مقایسه مانیتور سامسونگ و گیگابایت پرو استور

0

مانیتور گیمینگ Gaming Monitor

گیمینگ و بازی‌های ویدیویی از جمله کاربردهای بسیار جذاب مانیتورها در سال‌های اخیر بوده است. هر چند که قبلا دسته‌بندی جداگانه برای این منظور وجود نداشته و تنها انتخاب کاربر برای مدل نمایشگر به عنوان مبنای خرید محسوب می‌شد. بنابراین نیازهای سطح بالای گیمرها بود که منجر به تعریف مانیتور گیمینگ برای بازی‌های ویدیویی شده است.

برندها و شرکت‌های سازنده چنین سیستم‌های نمایشگری در اقصی نقاط دنیا به دنبال ساخت مدل‌های خود برای گیمینگ بوده‌اند. با نگاهی اجمالی در بازار کالاهای این حوزه، مشخص است که مانیتورهای گیمینگ در حکم قدرتمندترین محصول این برندها هستند که سطح مشخصات فنی آنها در مقایسه با مدل‌های دیگر به شدت متفاوت می‌باشد. سامسونگ و گیگابایت از جمله نام‌هایی هستند که احتمالا به گوش هر کاربر مانیتوری در دنیا خورده است و قیمت مانیتور گیمینگ تولید شده در این برندها قابل قبول است. هر یک از این شرکت‌ها تعریف جدیدی از حوزه گیمینگ داشته‌اند و مانیتورهای اخیر آنها شکل جدیدی به این بازار پر رونق و رقابتی داده است. به دنبال مقایسه کاملی از مانیتور سامسونگ و گیگابایت در این نوشته خواهیم بود.

خرید مانیتور گیمینگ سامسونگ

مانیتورهایی که تحت عنوان گیمینگ برای بازار جهانی تولید می‌شود، ویژگی‌های فنی متفاوت و کاملا بهتری نسبت به نمونه‌های دیگر مانند مدل‌های اداری و سازمانی دارد. بدون شک سامسونگ از بالاترین مشخصات فنی برای این منظور استفاده کرده است و توانسته نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند. البته این تنها در حد یک ادعا نیست و بازخوردهای به دست آمده از کاربران مانیتور SAMSUNG نشان می‌دهد که میزان رضایت از محصولات اشاره شده در سطح بالایی قرار دارد. دلایل این مقبولیت و سهم بزرگ سامسونگ از بازار بسیار پربرند جهانی نمایشگرها، در زیر به صورت عناوینی مهم برای آن لیست شده است :

رونیکس
  • لیدر جهانی تصویر : شرکت سامسونگ به عنوان رهبر تکنولوژی‌های تصویر شناخته می‌شود. شرکتی که معمولا ایده‌های خلاقانه بسیاری را برای کاربران خود در سراسر جهان ارائه می‌دهد و اولین نامی است که از این موارد در دستگاه‌های خود رونمایی می‌کند. سطح کیفیت تصاویر در مانیتورهای گیمینگ سامسونگ، هر روز گام بلندتری در جهت واقعی‌سازی بر می‌دارد و رنگ‌ها در آن عمق بیشتری پیدا می‌کنند.
  • ادیسه بزرگ : سامسونگ در یک کار کم نظیر و خلاقانه؛ اقدام به معرفی زیربرندی موسوم به ادیسه کرده است که تمامی مانیتور مخصوص بازی خود را در این محدوده و با همین نام به بازار عرضه می‌کند. شعار اصلی ادیسه، “حرکت به ماورا” در نظر گرفته شده است و واقعا این اتفاق در حال رخ دادن است. دسته نوینی از مانیتورهای ادیسه موسوم به “NEO” نشان‌دهنده پیشرفت شگرفی هم در حوزه قابلیت‌های فنی و هم ظاهری را نشان می‌دهد. انواع مانیتورهای عریض خمیده و حتی نمونه‌های آرک که کمتر برندی در جهان اکنون قدرت تولید این محصولات را در چنین سطح کیفی دارد.
  • رزولوشن و کیفیت تصویر : احتمالا باید این جنبه از نمایشگرهای ادیسه را به عنوان برجسته‌ترین ویژگی برای آنها تلقی کرد. ابعاد پیکسلی بسیار بالا که چگالی تصویر را به شدت توسعه داده است و مانیتورهای گیمینگ هم بالاترین مقادیر را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند. به همین دلیل نیز توسعه‌دهندگان و طراحان گرافیکی نیز از این سیستم‌ها برای فعالیت‌های خود بهره می‌برند.
  • مشخصات فنی باکیفیت: انتخاب یک مانیتور گیمینگ سامسونگ تضمین می‌کند که میزان نرخ بروزرسانی و همچنین زمان پاسخ برای فعالیت‌های مختلف و بازی‌های ویدیویی در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد. تلاش برند مورد نظر بر ارتقای سیستم‌های گیمینگ به حدی بوده است که برخی مدل‌ها دارای نرخ تازه‌سازی بیشتر از 300 هرتز هستند و این یک رقم حیرت‌آور خواهد بود.

قیمت مانیتور گیگابایت مخصوص بازی

اگر تمامی ویژگی‌های متناظر محصولات سامسونگ را با قیمتی متعادل‌تر و منصفانه‌تر بخواهید، قطعا گیگابایت گزینه اول و بهینه‌ای برای این منظور خواهد بود. سطح تولیدات این شرکت برای مانیتورهای خود در مقابل نمایشگرهای سامسونگ، قابلیت رقابت مناسبی را نشان می‌دهد و همه چیز در راستای ایجاد تعادل میان فاکتورهای مختلف برای یک خرید آسان‌تر و همراه با هزینه‌های به‌صرفه می‌باشد.

گیگابایت در راستای دسته‌بندی مجزای مانیتورهای گیمینگ خود، آنها را با نام تجاری “آروس” وارد بازار می‌کند. محصولات قرار گرفته در این تقسیم‌بندی از تنوع فنی و ظاهری بسیار بالایی برخوردار هستند و تقریبا تمامی سلایق و سطوح مشتریان بازار را در بر می‌گیرند. برخی از موارد قابل ذکر در مورد نمایشگرهای آروس را پرو استور در ادامه آورده‌ است :

  1. همه توان فنی و تکنولوژیک مانیتور گیمینگ گیگابایت متمرکز بر روی محصولاتی است که برای گیمینگ مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به جرات این شرکت تلاش کرده است که در معمولی‌ترین نمایشگر خود را نیز مجهز به حداقل مشخصات فنی لازم برای اجرای بازی‌های ویدیویی کند. به همین دلیل هم دستگاه‌های ساخته شده در این برند، دارای سطح کیفی ایده‌آل برای موارد مصرفی مختلف مانند طراحی‌های گرافیکی و کلیه اقدامات مرتبط با پردازنده‌های گرافیکی هستند.
  2. تنوع ظاهری در سیستم‌های نمایشی گیگابایت در مقایسه با محصولات سامسونگ در سطح پایین‌تری از لحاظ ویژگی‌های پنل است. در واقع علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در بهبود جلوه‌های بصری، این موضوع محدود به طراحی پایه‌ها و تغییرات در قالب پنل بوده است. تا همین یک یا دو سال پیش، کمتر محصولی از گیگابایت را می‌شد یافت که انحنای پنل داشته باشد و یا عرضی معادل با مانیتورهای سامسونگ ارائه دهد، اما شرایط به شدت تغییر پیدا کرده و امروز این دو آیتم به صورت رایج در بازار قابل دسترس است و کیفیت آنها در سطح رقابتی مناسبی قرار می‌گیرد.
  3. ویژگی‌های فنی مطرح شده در مورد محصولات گیگابایت، به گونه‌ای است که معمولا در مقایسه با Samsung Gaming Monitor در سطوح نسبتا پایین‌تری قرار می‌گیرد اما دقت داشته باشید که هر چیز را باید به قیمتش خرید. مانیتورهایی از گیگابایت که برای بازی‌های ویدیویی بسیار بالا تولید شده‌اند، نهایتا نرخ تازه سازی معادل 240 هرتز را خواهند داشت. موضوعی که همراهی آن با تکنولوژی‌هایی مانند Free-Sync و G-Sync اغلب چالش‌های مربوط به پارگی‌ها و بریدگی‌های تصویر را از بین می‌برد و البته اگر شما انسان آینده‌نگری هستید، احتمالا در چند سال آینده نیاز مبرم به نرخ‌های بالاتر از این نیز خواهید داشت.
  4. اهمیت کیفیت تصویر به هیچ عنوان قابل اغماض نیست. نمی‌توان از این ویژگی برای لحظه‌ای غافل شد و به همین دلیل از فاکتورهای ویژه خرید مانیتور در هنگام مراجعه به بازار خواهد بود. گیگابایت از آخرین فناوری‌های روز در مورد ابعاد پیکسلی و تراکم بهره می‌برد. کیفیت ساخت به شدت مشابه با نمونه‌های تولید شده در سامسونگ است و همان طور که قبلا اشاره شده، سازگاری این تکنولوژی‌ها با پردازنده‌هایی از گیگابایت، عالی‌ترین ترکیب ممکن را برای کاربر فراهم خواهد کرد.
  5. تنوع در درگاه‌های مختلف، احترام به هزینه‌های صورت گرفته از سوی کاربر و نهایتا مقابله با سهم بزرگ‌تر سامسونگ در بازار سبب شده است که گیگابایت، محصولات خود را با قیمت‌های منصفانه و قابل قبول‌تر به مشتریان ارائه دهد. این یک استراتژی بسیار موثر رقابتی برای رشد بیشتر این برند در برابر بزرگانی چون سامسونگ می‌باشد.

معرفی مانیتورهای موجود در پرو استور

خریداری مانیتورهای گیمینگ در میان جوانان و حتی میانسالان امروزی به شدت افزایش یافته است. سرگرمی‌ها در دنیای پردغدغه به مانند زنگ تفریحی هستند که باید در بالاترین سطح از لذت قرار گیرند و مانیتورها احتمالا موثرترین دستگاه برای این منظور باشند. مقایسه میان دو تولیدکننده قدرتمند و بزرگ نمایشگرها را نمی‌توان به صورت قطعی انجام داد و هر متخصصی به خوبی این را می‌داند که نیازها و اولویت‌های خریدار تعیین‌کننده گزینه نهایی برای خرید خواهد بود. مزیت‌ها و معایبی برای هر کدام از این نام‌ها وجود دارد و بدون شک آنچه به عنوان متر و معیار نهایی در فرآیند خرید مانیتور گیمینگ مطرح است، خواسته‌های کاربری است که به دنبال لذت بردن از بازی‌های ویدیویی به عنوان یک سرگرمی یا حتی حرفه تخصصی برای او می‌باشد. پرواستور تلاش دارد تا این آگاهی را در اختیار خریداران قرار دهد تا کاربران تجربه یک خرید ایده‌آل و بدون نقص را تجربه کنند. پس برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 021-52472000 تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.