0 تا 100 آمبولانس خصوصی

0

یکی از تجهیزات ضروری در مراکز خدمات درمانی خصوصی و دولتی آمبولانس است. آمبولانس مجهز به ابزارهای کمکی اولیه جهت حفظ جان بیماران می‌باشد. مهم‌ترین وظیفه این وسیله نقلیه انتقال بیماران و مجروحان از نقطه حادثه به مکان اسکان است؛ بعلاوه از این وسیله جهت جابه‌جایی اعضای اهدایی بدن، دارو و … نیز استفاده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آمبولانس، عملکرد و انواع آن در این مقاله از خدمات پزشکی ناجی با ما همراه باشید.

سیری در تاریخچه آمبولانس

از آغاز بشریت تاکنون انتقال بیماران و مجروحان یکی از دغدغه‌های انسان‌ها بوده است. در یونان باستان برای جابه‌جاکردن مجروحان از گردونه‌های جنگی استفاده می‌کردند؛ قبایل سرخ‌پوست از سورتمه برای انتقال مجروحین و مصدومین بهره می‌بردند؛ مصریان از کجاوه سوار بر شتر به‌عنوان وسیله حمل بیمار و مجروح فیض می‌بردند …

اولین آمبولانس دنیا در جنگ جهانی اول

رونیکس

به‌مرورزمان وسیله حمل بیمار و مصدومان پیشرفت پیدا کرد؛ تا جایی که در جنگ‌های ایالات متحده از درشکه به‌عنوان آمبولانس استفاده می‌کردند. بالاخره اولین آمبولانس در سال ۱۸۹۹ به‌عنوان یکی از تجهیزات پزشکی سیار در شیکاگو به رسمیت شناخته شد.

آمبولانس خصوصی ناجی NAJI

امروزه آمبولانس‌های بخش خصوصی، تحت نظارت دولت در کنار آمبولانس‌های مراکز دولتی در اقصی‌نقاط ایران جان عده زیادی را نجات می‌دهند.

شیوع کرونا و افزایش جمعیت نیاز به آمبولانس خصوصی را در کنار بخش دولتی بیشتر کرده است. مرکز آمبولانس خصوصی ناجی از سال ۱۳۷۸ مشغول ارائه خدمات پزشکی به هم‌وطنان عزیز است. مرکز ما به‌صورت قانونی و تحت‌نظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خدمت‌رسانی می‌کند. خدمات امدادرسانی مرکز آمبولانس خصوصی ناجی به شرح زیر می باشد:

  1. آمبولانس هوایی

آمبولانس هوایی Air Ambulance در شرایط اضطراری که جان افراد در خطر است و نیاز به‌وسیله نقلیه پرسرعت می‌باشد کاربرد دارد. آمبولانس خصوصی ناجی برای مناطق دورافتاده و صعب‌العبوری که امدادرسانی زمینی در آن سخت است استفاده می‌شود. این آمبولانس خصوصی شامل تجهیزاتی مانند دارو، دستگاه نوار قلب، دستگاه تنفس مصنوعی، برانکارد، کادر درمانی و … است. ناجی با سابقه 25 سال در زمینه آمبولانس شهری و غیر شهری در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره شبانه‌روزی آمبولانس ناجی تماس بگیرید.

02188464000

  1. هلیکوپتر امداد

هلیکوپتر امداد مانند هواپیمای امداد در شرایطی که امداد زمینی سخت و غیرممکن است مورداستفاده قرار می‌گیرد. تفاوت امدادرسانی هلیکوپتر با هواپیما در مسافت و سرعت است. درصورتی‌که نیاز به امدادرسانی فوری و مسافت نیز دور می‌باشد هواپیمای امداد وارد عمل می‌شود.

  1. آمبولانس استقرار در اماکن

این آمبولانس خصوصی در مکان‌هایی مانند محل برگزاری مسابقات ورزشی، همایش و نمایشگاه‌ها، گردهمایی و جلسات دیپلماتیک مستقر می‌شود. وظیفه این آمبولانس امدادرسانی فوری به مصدومین و بیماران در مکان‌های آسیب‌زا است.

  1. آمبولانس خصوصی CCU-ICU

این آمبولانس خصوصی یکی از مهم‌ترین آمبولانس‌های انتقال بیمار از طریق مرزهای زمینی و یا هوایی است؛ آمبولانس خصوصی CCU-ICU مخصوص مصدومان و بیماران بدحال تصادفی، حملات قلبی، مغزی و … می‌باشد.

این آمبولانس مجهز به تجهیزات پزشکی حیاتی مانند آنژیو، عملیات احیا، نوار قلب، مانیتورینگ، ونتیلاتور، لارنگوسکوپ و … می‌باشد. در مواردی که کابین آمبولانس خصوصی آی‌سی‌یو کوچک باشد آن را ICU کوچک می‌نامند. ناجی قدیمی‌ترین مرکز آمبولانس خصوصی کشور واقع در منطقه 7 تهران واقع در سیدخندان آماده خدمت‌رسانی به تمام مردم ایران می‌باشد.

  1. آمبولانس NICU

آمبولانس خصوصی NICU آمبولانس نوزاد یا انکولانس نیز نامیده می‌شود. این آمبولانس مجهز به تجهیزات پزشکی ضروری مانند دستگاه مانیتورینگ، انکوباتر، دستگاه تنفس مصنوعی و … می‌باشد.

کادر درمانی این آمبولانس جهت حفظ جان نوزادانی که نارس هستند و یا وضعیت فیزیکی ثابتی ندارند آموزش‌دیده‌اند.

  1. آمبولانس اسکورت پزشکی

وظیفه این آمبولانس امدادرسانی به بیماران و مصدومان مسابقات کویری، جاده‌ای و … می‌باشند. پرسنل این آمبولانس ها به بیماران پروازی، تورهای توریستی و یا مسافرن های معمولی نیز در طول سفر خدمات ارائه می‌دهند.

  1. آمبولانس VIP

آمبولانس خصوصی VIP حامل خدمات درمانی و ویژه پزشکی است. پرسنل این آمبولانس افراد باسابقه درخشان و باتجربه هستند. این آمبولانس بهترین گزینه برای خدمت‌رسانی به بیماران اتباع خارجی و توریست‌ها می‌باشد؛ تکنسین آن به چند زبان زنده دنیا مانند انگلیسی تسلط کافی دارند. آمبولانس خصوصی VIP مجهز به خدمات درمانی ICU و CCU است.

  1. آمبولانس بیماران اعصاب و روان

آمبولانس اعصاب و روان و معتادین مجهز به تجهیزات پزشکی و کادر درمانی متبحر می‌باشد. آمبولانس اعصاب و روان مخصوص انتقال بیماران مبتلا به اختلالات روحی و روانی است.

مرکز خدمات امدادرسانی ناجی به خانواده های این عزیزان توصیه می‌کند که هرگز برای انتقال این بیماران به مراکز درمانی از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنند.

انتقال بیماران مبتلا به مشکلات روحی و روانی برای کادر درمانی عادی نیز آسان نیست؛ بنابراین لازم است که وسیله نقلیه و کادر انتقال‌دهنده مناسب وآموزش‌ دیده باشند. هدف اولیه این آمبولانس خصوصی رساندن بیمار با احترامی در شأن آنها و خانواده آنان به مراکز درمانی می‌باشد.

آمبولانس خصوصی ناجی

تجهیزات آمبولانس درایران

زمانی که یک وضعیت اورژانسی پیش می‌آید آمبولانس‌ها و کادر درمان آن ناجی هستند. تمامی آمبولانس‌ها مجهز به تجهیزات فوریت‌های پزشکی مناسب با استاندارد جهانی می باشند. آمبولانس چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی با توجه به نیاز بیمار مجهز به تجهیزات زیر است:

امدادگران، اسپینال بورد، ونتیلاتورهای حمل‌ونقل، واحد ساکشن، پمپ‌های سرنگ تزریق، تختخواب و صندلی آمبولانس، نبولایزر، واحدهای تأمین اکسیژن، فشارسنج، آتل و باند، مانیتور ECG و دفیبریلاتور، جامبگ، آمبوبگ (BVM)، واحد ساکشن، تروما، یقه گردنی، جعبه دارو، همو گلوکومتر (HGT)، تخت چرخ‌دار و لوازم پزشکی جانبی مانند دستکش، سرنگ، مواد ضدعفونی‌کننده و …

 

درایران آمبولانس‌های زمینی باتوجه‌به شرایط و وضعیت بیمار به سه گروه تقسیم می‌شوند:

آمبولانس گروه :A تجهیزات و کادر درمان این آمبولانس خصوصی مختص بیمارانی است که وضعیت حادی ندارند.

آمبولانس گروه B: تجهیزات به کار برده شده در این آمبولانس برای بیمارانی می باشد که وضعیت آنها از گروه A حادتر است.

آمبولانس گروه C: مجهز به تجهیزات پیشرفته و کادر درمانی متخصص می‌باشد. این آمبولانس خصوصی برای بیمارانی که در وضعیت بحرانی قرار دارند مورداستفاده قرار می‌گیرد. آمبولانس تیپ C مجهز به خدمات CCU و ICU است.

خدمات امدادرسانی ناجی

مزایای و هزینه آمبولانس خصوصی

عملکرد و تجهیزات آمبولانس‌های دولتی و خصوصی یکی می‌باشد؛ تنها تفاوت آن در این است که آمبولانس‌های بخش دولتی خدمات رایگان را به مراکز دولتی ارائه می‌دهند. به دلیل شیوع کرونا خدمات‌رسانی مراکز دولتی دچار محدودیت‌های زیادی شده است؛ بنابراین در صورت نیاز اورژانسی آمبولانس خصوصی بهترین گزینه برای نجات جان بیماران است.

هزینه اعزام آمبولانس خصوصی به نحوه و میزان خدمات‌رسانی بستگی دارد. بدون شک هزینه خدمات تخصصی برای بیمار بدحال و سرپایی متفاوت خواهد بود. برخی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت آمبولانس‌های خصوصی عبارتند از:

  • نوع آمبولانس.
  • مدت‌زمان و میزان خدماتی که کادر درمان به بیمار ارائه می‌دهند.
  • تجهیزات و داروهای پزشکی که برای بیمار به کار برده می‌شود.
  • مسافتی که آمبولانس طی می کند و مدت زمانی که منتظر بیمار است.

نام ناجی ضامن خدمات ۲۳ساله تیم مجرب، دلسوز، متخصص و متعهد ما است. مرکز آمبولانس ناجی آماده ارائه اعزام آمبولانس خصوصی هوایی و زمینی به هم‌وطنان عزیز می‌باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان توسط کارشناسان مجرب مرکز آمبولانس ناجی می‌توانید با شماره شبانه روزی ما تماس بگیرید.

02188464000

هم‌چنین برای ثبت درخواست اعزام آمبولانس به سراسر کشور به سایت اصلی ما مراجعه کنید.

Naaji.ir

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.