دمای هوای مسقط در تابستان

0

مسقط پایتخت کشور عمان، واقع در شبه جزیره عربستان است. از ویژگی های آب و هوایی آن می توان به تابستان های طولانی و گرم شبیه به دیگر کشورهای خاورمیانه ای اشاره کرد. ماه ژوئن یکی از ماه های گرم این شهر محسوب می شود که گردشگران زیادی می توانند به آن سفر و از شنا کردن در دریای آن نهایت لذت را ببرند. قبل از سفر به هر کشوری لازم است اطلاعات کافی درباره آب و هوای آن را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم درباره آب و هوای مسقط (پایتخت عمان) و جاذبه های گردشگری آن با شما صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

زمان مناسب سفر به مسقط

همانند سایر کشورهای خلیج فارس، عمان هم دارای آب و هوای گرم و معتدلی است. دمای هوا در مسقط (پایتخت عمان) در فصل بهار به 30 درجه سانتیگراد می رسد، بنابراین بهترین زمان سفر به این کشور همین فصل است.

با توجه به اینکه هزینه سفر به عمان در فصل بهار به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و استقبال مسافرین بیشتر از سایر فصول است، بهتر است برای سفری مقرون به صرفه، فصل تابستان را برای رزرو تور عمان انتخاب کنید.

رونیکس

شرایط آب و هوایی مسقط در تابستان

دمای هوای مسقط در تابستان به بالاتر از 45 درجه سانتیگراد می رسد. به طور کلی ماه های ژوئن تا سپتامبر به دلیل تابش شدید نور آفتاب، زمان مناسبی برای سفر به مسقط محسوب نمی شود، ولی سفر در این فصل بسیار مقرون به صرفه بوده و هزینه تور در تابستان نسبت به بهار، پاییز و زمستان کاهش می یابد.

شرایط آب و هوایی مسقط در پاییز

در فصل پاییز، آب و هوای مطلوب و بارش های ملایم باعث رشد قابل توجه گردشگران در مسقط شده، همچنین ماه های سپتامبر تا دسامبر برای استفاده از تفریحات آبی بسیار مناسب است و همین موضوع هزینه تور عمان را در این فصل افزایش می دهد.

شرایط آب و هوایی مسقط در زمستان

حد فاصل ماه های دسامبر تا مارس با وجود بارش های پراکنده، آب و هوای این شهر بسیار خنک است ولی معمولا خبری از بارش برف در عمان نیست. نرخ سفر به عمان در فصل زمستان، بیشتر از تابستان است، ولی بهره مندی از تفریحات آبی در این فصل امکان پذیر نیست. با توجه به دمای هوای مسقط در تابستان و مقرون به صرفه بودن سفر، فصل تابستان انتخاب بهتری نسبت به زمستان است.

چرا باید به مسقط سفر کنیم؟

کشور عمان جزو مقاصد عجیب و غریب برای سفر و پر از جاذبه های دیدنی است. این کشور دارای سواحل بسیار زیبا، دره ها، کوهستان، غارهایی با شگفتی های طبیعی فراوان است که سفری به یاد ماندنی را برایتان رقم می زند. پایتخت این کشور مسقط نام دارد و امروزه به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است.

جاذبه‌های گردشگری شهر مسقط

از جاذبه های گردشگری معروف عمان میتوان به دیوار مسقط، کاخ العالم، قلعه جلالی فورت، کویر وحیبا، دژ نخل، مسجد جامع قابوس، اسکله، بندرگاه، موزه ملی، خانه اپرا، بازار مطرح، موزه الزبیر، بلده السفه، خانه‌های آتری، کوه اخضر و وادی شاپ اشاره کرد.

● بازار مطرح مسقط

بازار مطرح، یکی از بازارهای معروف و قدیمی در شهر مسقط است که دارای تمام ویژگی های بازارهای سنتی عربی بوده و به دلیل نزدیک بودن به بندر، کالاهای متنوعی در زمینه های پوشاک، صنایع دستی و جواهرات دارد. این بازار از زمان های قدیم، نیاز مردم شهرش را رفع کرده و زیبایی این بازار باعث شده گردشگران در بازدید از منطقه کورنیش به آنجا رفته و به خرید و تماشای مغازه های رنگارنگ با سقف های چوبی بلند بپردازند و از غذاهای عمانی لذت ببرند.

● مسجد جامع قابوس

این مسجد یکی از زیبایی های شهر مسقط است که به سفارش سلطان قابوس به هنرمندان ایرانی و همکاری عمانی ها ساخته شده و یکی از جاذبه های زیبای جهان اسلام است. بزرگترین فرش دستباف ایرانی در این مسجد قرار دارد و گردشگرانی که به مسقط، پایتخت کشور عمان سفر می کنند، می توانند این شاهکار معماری و طراحی ایرانی را از نزدیک ببینید.

● قلعه الجلالی فورت

بازدید از این قلعه به دلیل موقعیت مکانی عجیب، فقط با پرواز امکان پذیر است و تا مدتها به عنوان زندان مورد استفاده بوده. امروزه به دلیل معماری بی نظیر این قلعه، گردشگران زیادی مشتاق بازدید از آن هستند ولی بازدید آن فقط از طریق پذیرش از وزارت میراث و فرهنگ عمان امکان پذیر بوده در غیر اینصورت گردشگران باید از تماشای محوطه بیرونی آن لذت ببرند.

● موزه الزبیر

این موزه ی با شکوه توسط خانواده ی الزبیر اداره می شود، خانه شخصی زیبایی است که مورد بازسازی قرار گرفته و متعلق به بخش خصوصی است. در آن نمایشگاه های زیادی در زمینه های صنایع دستی، تمبر، سکه و مبلمان برگزار می شود. چنانچه گردشگران تمایل به خرید سوغاتی داشته باشند، می توانند در این موزه تهیه کنند.

● کاخ العالم

بازدید از این کاخ برای عموم آزاد نیست و فقط از مهمانان تشریفاتی در این کاخ میزبانی می شود، ولی گردشگران میتوانند در اطراف آن قدم بزنند و نمای بسیار زیبای آن با رنگ های آبی و طلایی، طاق های تزئین شده، کاشی کاری ها و حکاکی ها را تماشا کنند و از آن لذت ببرند. این کاخ در محل سابق سفارت انگلستان ساخته شده است.

● کوه اخضر

کوه اخضر دارای طبیعتی زیبا و منحصر بفرد است و حوالی آن را درختان انار و گل های رز پوشانده است، از گل های رز این منطقه برای اسانس گیری و تهیه عطر استفاده می شود و انارهای این منطقه جزو بهترین انارها در جهان محسوب می شود.

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین زمان سفر به عمان و جاذبه های گردشگری آن صحبت کردیم، چنانچه قصد سفر به این کشور را دارید و مقرون به صرفه بودن سفر برای شما مهم است، فراموش نکنید هزینه سفر به عمان با توجه به دمای هوای مسقط در تابستان بسیار مناسب است و به راحتی می توانید از جاذبه های گردشگری آن به دلیل خلوت بودن و همچنین تفریحات آبی آن در این فصل استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.