آشنایی با انواع میز تحریر و کاربرد آن‌ها

0

یکی از دغدغه‌های مهم دانش‌آموزان و دانشجویان سخت‌کوش، داشتن میز تحریر خوب و کاربردی است. میز تحریر، یک میز ساده چوبی، فلزی یا پلاستیکی محسوب می‌شود و ابعاد گوناگونی دارد. در ایران، میز تحریر با نام میز مطالعه نیز شناخته می‌شود. میزهای تحریر ابعاد و انواع گوناگونی دارند و برای مطالعه، درس خواندن و انجام پروژه‌های کاری استفاده می‌شوند. دانشجویان، دانش‌آموزان و کارمندانی که به‌صورت پروژه‌ای یا دورکاری فعالیت می‌کنند، بیشترین متقاضی استفاده از میز تحریر به شمار می‌آیند. در این مقاله، انواع میز تحریر را معرفی و کاربرد هرکدام از آن‌ها به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

1. میز تحریر رول‌تاپ؛ یکی از انواع میز تحریرهای پسرانه

یکی از انواع میز تحریر که کاربرد بسیاری در کتابخانه‌ها دارد، میز تحریر رول‌تاپ است. میز رول‌تاپ جزو دکوراسیون کلاسیک محسوب می‌شود و ظاهر جذاب و خاصی دارد. رول‌تاپ‌ها پوشش رولی دارند و از وسایل، اسناد، مدارک، کتاب و سایر وسایل شما محافظت می‌کنند. اندازه میزهای رول‌تاپ استاندارد است و ظاهری شیک دارند.

میزهای رول‌تاپ چند قفسه و کشو دارند که به‌راحتی کتاب، دفتر، خودکار، کاغذ و سایر وسایلتان را می‌توانید داخل آن بگذارید. چوب‌هایی که برای ساخت میز تحریر رول‌تاپ استفاده می‌شوند، بادوام هستند و طول عمر بالایی دارند. اگر به نظم میز اهمیت می‌دهید، بهترین گزینه میز رول‌تاپ خواهد بود.

رونیکس

2. میز منشی یا سکرتری؛ یکی از انواع میز تحریرهای دخترانه

یکی دیگر از انواع میز تحریر، میز سکرتری یا منشی نامیده می‌شود و برخی از آن‌ها کشو دارند. همان‌طور که از نام میز منشی پیداست، این میزها در شرکت‌های مختلف استفاده می‌‌شوند و متعلق به منشی‌های شرکت هستند. میزهای منشی از چوب ساخته می‌شوند و روی آن‌ها فضای کافی برای قرار دادن لپ‌تاپ، کامپیوتر، گلدان و سایر وسایل وجود دارد. ظاهر میز سکرتری شبیه میزهای تحریر اداری است، برای همین به‌عنوان میز تحریر یا میز مطالعه نیز استفاده می‌شود. همچنین برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه، میز مطالعه را طوری انتخاب کنید که با سایر وسایل دیگر هم‌خوانی داشته باشد.

اگر هنرمند، طراح، نقاش یا معمار هستید و با رنگ و قلم‌مو سروکار دارید، حتماً میز تحریری خریداری کنید که ضدلک باشد. درنظر داشته باشید که میزهای تحریر انواع مختلفی دارند. میز تحریر پسرانه، میز تحریر دخترانه، میز تحریر کودک، میز تحریر نوجوان و میز مطالعه مدرن، پنج مدل از میزهای موجود در بازار هستند. درصورتی‌که می‌خواهید برای فرزندتان میز تحریر بخرید، حتماً به سن و قد او توجه کنید.

3. میز تحریر تاشو و قابل‌حمل؛ یکی از انواع میز تحریر زمینی

دنیای امروز، دنیای آپارتمان‌نشینی به شمار می‌آید. فضای خانه‌های امروزی کوچک است و بسیاری از افراد برای میز تحریرهای بزرگ در خانه‌شان جا ندارند. میز تحریر تاشو میزی است که به‌راحتی از وسط تا می‌شود و قابل‌ جابه‌جایی خواهد بود. بیش‌ترین کاربرد میز تحریر تاشو در مکان‌های کوچک و آپارتمان‌های نقلی خواهد بود. میزهای تاشو از مواد مختلفی ازجمله آلومینیوم، چوب، ام‌دی‌اف و پلاستیک ساخته و به‌راحتی حمل می‌شوند.

میزهای تحریر تاشو رنگ‌، سایز، ارتفاع و طرح‌های متنوع دارند و بسیار سبک‌‌اند. قابلیت جابه‌‌جایی آسان، میزهای تاشو را بسیار محبوب و پرطرفدار کرده است. از این میزها می‌توان به‌عنوان میز صبحانه‌خوری دونفره یا میز پذیرایی نیز استفاده کرد. میزهای قابل‌حمل به‌آسانی تمیز می‌شوند و فروش بسیار بالایی دارند. همچنین روی میزهای تاشو و قابل‌حمل به‌راحتی لپ‌تاپ قرار می‌گیرد.

4. میز تحریر استاندارد؛ میز تحریر چوبی مناسب دانشجویان و دانش‌آموزان

میز تحریر استاندارد یکی از انواع میز تحریرهای موجود در بازار محسوب می‌شود. میز استاندارد زیبا و ظریف و در عین حال بزرگ است و سطح صافی دارد. میزهای تحریر استاندارد اندازه، شکل، سبک و رنگ‌های مختلفی دارند و معمولاً از چوب درست می‌شوند. میزهای تحریر استاندارد کاربری‌های دیگری مانند میز غذاخوری، میز آشپزخانه و میز نشیمن دارند و در هر قسمتی از خانه گذاشته می‌شوند. میز تحریر استاندارد را در قسمتی از خانه بگذارید که نور کافی داشته باشد. بهترین مکان برای گذاشتن میز تحریر، کنار پنجره خواهد بود.اگر می‌خواهید روی میز تحریر کامپیوتر بگذارید، قبل از خرید مطمئن شوید که آن میز صفحه‌ای جداگانه به‌صورت ریلی برای صفحه‌کلید داشته باشد.

5. میز تحریر دیواری و تاشو؛ یکی از پرکاربردترین میزهای تحریر

تصور کنید شما رئیس یک شرکت هستید. تعدادی کارمند استخدام می‌کنید، اما فضای محل کارتان برای تعداد زیادی میز جای خالی ندارد. چکار می‌کنید؟ یکی از بهترین راهکارها برای فضاهای کوچک آپارتمانی یا سازمانی، استفاده از میز تحریر دیواری و تاشو خواهد بود. میزهای دیواری فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و روی دیوار نصب می‌شوند. به‌دلیل کمبود فضا در خانه‌ها و ادارات، میزهای دیواری به‌صورت تاشو ساخته می‌شوند تا شما بتوانید به کمک لوله‌های محکم سطح میز، آن را به سمت دیوار بکشید. میزهای تحریر تاشو و دیواری، قفسه و کشو ندارند و از چوب ساخته می‌شوند.

6. میز تحریر کتابخانه‌دار؛ یکی از انواع میزهای تحریر مناسب دانشجویان و دانش‌آموزان

میزهای تحریر کتابخانه‌دار، تلفیق کتابخانه و میز تحریر هستند و برای اتاق‌های کوچک مناسب‌اند. میز تحریر کتابخانه‌دار برای کتاب‌خوان‌هایی که در خانه فضای محدودی دارند مناسب خواهد بود. درواقع، شما در خانه‌تان هم کتابخانه دارید و هم میز. چه چیزی بهتر از این؟ جنس میزهای تحریر کتابخانه‌دار از چوب، ام‌دی‌ام و پلاستیک هستند و رنگ‌‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند.

هدفتان را از خریدن میز مطالعه مشخص کنید. آیا شما دانشجویید، یا دانش‌آموزی هستید که لپ‌تاپ ندارد؟ آیا صرفاً برای کتاب خواندن نیاز به میز دارید؟ آیا طراح و نقاش‌اید و میز تحریر را برای طراحی می‌خواهید؟ روی میز تحریر قرار است لپ‌تاپ گذاشته شود یا کامپیوتر یا کتاب؟ میز تحریر کتابخانه‌ای، میزی بزرگ محسوب می‌شود و برای کلیه موارد بالا کارایی دارد.

خرید بهترین و متنوع‌ترین مدل‌های میز تحریر از فروشگاه اینترنتی بلج

در این مقاله، درباره انواع میز تحریر و کاربردهای آن صحبت کردیم. میزهای تحریر انواع مختلفی دارند و بستگی به بودجه، فضای خالی خانه و نیاز شما خریداری می‌شوند. میزهای تحریر تاشو و دیواری پرکاربردترین و پرطرفدارترین میزهای تحریر برای خانه‌های آپارتمان‌نشین به شمار می‌آیند و کارایی فراوانی دارند. میز تحریر برای هرکسی مناسب نیست. دانش‌آموزان و دانشجویان برای انجام تکالیف درسی، کارمندان برای انجام کارهای اداری، نویسندگان و مترجمان برای نوشتن و طراحان و نقاشان برای طراحی و نقاشی کردن از انواع میز مطالعه استفاده می‌کنند. همچنین میز تحریر برای کار کردن با کامپیوتر و لپ‌تاپ بسیار مناسب خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی بلج، یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان میزهای تحریر چوبی است و بهترین و با‌کیفیت‌ترین محصولات را تولید و به مشتری عرضه می‌کند. فروشگاه بلج، امکان ارسال رایگان به سراسر کشور را در نقاط تحت پوشش برای شما فراهم کرده است. همچنین شما می‌توانید محصول موردنظرتان را به‌صورت قسطی از بلج خریداری کنید. اگر به‌دنبال میز تحریر مناسبی می‌گردید، از طریق شماره تلفن 53138-021 با کارشناسان بلج در ارتباط باشید یا به سایت ما bolej.ir مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.