آشنایی با خدمات گشت شهری در هتل‌ها

0

ازآنجایی‌که شهر مشهد به‌عنوان قطب گردشگری زیارتی ایران شناخته می‌شود، در تمام طول سال پذیرای تعداد بسیار زیادی از مسافران داخلی و خارجی است. علاوه بر جایگاه ویژه‌ای که مشهد در میان مسلمانان دارد، این شهر مملو از بناهای تاریخی، نقاط دیدنی و مراکز خرید مدرن و قدیمی است. تمام این موارد دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا اکثر مسافران پس از زیارت بارگاه ملکوتی آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) مشتاق گردش در میان بازارها و مکان‌های تفریحی شهر باشند.

درواقع گشت‌زنی در مشهد و اطراف آن، یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران این شهر زیارتی است؛ به‌ویژه مهمانان هتل‌ها که در بیشتر مواقع با پرواز، قطار و بدون خودروی شخصی به مشهد سفر می‌کنند. ازاین‌رو، یکی از پرسش‌های اصلی گردشگران در زمان رزرو هتل ارغوان مشهد رزرو هتل تارا مشهد و رزرو سایر هتل‌های چند ستاره این شهر، وجود خدمات گشت شهری است. چرا که چرخیدن و گشت‌زنی در گوشه‌وکنار مشهد همچون ییلاقات طرقبه و شاندیز، طعم شیرین سفر را دوچندان خواهد کرد؛ اما در برخی مواقع عدم آشنایی با مسیرهای منتهی به این‌گونه نقاط و هزینه بالای رفت‌وبرگشت با تاکسی، موجب می‌شوند که گردشگران از تصمیم خود صرف‌نظر کنند.
علی‌بابا در ادامه به شما خواهد گفت که چطور می‌توانید با خیالی آسوده و به‌راحتی، در زمان رزرو هتل در مشهد، از خدمات گشت شهری نیز بهره‌مند شوید؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

انواع گشت‌های شهری

پیش از آنکه درمورد جزئیات گشت‌های شهری مشهد صحبت کنیم، بهتر است کمی راجع‌به انواع آن توضیح دهیم. بااین‌وجود که خدمات گشت‌زنی در شهر اغلب توسط تورها ارائه می‌شود؛ اما برخی از هتل‌ها نیز برای رفاه حال مهمانان خود با دریافت هزینه‌ای مشخص، چنین امکانی را در اختیار آنان قرار می‌دهند. به عبارت دیگر، هزینه این نوع خدمات که بیشتر در هتل‌های سه ستاره، چهارستاره و پنج‌ستاره به چشم می‌خورد، برعهده مسافر است؛ بنابراین باید در زمان رزرو هتل، بادقت امکانات موجود را بررسی کنید تا از وجود خدمات گشت شهری مطمئن شوید.

رونیکس

به‌طورکلی دو نوع گشت شهری چه در هتل‌ها و چه در تورها وجود دارد که به شکل زیر هستند:

 

گشت شهری عمومی

گشت‌های عمومی اصولاً توسط تورهای گردشگری و به‌صورت عمومی اجرا می‌شوند. مسئول گشت یا لیدر باید نقطه‌ای را در شهر مشخص کند که دسترسی راحتی برای تمام افراد داشته باشد؛ زیرا شروع و پایان گردش در همان نقطه مشخص شده خواهد بود. لیدر موظف است اطلاعات لازم همچون ساعت حرکت، ساعت برگشت، برنامه بازدید از مناطق مختلف و… را در اختیار مسافران قرار دهد. هزینه گشت‌های عمومی به دلیل تعدد افراد حاضر، کمتر از گشت‌های خصوصی است.

گشت شهری اختصاصی (خصوصی)

گشت‌هایی که از سوی هتل‌ها برای مهمانان در نظر گرفته می‌شود در این دسته قرار دارند. مبدأ و مقصد گشت شهری در اینجا، هتل است؛ یعنی فرد لیدر موظف است مهمانان هتل را در ساعت مقرر از درب هتل بر وسیله نقلیه‌ای مثل ون سوار نموده و پس از اتمام گردش، آن‌ها را در محل هتل قرار دهد. نرخ گشت اختصاصی از نوع قبلی بیشتر است. به این دلیل که تعداد مسافران کمتر بوده و یک یا دو وعده غذایی نیز برعهده هتل است و مسافر در زمان رزرو بایت این نوع خدمات هزینه بیشتری می‌پردازد.

گشت شهری هتل‌ها با چه نوع وسایل نقلیه‌ای انجام می‌شود؟

  • خودروی سواری همراه با راننده
  • مینی‌بوس با راننده
  • ون با راننده
  • اتوبوس با راننده

 

خدمات گشت شهری در هتل‌های مشهد

اگر برای یک اقامت چندروزه در مشهد قصد رزرو هتل را دارید و از سوی دیگر، بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری مشهد نیز برایتان اهمیت دارد، کافی است عبارات رزرو هتل سی نور مشهد یا رزرو هتل تارا مشهد را در سایت علی‌بابا، جستجو کنید. در واقع خدمات گشت شهری یکی از خدمات برجسته این هتل‌ها به شمار می‌آید.

شما می‌توانید ضمن رزرو اتاق در هتل‌های چهارستاره بالا، از انواع مختلف تورها و گشت‌های شهری روزانه نیز استفاده کنید. در این‌گونه موارد بخش اعظم گشت‌های درون‌شهری به‌صورت یک‌روزه برگزار می‌شوند و لیدر مربوطه مهمانان هتل را به گردش در اطراف مکان‌های زیر خواهد برد:

  • نقاط تاریخی همچون آرامگاه فردوسی، نیشابور، کلات نادری و…
  • مراکز خرید قدیمی و پاساژهای مدرن مانند برج آلتون، بازار عباس‌قلی خان، آرمیتاژ، پروما، بازار امام رضا (ع) و…
  • اماکن مذهبی مانند امامزاده یاسر و ناصر در نزدیکی شهر طرقبه، پیر پالان دوز و…
  • نقاط تفریحی و گردشگری مانند کوهسنگی، باغ وکیل آباد، شاندیز، طرقبه، چالیدره، مجموعه‌های آبی و…

خوشبختانه بخش کانسیرج (Concierge) در اکثر هتل‌های چهار و پنج ستاره وجود دارد. یکی از وظایف متصدی این بخش، ارائه راهنمایی‌های لازم درمورد جزئیات گشت شهری هتل، تورهای یک‌روزه، تهیه بلیط از مکانی مثل موزه و به‌طورکلی پاسخگویی به مهمانان دررابطه‌با چنین موضوعاتی است.

در انتها باید یادآوری کنیم که خدمات گشت درون‌شهری در هتل‌هایی مانند تارا، ارغوان و سایر واحدهای اقامتی سه ستاره به بالا ارائه می‌شود. شما به‌راحتی قادر هستید هر یک از این واحدهای اقامتی را با تخفیف بسیار خوب از طریق سایت علی‌بابا رزرو کنید.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.