هرآنچه باید درباره آلاچیق ویلایی بدانید

0

آلاچیق ویلایی یکی از محصولات فضای باز سازه‌های پارچه‌ای و چادری است که می‌تواند در ویلاها، روف گاردن، باغ‌ها، حیاط‌ها، کافه رستوران‌ها و . . . مورد استفاده قرار گیرد. این محصول در ابعاد و اندازه‌های مختلف و همچنین جنس‌های متعددی تولید می‌شود. در این متن قرار است در مورد آلاچیق فضای باز صحبت کنیم. اگر می‌خواهید در این مورد بدانید با ما همراه باشید.

آلاچیق ویلایی چیست؟

 

آلاچیق ویلایی یکی از محصولات فضای باز است که استفاده از آن می‌تواند زیبایی باغ شما را چندبرابر کند. با داشتن آلاچیق، در اصل باغ شما به مکانی تبدیل می‌شود که می‌توانید در آنجا استراحت کنید یا حتی اوقات فراغت خود را بگذرانید.

رونیکس

تاریخچه استفاده از آلاچیق

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، شهرهای کوچک اغلب دارای آلاچیق‌های بزرگ در مرکز شهر یا پارک بودند، جایی که اغلب به عنوان دکه‌های موسیقی استفاده می‌شدند. از آنجایی که آلاچیق‌ها جذابیت نوستالژیکی دارند، وسیله‌ای محبوب در باغ هستند که می‌توانند زیبایی و جذابیت خاصی را به باغ‌ها اضافه کنند.

کاربرد آلاچیق در فضای باز باغ یا ویلا

اگر از آلاچیق ویلایی در فضای باغ استفاده کنید، فضایی برای نشستن و سقفی برای بالاسر خود دارید که می‌توانید از فضای باز و هوای تازه استفاده کنید و حتی از باران، باد و آفتاب تند در امان باشید.

آلاچیق یکی از محصولات فضای باز و آزاد است که گاهی اوقات به شکل شش ضلعی یا هشت ضلعی و دارای سقف است. بیشتر آلاچیق‌ها از چوب یا فلز ساخته شده‌اند و دارای صندلی‌های تعبیه‌شده در داخل آن هستند. برای حفظ حریم خصوصی، گاهی اوقات از پرده‌های مشبک در این فضا استفاده می‌شود.

در یک محیط باغ، آلاچیق می‌تواند به عنوان یک نقطه کانونی عمل کند. بسته به منطقه مورد نظر ممکن است از آلاچیق‌های مختلفی مانند آلاچیق آماده، آلاچیق پارچه‌ای یا آلاچیق چادری و حتی آلاچیق روف گاردن استفاده شود.

در زمان خرید آلاچیق ویلایی باید به چه مواردی دقت کرد؟

اضافه کردن آلاچیق به فضای بیرونی، باید با دقت انجام شود. هنگام برنامه‌ریزی هر سازه باغ، سعی کنید عناصر معماری یا ویژگی‌های خانه یا باغ خود را برای هماهنگی و تداوم با آلاچیق در نظر بگیرید. همچنین از ملاحظات طراحی زیر استفاده کنید.

  • مقیاس و تناسب: آیا اندازه و شکل آلاچیق پیشنهادی در حیاط شما می‌گنجد به طوری که برای مکان نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.
  • سبک: آیا آلاچیق ویلایی مورد نظر با خانه شما و سایر سازه‌های موجود در ملک ترکیب می‌شود؟
  • جنس آلاچیق: آیا از موادی مانند سنگ، چوب و آهن در جای دیگری در نمای بیرونی خانه شما استفاده می‌شود؟
  • مکان: آلاچیق را می‌توانید با توجه به مکان مورد نظر انتخاب کنید.

بهترین نقطه برای قرار دادن آلاچیق ویلایی و باغی

برای انتخاب آلاچیق ویلایی یا باغی قبل از هرچیزی باید انتخاب کنید که قرار است در چه ساعتی از روز از آن استفاده کنید؛ بنابراین باتوجه به این مسئله باید آلاچیق را در مکانی درست بگذارید. اگر قرار است اکثر مواقع روز در آلاچیق‌ها بنشینید، بهتر است آن‌ها را جایی بگذارید که سایه باشد تا آفتاب سوزان شما را اذیت نکند. سعی کنید آلاچیق را دور از درختان در باغ یا ویلا بگذارید.

مزایای استفاده از آلاچیق‌های ویلایی

در زیر مزایای استفاده از آلاچیق‌ها را بیان می‌کنیم.

آلاچیق‌ها دوام و عمر طولانی دارند.

آلاچیق‌ها دارای ضریب پوشش 100% برای محافظت نهایی در برابر آفتاب و باران هستند. در طول تابستان سخت، در برابر اشعه ماوراء بنفش از شما محافظت می کنند و حتی می‌توانند شما را از باد و باران در طول ماه‌های زمستان در امان نگه دارند.

به نگهداری کمی نیاز دارند و مراقبت از آنها آسان است.

روکش آلاچیق‌ها دارای پارچه‌ای است که در تمام شرایط آب و هوایی مقاوم است و نگهداری را ساده و تمیز کردن آن را آسان می‌کند. تمیز نگه داشتن آلاچیق و در شرایط عالی واقعاً ساده است. به سادگی مقداری مواد شوینده و آب را با هم مخلوط کنید، یک اسفنج یا یک برس بسیار نرم بردارید و آن را روی پارچه آلاچیق بگذارید.

آلاچیق‌های ویلایی وسیله عالی برای دورهمی هستند.

وقتی که قرار است در باغ شخصی خودتان دور هم جمع باشید، آلاچیق‌ها وسیله‌ای عالی هستند که شما را دور هم جمع می‌کنند. آلاچیق‌ها فضایی فوق‌العاده برای فعالیت‌های اجتماعی، صرف نظر از آب و هوا، ایجاد می‌کنند.

طراحی آلاچیق‌ها فوق العاده به نظر می‌رسد.

طراحی معماری مدرن به شکلی شیک ظاهر هر خانه یا فضای بیرونی باغ را تکمیل می‌کند. برخی از طراحی‌های این آلاچیق‌ها خیلی شیک هستند و می‌توانند فضای دلنشینی را در محیط باغ شما ایجاد کنند.

آلاچیق‌های ویلایی هم در برابر گرما و هم قرار گرفتن در معرض نور خورشید سایه می‌اندازند که آنها را برای استفاده در ماه‌های تابستان ایده آل می‌کند. این محصولات شما را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت می‌کنند، به‌خصوص زمانی که می‌خواهید از اوقات فراغت خود در فضای باز لذت ببرید بدون اینکه بیش از حد گرم شوید یا در معرض اشعه های مضر UV قرار بگیرید.

حتی در روزهای بارانی یا در ماه‌های خنک‌تر زمستان، می‌توانید از آلاچیق به‌عنوان اتاقی در فضای باز استفاده کنید، جایی که می‌توانید استراحت کنید و با دوستانتان یک فنجان قهوه بنوشید و از زیبایی‌های طبیعت در بهترین حالت لذت ببرید.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب گفتیم، آلاچیق‌ها راهی عالی برای لذت بردن از فضای باز هستند. استفاده از این محصولات، همچنین ایده خوبی برای خانه یا باغ شما است و اگر می‌خواهید برای دورهمی‌تان در باغ یک سرپناهای به دور از آفتاب، باد یا باران داشته باشید، آلاچیق ویلایی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

محصولات توسط بزرگترین و برترین تولیدکننده این محصولات در ایران که شرکت سازه‌های پارچه‌ای و چادری ماهوت است، تولید می‌شوند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.