عجایب شهر رشت

0

شهر رشت یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است که هر ساله افراد زیادی با خرید بلیط چارتر مشهد رشت یا دیگر شهرهای ایران یا به صورت زمینی به آن سفر می‌کنند. این شهر دارای فرهنگی غنی، مردمی مهمان نواز و دوست داشتنی و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری است که می‌تواند یک سفر هیجان انگیز و جالب را برای شما رقم بزند. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با آن، جاذبه‌های دیدنی و عجایب این شهر آشنا شویم.

اطلاعات کلی راجع به شهر رشت

قبل از سفر به این شهر و رزرو هتل رشت از علی بابا بهتر است اطلاعات کلی راجع به آن بدانیم. رشت مرکز استان گیلان و یکی از شهرهای مهم ایران است که بیش از 1 میلیون نفر جمعیت دارد. حدود 76 درصد این جمعیت ساکن شهر و مابقی ساکن روستا هستند. رشت بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ساحلی ایران نیز به شمار می‌رود. این شهر زیبا سومین مقصد گردشگری در کشور به شمار می‌رود و سالیانه بین 12 تا 15 میلیون نفر گردشگر به آن سفر می‌کنند. از این رو با توجه به تعداد بالای مسافر درخواست رزرو هتل رشت علی بابا در مقایسه با شهرهای دیگر بسیار زیاد است.

این شهر زیبا داشتن میانگین 135 روز بارندگی در کل سال در صدر شهرهای بارانی کشور قرار دارد. علت انتخاب اسم رشت دارای نظریه‌های مختلفی است. بسیاری معتقدند طبق نظریه علی اکبر دهخدا این شهر در سال 900 هجری شمسی ساخته شده و رشت در زبان ابجد به معنای 900 است. برخی دیگر معتقدند که رش از کلمه گیلکی به معنای بارندگی زیاد گرفته شده است. برخی دیگر نیز بر این باورند که رشت به معنای قرار گرفته در جای گود و پست است و نام این شهر از این جا آمده است.

رونیکس

رشت 10 درصد برنج کشور را تامین می‌کند و در جایگاه نخست اولید برنج کشور قرار دارد. این شهر همچنین در چند سال گذشته قطب نساجی کشور نیز به شمار می‌رفت که در سالیان اخیر متاسفانه بسیاری از کارخانه‌های آن تعطیل شده‌اند.

ثبت رشت در یونسکو

یکی از حقایق عجیب و جالب توجه درباره شهر رشت آن است که این شهر زیبا در سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسید است. در سال 2015 شهر رشت به عنوان شهر خلاق در زمینه خوراکی به ثبت این سازمان رسید. بر اساس فاکتورهای یونسکو شهری خلاق است که بتواند از تمامی بسترهای بومی و سنتی خود برای گردشگری و معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و خوراکی‌های محلی به گردشگران استفاده کند. بنابراین اگر قصد تهیه بلیط چارتر مشهد رشت یا هر مبدا دیگر به این شهر زیبا را دارید، خودتان را برای یک تجربه دلچسب و خوشمزه آماده کنید.

اولین ها در رشت

همان طور که در بخش مقدمه نیز به آن اشاره شد، رشت یکی از شهرهای با فرهنگ غنی در ایران است. این شهر مکان بسیاری از اولین‌ها در ایران بوده است که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • اولین شعبه بانک ملی در رشت تاسیس شده است.
  • اولین کتابخانه ملی مربوط به این شهر زیبا است.
  • اولین تئاتر به شکل کلاسیک برای اولین بار در شهر رشت برگزار شده است.
  • اولین اتوبوس وارد شده به ایران در رشت مورد استفاده قرار گرفته است.
  • اولین داروخانه شبانه روزی ایران در رشت تاسیس شده است.
  • اولین خانه معلولان و سالمندان مربوط به شهر رشت است.
  • اولین هنرپیشه زن اهل رشت است.
  • اولین کارخانه تولید برق مربوط به این شهر زیبا است.
  • اولین چاپخانه و روزنامه در تاریخ به اسم شهر رشت ثبت شده است.
  • اولین شهرداری در رشت تاسیس شده است.

جاهای دیدنی رشت

اگر قصد تهیه بلیط چارتر مشهد رشت و سفر به این شهر زیبا را دارید، تعداد جاهای دیدنی برای بازدید بسیار زیاد است.

شهرداری رشت

ساختمان شهرداری رشت یکی از بناهای قدیمی و بسیار زیبای شهر است که بام پوش‌های قرمز و برج ساعت آن جلوه‌ای خاص و زیبا به آن داده است. بعد از بازدید از نمای بیرونی این ساختمان می‌توانید در خیابان سنگفرش آن قدم زده و سری به بازار محلی شهر بزنید.

قلعه رودخان

یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت که شهرت بسیار زیادی نیز دارد، قلعه رودخانه است. این قلعه متعلق به دوران سلجوقیان بوده و در ارتفاعات بسیار زیادی واقع شده است. برای صعود به قله باید از بیش از هزار پله بالا بروید، اما منظره بسیار زیبای بالای قلعه به این خستگی مسیر می‌چربد!

آرامگاه میرزاکوچک خان جنگلی

کسی در ایران پیدا نمی‌شود که این بزرگ مرد گیلانی را نشناسد. در سفر به شهر رشت و بعد از اقامت در هتل رشت علی بابا، حتما زمانی را برای بازدید از آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی کنار بگذارید. معماری این آرامگاه نیز بسیار خاص و زیبا بوده وبازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

موزه گنجینه رشت

این موزه در گذشته منزل میرزا حسین خان کسمایی، روزنامه نگار و آزادی خواه گیلانی بوده که در چند سال اخیر به موزه تغییر کاربردی داده است. از جمله دیدنی‌های جالب در این موزه جام‌های چند هزار ساله از به شکل حیواناتی مانند گاو و گوزن است که معتقد بودند نوشیدن چیزی با این جام‌ها، قدرت و مهارت آن حیوان را به شخص می‌دهد!

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.