جشن هالووین چیست و چگونه برگزار می‌شود؟

0

به جشنی که در شب 31 اکتبر برگزار می‌شود جشن هالووین گفته می‌شود. در سال‌های اخیر مردم کشور ما تمایل بسیاری نسبت به برگزاری این جشن مهیج داشته‌اند. حتماً شما نیز داستان‌هایی دربارۀ این جشن شنیده‌اید. بدون شک برگزاری جشن هالووین پر از لحظه‌های خاص و هیجان‌انگیز بوده و بهانه خوبی برای مهمانی و دورهمی است. ما در این مطلب هرآنچه که لازم است دربارۀ جشن هالووین بدانید شرح می‌دهیم، همراه ما باشید.

جشن هالووین و تاریخچه آن

جالب است بدانید که تاریخچه جشن و شب هالووین به سده نوزدهم و منطقه جغرافیایی مهاجران ایرلندی، اسکاتلندی و قاره آمریکا برمی‌گردد. این مناطق در زمستان بسیار سرد بوده و به همین دلیل مرگ و میر در زمستان بیشتر از سایر فصول بود. آنها معتقد بودن که با روشن کردن آتش و به تن کردن لباس‌هایی عجیب و غریب می‌توانند ارواح را از خود دور کنند. همچنین در مقابل درب ورودی خانه‌هایشان برای ارواح خوراکی‌هایی قرار می‌دادند.

رسوم عجیب مربوط به جشن هالووین
رونیکس

 

مردم مناطق مختلف برای برگزاری جشن هالووین از باورهای خرافی خاصی پیروی کرده و رسوم منحصربه‌فردی در این زمینه دارند. ما در این قسمت به برخی از این رسوم اشاره می‌کنیم.

پنهان کردن چاقو

همان طور که اشاره کردیم مردم در جشن هالووین بر این باور هستند که مردگان به دنیا برمی‌گردند. مردم کشور آلمان چاقوهایی که دارند را مخفی کرده و دور از چشم و دسترس قرار می‌دهند و این به یک رسم تبدیل شده است.

استفاده از کدو تنبل

یکی از رسوم جالب جشن هالووین استفاده از کدو تنبل در دکوراسیون و تم هالووین است. این رسم به منطقه شمال اسپانیا تعلق داشته و اکثر مردم به آتش‌ بازی و خواندن برخی از سرودهای خاص و نوستالژی مشغول می‌شوند.

پوشیدن لباس‌های خاص

معمولاً در جشن هالووین از پوشش و لباس‌هایی خاص و با تم ترسناک استفاده می‌شود. برخی از افراد لباس‌های سفید به شکل ارواح به تن کرده و ماسک ترسناک به چهره می‌زنند. جذاب‌ترین استایل‌هایی که می‌توان برای این جشن داشت، استایل خون‌آشام، اسکلت، جادوگر و شیاطین است.

آرایش جشن هالووین

در سال‌های اخیر آرایش و گریم هالووین نیز بسیار رایج شده است. البته به جای استفاده از آرایش و گریم می‌توان از صورتک ترسناک نیز استفاده کرد. اگر ایده‌ای برای گریم هالووین ندارید می‌توانید از استایل و آرایش شخصیت‌های محبوب و سلبریتی نیز ایده بگیرید.

خوراکی‌های خاص هالووین

 

در جشن هالووین با توجه به جغرافیای مختلف استفاده از فینگرفود و غذاهای خاصی مرسوم است. مثلاً کارامل سیب یکی از اصلی‌ترین فینگرفودهای این جشن محسوب می‌شود. از دیگر غذا و خوراکی‌های مناسب برای جشن هالووین می‌توان به موارد زیر اشاره کرده:

  • آب نبات ذرت
  • نان سیب
  • پاپ کرن کاراملی
  • نان کدو تنبل
  • سیب زمینی شیرین
  • و سایر فینگرفودها با تم ترسناک

چگونه بهترین جشن هالووین را برگزار کنیم؟

اگر دلتان می‌خواهد که برگزاری جشن هالووین را تجربه کنید در درجه اول لازم و ضروری است که تم مخصوصی برای این جشن داشته باشید. شما می‌توانید از آیتم‌های متنوعی استفاده کنید. مثلاً داشتن تم هالووین، شمع آرایی، بادکنک آرایی و نورپردازی المان‌های مناسبی برای این جشن هستند. از طرفی داشتن خوراکی و فینگرفود مناسب هالووین نیز ضرورت دارد. پیشنهاد ما برای شما عزیزان استفاده از خدمات مجموعه مومنتاپ است.

شما عزیزان می‌توانید لوازم مورد نیاز برای برگزاری جشن هالووین را از مومنتاپ خریداری کنید. این وسایل شامل تم هالووین، بادکنک هالووین، ظروف پذیرایی هالووین، استند و شمع هالووین و فینگرفودهای مخصوص این جشن می‌شوند. از بابت کیفیت و مرغوبیت این خدمات و محصولات نیز هیچ جای نگرانی نخواهید داشت. اگر جشن تولد شما و عزیزانتان مصادف با جشن هالووین است با داشتن تم هالووینی می‌توانید هیجان مراسم خود را چندین برابر کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.