تیپ شخصیتی isfj؛ مبتکر، دلسوز و سخت‌کوش

0

فردی با تیپ شخصیتی isfj پرتلاش و وفادار به سنت‌ها و سازمان‌هاست. isfjها افرادی دلسوزند و انگیزه دارند نیازهای دیگران را تأمین کنند و از آنها در برابر خطرات زندگی محافظت کنند. isfjها گاهی اوقات شخصیت محافظ هم نامیده می‌شوند، چون به حفظ امنیت و مراقبت از افراد علاقه دارند. در این مقاله هرآنچه لازم است درباره تیپ شخصیتی isfj بدانید، خواهید خواند. با ما همراه باشید.

isfj مخفف چیست؟

شخصیت isfj فردی را توصیف می‌کند که:

  • از تنهایی‌ وقت‌گذراندن انرژی می‌گیرد. (درون‌گرا)
  • به‌جای ایده‌ها و مفاهیم بر واقعیت‌ها و جزئیات تمرکز می‌کند. (حسی)
  • بر اساس احساسات و ارزش‌ها تصمیم می‌گیرد. (احساسی)
  • ترجیح می‌دهد سازمان‌دهی‌شده و طبق برنامه عمل کند تا خودجوش و انعطاف‌پذیر. (قضاوتگر)

ارزش‌ها و باورهای تیپ شخصیتی isfj

isfjها افرادی سنتی و منطقی هستند و از مشارکت در ساختارهای تثبیت‌شده جامعه لذت می‌برند. این افراد کارکنانی متعهد و مسئولیت‌پذیرند. آنها وظایفشان را به‌خوبی انجام می‌دهند، به‌ویژه زمانی که به نیازهای دیگران رسیدگی می‌کنند.

رونیکس

این افراد می‌خواهند به دیگران نشان بدهند که قابل‌اعتمادند و انتظاراتشان را به‌خوبی برآورده می‌کنند. افرادی با این تیپ شخصیتی وظیفه‌شناس و روشمند هستند و تا زمانی که کار به پایان برسد، به تلاش خود ادامه می‌دهند.

افرادی با تیپ شخصیتی isfj معمولا می‌خواهند سخت کار کنند، با دیگران کنار بیایند و مطمئن شوند آنچه را از آنها انتظار می‌رود به‌‌خوبی انجام داده‌اند.

isfjها برای روابطشان ارزش زیادی قائل‌اند و برای همکاری و حفظ هماهنگی با دیگران تلاش می‌کنند. آنها به ثبات و طول عمر روابطشان اهمیت می‌دهند و علاقه زیادی به خانواده دارند.

isfjها سنت‌ها را درک می‌کنند و دوست دارند بدانند که کارها در گذشته چگونه انجام می‌شده‌اند. آنها به روش‌ها و ارزش‌های تثبیت‌شده وفادارند و می‌خواهند روش صحیح و پذیرفته‌شده انجام کارها را دنبال کنند. isfjها برای حفظ ساختارهای اجتماعی پایدار هر کاری از دستشان بربیاید، انجام می‌دهند.

شخصیت isfj از دید دیگران

isfjها افراد متواضع و بی‌تکلفی هستند و به‌ندرت به خودشان توجه می‌کنند. آنها اغلب به‌شیوه‌ای فروتنانه به دیگران کمک کنند. افرادی با این تیپ شخصیتی وفادار و سخت‌کوش‌اند. آنها معمولا در گروه‌های اجتماعی شرکت می‌کنند، اما دوست ندارند مرکز توجه باشند.

isfjها به‌ندرت اطلاعات شخصی‌شان را افشا می‌کنند. این افراد دوست دارند محیط اطرافشان را کاملا بشناسند و جزئیات را از تجربه شخصی خود نقل می‌کنند. isfjها شنوندگان دلسوزی هستند و معمولا جزئیات مربوط به افراد را به خاطر می‌سپارند. آنها اغلب از شنیدن حقایق درباره دیگران لذت می‌برند.

نقاط قوت تیپ شخصیتی isfj

۱. مبتکر است

isfjها حافظه‌ای قوی، چشمی تیزبین برای مشاهده و عزمی راسخ برای درنظرگرفتن تمام جزئیات دارند.

۲. سخت‌کوش است

فردی با تیپ شخصیتی isfj هنگام انجام پروژه، سخت‌کوش و جدی است. isfjها رویکرد سخت‌کوشانه‌ای در رابطه با کارشان دارند که گاهی ممکن است به‌چشم دیگران افراطی به نظر برسد. فردی با این تیپ شخصیتی عمیقا به دیگران اهمیت می‌دهد. او معتقد است کاری که انجام می‌دهد زندگی مردم را بهبود می‌بخشد و ارزش جدی‌گرفتن را دارد.

۳. حامی است

isfjها حامیانی هستند که وقت و انرژی خود را در اختیار هر کسی که به آنها نیاز دارد می‌گذارند و عملکردی همدلانه دارند. isfjها در نقش والدین، شریک، دوست، دانش‌آموز، کارآفرین، همسایه، اعضای جامعه و کارمند همیشه برای تعالی و پیشرفت تلاش می‌کنند و جامعیت دیدگاهشان است که هویت آنها را شکل می‌دهد و منحصربه‌فردشان می‌کند.

۴. خوش‌قول است

شرافت، صداقت، مسئولیت‌‌پذیری، وفاداری و تعهد کاری و عاطفی ویژگی‌های فردی با تیپ شخصیتی isfj هستند. isfjها مانند درخشان‌ترین ستاره‌ها می‌درخشند.

نقاط ضعف تیپ شخصیتی isfj

۱. در برابر تغییر مقاومت می‌کند

isfjها به‌شدت به عرف و سنت پایبندند. افراد با این تیپ شخصیتی در دنیایی که به‌سرعت در حال تغییر است و در برخورد با افرادی که از استانداردهای تعیین‌شده پیروی نمی‌کنند، دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند. تنوع افکار و عقاید چاشنی زندگی است، اما isfjها در برابر تنوع و تغییرات زندگی به‌شدت مقاومت می‌کنند.

۲. بیش از حد نوع‌دوست است

درست است که ویژگی‌هایی مانند فداکاری، ازخودگذشتگی و نوع‌دوستی ویژگی‌های مثبتی هستند، اما تا جایی که به خود فرد آسیب نزنند. isfjها بیش از حد فداکارند؛ این افراد توجه نمی‌کنند که این رابطه دوطرفه است یا نه، بیش از حد فداکاری می‌کنند و این چیزی است که ممکن است به آنها آسیب بزند.

۳. همه‌چیز را به خودش می‌گیرد

پیچیدگی اجتماعی محیط زندگی و کار شخصیت isfj ممکن است او را تحت‌تأثیر قرار دهد. این افراد در برخورد با تعارض مشکل دارند و حتی انتقادهای جزئی هم اذیتشان می‌کند. این مسئله باعث می‌شود isfjها آسیب‌پذیر شوند و اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهند.

۴. بیش از حد درگیر وظایف کاری می‌شود

isfjها به اخلاق حرفه‌ای فوق‌العاده معروف هستند، اما ممکن است با گذشت زمان این ویژگی مثبت باعث اعتیاد به کار شود. تمایلات کمال‌گرایانه این تیپ شخصیتی کم‌کم باعث می‌شود اولویت‌های دیگرشان را فراموش کنند و فقط به کار بچسبند.

سرگرمی‌ها و علایق تیپ شخصیتی Isfj

فعالیت‌های موردعلاقه isfjها عبارت‌اند از:

تیپ شخصیتی Isfj در محل کار

تیپ شخصیتی Isfj در محل کار

isfjها از انجام کارهایی که نیازمند توجه دقیق به جزئیات و رعایت استانداردهای تعیین‌شده‌اند، لذت می‌برند و دوست دارند در انجام وظایف خود کارآمد و ساختارگرا باشند. isfjها معمولا ترجیح می‌دهند پشت صحنه کار کنند؛ آنها وظایف خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند، اما نمی‌خواهند کانون توجه باشند.

شغل ایدئال برای شخصیت isfj شامل وظایف کاری کاملا تعریف‌شده است که نتیجه ملموس یا قابل‌مشاهده داشته باشند و نیازی به چندوظیفگی نداشته باشند.
محیط کار ایدئال برای تیپ شخصیتی isfj منظم است، به حریم خصوصی افراد احترام گذاشته می‌شود و شامل همکارانی است که به ارزش‌های هم پایبندند.

isfjها معمولا تمایلی به رهبری ندارند، اما متعهد به انجام وظایف خودند و در صورت درخواست، رهبری را بر عهده می‌گیرند. isfjها به سازمان وفادارند و رویه‌های تعیین‌شده را بادقت دنبال می‌کنند. آنها به سلسله مراتب احترام می‌گذارند و همین انتظار را از تیم خود خواهند داشت.

مشاغل محبوب برای isfjها عبارت‌اند از:

  • حسابدار؛
  • مدیر؛
  • بانکدار؛
  • دفتردار؛
  • پرستار کودک؛
  • مشاور؛
  • پرستار؛
  • مدیر دفتر؛
  • دستیار حقوقی؛
  • مددکار اجتماعی؛
  • معلم.

isfjها و روابط شخصی

isfjها در روابطشان سخاوتمند، سازگار و وفادارند. این افراد مراقبت از عزیزانشان را وظیفه خود می‌دانند و مسئولیت‌های خانوادگی را جدی می‌گیرند.

isfjها به سنت‌ها پایبندند و معمولا دوست دارند رابطه‌ای بر پایه آرمان‌های سنتی ایجاد کنند. این افراد همیشه برای کمک‌کردن انگیزه دارند و ممکن است نیازهای شریک زندگی‌شان را در اولویت قرار دهند. فردی با این تیپ شخصیتی خواسته‌های همسرش را به‌خوبی برآورده می‌کند و معمولا وقتی نوبت به نیازهای خودش می‌رسد، خواسته زیادی ندارد.

isfjها دنبال سازگاری هستند و معمولا به‌جای درگیرشدن در تعارض و دعواکردن، کناره‌گیری می‌کنند.

نکاتی برای موفقیت شخصیت Isfj در زندگی

  • با افرادی که طرز تفکرشان با شما فرق دارد، ارتباط برقرار کنید. isfjها دوست دارند در جهان خودشان غرق شوند. این افراد به‌شدت به ارتباط اجتماعی با افرادی که طرز فکر و تمایلات متفاوتی دارند، نیاز دارند. این نوع تعامل اجتماعی سازنده می‌تواند به isfjها کمک کند که با تنوع و پذیرش تغییرات اجتماعی راحت‌تر کنار بیایند.
  • از محدوده راحتی خود خارج شوید. این توصیه خوبی برای همه است، به‌ویژه برای isfjهایی که تمایل دارند در کارهای روزمره غرق شوند و زمانی برای سرگرمی و ماجراجویی ندارند. هرازگاهی از محدوده راحتی‌تان خارج شوید و چیز جدیدی را امتحان کنید.
  • سخت نگیرید. اگرچه پشت نگرش جدی و هوشیارانه isfjها نیت خوبی است، کمی شوخ‌طبعی گاه‌به‌گاه هرگز به کسی آسیبی نرسانده است. سرگرمی، خنده و قهوه‌خوردن بدون‌برنامه می‌تواند به کاهش استرس و تقویت روابط کمک کند و کارایی شما را در محل کار افزایش دهد.
  • نگران نباشید و بخندید. احتیاط در مواجهه با ناشناخته‌ها رویکرد همیشگی فردی با شخصیت isfj است که گاهی هم بسیار کلافه‌کننده می‌شود. نگرانی در برخی موارد منطقی است، اما نگرانی بی‌وقفه بدون شک مضر و آسیب‌زاست. هرازگاهی کمال‌گرایی را کنار بگذارید و کمی زندگی کنید.

شخصیت های معروف isfj

برخی از شخصیت‌های معروف با تیپ شخصیتی isfj عبارت‌اند از:

  • آریتا فرانکلین؛
  • مادر ترزا؛
  • جورج بوش؛
  • بیانسه؛
  • لورا بوش؛
  • کیت میدلتون؛
  • رزا پارکس؛
  • کلارا بارتون.

شما بگویید

شما ویژگی‌های isfj را دارید؟ کسی در اطرافیانتان isfj است؟ لطفا از زندگی‌تان به‌عنوان فردی isfj یا تجربه برخوردتان با این افراد برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: تیپ شخصیتی istj؛ عملگرا، منظم و لجوج

راهکارهای مقابله با اضطراب اجتماعی و کمرویی را در این مجموعه صوتی یاد بگیرید؛
تا بتوانید شبکه ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید.

۸،۰۰۰ تومان

منبع truity verywellmind simplypsychology
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.