آشنایی با فرهنگ مردم اسپانیا

0

کشور اسپانیا در قسمت جنوب غربی اروپا قرار دارد و به عنوان زیباترین و بزرگترین کشور مستقل در شبه جزیره ایبری شناخته شده است. شهر مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا به عنوان زیباترین شهر در جهان شناخته شده است. مردمان اسپانیا مانند کشورهای دیگر سبک زندگی شان متفاوت است و دارای آداب و رسوم و مذهب و فرهنگ های متفاوتی هستند.

بسیاری از مردم اسپانیا بسیار قدیمی هستند و همین امر باعث می شود فرهنگ مردم اسپانیا بسیار قدیمی باشد و بیشتر به سنت ها و عقاید خرافی اعتقاد دارند.

وقتی شما به اسپانیا سفر کنید و یا به خانه یک اسپانیایی بروید، قطعاً با فرهنگ های متفاوت آن ها آشنا می شوید و از آنجایی که اسپانیا دارای میراث و آثار تاریخی فراوانی می‌باشد، قطعاً یک فرهنگ قدیمی و کهنی نیز به همراه دارد. برای اینکه با فرهنگ مردم اسپانیا بیشتر آشنا شوید، باید به تاریخ و زندگی افراد توجه کنید و همچنین مذهب نقش بسیار موثری روی فرهنگ مردم اسپانیا دارد.

رونیکس

هر کشوری برای خود دارای فرهنگ و آداب و رسوم مختلفی است که شما وقتی برای اولین بار با مردمان آن کشور ملاقات می کنید، می توانید با بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم آنها آشنا شوید، به عنوان مثال وقتی برای اولین بار کسی را می بینید با طرز رفتار آن شخص می‌توانید به سنت هایی که پایدار است و قوانین معاشرت ان فرد و کشور اشنا شوید.

جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه می توانید به این لینک مراجعه و یا با آژانس فرانسوی سیمرغ تراول در ارتباط و مشاوره لازم را دریافت نمایید.

آداب و رسوم مردم اسپانیا

آداب و رسوم و سبک زندگی اسپانیا نسبت به کشورهای دیگر کاملاً متفاوت می باشد و از آنجایی که اسپانیا دارای تاریخ غنی است، قطعا آداب و رسوم سنتی و متنوعی در این کشور وجود دارد که شما می توانید این آداب و رسوم را از نوع پوشیدن لباس مردم تا مراسم هایی که دارند بشناسید.

یکی از محبوب‌ترین رسومی که در کشور اسپانیا وجود دارد، گاو بازی می باشد که به عنوان یک ورزش شناخته شده است که این ورزش را در مراسم‌های خود انجام می‌دهند که به عنوان یک اتفاق خوش یمن می‌دانند که دارای تشریفات بسیار زیادی است.

آداب و رسوم دیگری که در اسپانیا برگزار می شود، جشن گوجه فرنگی می باشد که در این جشن مردمان اسپانیا به سمت همدیگر گوجه پرتاب می کنند که این آداب و رسوم را در آخرین چهارشنبه آگوست هر سال برگزار می کنند.

سبک زندگی مردمان اسپانیا بسیار زیبا و جالب می باشد که همین امر توانسته توریست‌های زیادی را جذب کند و هر ساله تقریبا ۵۰ میلیون نفر به اسپانیا سفر می‌کنند تا بتوانند آداب و رسوم مردمان اسپانیا را از نزدیک مشاهده کنند و از سبک زندگی آنها الهام بگیرند.

مردمان اسپانیایی خرافی و قدیمی هستند و از این رو آداب و رسوم آنها بیشتر به خاطر قدیمی بودن این کشور سر می‌زند و اگر توجه داشته باشید بیشتر جشن ها و فستیوال هایی که در اسپانیا برگزار می‌شود، دارای آداب و رسوم های بی معنی است.

مذهب مردم اسپانیا

طبق قانونی که در کشور اسپانیا وجود دارد، افراد برای انتخاب دین خود آزاد هستند، پس دولت و جامعه اسپانیا هیچگونه اجباری روی مذهب مردم اسپانیا ندارد و هر کدام از افراد جامعه می توانند هر مذهبی را بر اساس اعتقادات و پایبندی خود انتخاب کنند.

مذهب از نظر مردم اسپانیا مجموعه ای از باورها و عملکرد هایی است که افراد روی آن اعتقاد دارند و آن را به گونه ای دیگر پرستش می کنند، پس همین امر باعث شده در اسپانیا مذهب های مختلفی وجود داشته باشد، یعنی مردم اسپانیا از نظر مذهب به چند دسته تقسیم می شوند.

تقریباً ۶۷ درصد مردم اسپانیا مذهبشان کاتولیک می باشد که از سال ۱۴۹۲ این مذهب در اسپانیا بنیان گذاری شده است، ولی جالب است بدانید در حال حاضر مردمان اسپانیا ۲۰ تا ۲۲ درصدشان بی دین هستند، یعنی دین خاصی را برای خود در نظر نگرفته اند.

امروزه اصلی ترین مذهبی که برای مردمان این کشور در نظر گرفته شده است، مسیحیت کاتولیک می باشد و تنها مذهبی است که به طور رسمی در این کشور شناخته شده است.

می توان گفت پس از مذهب مسیحیت، اسلام یکی دیگر از مذهب های مردم اسپانیایی می باشد که در سال ۷۱۱ مسلمانان کشور اسپانیا را تصرف کردند و همین امر باعث شد که بخش بیشتری از مردم، مذهبشان از سوی مسیحیت به اسلام تغییر کند.

زبان مردم اسپانیا

زبان مردم اسپانیا به نام زبان های اسپانیولی و کاستیلی شناخته شده است که یک زبان رومی است که از شبه جزیره ایبری در اروپا برگرفته است. زبان اسپانیایی را میتوان در خانواده زبان های هند و اروپایی قرار داد، چون ترکیبی از زبان سلتیک و لاتین می باشد.

در حال حاضر مردمان اسپانیا با زبان رسمی اسپانیایی صحبت می کنند که نام دیگر این زبان کاستیل می باشد که به عنوان یک زبان عاشقانه و منطقی به شمار می رود. با گسترش امپراتوری اسپانیا در قرن شانزدهم زبان مردم این کشور نیز رو به گسترش بود که امروزه بیشتر افراد یعنی بیش از صدها میلیون نفر به زبان اسپانیایی صحبت می کنند، یعنی تقریباً ۸۸ درصد مردم از این زبان بهره گرفته اند.

از آنجایی که اسپانیا از نظر سیاسی به مناطق مختلفی تقسیم شده، قطعاً در هر منطقه به زبان های خاص خود صحبت می کنند ولی یکی از زبان های رسمی که در این کشور همه ان را درک می‌کنند، اسپانیایی می باشد.

زبان کاستیلی یکی از زبان های رسمی اسپانیا می باشد که بیش از ۴۵ میلیون نفر از افراد با این زبان صحبت می کنند. کاتالان یکی از زبان های رسمی می باشد که در منطقه شمال شرقی اسپانیا بیش از ۴ میلیون نفر از مردم با این زبان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

گالیسی زبان ها در گوشه شمال غربی اسپانیا هستند که این زبان به عنوان یک زبان عاشقانه شناخته شده که با زبان های اسپانیایی دیگر کاملا متفاوت می باشد.

جهت آشنایی با شرایط دریافت و اخذ تور فرانسه این لینک را دنبال نمایید

پوشش و لباس مردم اسپانیا

شما به هر جای دنیا که سفر کنید قطعا متوجه می شوید که در زمینه پوشش و لباس قوانین و مقررات خاصی را در کشور قرار داده اند که برخی از کشورها پوشش برای مردمان آن اجباری و در بعضی از کشورها اختیاری می باشد. پوشش مردم اسپانیا کاملاً اختیاری می باشد و مردم به هر شیوه‌ای که دوست دارند، می توانند لباس بپوشند اما در اسپانیا شهرها و مناطق مختلفی وجود دارد که در بعضی از این شهرها از جمله بارسلون از نظر پوشش قوانین و مقررات سختی را برای مردمان خود در نظر گرفته است.

مذهب مردمان اسپانیایی مسیحیت و اسلام می باشد و از آنجایی که امروزه بیشتر مردم اسپانیایی به سمت مذهب روی آورده‌اند، باید در اماکن عمومی مانند کتابخانه ها و بازارهای عمومی حجاب مناسبی داشته باشند.

در هر منطقه از کشور اسپانیا لباس های خاصی وجود دارد که مردمان آن بر اساس منطقه و سنت های خود لباس می پوشند. گاهی اوقات پوشش و لباس مردم اسپانیا بر اساس مراسم و جشن هایی که برگزار می شود، تغییر می کند. لباس های مردان و زنان اسپانیایی دارای تزیینات و زیبایی‌های خاص می باشد که همه‌ی لباس ها نشان دهنده ی فرهنگ و آداب و رسوم این مردم می باشد که امروزه در بیشتر مناطق اسپانیا مردان و زنان با این لباس زندگی می کنند.

لباس ها و پارچه های مخصوصی در اسپانیا وجود دارد مثلا فلامنکو لباسی است که برای زنان طراحی شده که ریشه این لباس در آندلس می باشد. این لباس دارای لایه های متعدد و چین های بسیار زیادی است که به دو قسمت دامن و پیراهن تقسیم می شود و روی این لباس از شال هایی به نام مانیلا استفاده می کنند.

شال مانیلا یک نوع شالی می باشد که علاوه بر مردمان اسپانیایی، مردمان مکزیک و سواحل جنوبی نیز از آن استفاده می کنند که این شال روی لباس فلامنکو یک پوشش زیبایی را نشان می دهد و افرادی که در سطح اقتصادی بالایی باشند، شالی از جنس پنبه و ابریشم خریداری می کنند.

مانتیلا یک نوع روسری سنتی اسپانیایی است که بیشتر در مراسم عروسی یا در مراسم های مذهبی از آن استفاده می کنند که در قرن هفدهم وارد مناطق جنوبی اسپانیا شد.

موسیقی و هنر مردم اسپانیا

موسیقی اسپانیایی مانند تاریخچه ان بسیار گسترده و متنوع می‌باشد، چون اسپانیا از نظر عناصر موسیقی نسبت به کشورهای اروپایی دیگر بسیار مجهز می باشد. در روزهای اول فرهنگ های مختلفی وارد اسپانیا شد که فرهنگ ها روی موسیقی این کشور توانستند تأثیر بگذارند.

اولین کسانی که ایده‌ی موسیقی را وارد اسپانیا کردند، رومیان و یونانیان بودند که باعث شکوفایی موسیقی و آواز خواندن در کلیسا ها شدند. در ابتدا موسیقی ای که در اسپانیا نواخته می شد، بیشتر مذهبی و در مورد ادیان معاصر بود، ولی توسط دولت کم کم این موسیقی ها ممنوع شناخته شدند.

با شروع دوره رنسانس موسیقی و هنر مردم اسپانیا بسیار پیشرفت کرد و در قرن شانزدهم سبک موسیقی های متفاوتی وارد اسپانیا شد و نوازندگان بسیار زیادی در اسپانیا علاقه خاصی به موسیقی و نواختن کردند. یکی از بهترین دوره هایی که استعداد های موسیقی در اسپانیا شناخته شد، در قرن هفدهم و هجدهم میلادی بود.

علاوه بر این که مردمان اسپانیایی علاقه خاصی به موسیقی دارند، در زمینه هنر از دیرباز تا به امروز توانسته اند شکوفایی بسیار زیادی را مشاهده کنند و پیشرفت بسیار زیادی داشته باشند، به عنوان مثال از دوره رنسانس هنری که در بین مردمان اسپانیایی موج می زد، معماری بود که روی این هنر امروزه به صورت پیچیده و خاص کار می کنند.

اگر قصد دریافت اقامت فرانسه را دارید حتما این لینک را دنبال نمایید

فرهنگ غذایی مردم اسپانیا

فرهنگ غذایی مردم اسپانیا با کشورهای اروپایی دیگر کاملاً متفاوت می‌باشد، چون مردمان اسپانیا غذا و خوراک را به عنوان سبک زندگی و سرگرمی می دانند و همین امر باعث شده فرهنگ غذای مردمان اسپانیا در کشورهای دیگر زبانزد باشد. خانواده های اسپانیایی معمولاً وقت زیادی را برای غذا خوردن و نوشیدن در کنار هم می گذرانند و در جنوب اسپانیا کافه ها و رستوران های بسیار زیادی برای خدمت رسانی به مردم تاسیس شده اند.

برنامه غذایی و فرهنگ غذایی مردمان اسپانیا بسیار متنوع و هیجان انگیز می باشد، چون وقتی روز خود را شروع می‌کنند به فرهنگ‌های غذایی خود می‌پردازند به عنوان مثال در بهترین رستوران ها غذا می خورند و در بهترین کافه ها نوشیدنی میل می‌کنند و از مواد غذایی سالم و فوق العاده استفاده می کنند.

یکی از عادت هایی که در بین مردم اسپانیایی بسیار رواج پیدا کرده، سبکی خاص در صبحانه خوردن است که حتماً باید قهوه و آبمیوه های طبیعی میل کنند و از نان های تازه استفاده کنند، ساعتی را که برای صبحانه خوردن در نظر می‌گیرند یک نوع فرهنگ غذایی خاص می باشد و یا فرهنگ دیگری که مردمان اسپانیایی دارند این است که برای ناهار حتماً باید یک غذای سنتی بخورند.

غذاهای کشور اسپانیا بسیار زیاد و متنوع می باشد و هر کدام از آنها طرز پخت و طعم متفاوتی دارد، ولی غذاهای محلی که به عنوان فرهنگ غذایی مردم اسپانیا شناخته شده، بیشتر سوپ لوبیا و ماهی سرخ شده می باشد که بیشتر در جنوب اسپانیا از آن استفاده می کنند.

نژاد مردم اسپانیا

نژاد مردم اسپانیا ترکیبی از بومیان شبه جزیره ایبری و فاتحه آن شبه جزیره می باشد. نژادها و اقوام غیربومی نیز در اسپانیا وجود دارند که شامل رومنها، سوبی و اقوام مدیترانه‌ای و اقوام های دیگر می باشند. امروزه یهودیان هم در کشور اسپانیا در حال زندگی کردن هستند، پس امروزه گروه های قومی و نژادهای مختلفی در اسپانیا وجود دارند که هر کدام از آنها از نظر فرهنگ و زبان و آداب و رسوم دارای ویژگی های متفاوتی هستند.

آمارها نشان می‌دهد که سهم نژاد لاتین در اسپانیا سه‌ چهارم کشور اسپانیا می باشد که این امر نشان می‌دهد سهم زیادی از اسپانیا را نژادهای لاتینی تصرف کرده‌اند. امروزه نژادهای بسیار زیادی وارد کشور اسپانیا شده و از این رو نمی‌توان یک نژاد خاصی را مانند یک مذهب برای مردمان اسپانیا در نظر گرفت.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.