دنبال یک‌ خانه در محدوده یک مدرسه خاص باشد و نور شرقی یا غربی در خانه برای آن اولویت داشته باشد و یا خریدار به دنبال خانه‌ ای باشد که به برج CN Tower تورنتو یا دریاچه انتاریو دید داشته باشد. تمام این مطالب را یک مشاور املاک با تجربه باید در نظر بگیرد.

علاوه‌ بر آن، یک مشاور املاک و مستغلات خوب مشتریان خود را در طی مسیر از مسائل مختلف بازار املاک در کانادا آگاه می سازد. به طور مثال، تجزیه‌ و تحلیل روند بازار املاک در تورنتو، قوانین املاک موجود در این شهر و اطلاعات جمعیت‌ شناختی منطقه، همه مسائلی که می توانند در یک تصمیم گیری درست و آگاهانه موثر واقع شوند.

2.چگونه یک مشاور املاک می‌تواند در ارزیابی مزایا و معایب هر ملک کمک کند؟

یکی از مواردی که ممکن است با آن روبرو شوید این است که 2 یا 3 ملک را پسندیده اید و به دنبال محدود کردن گزینه‌ های خود به بهترین مورد هستید. یک مشاور املاک می‌تواند با فهرست کردن مزایا و معایب هر ملک، بر اساس استفاده شما و آینده ملک، برای انتخاب گزینه مناسب به شما کمک کند.

برای‌مثال: ملکی را می‌بینید که ممکن است در نگاه اول عالی به نظر برسد؛ اما فرزندان شما چند سال دیگر بزرگ خواهند شد؛ بنابراین ممکن است شما به ملکی نیاز داشته باشید که جایی برای توسعه و افزایش متراژ داشته باشد. یک مشاور مسکن خوب در تورنتو می‌تواند ایده‌ هایی در مورد توانایی افزایش متراژ ملک در آینده به شما بدهد و این نکات ممکن است در هزینه‌ های اضافی برای فروش و نقل ‌مکان به مکان بزرگ‌ تر صرفه‌ جویی یا جلوگیری کند.

3. اشاره به وجود هرگونه عیب و ایراد اساسی

یک مشاور با تجربه در بازار وسیعی مانند شهر تورنتو می‌تواند در حین بازدید از املاک ، شما را از وجود هر گونه ایراد و مسئله ای که ممکن است متوجه آن نباشید آگاه سازد. یک فرد به طور معمول ​​در طول عمر خود ممکنی است 5 بار خرید یا فروش ملک انجام دهد. اما یک مشاور املاک و مستغلات ممکن است ده‌ ها معامله ملکی را تنها در یک سال انجام داده باشد که تحربه زیادی با خود به همراه میاورد.

4. چگونه یک مشاور املاک و مستغلات برای معامله مذاکره می‌کند؟

هنگامی که نوبت به خرید ملک می‌رسد، یک مشاور املاک پر تجربه می‌تواند نه تنها در مورد قیمت، بلکه در مورد شرایط و تبصره های مختلف معامله نیز مذاکره کند. مذاکره در مورد قیمت با CMA (تحلیل مقایسه‌ای بازار) شروع می‌شود که به معنای واقعی کلمه، ارزیابی تخصصی ملکی است که می‌خواهید پیشنهاد خریدی برای آن ارائه دهید. با تجزیه‌ و تحلیل منطقه و موارد موثر دیگر، مشاور شما ایده‌ ای از قیمت منصفانه ملک به شما می‌دهد؛ بنابراین مشاور املاک می‌ تواند شما را از پرداخت اضافی برای یک ملک محافظت کند.

گاهی اوقات، یک مشاور املاک خوب حتی ممکن است بتواند ملکی را با قیمتی ارزان‌ تر از قیمت درخواستی برای خریدار معامله کند.

در قیمت‌گذاری یک ملک، سناریوهای مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد. یک ملک ممکن است زیر قیمت، یا بیش از حد قیمت‌‌گذاری شده باشد و یا قیمت منصفانه‌ ای برای فروش داشته باشد. شرایط و جزییات معامله بسیار مهم هستند که می‌تواند شامل موارد مانند تاریخ انعقاد قرارداد و انتقال سند، خالی بودن کامل ملک زمان تحویل، شرط بازرسی قبل از خرید، شرط تأمین مالی، نیاز به هرگونه تعمیر، خرید اقلام موجود در خانه و موارد مشابه باشد.

5. پشتیبانی تا پایان روند خرید خانه

پس از پذیرش پیشنهاد خرید توسط فروشنده، مشاور املاک خریدار باید با او تماس بگیرد تا از رعایت شرایط قرارداد مانند کمک به خریدار در بازرسی منزل، پیگیری خریدار برای تأمین مالی و یا تأیید وام، بازرسی مجدد ملک قبل از تاریخ بسته‌ شدن قرارداد و اینکه فروشنده ملک را در همان حالت درخواستی تحویل می‌دهد اطمینان حاصل کند.

6. پشتیبانی حتی تا بعد از خرید خانه

اگر تازه به کانادا نقل مکان کرده اید یا به محله یا شهر جدیدی در کانادا نقل مکان می‌کنید ممکن است ندانید که کدام شرکت‌ های اسباب کشی معتبر هستند؟ ارائه‌ دهنده خدمات برق چه کسانی هستند؟ چگونه حساب‌ های خدمات شهری خود را تنظیم کنید؟ اگر به خانه ای جدید نقل مکان می‌کنید، نحوه مراقبت از چمن و مشکلات مربوط به گاراژ و سوالات زیاد دیگری که مشاوران املاک حتی پس از انجام و‌ اتمام معامله به آنها پاسخگو خواهند بود.

حالا که در مورد خدمات یک مشاور املاک هنگام خرید خانه در کانادا مطلع شدید، زمان آن است که این موضوع را در موقعیت یک فروشنده بررسی کنیم.

یک مشاور املاک چه کاری برای فروشندگان انجام می‌دهد

یک مشاور املاک را نماینده فروشنده می‌نامند که وظایفی در قبال مشتری خود (فروشنده) دارد و روند فروش خانه را هدایت می‌کند. فروش خانه شما می‌تواند یک فرایند استرس‌ زا باشد و به‌ منظور مدیریت و مقابله با استرس هنگام فروش ملک خود، می‌توانید از کمک یک مشاور املاک پر تجربه استفاده کنید. یک مشاور خوب می‌تواند در موارد زیر به فروشنده خانه کمک کند:

  1. ارزیابی قیمت خانه شما و انجام تحلیل مقایسه ای دقیق بازار
  2. تنظیم استراتژی مناسب برای قیمت‌گذاری
  3. تنظیم استراتژی بازاریابی مناسب برای فروش
  4. آماده‌ سازی کامل خانه برای فروش
  5. تنظیم استراتژی و مدیریت دریافت پیشنهادات از متقاضیان
  6. پیگیری معامله برای اطمینان از اینکه انتقال سند به درستی و صحت صورت خواهد گرفت و خریدار در تاریخهای قید شده در قرارداد به وظایف خود عمل خواهد کرد.

1.ارزیابی قیمت خانه

اولین قدم برای فروش خانه در تورنتو این است که بدانید خانه شما چقدر ارزش دارد.گر فقط می خواهید بدانید ارزش یک ملک چقدر است آدرس ملک را برای تیم مسکن تورنتو ارسال کنید، آنها در اسرع وقت به شما پاسخ می گویند. اگر خودتان به دنبال فروش یک ملک هستید یک نماینده مشاور مسکن تورنتو در ابتدا کار برای شما این کار را انجام می‌دهد.

نماینده مشاور املاک شما با ایجاد یک گزارش تحلیل مقایسه ای بازار،قیمت خانه شما را ارزیابی می‌کند. اساساً، نماینده مسکن تورنتو از موارد قابل‌ مقایسه و ویژگی‌ های خانه، علاوه بر سایر عوامل بازار و شاخص‌ ها برای دستیابی به قیمت مناسب استفاده می‌کند. ارزیابی ملک بر این اساس در بیشتر موارد نیاز به یک مشاور املاک دارد تا در ملک شما قدم بزند و وضعیت خانه شما را دقیق و از نزدیک بررسی کند.

در واقع این یک فرصت عالی برای شما و مشاور املاک شما است که با هم در خانه قدم بزنید. درحالی‌ که خانه خود را به یک مشاور املاک نشان می‌دهید می‌توانید دو هدف را دنبال کنید. اول این که تمام بازسازی‌ هایی را که انجام داده‌ اید نشان دهید و تا خانه شما به درستی ارزیابی شود. هدف دوم این است که شما می‌توانید مشاور املاک را در این دیدار ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید او را استخدام کنید یا خیر؟

2.تنظیم استراتژی مناسب برای قیمت‌ گذاری

در بازار املاک و مستغلات تورنتو، بازارهای خرد مختلفی وجود دارد. هر محله در مورد عوامل اقتصادی، عرضه، تقاضا، جمعیت و غیره رفتار متفاوتی دارد. ممکن است از خود بپرسید که آیا خانه‌ ام را گران قیمت گذاری کنم تا جایی برای مذاکره باقی بگذارم؟ یا برای جلب‌ توجه بیشتر، باید قیمت خانه‌ ام را کمتر از ارزش واقعی بگذارم؟ این بستگی به بازاری دارد که ملک شما در آن واقع شده است.

در برخی بازارها، قیمت گذاری پایینتر و انتظار برای چندین پیشنهاد می‌تواند استراتژی خوبی باشد. درحالی ‌که در برخی محله ها باید آن را مطابق با قیمت بازار، قیمت‌گذاری کنید و قیمت‌گذاری بالا می‌تواند واکنش‌های منفی داشته باشد. چه می‌شود اگر مثلاً خانه شما 800,000 دلار ارزش دارد و قیمت آن را بالاتر بگذارید در این صورت ممکن است خریداران بالقوه‌ ای را که از قبل برای وام مسکن تاییدیه بانک را گرفته اند و نمی‌توانند بالاتر از 800,000 دلار بخرند از دست بدهید.

3.تنظیم استراتژی بازاریابی مناسب برای فروش

موضوع مهم دیگر این است که یک مشاور املاک خوب بایستی مختص به نوع ملک، محله و منطقه‌ ای که ملکتان در آن قرار گرفته آن را بازاریابی کند. یک نماینده املاک پر تجربه علاوه بر موارد فوق، تصویری از خریدار بالقوه تعریف می‌کند و مطمئن می‌شود که ملک شما نیز در معرض دید آن دسته خریدار قرار می‌گیرد. (یعنی برای یک‌ خانه مسکونی دوخوابه در نزدیکی مرکز شهر تورنتو، تصویر خریدار بالقوه می‌تواند یک خانواده جوان، بدون بچه یا با یک بچه، شاغل، بین 30 تا 40 سال و غیره باشد) استراتژی‌های بازاریابی مختلفی وجود دارد. از تور عمومی خانه گرفته تا تبلیغات آنلاین و استفاده از واقعیت مجازی، هر استراتژی بازاریابی باید بر اساس مخاطبی که شما به دنبال جذب آن هستید تنظیم شود.

4.آماده‌سازی کامل خانه برای فروش

برای به‌‌ دست‌‌ آوردن بالاترین قیمت پیشنهادی از خریداران، پس از برنامه‌ ریزی استراتژی بازاریابی ملک، باید خانه خود را رو به راه و از جهات مختلف آماده برای فروش کنید. کارهایی مانند رنگ‌ آمیزی مجدد، بازسازی‌ های کوچک، تعمیرات مورد نیاز، محوطه‌ سازی و ایجاد جذابیت در نمای ورودی خانه و مرحله نهایی قبل از ورود به بازار فیلم‌ برداری حرفه‌ ای از خانه که بسیار حائز اهمیت است.

5.تنظیم استراتژی و مدیریت دریافت پیشنهادات از متقاضیان

پیشنهادهای خریداران مختلف در زمان شروع، می‌توانند شامل بندها و شرایط مختلفی باشند که یک مشاور املاک خبره می‌تواند مزایا و معایب هر بند یا شرط را برای شما توضیح دهد و توصیه کند که کدام پیشنهاد می‌تواند پیشنهاد بهتری باشد. (همیشه قیمت مسئله اصلی نیست؛ ممکن است بندهایی در پیشنهاد وجود داشته باشند که توجه به آنها بسیار مهم باشد.)

6.پیگیری بعد از توافق با یک خریدار برای اتمام انتقال سند و انجام پرداختی ها

پس از اینکه شما به‌ عنوان فروشنده، توافقنامه معامله ملک را دریافت کردید، ممکن است فکر کنید که من خانه‌ ام را فروخته‌ ام و کار من تمام شده است؛ اما کار هنوز تمام نشده است. حتی باوجود‌ اینکه توافقنامه بدون شرط باشد یک نماینده مشاور املاک پر دقت و پیگیر، مشاوره به مشتری خود را ادامه می‌دهد و وضعیت معامله را دنبال می‌کند تا مطمئن شود که تمامی کارها تا انتقال سند پایانی و دریافت وجوه با موفقیت انجام گردند. علاوه بر این، یک نماینده مشاور املاک خوب تمام تلاش خود را می‌کند تا مطمئن شود که حتی نقل مکان مشتری او به خانه جدید نیز به خوبی انجام شود.

اگر بخواهم خانه خود را بفروشم و خانه ای جدید بخرم، بهتر است اول بفروشم یا بخرم؟ چگونه یک مشاور املاک در این زمینه می تواند به من کمک کند؟

اگر می‌خواهید خانه فعلی خود را بفروشید و خانه جدیدی بخرید، خدماتی که مشاور املاک شما برای شما ارائه می‌دهد ترکیبی از دو سرویس فوق است که به خرید و فروش شما کمک می‌کند. بااین‌ حال ممکن است بپرسید کدام یک را ابتدا باید انجام دهید؟ این یک سوال بسیار خوب است.

اول بخرم یا اول بفروشم؟ بهترین مشاوران املاک می‌ دانند که پاسخ به این سؤال کاملاً به نوع ملک و محل بازارهای مختلف و هدف شما بستگی دارد. (خانه فعلی شما در کجا قرار دارد و کجا می‌خواهید خرید کنید.)

برای توضیح این موضوع سناریوی زیر را مشاهده کنید:

شما صاحب‌ خانه‌ ای در منطقه ریچموندهیل، واقع در شمال تورنتو هستید به‌ عنوان‌ مثال، می‌خواهید یک آپارتمان در مرکز شهر تورنتو بخرید و از زندگی در آن قسمت شهر لذت ببرید. فروش یک‌ خانه ویلایی در ریچموندهیل ممکن است حدود 3-5 ماه به طول بیانجامد. خرید یک آپارتمان در مرکز شهر تورنتو، 1.5 ماه طول می‌کشد. این بدان معناست که فروش یک‌ خانه متوسط ​​در ریچموندهیل بیشتر از یک آپارتمان در مرکز شهر طول می‌کشد؛ بنابراین اگر ابتدا خانه جدید خود را بخرید و بعداً سعی کنید خانه خود را بفروشید و برای بستن قرارداد خرید به پول فروش خانه خود نیاز داشته باشید، ممکن است با مشکل مواجه شوید؛ بنابراین در این سناریو، بهتر است ابتدا خانه خود را بفروشید.

شما صاحب یک‌ خانه در مرکز شهر هستید و در مرحله‌ ای از زندگی هستید که قصد دارید خانه و خانواده خود را رشد دهید و به فضا و اتاق‌ های بیشتری نیاز دارید. شما می‌خواهید آپارتمان خود را در مرکز شهر بفروشید و یک‌ خانه ویلایی یا تاوون هاوس در منطقه شمال شهر تورنتو بخرید. بسته به بازار هدف شما، مشاور املاک شما باید با شما مشورت کند که آیا ابتدا خانه حاضرتان را بفروشید یا خانه جدید را خرید کنید.

 

سطوح مختلفی از سازمان‌ها وجود دارند که بر املاک و مستغلات نظارت می‌کنند و مطمئن می‌شوند که روش‌های موجود برای حمایت و حفاظت از حقوق مصرف‌ کننده به کار گرفته می شوند.

خلاصه‌ای از نحوه سازماندهی املاک و مستغلات در کانادا و تورنتو

صنعت املاک و مستغلات در کانادا در 3 سطح مختلف سازماندهی شده و فعالیت می‌کند. سازمان CREA (انجمن املاک و مستغلات کانادا) نهاد کارگزار نمایندگان املاک در سطح ملی و بین‌ المللی است. یک مشاور املاک که در انتاریو کار می‌کند باید در شورای املاک و مستغلات انتاریو ثبت شود. هیئت‌ های شهری املاک و مستغلات، مانند TREB (هیئت املاک و مستغلات تورنتو) در سطح شهری فعالیت می‌کنند. یک نماینده املاک در تورنتو بخشی از TREB خواهد بود و با دسترسی به سیستم املاک منطقه تورنتو، می‌توانند املاک را در این سامانه برای فروش بگذارند یا برای خرید جستجو کنند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.