نظر مراجع تقلید در مورد کاشت ناخن

1

کاشت ناخن یک روش زیبایی‌شناسانه است که در آن ناخن‌های شما با استفاده از مواد مختلفی مانند ژل، پودرو مواد دیگرتقویت و زیبا می‌شوند. این روش به شما امکان می‌دهد تا ناخن‌هایی بلند، محکم و زیبا داشته باشید. کاشت ناخن یکی از مواردی است که برای مدتی روی ناخن طبیعی باقی میماند و به راحتی پاک نمیشوند. با این تفاسیر برای انجام کار هایی مانند نماز، روزه، غسل و وضو با وجود کاشت ناخن سوالاتی مطرح است مثلااینکه آیا کاشت ناخن حرام است که در این مقاله میخواهیم نظر مراجع تقلید در مورد کاشت ناخن را با هم بررسی کنیم.

اگر سوالی در مورد کاشت ناخن و حکم کاشت ناخن از نظر مراجع تقلید دارید میتوانید به سایت آریا تهران به نشانی www.aryatehran.com مراجعه کنید و با مطالعه مقالات زیبایی اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین میتوانید با همکاران ما با شماره های ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۷ تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نظر مراجع تقلید در مورد کاشت ناخن

نظر مراجع تقلید در مورد کاشت ناخن باهم متفاوت بوده و هر مرجع تقلیدی یک حکم شرعی کاشت ناخن مطرح کرده است که در این قسمت به بررسی حکم شرعی کاشت ناخن برای خانم ها از دیدگاه مراجع میپردازیم.

رونیکس
  • نظر امام خمینی در مورد کاشت ناخن

برای خواندن نماز کاشت ناخن مشکلی ایجاد نمیکند اما برای وضو کاشت ناخن و یا استفاده از ناخن مصونوعی که روی ناخن طبیعی قرار میگیرد باعث میشود وضو صحیح نباشد. با کاشت ناخن وضو صحیح نیست و با وضو باطل نماز نیز صحیح نیست، به همین دلیل برای وضو باید ناخن های کاشت و مصنوعی برداشته شود و در صورتی که برداشتن ناخن ها امکان پذیر نیست و مشکلاتی دارد میتوان نیت وضو جبیره کرد و نماز صحیح را با وضو جبیره خواند.

با این وجود شما میتوانید با کاشت به راحتی نماز بخوانید و غسل انجام دهید. اگر به دنبال جدیدترین و جذاب ترین طرح های کاشت ناخن هستید میتوانید به صفحه طرح ناخن جدید مراجعه کنید تا جدیدترین طرح ها را برای ناخن خود اجرا کنید.

  • حکم شرعی کاشت ناخن از نظر آیت الله خامنه ای

حکم شرعی کاشت ناخن از دیدگاه آیت الله خامنه ای این است که باید مانع وضو (کاشت ناخن و یا ناخن مصنوعی) برداشته شود حتی اگر هزینه به همراه دارد و در صورتی که برطرف کردن این مانع امکان پذیر نباشد و یا مشقت دارد میتوان وضو جبیره گرفت و نماز خواند.

  • نظر آیت الله صافی گلپایگانی درباره وضو و غسل با ناخن کاشت

فرد در صورت امکان میتواند مانع کاشت ناخن و یا ناخن مصنوعی را رفع کند و به صورت معمول وضو بگیرد و نماز بخواند و در صورتی که نتواند آن را بردارد میتواند به صورت جبیره غسل و وضو بگیرد و احتیاطا میتواند تیمم بدل از غسل نیز کند.

یکی از پرطرفدارترین طرح های کاشت ناخن که جلب توجه زیادی هم ندارد و به ناخن شما جلوه زیبا و طبیعی میدهد فرنچ ناخن میباشد. شما میتوانید با مراجعه به صفحه فرنچ ناخن با طرح های مدرن و جذاب فرنچ بیشتر آشنا شده و از آن ها برای زیباتر کردن ناخن خود استفاده کنید.

  • نظر آیت الله بهجت راجع به کاشت ناخن

باتوجه به آن که ناخن مصنوعی و کاشت ناخن جز بدن فرد محسوب نمیشود و رشد و نمو ندارد در مرحله اول کاشت آن جایز نیست ولی در صورتی که این عمل را انجام داد در وضو و غسل او اشکال ایجاد میشود و باید مسح و غسل را به صوورت جبیره انجام دهد.

  • نظر آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی برای حکم شرعی کاشت ناخن

در حکم شرعی کاشت ناخن از نظر آیت آلله مکارم شیرازی باید گفت کاشت ناخن و ناخن مصنوعی مانع رسیدن آب به عضو بدن میشوند و غسل و وضو با این اجرام باطل میباشد. در صورتی که برداشتن این اجرام امکان پذیر نباشد میتوان به صورت جبیره وضو و غسل را انجام داد.

حکم آموزش کاشت ناخن

حکم آموزش کاشت ناخن

در مورد حکم آموزش کاشت ناخن نظرات متفاوتی وجود دارد و بعضی از فقها درآمدی که از راه آموزش کاشت ناخن کسب شود را صحیح و حلال میدانند و عده ای دیگر مانند آیت الله سیستانی به این دلیل که کاشت ناخن باعث ایجاد مانعی برای عملیات غسل و وضو میشود کسب درآمد از راه کاشت ناخن را جایز نمیدانند.

برای اطلاع از حکم آموزش کاشت ناخن میتوانید به نظر مرجع تقلید خود مراجعه کنید و اطلاعات صحیح تری کسب کنید.

اگر میخواهید به حرفه پردرآمد کاشت ناخن با مدرک فنی حرفه ای و به صورت تخصصی ورود پیدا کنید و کسب درآمد بسیار بالایی از این راه داشته باشید میتوانید به صفحه بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران مراجعه کنید و زیر نظر برترین اساتید این حرفه را یاد بگیرید.

حکم کاشت ناخن از نظر قرآن

در قرآن، مستقیماً به کاشت ناخن اشاره‌ای نیست. با این حال، از آنجایی که ناخن به عنوان یک بخش از بدن انسان شناخته شده است، برخی از مفسران قرآن به طور کلی به آن اشاره کرده‌اند.

به طور کلی، در قرآن، به مسئله مراقبت از بدن و پاکیزگی آن تأکید شده است. به عنوان مثال، در سوره المائدة آیه ۶ آمده است: “یا ایها الذین آمنوا اذا قمتم الی الصلاة فاغسلوا وجوهکم و ایدیکم الی المرافق وامسحوا برءوسکم و ارجلکم الی الکعبین” که به معنی “ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هنگامی که برای نماز برخاستید، صورت و دست‌های خود را تمیز کنید و سر و پای خود را تا کف پاها تمیز کنید” است.

بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که مراقبت از بدن و پاکیزگی آن در قرآن بسیار مهم است و احتمالاً کاشت ناخن نیز به عنوان مانعی محسوب می‌شود که از رسیدن آب به ناخن طبیعی جلوگیری میکند و عده ای از مراجع تقلید آن را به این دلیل که آب به ناخن نمیرسد جایز نمیدانند و حکم وضو و غسل جبیره برای این موارد میدهند.

آیا کاشت ناخن حرام است

آیا کاشت ناخن حرام است

سوالی که خیلی از افراد با آن رو به رو هستند این است که آیا کاشت ناخن حرام است و نظر مراجع تقلید در مورد کاشت ناخن و ناخن مصنوعی چیست.

عده ای از مراجع تقلید مانند آیت الله وحید خراسانی بر این نظرند که کاشت ناخن جایز نمیباشد و حرام است و حتما فرد باید کاشت ناخن را برای وضو و غسل بکند و در صورتی که کندن آن امکان نداشته باشد میتواند به صورت جبیره وضو و غسل را انجام دهد. وی بر این نظر است که فرد بعد از کندن ناخن های کاشته شده باید نمازهایی که در زمان کاشت ناخن به جا آورده است را اعاده کند.

نماز خواندن با کاشت ناخن

حکم نماز خواندن با کاشت ناخن به نظر عده زیادی از فقها به این صورت است که خواندن نماز با کاشت ناخن جایز است اما با توجه به آن که کاشت ناخن مانع رسیدن آب به ناخن ها میشود سبب میشود غسل و وضو صحیح نباشد و با وضو باطل، نماز نیز صحیح نیست. به همین دلیل حتما باید این مانع(کاشت ناخن) رفع گردد و یا در صورتی که کندن کاشت مشکل باشد باید به صورت جبیره عملیات وضو و غسل انجام شود.

کدام مرجع تقلید کاشت ناخن را قبول دارد

در پاسخ به سوال کدام مرجع تقلید کاشت ناخن را قبول دارد میتوان اعلام کرد که نظر اکثریت فقها در مورد وضو و غسل با کاشت ناخن به یک مطلب منتهی میشود و ان این است که کاشت ناخن و ناخن مصنوعی مانع رسیدن آب به بدن میشود و برای وضو و غسل باید رفع شود، در صورتی که کندن کاشت ناخن امکان نداشته باشد و مشکل باشد میتوان به صورت جبیره غسل و وضو را انجام داد.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد نظر مراجع تقلید درباره کاشت ناخن، توضیح المسائل مرجع تقلید مورد نظر را مطالعه فرمایید.

طریقه وضو جبیره برای کاشت ناخن

اولین نکته ای که باید در طریقه وضو جبیره برای کاشت ناخن به آن بپردازیم این است که اگر فرد بتواند کاشت ناخن و یا ناخن مصنوعی را بردارد و این کار را نکند و به صورت جبیره وضو و غسل را انجام دهد، جبیره باطل میباشد. نحوه وضو جبیره برای کاشت ناخن به همان منوال وضو معمولی میباشد با این تفاوت که در صورتی که بخشی از بدن آسیب دیده باشد بعد از نیت وضو جبیره میتوان فقط دست مرطوب را به آن بخش کشید و در صورتی که رطوبت برای آن بخش مضر باشد میتوان پارچه تمیزی را در آن قسمت قرار داد و دست را روی پارچه کشید و میتوان باقی مراحل وضو را به همان صورت معمولی انجام داد.

غسل جبیره نیز به صورت غسل معمولی میباشد با این تفاوت که اگر آب برای بخشی از بدن که آسیب دیده ضرر رسان باشد میتوان دست مرطوب را روی آن کشید و در صورت مضر بودن رطوبت نیز میتوان پارچه ای تمیز روی آن بخش قرار داد و روی آن مسح کشید و ادامه غسل را انجام داد.

اگر سوالی در این مورد در ذهن شما باقی مانده و یا به دنبال بهترین طرح های ناخن کاشت و یادگیری این حرفه پولساز هستید میتوانید به سایت آریا تهران به نشانی www.aryatehran.com مراجعه کنید و یا برای دریافت مشاوره رایگان کلاس های کاشت ناخن با شماره های ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۷ با همکاران ما تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. تارا می‌گوید

    ولی کسی که میدونسته اون در نمیاد و سختی داره و امکانش هست انگشتم کنده شه و از عمد کاشته فک نکنم وضو جبیره یا غسل جبیره به کلر بیاد
    چرا باید ابنهمه خودمونو درگیر کاشت و ترمیمشو و… کنبم
    خوب مگه خودمون ناخن نداریم