دوره های رایگان گوگل؛ معرفی ۱۰ دوره از بهترین‌ها

10

اگر می‌خواهید مهارت‌های شغلی خود را ارتقا بدهید یا مهارت جدیدی را بدون صرف هزینه یاد بگیرید، دوره های رایگان گوگل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شرکت چندین دوره آموزشی دارد و مدرک بین المللی گوگل را رایگان از طریق پلت‌فرم‌های برتر آموزش الکترونیکی ارائه می‌دهد. مهم‌ترین نکته درباره این دوره‌ها آن است که می‌توانید از هر جای دنیا با اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. به‌علاوه، بیشتر این دوره‌ها برای مبتدیانی طراحی شده‌اند که دانش یا تجربه قبلی ندارند. در ادامه، ۱۰ دوره از بهترین دوره های آموزشی گوگل را معرفی می‌کنیم.

۱. دوره مدیریت فضای کار حرفه‌ای گوگل

دوره مدیریت فضای کار حرفه‌ای گوگل یکی از بهترین دوره های رایگان گوگل

رونیکس

یکی از دوره های رایگان گوگل دوره مدیریت فضای کار حرفه‌ای گوگل (Google Professional Workspace Administrator) است که از طریق پلت‌فرم آموزشی کرسرا (Coursera) ارائه می‌شود. زمان لازم تقریبی برای گذراندن این دوره ۲ ماه یعنی ۵ ساعت در هفته است.

برای شرکت در این دوره به تجربه قبلی نیازی ندارید، چون این دوره برای افراد مبتدی طراحی شده است. کسی که با موضوع فضای کار حرفه‌ای آشنایی ندارد، به‌سادگی از عهده گذراندن این دوره برمی‌آید. در این دوره هرآنچه را باید درباره اصول اولیه فضای کار حرفه‌ای بدانید، می‌آموزید.

در دوره مدیریت فضای کار حرفه‌ای با بهترین روش‌های گوگل برای محافظت از کاربران و داده‌هایشان آشنا می‌شوید. پس از گذراندن این دوره، می‌توانید از ابزارهای گوگل برای شناسایی رویدادها و خطرات امنیتی کمک بگیرید.

این دوره به شما روش تنظیم، انطباق و اجرای معیارهای لازم برای محافظت از سازمانتان در برابر هرزنامه‌ها، پیام‌های جعلی و بدافزارها را یاد می‌دهد. با گزینه‌های مختلف موجود برای مسیریابی نامه‌های الکترونیکی هم آشنا می‌شوید. در پایان این دوره آموزشی، بهترین روش‌های گوگل برای ایجاد سیستم اتوماسیون گوگل (G Suite) در سازمان خود را خواهید آموخت.

این دوره به زبان انگلیسی است و زیرنویس به زبان فارسی دارد.

۲. دوره پشتیبانی حرفه‌ای فناوری اطلاعات

دوره پشتیبانی حرفه‌ای فناوری اطلاعات

دوره پشتیبانی حرفه‌ای فناوری اطلاعات (Google IT Support Professional Certificate) از دوره های رایگان گوگل است که می‌توانید از طریق سایت کرسرا در آن شرکت کنید. برای گذراندن این دوره به حدود ۶ ماه یعنی هفته‌ای ۱۰ ساعت زمان نیاز دارید.

این دوره آموزشی برای تمام کسانی که می‌خواهند مهارت‌های فناوری اطلاعات را بیاموزند و کسانی که به دنبال پیشرفت شغلی در رشته فناوری اطلاعات هستند، مفید است. دوره پشتیبانی حرفه‌ای فناوری اطلاعات برای مبتدیان طراحی شده است، بنابراین هر کسی می‌تواند بدون دانش یا تجربه قبلی در آن شرکت کند.

این دوره تخصصی از ۵ بخش تشکیل شده است که برای گرفتن مدرک رایگان از گوگل باید آنها را بدانید. به‌کمک این مجموعه آموزشی، موضوعاتی از قبیل اصول پشتیبانی فناوری اطلاعات، شبکه‌های رایانه‌ای، سیستم عامل و خدمات زیرساخت فناوری اطلاعات را یاد می‌گیرید.

سرفصل‌های اصلی این دوره عبارت‌اند از:

  • اصول پشتیبانی فنی.
  • بیت‌ها و بایت‌های شبکه‌های رایانه‌ای.
  • چگونه کاربری قدرتمند شویم؟
  • مدیریت سیستم و خدمات زیرساخت فناوری اطلاعات.

این دوره کاملا آنلاین است و زمان‌بندی آن به خودتان بستگی دارد. برای اینکه با این دوره آشنا شوید، می‌توانید مثل سایر دوره‌های کرسرا آن را به‌مدت ۷ روز آزمایشی ببینید. دوره پشتیبانی حرفه‌ای فناوری اطلاعات به زبان انگلیسی است و زیرنویس فارسی دارد.

۳. دوره تخصصی اتوماسیون فناوری اطلاعات با پایتون

دوره تخصصی اتوماسیون فناوری اطلاعات با پایتون از بهترین دوره های رایگان گوگل

فرقی نمی‌کند که در زمینه برنامه‌نویسی مبتدی باشید یا کمی برنامه‌نویسی بدانید، به‌هرحال دوره تخصصی اتوماسیون فناوری اطلاعات با پایتون (Google IT Automation with Python Professional Certificate) شما را با مفاهیم برنامه‌نویسی بیشتر آشنا می‌کند. در واقع برای گرفتن مدرک برنامه نویسی از گوگل بهتر است که ابتدا این دوره را بگذرانید.

این دوره ۶ماهه در سایت آموزشی کرسرا در دسترس است و برای گذراندن آن به ۱۰ ساعت زمان در هفته نیاز دارید. زمان‌بندی این دوره خودآموز را خودتان می‌توانید تعیین کنید. کافی است مثل تمام دوره های گوگل در کورسرا فیلم‌ها و مطالب آموزشی را ببینید، تکالیف و پروژه‌های مربوط به آن را انجام بدهید و درنهایت آزمون‌ها را با موفقیت بگذرانید. زبان این دوره انگلیسی است و زیرنویس فارسی هم دارد.

سرفصل‌های اصلی دوره تخصصی اتوماسیون فناوری اطلاعات با پایتون عبارت‌اند از:

  • آموزش چگونگی خودکارسازی تسک‌ها با کمک اسکریپت‌های پایتون؛
  • نحوه استفاده از Git و GitHub برای کنترل ورژن؛
  • آموزش مدیریت منابع فناوری اطلاعات، ماشین‌های فیزیکی و ماشین‌های مجازی در فضای ابری؛
  • یادگیری روش تجزیه‌وتحلیل مشکلات واقعی در فناوری اطلاعات و پیاده‌سازی استراتژی‌های مناسب برای حل آن مشکلات.

۴. دوره پیش‌نیاز فضای ابری گوگل

دوره پیش‌نیاز فضای ابری گوگل یکی از بهترین دوره های رایگان گوگل

در دوره پیش‌نیاز فضای ابری گوگل (Preparing for Google Cloud Certification) تمام اصول اولیه فضای ابری گوگل را یاد می‌گیرید. این دوره یکی از دوره های رایگان گوگل است که افراد مبتدی هم می‌توانند در آن شرکت کنند.

دوره پیش‌نیاز فضای ابری گوگل از طریق سایت آموزشی کرسرا ارائه می‌شود. برای گذراندن این دوره به ۵ ماه، یعنی ۳ ساعت در هفته، زمان نیاز دارید. این دوره به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی، روسی و اسپانیایی است.

سرفصل‌های اصلی این دوره عبارت‌اند از:

  • آموزش مهارت‌های لازم برای موفقیت در حرفه مهندسی داده؛
  • کسب آمادگی برای اخذ گواهی‌نامه حرفه‌ای مهندسی داده؛
  • آشنایی با زیرساخت‌ها و خدمات ارائه‌شده در پلت‌فرم فضای ابری گوگل؛
  • آموزش تجزیه‌وتحلیل کلان داده‌ها و پردازش یادگیری ماشینی (Machine Learning).

۵. دوره طراحی و فرایند زیرساخت مطمئن در فضای ابری گوگل

دوره طراحی و فرایند زیرساخت قابل اعتماد فضای ابری گوگل

دوره طراحی و فرایند زیرساخت مطمئن در فضای ابری (Reliable Google Cloud Infrastructure: Design and Process) یکی از دوره های آموزشی گوگل است که از طریق سایت آموزشی کرسرا ارائه می‌شود. برای گذراندن این دوره کوتاه آموزشی فقط به ۸ ساعت زمان نیاز دارید. برای اینکه از عهده این دوره بربیایید، باید دوره‌های آموزشی دیگر مربوط به معماری فضای ابری را گذرانده باشید.

سرفصل‌های اصلی دوره طراحی و فرایند زیرساخت مطمئن در فضای ابری گوگل عبارت‌اند از:

  • مقدمه‌ای بر زیرساخت ابری گوگل؛
  • تعریف خدمات؛
  • آشنایی با طراحی و معماری میکروسرویس؛
  • اتوماسیون DevOps؛
  • فضای ابری گوگل و معماری شبکه ترکیبی؛
  • قراردادن برنامه‌ها در فضای ابری گوگل؛
  • طراحی سیستم‌های مطمئن؛
  • نگهداری و نظارت.

۶. دوره اصول بازاریابی دیجیتال؛ یکی از بهترین دوره های رایگان گوگل

دوره اصول بازاریابی دیجیتال؛ یکی از بهترین دوره های رایگان گوگل

دوره اصول بازاریابی دیجیتال (Fundamentals of digital marketing) یکی از دوره‌هایی است که رایگان در سرویس گوگل دیجیتال‌ گاراژ ارائه می‌شود. برای گذراندن این دوره آموزشی به ۴۰ ساعت زمان نیاز دارید. دوره مبانی بازاریابی دیجیتال یکی از بهترین دوره های رایگان گوگل است که دفتر تبلیغات تعاملی اروپا (Interactive Advertising Bureau) هم آن را تأیید می‌کند. این دوره ۲۶ واحد درسی دارد و بهترین کارشناسان بازاریابی دیجیتال شرکت گوگل آن را تدریس می‌کنند.

سرفصل‌های دوره اصول بازاریابی دیجیتال گوگل عبارت‌اند از:

۷. دوره برنامه‌نویسی پایتون گوگل

دوره برنامه‌نویسی پایتون گوگل یکی از بهترین دوره های رایگان گوگل

دوره برنامه‌نویسی پایتون (Google’s Python Class) یکی دیگر از دوره های رایگان گوگل است که کسانی که تجربه اندکی از برنامه‌نویسی دارند و می‌خواهند زبان پایتون را یاد بگیرند، می‌توانند در آن شرکت کنند. این دوره زمان‌بندی خاصی ندارد و در قالب مطالب، ویدئوها و تمرینات آموزشی ارائه شده است.

سرفصل‌های اصلی دوره برنامه‌نویسی پایتون گوگل عبارت‌اند از:

  • آموزش آغاز به کار با پایتون؛
  • مقدمات پایتون؛
  • آشنایی با رشته (string) در پایتون؛
  • فهرست‌بندی و مرتب‌سازی داده‌ها در پایتون؛
  • آشنایی با دیکشنری و فایل‌ها در پایتون؛
  • عبارات منظم یا باقاعده (Regular expression) پایتون.

۸. دوره‌های هوش مصنوعی گوگل

دوره‌های هوش مصنوعی گوگل

گوگل اِی‌آی سایتی آموزشی است که در آن تمام دوره‌های مربوط به هوش مصنوعی گوگل (Google AI) و روش‌های مؤثر آن ارائه می‌شوند. دوره‌های هوش مصنوعی گوگل برای افراد مبتدی مناسب نیستند. حرفه‌ای‌ها و کارشناسان هوش مصنوعی می‌توانند به‌کمک این دوره‌ها درباره عملکرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی چیزهای جدیدی یاد بگیرند. این دوره‌ها مدت‌زمان خاصی ندارند و هر زمانی که بخواهید، می‌توانید سراغ آنها بروید.

۹. دوره آموزش گوگل ادز

دوره آموزش گوگل ادز

در دوره آموزشی گوگل ادز (Google Ads Certifications) از طریق بهترین کارشناسان گوگل با این سرویس تبلیغاتی آشنا می‌شوید. گذراندن این دوره بازه زمانی خاصی ندارد و می‌توانید هر زمانی یادگیری را شروع کنید و ادامه بدهید. در پایان هم گواهی‌نامه معتبر گوگل را دریافت می‌کنید.

سرفصل‌های اصلی دوره آموزش گوگل ادز عبارت‌اند از:

  • چگونگی استفاده از گوگل ادز برای تبلیغ آنلاین کسب‌وکار؛
  • نحوه کار با کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز؛
  • روش جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های هوشمند برای توسعه کسب‌وکار؛
  • آشنایی با سرویس گوگل مای بیزینس (Google My Business)؛
  • روش ساخت حساب کاربری در سرویس گوگل بیزینس؛
  • چگونگی مدیریت گوگل ادز برای کسب درآمد از تبلیغات؛
  • آشنایی با سرویس گوگل ادموب (Google AdMob) و روش‌های افزایش درآمد از طریق آن؛
  • روش تبدیل موقعیت مکانی خود به مقصدی در سرویس نقشه گوگل (Google Maps).

۱۰. دوره حرفه‌ای طراحی UX گوگل

دوره حرفه‌ای طراحی UX گوگل

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت یا اپلیکیشن تلفن همراه طراحی کنید، اولین چیزی که باید بدانید بهبود تجربه کاربری است. برای ایجاد تجربه کاربری عالی هم باید مهارت‌های طراحی UX را بلد باشید. دوره حرفه‌ای طراحی UX گوگل (Google UX Design Professional Certificate) به ۷ دوره کوچک‌تر تقسیم می‌شود که در آنها مبانی طراحی UX و روش شروع به کار در این زمینه را یاد می‌گیرید.

این دوره تخصصی در سایت آموزشی کرسرا در دسترس است و برای گذراندن آن به ۶ ماه، یعنی ۱۰ ساعت در هفته، زمان نیاز دارید.

آیا گواهی‌نامه‌هایی که در پایان دوره های رایگان گوگل ارائه می‌شوند معتبرند؟

بله. این گواهی‌نامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا با فضای رشته‌ای که به آن علاقه دارید بیشتر آشنا شوید و مقدمات کار را یاد بگیرید. دوره های آموزشی گوگل در مقایسه با دوره‌های دانشگاهی بهترند، چون برای شما هزینه چندانی ندارند. به‌علاوه، این دوره‌ها توسط بهترین استادان و کارشناسان حرفه‌ای هر رشته در دنیا تدریس می‌شوند، بنابراین با علم روز دنیا آشنا می‌شوید. این دوره‌ها خودآموزند و از هرجای دنیا و هر زمانی که بخواهید می‌توانید در آنها شرکت کنید.

شما بگویید

دنیای امروزی مدام در حال پیشرفت است و هر روز فناوری‌های جدیدتری ابداع می‌شوند. کار به جایی رسیده است که حضور در دانشگاه و شرکت در کلاس‌های آموزشی دانشگاهی به‌تنهایی برای آگاهی به علم روز کافی نیست. برای اینکه در شغل و رشته حرفه‌ای خود پیشرفت کنید، باید دوره‌های آموزشی مختلفی را بگذرانید و چه چیزی بهتر از دوره‌ های رایگان گوگل؟

در این مقاله، شما را با ۱۰ دوره از دوره های آموزشی گوگل آشنا کردیم. آیا شما تابه‌حال در این دوره‌ها شرکت کرده‌اید؟ چه دوره‌های دیگری سراغ دارید که به پیشرفت شغلی شما کمک کرده‌اند؟


در ادامه بخوانید: ۸ اپلیکیشن مفید و کاربردی که به پیشرفت شغلی‌تان کمک می‌کند
چگونه با مدیر و همکاران خود تعامل موثری داشته باشیم.
چگونه در سازمان خود پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کنیم.


منبع prosperityforamerica guru99
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 10 دیدگاه)
  1. ماوی می‌گوید

    سلام چطور میتونم ثبت نام کنم ؟

    1. آمنه صرامی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      دوره‌هایی که در سایت گوگل قابل دسترسی هستند، رایگان‌اند. دوره‌هایی که گوگل در سایت کرسرا گذاشته رو هم می‌تونید از طریق گزینه «Financial aid» که زیر عنوان هر دوره هست، به صورت رایگان دریافت کنید. برای این کار هم می‌تونید وارد بخش «Financial aid» هر دوره بشید و با ذکر دلایل چند خطی مثل اینکه امکان پرداخت ارزی ندارید و … دوره رو به صورت رایگان ببینید و مدرک بگیرید.
      از زمان درخواست فایننشال اید تا ثبتنام شما در دوره حدود ۲ تا ۳ هفته طول میکشه. موقع ثبت درخواست، زمان تقریبی پذیرش اون مشخص میشه و موقع پذیرش هم موضوع از طریق ایمیلی که وارد کردید بهتون اطلاع داده میشه.

  2. ریحانه می‌گوید

    سلام من دوره ی ux گوگل را شروع کردم اما چون مریض شدم عقب افتادم و یه بار reseat deadline زدم . میخواستم بتونم توی هر فصل چند بار می تونم reseat deadline بزنم ؟:( فردا وقتم تموم میشه

    1. آمنه صرامی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      نگران نباشید. ریست ددلاین کرسرا محدودیت نداره.

      1. ریحانه می‌گوید

        آخه من با فاینشال اید گرفتم ..ممکنه که بگه که باید پول بدم ؟

        1. آمنه صرامی می‌گوید

          دریافت امکانات موجود در هر دوره از جمله ریست کردن ددلاینها با فایننشال اید هم ممکنه.
          در مجموع ۱۸۰ روز فرصت دارید تا دوره رو تموم کنید. در غیر اینصورت باید دوباره اپلای کنید.
          اطلاعات بیشتر درباره ددلاینهای کرسرا رو هم اینجا میتونید بخونید:
          https://www.coursera.support/s/article/208279866-Assignment-deadlines?language=en_US#-61

  3. علی می‌گوید

    امتحانات پایان دوره هاش به چه شکله

    1. آمنه صرامی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      آزمون‌های کرسرا آنلاین و مکتوب هستند. بعضی‌هاشون تستی‌اند و بعضی از آزمون‌ها هم تشریحی در حد چند جمله هستند.