آبسازه تولیدکننده انواع پکیج تصفیه فاضلاب راندمان بالا

0

تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از ورود آلاینده ها به طبیعت است که به شیوه های مختلف انجام میشود. در محیط های صنعتی و حتی مجتمع های مسکونی که به فاضلاب شهری اتصال ندارند، از انواع پکیج تصفیه فاضلاب برای این منظور استفاده میشود. در این پکیج ها مجموعه ای از چندین فرایند تصفیه به صورت مرحله ای و کاملا اتوماتیک اجرا میشود. آبسازه سازنده پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و صنعتی فلزی و پلی اتیلن در ظرفیت های مختلف است. محصولات این مجموعه به صورت سفارشی و بر اساس نوع آلاینده های موجود در فاضلاب طراحی و ساخته میشود.

 

رونیکس

انواع پکیج تصفیه فاضلاب آبسازه

آب های مصرفی در واحدهای صنعتی و شهری و مسکونی با انواع آلاینده ها آلوده شده و به فاضلاب تبدیل میشوند. ورود آلاینده های موجود در فاضلاب تهدیدی بزرگ برای سلامتی محیط زیست و انسان به شمار می رود و به همین دلیل ابتدا باید تصفیه انجام شود. متناسب با نوع آلاینده های موجود در فاضلاب از فرآیندهای خاصی برای تصفیه استفاده میشود. به همین دلیل کارشناسان آبسازه ابتدا نوع آلاینده های موجود در فاضلاب را بررسی و بر همین اساس پکیج تصفیه فاضلاب را طراحی و تولید می کنند.

از کاربردی ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب آبسازه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

فاضلاب های جمع آوری شده از محتمع های مسکونی و مناطق شهری به شبکه فاضلاب شهری هدایت شده و در نهایت تصفیه آنها انجام میشود. در برخی از مناطق که امکان اتصال به شبکه فاضلاب شهری وجود ندارد، نیاز به پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی است. در این پکیج ها بیشترین تمرکز بر روی از بین بردن مواد آلی با فرایندهای بیلوژیکی است. تصفیه شیمیایی در این تجهیزات کمتر استفاده شده و تنها برای ضدعفونی و گندزدایی در آخرین مرحله کاربرد دارد.

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

فرایندهای پیاده سازی شده در این پکیج ها باعث بهبود شاخص های کیفی شده و در محیط های مختلفی می توان از آنها استفاده کرد از قبیل:

  • تصفیه فاضلاب کمپ های نظامی و آموزشی
  • تصفیه فاضلاب باغ و ویلا
  • تصفیه فاضلاب رستوران و هتل ها
  • تصفیه فاضلاب مجتمع های آموزشی، نظامی، تفریحی
  • تصفیه فاضلاب شهرک های مسکونی

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

از دیگر محصولات آبسازه می توان به پکیج تصفیه فضالاب شیمیایی یا صنعتی اشاره کرد. آب یکی از کاربردی ترین عناصر در صنایع مختلف است و به آلاینده های بسیار خطرناک آلوده میشود. ورود فلزات سنگین، مواد شیمیایی، دترجنت ها و روغن و چربی همگی در خطرناک بودن فاضلاب های صنعتی نقش دارند. به همین دلیل باید مجموعه ای از فرآیندهای تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی بر روی آنها اجرا شود تا در نهایت شاخص های کیفی بهبود پیدا کنند.

از مهم ترین زیرمجموعه های این پکیج ها می توان به پکیج تصفیه فاضلاب کارواش، پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی، پکیج تصفیه فاضلاب دامداری اشاره کرد.

 

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب شیمیایی

پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی در ظرفیت های مختلفی قابل تولید هستند و اغلب آنها دارای بدنه فلزی می باشند. این پکیج ها را می توان در محیط های مختلفی از جمله موارد زیر استفاده کرد:

  • تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی
  • تصفیه فاضلاب کارخانجات تولید مواد غذایی
  • تصفیه فاضلاب پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی
  • تصفیه فاضلاب صنایع فولاد
  • تصفیه فاضلاب کارخانجات تولید رنگ و مواد شیمیایی
  • تصفیه فاضلاب صنایع داروسازی
  • تصفیه فاضلاب صنایع تولید مواد شوینده و بهداشتی
  • تصفیه فاضلاب صنایع لبنی

انواع پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس جنس بدنه

علاوه بر تفاوت هایی که در نوع فرآیندهای تصفیه در این پکیج ها وجود دارد، متریال به کار رفته در بدنه آنها نیز متفاوت است. در مجموعه آبسازه انواع پکیج تصفیه را بر اساس چنس بدنه آنها می توان به گزینه های زیر دسته بندی کرد:

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

در کارخانجات، پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی که دبی فاضلاب بسیار زیاد است، از پکیج های تصفیه فاضلاب فلزی استفاده میشود. فلزات به کار رفته در بدنه آنها در برابر تماس با مواد خورنده موجود در فاضلاب مقاومت بالایی دارد. علاوه براین، فشار داخلی و خارجی به دستگاه نیز باعث ترک و شکستگی آن نخواهد شد. فلز به کار رفته در این پکیج ها کربن استیل ST 37 است و به همین دلیل مواد خورنده، نوسانات دمایی و فشار و ضربه باعث اختلال در عملکرد دستگاه نخواهد شد. طول عمر این پکیج ها بسیار زیاد است و برای نصب به صورت روکار و دفنی در شرایط آب و هوایی مختلف کاربرد دارد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

از دیگر محصولات آبسازه می توان به پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن اشاره کرد. مواد پلی اتیلنی به کار رفته در این پکیج ها تاثیر چشمگیری بر کاهش وزن آنها داشته و مقاومت بدنه را نیز افزایش می دهد. مواد اسیدی و خورنده و فلزات درون فاضلاب های صنعتی و بهداشتی هیچ تاثیر منفی بر جداره های داخلی پکیج نداشته و در برابر نم و رطوبت نیز کاملا عایق هستند.

پکیج های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی را می توان به روش های دفنی و غیردفنی در شرایط آب و هوایی مختلف نصب کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس

پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس یا GRP یکی از مقاوم ترین انواع پکیج تصفیه است که با مواد پلاستیکی تقویت شده و ترکیبی از رزین و الیاف شیشه ای تولید میشوند. این پکیج ها در برابر نیروهای کششی و مواد خورنده مقاومت بسیار بالایی داشته و فشارهای داخلی و خارجی و نوسانات دمایی را به آسانی تحمل می کند.

در یک مقایسه کلی، میزان مقاومت این پکیج ها نسبت به مدل های فلزی کمتر است و به همین دلیل در تصفیه خانه های کوچک استفاده میشوند. به عنوان مثال برای تصفیه فاضلاب باغ و ویلا می توان از این مدل پکیج استفاده کرد که در ظرفیت های مختلف قابل تولید بوده و انواع فرایندها در آن پیاده سازی میشوند.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب آبسازه

یکی از اصول بسیار مهم در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب، محاسبه دقیق ظرفیت مخزن آنها است. در محاسبه ظرفیت این پکیج ها فاکتورهای زیادی نقش دارد که از مهم ترین آنها می توان به دبی فاضلاب ورودی اشاره کرد. با توجه به نوع کاربری محیط نصب پکیج و تعداد افراد حاضر در آن میزان سرانه فاضلاب تولیدی محاسبه میشود. علاوه براین، نوع فرآیندهای مورد نیاز برای تصفیه و فطعاتی که باید داخل دستگاه نصب شود، شرایط محیط نصب نیز در این زمینه نقش دارند.

کارشناسان و مهندسان آبسازه بعد از بازدید از محل، آنالیز فاضلاب و تعیین شاخص های کیفی و کیفیت خروجی مورد نظر، شرایط محیط نصب از نظر نوسانات دمایی و تابش نور خورشید و غیره طراحی این پکیج ها را انجام می دهد. بعد از اتمام مراحل طراحی متریال مناسب برای ساخت بدنه انتخاب می گردد. علاوه براین، متناسب با فرایندهای تصفیه تجهیزات برای تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و سیستم های هوادهی و تصفیه شیمیایی انتخاب و استفاده میشوند. در هر یک از مراحل تست های متعدد انجام شده و در نهایت گارانتی برای این محصولات ارائه می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید نام آبسازه را در اینترنت جستجو کنید و از مشاوره های رایگان کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.