تکنیک‌های ساده برای یادگیری و آمادگی آیلتس

0

آموزش آیلتس (IELTS) از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که تسلط بر هر بخش، به معنی افزایش مهارت و تسلط شما بر زبان کاربردی انگلیسی است. در واقع در طی این آموزش، شما به سطح بالایی در مهارت‌های شنیداری، مکالمه و خواندن و نوشتن خواهید رسید؛ البته به شرط اینکه مراحل این آموزش را اصولی و درست پشت سر بگذارید.

محبوبیت آزمون آیلتس در سراسر جهان، باعث شده است تا هر کسی که خواهان پیشرفت، چه در زمینه تحصیلی و چه در زمینه کاری است، به‌ دنبال اخذ نمره قبولی در این آزمون باشد. لازمه دریافت این نمره، یادگیری تکنیک‌هایی طلایی و به‌‌کار‌بستن آن‌ها در آزمون است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تکنیک‌های جادویی آموزش آیلتس آشنا کنیم.

 

رونیکس

در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید

 

آماده‌سازی خود از طریق شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس، بهترین و ساده‌ترین تکنیک برای ارتباط ‌گرفتن با آزمون واقعی و آموزش آیلتس است. در واقع این آزمون، بخش مهمی در آماده‌سازی اولیه شماست که به تعیین نقاط قوت و ضعفتان کمک بزرگی می‌کند. باید بدانید که نه‌تنها لازم است نقاط ضعف خود را بهبود ببخشید، بلکه به‌ همان اندازه ضروری است که روی نقاط قوت خود تمرکز و آن‌ها را حفظ کنید.

به یاد داشته باشید که در کنار شرکت در آزمون آزمایشی، حضور در یک سیستم آموزشی باتجربه و پیشرفته در زمینه آموزش آیلتس، میزان موفقیت شما را چند برابر افزایش می‌دهد. به عبارتی، علاوه بر خودتان، شخص دیگری هم خواهد بود که از بیرون، نقاط قوت و ضعف و نحوه عملکرد شما در آزمون آزمایشی را بررسی کند. در نتیجه می‌تواند به شما در شناسایی بهتر و دقیق‌تر این نقاط کمک بزرگی کند.

 

با فرمت آزمون آشنا شوید

بسیار مهم است که قبل از شروع تمرین، بدانید که از فرمت آزمون دقیقا چه انتظاری دارید. با مرور محتوای آزمون، انواع سوالات و بخش‌های مختلف آن، آزمون را به‌طور کامل بشناسید. این بخش‌ها شامل خواندن (Reading)، صحبت‌ کردن (Speaking)، بخش شنیداری (Listening) و نوشتن (Writing) خواهد بود که در حین آموزش آیلتس به‌طور جداگانه و کامل، به هر بخشی پرداخته می‌شود. به یاد داشته باشید که راز موفقیت در هر آزمونی و نه فقط آیلتس، آشنایی کامل با فرمت و الگوی آزمون است.

 

اهمیت مدیریت زمان در آزمون آیلتس را فراموش نکنید

مسلما هر چه درک واضح‌تری در مورد ساختار و فرمت آزمون داشته باشید، شانس شما برای تکمیل موفقیت‌آمیز آزمون در بازه زمانی مشخص‌ شده بیشتر است. بنابراین مهم است که تکنیک مدیریت زمان را فرا گیرید تا بتوانید خود را با سرعت آزمون تطبیق دهید. به یاد داشته باشید که آزمون آیلتس دارای محدودیت زمانی است و شما برای هر بخشی، زمان خاصی در اختیار دارید.

 

در واقع می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در آموزش آیلتس، یادگیری مدیریت زمان است. از همین رو، مهم است با شرکت در دوره‌های باکیفیت تحت شرایط زمان‌بندی ‌شده، مشابه با آزمون اصلی تمرین کنید تا در زمان آزمون، آمادگی کامل داشته باشید. این دقیقا یکی از بخش‌هایی است که در کالج آریام به آن پرداخته می‌شود. شما به‌صورت حرفه‌ای استراتژی‌های مدیریت زمان را فرا می‌گیرید و برای شرکت در آزمون ورزیده می‌شوید.

 

ذهنی چندبعدی برای لیسنینگ داشته باشید

مسلما آزمون آیلتس، سختی‌های خاص خود را دارد که این سختی، شامل بخش لیسنینگ هم می‌شود. شما باید طی چهار بخش به 40 سوال پاسخ دهید. این در حالی است که هر بخش، فقط یکبار پخش می‌شود. شاید عدم پخش دوباره هر بخش، باعث استرستان شود؛ اما نگران نباشید. با تقویت و یادگیری تکنیک‌های لیسنینگ حین آموزش آیلتس، به‌راحتی می‌توانید از پس آن بربیایید.

 

باید بدانید که عقب ‌ماندن در حین لیسنینگ و از ‌دست‌ دادن قسمتی از آن اصلا عجیب نیست! اما باید یاد بگیرید که سریع به ادامه لیسنینگ بازگردید تا پاسخ سوالات بعدی را از دست ندهید؛ وگرنه نتیجه این بخش، فاجعه خواهد شد! به این ترتیب، درک نحوه پیگیری لیسنینگ، حتی اگر قسمتی را هم از دست داده‌ باشید، ضروری است. باید یاد بگیرید که چگونه برای پاسخ‌ دادن به ادامه سوالات، تمرکز خود را بازیابید.

از طرفی هم از شما انتظار می‌رود که بفهمید بسته به نوع سوال، به کدام بخش از اطلاعات لیسنینگ باید توجه کنید. پس همان‌طور که دیدید، برای بخش لیسنینگ شما به ذهنی چند بعدی، مهارت‌های شنیداری و از همه مهم‌تر، تمرکز کافی نیاز دارید. شما می‌توانید تکنیک‌های مربوط به این بخش را با شرکت در کلاس‌های آموزش آیلتس یا کلاس خصوصی آیلتس به‌راحتی فراگیرید و دیگر نگران عبور از بخش لیسنینگ نباشید.

 

مهارت‌های چندگانه زبان خود را تقویت کنید

متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات افراد، این است که فقط روی آیلتس تمرکز می‌کنند. آن‌ها تست‌های تمرینی زیادی برای آیلتس انجام می‌دهند؛ اما تقویت ‌کردن زبان انگلیسی خود را فراموش می‌کنند. در واقع باید بدانید که آیلتس یک آزمون برای سنجش مهارت زبان انگلیسی است. به این ترتیب، انتظار می‌رود زبان انگلیسی شما در سطح بالایی باشد و در بخش‌های مختلف آن مهارت کافی داشته باشید.

بنابراین به‌شدت توصیه می‌شود که مهارت‌های چندگانه زبان خود را پیش از آماده ‌شدن برای آزمون تقویت کنید. این مورد نه‌تنها تلاش کافی خود شما را می‌طلبد، بلکه نیازمند کمک ‌گرفتن از موسسه‌ای پیشرفته در زمینه آموزش آیلتس در این مسیر است. در این راستا موسسه‌ای را پیدا کنید که به شما در توسعه زبان انگلیسی و استراتژی‌های آیلتس، همزمان کمک کند.

 

چرا کالج آریام در زمینه آموزش آیلتس و یادگیری تکنینک‌های آن برجسته است؟

علاوه بر تکنیک‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، سایر تکنیک‌ها و مهارت‌های لازم برای شرکت در آزمون آیلتس را در کالج آریام، در سطح حرفه‌ای فرا می‌گیرید. در کنار اساتید مجرب، دوره‌های متناسب با سطح نیاز زبان‌آموز، حمایت همه‌جانبه از زبان‌آموز، نظارت پیوسته و منظم بر یادگیری و مزایای فوق‌العاده دیگر، همه در کالج آریام در اختیارتان خواهند بود. بنابراین با حضور در دوره‌های آموزش آیلتس آریام، تمام تکنیک‌های لازم برای موفقیت در آزمون آیلتس در دستان شما خواهد بود.

البته به یاد داشته باشید که موفقیت در آیلتس، نیاز به تلاش بی‌وقفه خودتان هم خواهد داشت. سعی کنید خود را در زبان انگلیسی غرق کنید. تا جایی که می‌توانید، هر روز فیلم‌هایی برای تقویت قدرت شنیداری خود ببینید، متنی به انگلیسی ببینید و مهارت‌های چهارگانه زبان خود را ارتقا دهید. به خاطر داشته باشید که خودآموزی تا زمانی امکان‌پذیر است که متعهد باشید و بازخورد مرتب از میزان پیشرفت خود دریافت کنید. در کالج آریام، می‌توانید این بازخورد را به حرفه‌ای‌ترین شکل دریافت و موفقیت خود را تضمین کنید.

 

سخن پایانی

اگر قصد مهاجرت تحصیلی، کاری و زندگی در خارج از کشور را دارید، داشتن مدرک آیلتس مسیر را برایتان به‌طرز شگفت‌آوری هموارتر می‌کند. البته داشتن این مدرک و رسیدن به مقصودتان به‌راحتی نخواهد بود. مسلما چالش‌هایی در این مسیر وجود دارند که ممکن است باعث نگرانیتان شوند. اما وجود موسسات با اعتبار و خبره در زمینه آموزش آیلتس، می‌تواند نگرانی‌ها و چالش‌های شما را برطرف کند. این همان مقصودی است که کالج آریام برای آن تلاش می‌کند.

با حضور در دوره‌های این کالج، می‌توانید تکنیک‌های لازم برای مهارت‌های آیلتس را فرا گیرید و موفقیت در آزمون آیلتس را به‌طور قطع تضمین کنید. ما در این مطلب، به تعدادی از این تکنیک‌ها اشاره کردیم. باقی آن‌ها را در آریام فرا گیرید و بهترین نتیجه را در آیلتس از آن خود کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.