اپلیکیشن بلوبانک چگونه امنیت حساب‌ شما را تضمین می‌کند؟

1

انتقال خدمات مالی و بانکی به داخل اپلیکیشن‌ گوشی‌های هوشمند با تمام مزیت‌ها و خوبی‌ها یک چالش و نگرانی را برای بسیاری به وجود آورده است، اینکه امنیت حساب‌ها به چه شکل تضمین می‌شود و چنانچه گوشی‌ خود را از دست بدهیم چه آسیبی به حساب‌های بانکی می‌رسد. این موضوع در مورد نئوبانک‌ها بیشتر از سایر بانک‌های دیگر مطرح می‌شود. این دسته از بانک‌ها، شعبه فیزیکی ندارند و همه خدمات به شکل آنلاین ارائه می‌شود.

برای همین میزان اهمیت و حفظ اطلاعات کاربران در نئوبانک‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. آن‌هم در عصری که از حملات سایبری مختلف گرفته تا حتی سرقت گوشی، اطلاعات و اعتبار افراد را تهدید می‌کند. در نتیجه نئوبانک‌ها علی‌رغم تسهیل فرایندهای بانکی قبیل باز کردن حساب، انجام تراکنش‌ها، دریافت گزارش‌های مالی و تبدیل آن‌ها به چند کلیک، یک مسئولیت مهم دیگری نیز برعهده دارند و آن تامین امنیت حساب کاربران خود است. بلوبانک، یکی از استارتاپ‌های پیشرو حوزه نئوبانک ایران است که کار خود را از سال ۹۸ شروع کرده و در اپلیکیشن خود راهکارهای متنوعی را برای ارتقا امنیت حساب‌ بانکی و حفظ حریم خصوصی کاربران طراحی کرده است. چنانچه یکی از کاربران این نئوبانک هستید، با خواندن نکاتی که در ادامه معرفی کرده‌ایم، می‌توانید امنیت حساب خود را تا سطح غیرقابل نفوذی ارتقا دهید.

رمز عبور مطمئن

اولین قدم برای ایجاد یک سطح امنیتی مطمئن در اپلیکشین‌های مالی و بانکی مثل بلوبانک، ایجاد یک رمز عبور قدرتمند است. این فرایند از اولین کارهایی است که پس از نصب اپلیکیشن و بازکردن حساب انجام می‌دهید و در خصوص آن توجه به چند نکته حائز اهمیت است. اولین موضوع این است که رمز عبور شما باید غیرقابل حدس باشد و در عین حال باید بتوانید آن را به خاطر بسپارید. رمز عبوری که برای ورود به اپلیکیشن بلوبانک ایجاد می‌کنید، باید حداقل شامل ۸ کاراکتر، حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و اعداد باشد. همچنین بهتر است که از علائم اختصاری نیز استفاده کنید. نکته بعدی آن‌که تحت هیچ شرایطی رمز عبور خود را در جایی یادداشت نکنید. چنانچه احساس کردید فرد یا شخصی به رمز شما پی برده، در اولین فرصت آن را تغییر دهید. با رعایت این نکات به ظاهر ساده، ریسک‌ها و خطرات احتمالی زیادی را از بین می‌برید. اگر هم احیانا رمز عبور خود را فراموش کردید، از شما درخواست ضبط و ارسال ویدئویی می‌شود که از هویت شما اطمینان حاصل شود. این ویدئو به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و ضمن تایید هویت شما، هرگونه شک و تردیدی در خصوص ضبط اجباری یا مواردی این چنینی بررسی می‌شود. پس از آن رمز یکبار مصرف برای گوشی‌تان ارسال می‌شود تا مراحل ایجاد رمز عبور جدید را انجام دهید.

رونیکس

امنیت بیومتریک

مرحله بعدی که ضمن افزایش سرعت ورود به برنامه، امنیت آن را بالاتر می‌برد، استفاده از قابلیت ورود با اثر انگشت و تشخیص چهره (Face ID) است. اپلیکیشن بلوبانک با قابلیت‌های بیومتریک گوشی‌ هوشمند شما سازگار می‌شود و برای برقراری آن نیازی به تنظیمات خاصی نخواهید داشت. این قابلیت می‌تواند تاثیر به‌سزایی در ورود مطمئن و سریع شما به حساب بانکی‌تان بکند و در ایجاد امنیت بیشتر برای حساب‌تان موثر واقع شود. همچنین اگر احتمال سو‌ءاستفاده از این قابلیت را می‌دهید، می‌توانید به منوی تنظیمات اپلیکیشن بلوبانک مراجعه کنید و آن را غیرفعال کنید.

رمز تراکنش

رمز تراکنش قابلیتی است که با ایجاد مرحله‌ای جدید هنگام تراکنش‌ها امنیت آن را تامین می‌کند. بدین صورت که در میانه انجام تراکنشی مانند انتقال‌ وجه، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که این رمز را وارد کنید. رمز تراکنش 4 رقم است و توسط خود شما طراحی می‌شود. این راهکار با چندمرحله‌ای کردن فرایند تراکنش، سطوح امنیتی را افزایش می‌دهد. برای فعال کردن آن کافیست وارد قسمت تنظیمات اپلیکیشن بلوبانک شوید و گزینه «رمز تراکنش» را فعال کنید.

مسدودسازی و تغییر رمز

ممکن است زمانی پیش بیاید که کارت بانکی خود را گم کرده‌اید یا به هرطریقی برای ساعاتی در دسترس شما نیست؛ برای جلوگیری از ایجاد هرگونه خطری در این مواقع اپلیکیشن بلوبانک، قابلیتی طراحی کرده است که شما از طریق آن می‌توانید برای مدتی کارت بانکی خود را غیرقابل استفاده کنید و سپس با یافتن کارت بانکی خود آن را خاموش کنید تا دوباره امکان استفاده از کارت برای شما فراهم شود. این قابلیت «مسدودسازی موقت» نام دارد و در اپلیکیشن در قسمت «کارت» می‌توانید آن را بیابید. قابلیت بعدی نیز «تغییر رمز اول» نام دارد و در همین قسمت در بخش تنظیمات امنیتی موجود است. شما از طریق این قابلیت می‌توانید در هر زمان که نیاز بود رمز اصلی چهار رقمی کارت خود را تغییر دهید و به این ترتیب امکان هرگونه کلاه‌برداری یا سواستفاده از حساب و کارت خود را از بین ببرید.

سرویس پیامک/ اعلان

یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند در امنیت حساب بانکی موثر باشد، اطلاع سریع و فوری از تغییرات و اتفاقاتی است که برای حساب بانکی می‌افتد. در اپلیکیشن بلوبانک این مسئله با ارسال پیامک و همچنین از طریق اعلان خود گوشی همراه اتفاق می‌افتد. بدین صورت هرگونه تغییر یا اتفاقی مانند ورود، برداشت یا واریز وجه، وارد کردن اشتباه رمز و … از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. ضمنا این سرویس به‌صورت رایگان و بدون کارمزد ارائه می‌شود. همچنین از مزایا دیگر این سرویس می‌توان به یادآوری انتقال‌های خودکار آن‌ هم پیش از موعد نیز اشاره کرد تا چنانچه نیاز به تغییر یا حذف آن بود بتوانید به‌راحتی آن را انجام دهید. این اطلاع‌رسانی همچنین قابل دریافت به‌صورت اعلان یا اصطلاحا نوتیفیکیشن‌ نیز است و شما می‌توانید در قسمت تنظیمات اپلیکیشن دریافت آن را به اعلان‌ها تغییر دهید.

دستگاه‌های من

در اپلیکیشن بلوبانک قسمت تنظیمات بخش امنیتی گزینه‌ای به نام دستگاه‌های من وجود دارد که محدوده دسترسی حساب شما را تعیین می‌کند. به این معنا که در این قسمت مشخص می‌شود که چه تعداد تلفن همراه و یا دستگاه به حساب شما متصل است و از طریق این قسمت می‌توانید مجوزهای دستگاه‌های متصل را صادر یا باطل کنید. آگاهی از اینکه چه تعداد دستگاه به حساب شما متصل است در مدیریت بهتر حساب‌تان و امنیت آن بسیار موثر است. بنابراین توسط این قابلیت شما می‌توانید از تعداد دستگاه‌هایی که مجوز ورود به حساب شما را دارند مطلع شوید و امکان ورود یا حضور هر دستگاه جدید یا ناشناسی را از بین ببرید.

در آخر از ذکر این نکته نیز جا نمانیم که مجهز بودن به آخرین نسخه اپلیکیشن یا اصطلاحا آپدیت بودن نیز از موارد ضروری است و علاوه بر ارائه جدید‌ترین قابلیت‌ها، در تامین امنیت حساب موثر است و سیستم امنیتی حساب بلو شما را در به‌روزترین حالت قرار می‌دهد امکان هرگونه نفوذ و تهاجم مجرمان سایبری را به حداقل‌ترین حالت ممکن می‌رساند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. سمیه محمدی می‌گوید

    ‏✓ خرید شارژ😍😍
    ‏✓ انتقال سریع😘😘
    ‏✓ پرداخت قبض🤩🤩

    از همه نظر عالیه…😊😊
    بهترین اپ بانکی که تا الان دیدم همه💯💯
    دوست داشتی میتونی از کد من هم استفاده کنی=
    MXUTII❤️
    MXUTII🧡
    MXUTII💛
    MXUTII💚
    MXUTII💙
    MXUTII 💜