آشنایی با خواص انواع عرقیات گیاهی برای لاغری

0

عرقیات گیاهی خواص بسیار زیادی دارند و افراد برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. لاغری و کاهش وزن نیز از چالش‌هایی است که افراد در هر سنی با آن روبرو هستند. تحقیقات نشان می‌دهد برخی از عرقیات گیاهی می‌تواند در لاغری تأثیر داشته باشند. البته توجه داشته باشید هیچ ماده غذایی یا عرق گیاهی به تنهایی نمی‌تواند باعث لاغری فرد شود و برای لاغری باید از روش‌های اصولی، ورزش کردن در کنار رژیم غذایی و سبک زندگی سالم استفاده کنید. در ادامه با چند نمونه از عرقیاتی که در لاغری فرد مؤثر هستند، آشنا می‌شویم.

عرق زنیان چیست و چه خواصی برای بدن دارد؟

زنیان ازجمله گیاهان دارویی بسیار مفید و پرخاصیت محسوب می‌شود که دارای میوه‌ای بیضی شکل و بسیار کوچک به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد است. این گیاه دارویی که با نام‌های دیگری مانند انیسون بری، کمون حبشی، اسپری کای، نانخواه و اجوان نیز شناخته می‌شود، خواص بسیار زیادی برای بدن به همراه دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

زنیان مفید برای رحم

این گیاه خواص زیادی برای رحم زنان داشته و می‌توان آن را به صورت ترکیب با رازیانه استفاده نمود. پاسکازی رحم و از بین بردن بوی بد رحم از ویژگی‌های این دانه است. برای مصرف آن می‌توانید به میزان یک قاشق چایخوری را به همراه آب برای 5 دقیقه جوشانده و میل کنید. همچنین برای تنظیم قاعدگی نیز مفید است.

رونیکس

خواص زنیان برای کلیه

سنگ کلیه از جمله بیماری‌های شایع است که به دلیل رسوب املاح و نمک ادرار در کلیه ایجاد می‌شود و درد و ناراحتی زیادی برای فرد به همراه دارد. گیاه زنیان می‌تواند به درمان سنگ کلیه و همچنین آرام کردن درد کلیه کمک کند. زنیان با جلوگیری از رسوب املاح کلسیم در کلیه خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد.

خواص زنیان برای کبد چرب

از دیگر خواص زنیان در طب سنتی، قدرت هضم کنندگی و بسیار مقوی برای کبد است. افرادی با مشکلات و بیماری‌های مختلف در کبر و کلیه همراه هستند، می‌توانند از این گیاه استفاده کنند. همچنین در درمان کبد چرب غیر الکلی نیز بسیار مفید است. از ترکیب زنیان می‌توانید در کنار کمی سنگ نمک و زیره استفاده کنید.

خواص زنیان برای لاغری

زنیان به عنوان یکی از گیاهان بسیار مفید برای لاغری شناخته می‌شود. از آنجایی که دانه زنیان سرشار از فیبر است می‌تواند معده را پر کرده و از پرخوری فرد جلوگیری کند. همچنین به افزایش میزان سوخت و ساز بدن نیز کمک می‌کند. از دیگر خواص دانه زنیان، ملین بودن است که باعث بهبود حرکت روده شده و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. عرق زنیان نیز طبعی گرم دارد و به هضم غذا کمک می‌کند.

آشنایی با خواص بهار نارنج

بهار نارنج شکوفه درخت نارنج است که برای تهیه انواع نوشیدنی‌ها، شربت‌ها، دمنوش‌ها و عرقیات استفاده می‌شود. این گیاه پرخاصیت و خوش عطر می‌تواند در کاهش وزن و لاغری نیز مؤثر باشد. نارنج در طب سنتی طبعی گرم و خشک دارد. از مهم‌ترین خواص بهار نارنج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

خواص عرق بهار نارنج برای کبد

بهار نارنج یکی از عرقیات بسیار مفید و پرخاصیت برای کبد است. این عرق می‌تواند کبد را وارد به کار کرده و هرگونه ضعف و نارسایی را در آن درمان کند. همچنین به خارج کردن سم از بدن نیز کمک می‌کند. البته در مصرف این عرق باید رعایت کرده و بیش از حد مصرف نکنید.

بهار نارنج برای کودکان

عرض بهار نارنج برای کودکان نیز خواصی را به همراه دارد. مهم‌تیرن خاصیت آن برطرف کردن خشکی و التهابات پوستی است. از این عرق در تولید محصولات کودک استفاده می‌شود زیرا خواص مفیدی زیادی داشته و به عنوان عرقی ملایم شناخته می‌شود. بهار نارج برای کودکان بیش فعال نیز بسیار مناسب است.

بهار نارنج برای اعصاب

بهار نارنج تأثیر مثبتی بر سیستم عصبی فرد دارد. عرض آن بسیار خوش عطر است و می‌تواند باعث آرامش اعصاب شود. افرادی دارای استرس و اضطراب، ضربان قلب بالا، افزایش فشار خون، اختلال در خواب و … هستند، می‌توانند از این عرض یا دمنوش بهار نارنج استفاده کنند.

بهار نارنج و لاغری

نوشیدنی‌های طبیعی مانند بهار نارنج تأثیر زیادی در سلامت بدن و تناسب اندام دارند. در واقع از بهار نارنج به عنوان یکی از گیاهان طبیعی و مفید یاد می‌شود که باعث کاهش بسیار سریع وزن می‌شود. بهار نارنج دارای سینفرین و اکتوپامین است که برای کاهش وزن مفید بوده و همچنین باعث افزایش میزان سوخت و ساز بدن می‌شود. افراد لاغری که به مشکلات گوارشی مبتلا هستند، می‌توانند از این عرق استفاده کرده و به برطرف شدن مشکل خود کمک کنند. خاصیت خوبی در افزایش اشتهای فرد نیز خواهد داشت.

خواص عرق کاسنی


کاسنی نیز از گیاهان مفید و پرخاصیت در طب سنتی است که به شیوه‌های مختلفی استفاده می‌شود. عرقی که از این گیاه تهیه شده دارای خواص درمانی زیادی است و افراد برای موارد زیادی از آن استفاده می‌کنند. کاسنی در شرایط آب و هوایی مختلفی رشد می‌کند و کاشت آن نیز بسیار ساده است. این عرق دارای ارزش‌های غذایی زیادی است که در ادامه ذکر شده‌اند.

حجم زیادی از عرق کاسنی را آب تشکیل داده اما در همان بخش باقیمانده ویتأمین‌هایی مانند A، k، C، E و B6 وجود دارند. علاوه بر آن حجم زیادی از مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، منگنز، فولیک اسید، روی، پتاسیم، آهن و … وجود دارد.

کاسنی برای مردان و زنان مفید است و تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. از مهم‌ترین خواص عرق کاسنی بهبود وضعیت سلامت قلب است. این عرق به کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و از بروز سکته در افراد جلوگیری می‌کند. همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان برای جلوگیری از ایجاد لخته در قلب مفید است.

عرق کاسنی خواص زیادی برای سلامتی بدن افراد دارد، اما جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین خواص آن، تأثیر در کاهش وزن است. ترکیبات موجود در این عرق باعث می‌شوند تا فرد احساس سیری داشته ومیل کمتری به خوردن غذا داشته باشد. این رو می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد. البته این عرق به تنهایی باعث لاغری نشده و باید به همراه یک رژیم غذایی درست و اصولی استفاده شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.