معرفی چهار کتاب داستان انگلیسی آسان و جذاب برای کودکان

0

کودکان از انجام هر کاری که در آن همراه با سرگرمی و تفریح باشد، لذت می برند … حتی خواندن! کودکان معمولا کتاب‌ها را هم خیلی دوست دارند، زیرا خواندن کتاب برای کودکان بسیار سرگرم‌ کننده و ساده است.

کتاب های داستان انگلیسی کودکان برای زبان آموزان انگلیسی که در سطح مبتدی هستند، بسیار عالی است. و به همین دلیل است که ما لیستی از چهار کتاب کلاسیک کودکان را برای شما آماده کرده ایم.

رونیکس

چرا زبان انگلیسی را با کتاب های کودکان یاد بگیریم؟

تصاویر خاطره انگیز: بسیاری از کتاب های کودکان از تصاویر، برای نشان دادن آنچه نوشته شده است استفاده می کنند. آنها این کار را انجام می دهند تا بچه ها بتوانند داستان را بهتر بفهمند. این تصاویر می توانند کمک بزرگی به کودکان در هنگام یادگیری زبان انگلیسی بکنند. با مرتبط کردن (ارتباط در ذهن) یک کلمه یا عبارت جدید با یک تصویر یا یک شی، به خاطر سپردن آن بسیار آسان تر می شود.

کلمات در متن: کلماتی که در موقعیت های واقعی به کار می روند، بسیار آسان تر به خاطر سپرده می شوند. از آنجایی که زبان این کتاب ها بسیار ساده است، به راحتی می توان فهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. بنابراین، هنگامی که به کلمه ای برخورد می کنید که نمی دانید، اغلب می توانید از موقعیت و تصاویر داستان برای درک معنای کلمه (بدون استفاده از فرهنگ لغت) استفاده کنید.

واژگان و دستور زبان ساده: برخی از کتاب ها دارای واژگان “پیشرفته” هستند، اما یادگیری آنها خیلی دشوار نیست. درست است! آنها سخت تر از کلماتی هستند که در کتاب های کودکان رایج است. به عنوان مثال، ممکن است از قبل کلمه «smart» به گوشتان خورده باشد، اما ممکن است جایی از کلمه «clever» به جای آن استفاده شود. تقریباً معنی مشابهی دارند، اما «clever»، کلمه ای است که دارای سطح بالاتری است.

درس های زندگی عالی: بیشتر کتاب های کودکان به آنها آموزش می دهند که چگونه بزرگ شوند و انسان خوبی باشند. اما این نوع آموزش ها فقط برای کودکان نیست، حتی در نوجوانان و بزرگسالان، این درس ها هنوز درست و مهم هستند. کودکان ممکن است معنای پشت داستان ها را به طور کامل درک نکنند. اما بزرگسالان به راحتی می توانند معنا و مفهوم داستان را درک کنند و از آنها بیاموزند.

خواندن آنها سرگرم کننده است: داستان ها لذت بخش هستند و تصاویر به شما کمک می کنند تا کلمات را درک کنید (علاوه بر اینکه زیبا هستند).

زبان آموزان انگلیسی وقتی کتاب هایی را انتخاب می کنند که از سطح انگلیسی آنها بالاتر باشد، ممکن است ناامید شوند. اما اگر سطح مبتدی هستید، می توانید با تمرکز بر کتاب های کودکان، تجربه یادگیری بسیار مثبت و موفقی داشته باشید.

 

4 کتاب کلاسیک آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 

1. “Goodnight Moon” اثر مارگارت وایز براون

“Goodnight Moon” داستان خاصی ندارد. این کتاب توصیفی از چیزهای خاصی مانند بچه گربه ها، موش و یک پیرزن آرام است. همچنین دستکش، خانه اسباب بازی و حتی یک گاو هم در این داستان وجود دارد. نویسنده در ابتدا همه چیز را معرفی می کند و سپس در پایان به هر کدام شب بخیر می گوید. “Goodnight Moon” از تکرار ساختارهای یکسان و واژگان مختلف استفاده می کند که برای زبان آموزان انگلیسی عالی است. به عنوان مثال، در یک خط از کتاب آمده است: “Goodnight room. Goodnight moon. Goodnight cow jumping over the moon.” این واقعا برای یادگیری بسیاری از کلمات جدید مفید است. بیشتر داستان از جملات کوتاه دو و سه کلمه ای تشکیل شده است، به همین دلیل است که آن را به عنوان آسان ترین کتاب در اینجا فهرست کرده ایم.

 

Translation is too long to be saved

2.”The Very Hungry Caterpillar” اثر اریک کارل

“The Very Hungry Caterpillar” درباره کرم ابریشمی است که در طول یک هفته تا جایی که می تواند میزان غذایش را زیاد می کند و بیشتر و بیشتر می خورد. کتاب با یک کرم ابریشم کوچک شروع می شود که از تخم خود بیرون می آید و شروع به جستجوی غذا می کند. او این کار را هر روز انجام می دهد. در ابتدا، کرم ابریشم به طور سالم غذا می خورد، مانند میوه و سبزیجات. بعداً شروع به خوردن غذاهای ناسالم می کند و بیشتر و بیشتر می خورد تا اینکه معده اش درد می گیرد. به همین دلیل، کرم ابریشم تصمیم می گیرد دوباره چیزهای خوب بخورد و همین باعث می شود احساس بهتری پیدا کند. در آخر، کرم ابریشم به شکل پیله در می آید و به زودی به پروانه تبدیل می شود. این کتاب کودکان برای یادگیری لغات ضروری انگلیسی مانند اعداد، غذاها و روزهای هفته بسیار عالی است. تکرار برای بهبود زبان انگلیسی شما بسیار مهم است و این کتاب دارای تکرارهای بسیار خوبی است.

 

Translation is too long to be saved

3.”If You Give a Moose a Muffin” اثر لورا نومروف

“If You Give a Moose a Muffin” درباره گوزنی است که زیاده خواه است و همیشه بیشتر از حقی که در زندگی‌اش دارد، می‌خواهد. به عنوان مثال؛ او اول کلوچه می خواهد. بعد کمی مربا همراه با آن می خواهد. وقتی غذا خوردنش تمام شد، باز هم غذا می خواهد تا زمانی که غذا تمام شود. سپس می خواهد که دوباره غذا درست کنید، بیشتر و بیشتر … این کتاب یکی از کوتاه‌ ترین کتاب‌ های معرفی شده است و در آن از زمان آینده، بسیار استفاده شده است. این بدان معنی است که اکثر جملات دارای فعل “will” هستند. همانطور که متوجه شدید، این کتاب برای یادگیری زمان آینده مفید است. اگر این کتاب را دوست دارید، احتمالاً “If You Give a Mouse a Cookie” که توسط همان نویسنده نوشته شده است را هم دوست خواهید داشت.

4.”Curious George” اثر H.A. ری و مارگرت ری

“Curious George” سریال بسیار معروفی در مورد میمونی به نام Curious George است. کلمه “curious” به معنای علاقه مند شدن به دانستن بیشتر در مورد چیزی است. Curious George کمی بیش از حد کنجکاو است که باعث می شود انسان ها او را بگیرند و به شهر بزرگ خود بیاورند. در آنجا میمون انواع و اقسام مشکلات را ایجاد می کند. با آتش‌نشانی تماس می‌گیرد، به زندان می‌رود، از زندان فرار می‌کند، با بالن به آسمان می‌رود و در نهایت به سلامت به باغ ‌وحش می‌رسد. این کتاب از جملات کوتاه و ساده زیادی استفاده می کند که برای زبان آموزان انگلیسی خواندن آن بسیار آسان است. برای مثال، “One day George saw a man. He had on a large yellow straw hat. The man saw George too.” همانطور که می بینید، جملات بسیار کوتاه هستند، و همین باعث می شود Curious George یک کتاب خواندنی عالی برای کودکان و زبان آموزان انگلیسی باشد.

یادگیری با کمک کتاب‌های کودکان روش بسیار خوبی برای بهبود زبان انگلیسی است. اما فراموش نکنید که علاوه بر خواندن، روی مهارت های دیگر خود نیز تمرکز کنید!

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.