راهنمای سفر 3 روزه به تهران

0

تهران به عنوان یک کلانشهر و پایتخت، جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی زیادی را در خود جای داده است که سفر به آن خالی از لطف نیست. عبور از کوچه ها و پس کوچه های محله های قدیمی تهران و بازدید از کاخ های تاریخی، بهانه خوبی است تا برنامه سفرتان به تهران را در اولین تعطیلی پیش رو بچینید و برای سه روز هم که شده کار و زندگی را رها کنید و تهران را از نزدیک ببینید. همراه ما باشید تا در ادامه با راهنمای سفر 3 روزه به تهران، جاهای مهم تهران را بگردید و از نزدیک تماشا کنید.

روز اول تهرانگردی

پیشنهاد ما برای روز برای اول آشنایی با محله های تاریخی و قدیمی تهران است. پس از آنکه خستگی راه را برطرف کردید و صبحانه خود را خوردید، از طریق مترو به ایستگاه 15 خرداد بروید. این محله که به نام بازار بزرگ و چهارراه گلوبندک شهرت دارد، فراز و نشیب تاریخی زیادی را از سر گذرانده و جاذبه های گردشگری زیادی برای دیدن دارد.

رونیکس

با کاخ گلستان، مهد جلال و جبروت دوران قاجار شروع کنید. کاخ گلستان یکی از زیباترین کاخ های تهران به شمار می‌رود که اوج دوران شکوه آن به زمان ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد. تالار آیینه کاخ، نقاشی های فاخر استاد کمال الملک، خلوت کریمخانی و عالی قاپو تنها گوشه ای از جذابیت های این کاخ هستند. برای بازدید از این کاخ به مدت زمان 3-4 ساعته نیاز خواهید داشت. پس از بازدید از کاخ گلستان، حتما سری به بازار بزرگ تهران بزنید.

 

قلب اقتصاد پایتخت در این بازار بزرگ می‌تپد. در بازار بزرگ تهران، هر آنچه را که نیاز داشته باشید را می‌توانید با بهترین و ارزانترین قیمت خریداری کنید. از پارچه و چینی و پرده گرفته تا لباس، لوازم آرایش و بهداشتی و هزاران اجناس دیگر که برای خرید آنها باید دالان های پرپیچ و خم تاریخی بازار را بپیمایید. جالب است بدانید رستوران های زیادی با غذاهای با کیفیت در بازار وجود دارند که می‌توانید برای رفع خستگی و صرف یک نهار خوشمزه سری به آنها بزنید.

پس از اینکه خریدتان را کردید، می‌توانید چهار راه گلوبندک را به سمت شمال پیاده طی کنید. پس از یک پیاده روی 10 دقیقه ای، به سردر باغ ملی ایران می‌رسید. این مکان که به میدان مشق شهرت دارد، زمانی محوطه نظامی و در اختیار قشون بوده است. پس از گرفتن عکس یادگاری با سردر باغ ملی، از موزه ملی ایران و عمارت ملک هم بازدید کنید.

پس از بازدید از این دو موزه وارد خیابان سی تیر شوید و خود را به صرف یک عصرانه خوشمزه در غرفه های رنگی سی تیر دعوت کنید. اگر هنوز هوا تاریک نشده می‌توانید از موزه آبگینه هم که محل نگهداری انواع ظروف و شیشه های رنگی است، بازدید کنید. پیشنهاد ما برای شبگردی های تهران، قدم زنی در یکی از پارک های تهران است. اگر هنوز انرژی دارید، خود را با مترو به ایستگاه شهید حقانی برسانید و یا با ماشین به پل طبیعت بروید. شب های تهران از روی پل طبیعت چشم اندازه فوق العاده ای دارد. اگر هم دوست داشتید می‌توانید از گذرگردشگری آب و آتش بازدید کنید و شام خود را در یکی از رستوران های اطراف بخورید.

روز دوم تهران گردی

روز دوم از تهران گردی خود را با تجریش گردی آغاز کنید. تجریش یکی از محله های شمال تهران و البته قدیمی به شمار می‌رود که به دلیل برخورداری از آب و هوای خنک، همواره مورد توجه قرار می‌گرفت. پیشنهاد می کنیم که صبح خود را با آش فروشی سید مهدی آغاز کنید. پس از آن راهی بازار تجریش شوید و از عطر و بوی سبزیجات و میوه جات تازه لذت ببرید. پس از بازارگردی و زیارت از امامزاده صالح سوار ماشین های دربند شده و راهی کاخ سعد آباد شوید.

 

این کاخ نسبت به دو کاخ نیاوران و گلستان از فضای بزرگتری برخوردار است، بنابراین وقت بیشتری از شما را می‌گیرد. فاصله بین موزه های آن از هم زیاد است که هم می‌توانید به صورت پیاده و هم با ماشین از آن ها بازدید کنید.پس از بازدید از کاخ سعد آباد، دو راه پیش روی شماست، یا به سراغ کاخ نیاوران بروید و یا در خیابان زیبای ولیعصر پیاده روی کرده و از باغ فردوس دیدن کنید. اگر اهل بازار گردی هستید هم می‌توانید به سراغ بازار قائم بروید. در این بازار بزرگ می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش و یا لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری کنید.

روز سوم تهران گردی

روز سوم خود را به طبیعت گردی در تهران بپردازید. یکی از جاهای دیدنی که در تهران می‌توانید از آن بازدید کنید، باغ پرندگان است. برای تماشای همه گونه های پرندگان به مدت زمان 2-3 ساعته بیشتر نیاز نخواهید داشت. برای صرف میان وعده و یا نهار هم می‌توانید از رستوران و کافه باغ استفاده کنید. پس از اینکه نهارتان را میل کردید، خود را به برج میلاد برسانید تا غروب آخرین روز سفرتان در تهران را از بالای برج میلاد ببینید.

در اطراف برج میلاد جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها بازدید کنید. برای مثال می‌توانید سری به شهربازی برج میلاد بزنید یا به گشت و گذار در طبقات برج میلاد بپردازید. اگر هم اهل هیجان هستید، می‌توانید بانجی جامپینگ یا تاب سواری از بالای برج را امتحان کنید.

 

خرید بلیط تهران با ارزانترین قیمت در فلای تودی

شاید جالب باشد که بدانید هزینه سفر به تهران در اواخر هفته ارزانتر از اول هفته است. بنابراین اگر برای آخر هفته ها یا تعطیلات به دنبال یک مقصد متفاوت می‌گردید، ما به شما تهران را پیشنهاد می‌کنیم. قیمت بلیط هواپیما تهران در این زمان ها، کاهش می‌یابد و شما می‌توانید بلیط خود را با بهترین نرخ خریداری کنید.

برای خرید بلیط هواپیما کافی است، وارد سایت فلای تودی شوید و مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید. اگر قصد خرید بلیط یک طرفه را دارید، تاریخ ورود و اگر بلیط رفت و برگشت می‌خواهید، تاریخ خروج را هم وارد کنید، پس از وارد کردن تعداد نفرات و کلاس پروازی موردنظر روی گزینه جستجو کلیک کرده تا قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده ‌شود.

در کادر بالای صفحه، تمامی ایرلاین های موجود به شما نشان داده خواهند شد و با کلیک روی تقویم قیمتی، می‌توانید مناسبت ترین قیمت در روزهای مختلف را مشاهده کنید. با نمایش قیمت بلیط ها، می‌توانید نوع پرواز (سیستمی، چارتری یا لحظه آخری) را مشاهده و با توجه به بودجه و ایرلاین مورد نظر بر روی گزینه خرید بلیط کلیک کنید. با ثبت نام در سایت، ارزانترین نرخ بلیط پیرامون روز جستجو، از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر هم بابت خرید، سوالی داشتید، پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به شما است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.