۱۰ فضای تفریحی هیجان‌انگیز برای شاد کردن کودکان

0

اگر در منزل کودک خردسالی دارید و به ‌دنبال پر کردن اوقات فراغت او یا سپری کردن یک آخر هفته شاد و سرگرم کننده هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین فضاهای تفریحی برای کودکان را به شما معرفی کنیم.

✔ خانه بازی کودک

اولین فضایی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، خانه بازی کودک است. خانه بازی یک فضای عالی و سرگرم کننده برای کودکان 2 تا 7 سال است که تقریباً به فضای بازی مهدکودک شباهت دارد. در واقع هر آنچه در تجهیزات مهدکودک وجود دارد، می‌توانید در خانه بازی کودک ببینید؛ از تاب، سرسره و الاکلنگ گرفته تا استخر توپ، ترامپولین، ایرهاکی و تونل فومی. خانه بازی جزو شهربازی‌های کوچک و سرپوشیده است و فضایی امن و مطمئن برای چند ساعت سرگرم شدن کودک شماست.

رونیکس

✔ پارک‌های آبی و استخر

گزینه بعدی، استخر و پارک آبی است. استخر و آب بازی همیشه برای بچه‌ها سرگرم کننده و جذاب بوده و هیچ ‌وقت آن را رد نمی‌کنند. برای فصل تابستان، استخرهای سرباز و شنا کردن مناسب هستند، ولی برای پاییز و فصول سرد سال پارک‌های آبی و استخرهای سرپوشیده و گرم گزینه بهتری هستند. چون فضای امن‌تری دارند و کمتر احتمال دارد که بچه‌ها مریض شوند. پس تفریحات آبی را هم فراموش نکنید!

 

✔ پارک و فضای سبز

اگر برای رفتن به استخر و خانه بازی فرصت ندارید، می‌توانید از فضای بازی پارک نزدیک خانه هم استفاده ‌کنید. فضای بازی پارک‌ها هم بزرگ و در دل فضای سبز است، هم فرصت تعامل با بچه‌های دیگر را برای کودک ما فراهم می‌کند. البته اگر حیاط منزلتان بزرگ است، می‌توانید حیاط خانه را به وسایل بازی تجهیز کنید. قیمت تاب و سرسره پارکی کوچک و مناسب فضاهای کوچک کاملاً مناسب است و می‌توانید آنها را از شرکت‌هایی مانند بازی سازان سفارش دهید.

✔ باغ پرندگان و باغ‌وحش

اگر فرزندتان به حیات وحش و پرندگان علاقه دارد، می‌توانید آخر هفته را به بازدید از باغ پرندگان یا باغ‌وحش اختصاص دهید. دیدن حیوانات و پرندگان رنگارنگ از نزدیک برای بچه‌ها واقعاً جذابیت دارد و می‌تواند به درک بهتر آنها نسبت به محیط زیست و حیوانات کمک کند. بازدید از باغ وحش ارم و باغ پرندگان تهران را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

✔ شهربازی سرپوشیده

شهربازی‌های سرپوشیده یکی دیگر از فضاهایی است که می‌تواند حسابی بچه‌ها را سرگرم کند. رالی، مینی بولینگ، تیراندازی لیزری، ماشین بازی، قطار، چرخ و فلک، هواپیما و…، از جذاب‌ترین وسایل شهربازی برای بچه‌های 2 تا 10 سال هستند. یکی از مزیت‌های شهربازی‌های سرپوشیده نسبت به سایر فضاها، عدم محدودیت استفاده از آن‌ها در فصول سرد سال است. شرکت بازی سازان در این زمینه تجهیز شهربازی و خانه بازی اماده همکاری با شما عزیزان می باشد.

✔ پارک ژوراسیک

یکی دیگر از فضاهایی که حسابی می‌تواند بچه‌ها را هیجان زده کند، پارک ژوراسیک و سفر به عصر دایناسورها است. در این پارک بیش از 30 گونه دایناسور را در ابعاد واقعی آنها می‌بینند. دایناسورها متحرک هستند، پلک می‌زنند و بدن خود را تکان می‌دهند که برای بچه‌های خردسال سرگرم کننده و جذاب است. بچه‌ها حتی می‌توانند دایناسورها را از نزدیک لمس کنند و با آنها عکس بگیرند.

 

✔ رصدخانه و سفر به کهکشان

پیشنهاد بعدی ما بازدید از رصدخانه است. آسمان شب همیشه برای بچه‌ها جذاب بوده و هست و در رصدخانه این فرصت را پیدا می‌کنند که با اولین تلسکوپ و آسمان نمای ایرانی، آسمان شب و ستارگان را از نزدیک‌ترین فاصله تماشا کنند.

 

✔ پارک‌های علم و تجربه

اگر فرزند شما به مطالعه و موضوعات علمی علاقه دارد، بازدید از پارک‌های علم و تجربه، مانند خانه زیست شناسی، خانه شیمی، باغ علم یا خانه رباتیک هم برای او جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. در باغ کتاب تهران می‌توانید از همه فضاهایی که معرفی کردیم، دیدن کنید.

 

✔ پارک مشاغل

بازدید از پارک مشاغل را هم به شما توصیه می‌کنیم. البته این فضا برای کودکان 4-5 سال به بالا مناسب است، چون در آن مشاغل مختلف مانند آتش نشانی، شیرینی پزی، پلیس، نجاری، فروشندگی و… به بچه‌ها معرفی می‌شوند. این پارک با هدف آشنایی بیشتر بچه‌ها با مشاغل مختلف و تجربه آنها از نزدیک طراحی شده است.

 

✔ موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی محل نگهداری بیش از 190 گونه جانوری، آبزی، خزنده و پرندگان تاکسیدرمی شده و فضایی هیجان انگیز برای کودکان کنجکاو و علاقه‌مند به دنیای حیات وحش است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.