4 راه حل بودجه محور برای سفر به دبی

0

دبی یک مقصد گردشگری معروف برای مسافران تمام جهان است که اکثر گردشگران از هزینه‌های بالای آن نگران هستند. برای بسیاری از مسافران دبی، راه‌های پس‌انداز و صرفه‌جویی مشخص نیست. دبی همانند لاس وگاس، به گونه‌ای طراحی شده است که مسافران تا حد امکان در آن پول خرج کنند. اگر در سفر به دبی مراقب نباشید، در یک مدت کوتاه ممکن است هزینه‌ی زیادی را صرف کرده باشید.

اما مانند هر مقصد دیگری راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی و سفری بودجه محور در دبی وجود دارد. در حالی که در نگاه اول دبی ممکن است گران به نظر برسد، گزینه‌های زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه در دبی وجود دارد. در واقع دبی بخشی از هزینه‌ی بالای سفر به دبی، به دلیل رویکرد لوکس دبی به صنعت گردشگری و نیاز مسافران برای یک سفر لاکچری است. اما راه‌هایی وجود دارد که بتوانیم سفری ارزان و مقرون به صرفه به دبی داشته باشیم بدون اینکه کیفیت سفر ما کاهش زیادی پیدا کند. در این مقاله 4 راه حل بودجه محور برای سفر به دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

راه حل بودجه محور برای غذا خوردن در دبی چیست؟

بهتر است برای غذا خوردن به رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت نروید. راه‌هایی وجود دارد که پس از خرید بلیط دبی و رسیدن به این شهر، به شما کمک می‌کند تا در جاهای گران غذا نخورید اما هم‌چنان غذاهای خوشمزه و باکیفیت را نوش جان کنید. یکی از راه‌ها این است که صبحانه‌ی برانچ مفصل هتل را نوش جان کنید که بتوانید ناهار دیروقت میل کرده و کلا وعده‌های غذایی خود را به دو وعده کاهش دهید.

رونیکس

اگر در رزرو هتل دبی، دقت نکنید ممکن است صبحانه‌ی رایگان هتل را از دست بدهید. در این صورت ناگزیر خواهید بود که صبحانه را در خارج از هتل میل کنید که این کار به هزینه‌های شما می‌افزاید. یکی از راه‌های یافتن غذاهای به قیمت و مناسب، غذا خوردن در دبی قدیم است. اگر برای غذا خوردن از هتل‌ها، مراکز خرید و بازارهای شیک فاصله بگیرید، می‌توانید غذای مناسب و ارزان صرف کنید.

اگر در جستجوب رستوران‌های ارزان هستید، می‌توانید از سایر مسافران و مردم محلی کمک بگیرید. برای این کار می‌توانید وارد سایت معروف گردشگری به نام کوچ‌سرفینگ (CouchSurfing) بشوید که در آن مسافران و اهالی دبی یک صفحه‌ی فعال دارند و می‌توانید با آنها تبادل نظر کنید. به عنوان مثال یک رستوران ایرانی در نزدیکی متروی الفهیدی وجود دارد که غذاهای خوشمزه‌ی ایرانی را در ترکیب با منوهای عربی سرو می‌کند.

اقامت در هتل های ارزان دبی

پرداخت هزینه‌های هتل یکی از بیشترین بخش هزینه‌های سفر شما به دبی است. بنابراین هنگام رزرو هتل، هتل‌های ارزان را برای یک سفر بودجه محور جستجو کنید. تصور نکنید که همه‌ی هتل‌های دبی گران هستند. قطعا گزینه‌های ارزان قیمت هم برای مسافرین علاقمند به سفرهای اقتصادی وجود دارند که نیازی به پرداخت اجاره بهای خیلی زیادی برای آنها نیست. شما می‌توانید با جستجو در سایت‌های فارسی رزرو هتل، هزینه‌های اجاره‌ی هتل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و ارزان‌ترین هتل‌ها را پیدا کنید. برای این کار کافی است که در جستجویتان در سایت، به دنبال هتل‌های سه ستاره و کمتر بگردید. هتل‌های سه ستاره دارای خدمات و قیمت مناسبی هستند. هتل‌های دو و یک ستاره، خوابگاه‌ها سایر اقامتگاه‌هایی هستند که می‌توانید برای کاهش هزینه آنها را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی هتل پرداخت کنید می‌توانید وارد سایت کوچ‌سرفینگ شوید. دبی یک جامعه‌ی بسیار فعال در این سایت داردو ممکن است از ساکنان این شهر، کسی اتاق رایگان و یا اتاقی با هزینه‌ی بسیار کم به شما بدهد. همچنین پنج هاستل یا خوابگاه در شهر وجود دارد که هر شب 55 تا 146 درهم (15 تا 40 دلار) هزینه دارند. می‌توان این مکان‌ها را نیز برای اقامت انتخاب کرد.

با مترو رفت و آمد کنید

به جای استفاده از تاکسی یا اوبر، سوار مترو شوید و مسیرهای کم و یا طولانی را با این وسیله‌ی نقیله‌ی راحت و ارزان بپیمایید. متروی دبی از مرکز شهر عبور می‌کند، در تمامی نقاط کلیدی شهر ایستگاه دارد و به فرودگاه و منطقه‌ی سنتی و شهر قدیم دبی می‌رود. بلیط مترو 8 درهم (2 دلار)، است که قطعا از تاکسی ارزان‌تر است.

اگر نیاز به تاکسی دارید، خوب است بدانید که قیمت سوار شدن به تاکسی از 12 درهم (3.25 دلار) شروع می‌شود و به ازای هر کیلومتر 2 درهم (0.50 دلار) افزایش می‌یابد. اما راه حل بودجه محور این است که برای پایین نگه داشتن هزینه‌های حمل و نقل، هتل محل اقامت خود را در نزدیکی ایستگاه مترو انتخاب کنید.

جاذبه های رایگان در دبی کدام است؟

هر چند که بسیاری از تفریحات دبی هزینه‌های بالایی را می‌طلبند اما در جاذبه‌های کافی رایگان یا با هزینه‌های بسیار کم برای یک سفر تفریحی وجود دارد. برخی از مواردی که می‌توان به صورت رایگان از آنها بازدید کرد عبارتند از:

منظره‌ی بیرونی برج خلیفه: برج خلیفه این بلندترین ساختمان در جهان است که 830 متر ارتفاع دارد. اگر علاقه دارید از داخل برج بازدید کنید باید بدانید که برای رفتن به داخل برج باید مبلغ ورودیه‌ی 149 درهم (41 دلار) را بپردازید تا به طبقه‌ی 128 صعود کنید. از آنجا مناظر پانورامایی از شهر و صحرا را خواهید دید. به یاد داشته باشید که اما برای رفتن به طبقه‌ی 148 هزینه نکنید. زیرا باید مبلغ بیشتری را بپردازید و تفاوت چندانی هم با طبقه‌ی 128 ندارد. اما اگر به داخل برج نرفتید، می‌توانید به ویژه در شب، نمای بیرونی ساختمان را با نمایش جلوه‌های نوری و تصاویری از ماهی، درختان نخل و صحنه‌های دیگر تماشا کنید. در این حالت فواره‌ی زیبای برج خلیفه که از فواره‌های لاس وگاس الهام گرفته است، زیر نور با موسیقی می‌رقصد.

دبی مال: در همان زمان که در اطراف برج خلیفه هستید، به دبی مال بروید. این مرکز خرید که وسیع‌ترین مرکز خرید در جهان است چسبیده به برج خلیفه بوده و در نتیجه شما نیاز به پرداخت هزینه‌ی رفت‌وآمد برای آن نخواهید بود. دبی مال دارای آکواریوم جالب، پیست اسکیت روی یخ، سینما، کتابفروشی بزرگ و کافه‌های کوچک و فودکورتی است که فست فودهای معروف جهان در آن شعبه دارند. حتی اگر قصد خرید ندارید، که برای یک سفر بودجه محور دبی مال را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم، در اینجا وقت‌گذرانی کنید، از فروشگاه‌ها بازدید کنید، قهوه بنوشید، کتاب بخوانید و مسافران سراسر دنیا را ببینید.

مسجد جمیرا: این مسجد زیبا یکی از دو مسجدی است که در دبی می‌توانید از آن دیدن کنید و طبیعتا هزینه‌ی ورودی ندارد. البته کسانی که بخواهند از تور با راهنما بهره بگیرند، باید هزینه‌ی تور را بپردازند. این تور بیشتر اطلاعات فرهنگی درباره‌ی اسلام است و برای شما که نسبت به دین اسلام آگاهی کامل را دارید، استفاده از آن لازم نیست.

جزایر نخل دبی: سه جزیره در دبی وجود دارند که به شمایل یک درخت نخل ساخته شده‌اند. این سه جزیره، نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی نام دارند. در این جزایر معروف یک مسیر خرید بزرگ، استراحتگاه آتلانتیس، پارک آبی آکوا ادونچر (Aquaventure) و تعداد زیادی رستوران، کافه و کلوب مجلل خواهید یافت. حتی اگر قصد رفتن به هیچ کدام از این مراکز تفریحی و رستوران‌ها را نداشته باشید، باز قدم زدن و گشت‌وگذار در این منطقه، به ویژه در روز بسیار جذاب است.

مارینا: منطقه‌‌ی مارینا توسط ساختمان‌های بلند احاطه شده است و شامل یک پیاده‌روی زیبا است. شما در این منطقه می‌توانید قایق‌های فانتزی را ببینید و عکس‌‌های خیره‌‌کننده‌ای از بندر و خط افق بگیرید. حتماً از اسکله‌ی ۷ این منطقه بازدید کنید که در آن هفت طبقه رستوران و کافه روی آب ساخته شده است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.