گجت چیست؛ معرفی ۱۲ گجت جذاب و پرطرفدار

سفر به دنیای تکنولوژی با گجت‌ها

3

به‌نظرتان دنیای امروز ما بدون لوازم هوشمند چگونه می‌شود؟ روزی را بدون تلفن‌ همراه هوشمند، دستگاه قهوه‌ساز و هدفون‌ تصور کنید. چنین روزی به ما بسیار سخت می‌گذرد. گجت‌ها ابزارهای کاربردی مبتنی بر تکنولوژی‌اند که زندگی ما را متحول کرده‌اند. ببینید گجت چیست و با کاربردها و تأثیرشان بر زندگی آشنا شوید. با ما همراه باشید.

گجت چیست؟

گجت (Gadget) دستگاهی کوچک است که آن را با هدف بهبود کیفیت زندگی در دنیای مدرن طراحی کرده‌اند. گجت‌‌ها را در مکان‌های مختلف می‌توان استفاده کرد؛ در محل کار یا خانه می‌توانید از انواع گجت استفاده کنید تا کارهایتان را راحت‌تر انجام دهید. گجت‌ها را برای کارهایی مانند ورزش، سرگرمی، آشپزی و مراقبت از سلامت می‌سازند و در همه‌جا کاربرد دارند. تفاوت اصلی گجت با دستگاه در اندازه آنهاست. گجت‌ها کوچک‌ترند و کارایی محدودتری دارند.

رونیکس

ماشین‌حساب یکی از اولین گجت‌ها بود. این دستگاه محاسباتی کوچک خیلی زود در سراسر جهان معروف و بسیار محبوب شد. ساخت ماشین‌حساب افق‌های جدیدی در زندگی انسان مدرن ایجاد کرد و خیلی زود زمینه‌ساز پیشرفت‌های زیادی در دنیای تکنولوژی شد.

در دهه ۱۹۹۰ میلادی، اولین کامپیوتر قابل‌حمل عرضه شد که کاربردهای مختلفی برای مردم داشت. از آغاز قرن ۲۱، پیشرفت فناوری سرعت گرفت و دستگاه‌های مختلفی ظهور کردند. دستیارهای الکترونیکی خانگی، تبلت‌ها و وسایل مختلف خیلی زود جای خود را در زندگی انسان‌ها باز کردند. امروزه زندگی همه ما به نوعی وابسته به انواع گجت‌هاست و این دستگاه‌ها تبدیل به یکی از ضروریات زندگی شده‌اند. ما با گجت‌ها زندگی می‌کنیم و از آنها برای انجام وظایف شغلی، تفریح و پیشرفت در زندگی استفاده می‌کنیم.

معرفی گجت‌های مختلف

در دنیایی که فناوری هر روز پیشرفت می‌کند، گجت‌ها نمادی از کاربرد تکنولوژی در زندگی روزمره‌اند. این دستگاه‌ها کاربردهای متفاوت دارند و برای علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی بسیار جذاب‌اند. در ادامه چند گجت کاربردی و محبوب در دنیای گجت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا برای خرید گجت راهنمای شما باشد.

۱. شارژر بی‌سیم

گجت - شارژر بی سیم

شارژر بی‌سیم گجتی بسیار کاربردی برای همه ما در زندگی مدرن است. با توجه به سرعت بی‌امان زندگی دیجیتالی، همه ما گجت‌های مختلفی داریم که باید شارژشان کنیم. شارژر بی‌سیم هم کاربردی است و هم محیط کار و زندگی شما را آراسته و منظم نگه می‌دارد. این گجت‌ها در شکل‌های مختلفی طراحی شده‌اند. اگر یک صفحه شارژر بی‌سیم داشته باشید، میز کار یا میز کنار تخت‌تان شلوغ نمی‌شود. تلفن همراه، ساعت هوشمند و هدفون را به‌راحتی روی آن می‌گذارید تا شارژ شوند.

۲. هوم‌پاد اپل (Apple HomePod)

گجت - هوم پاد اپل

هوم‌پاد اپل یک گجت هوشمند برای پخش موسیقی است. این دستگاه دستیار شخصی شماست که موسیقی موردعلاقه‌تان را با کیفیت عالی پخش می‌کند. شما می‌توانید به‌راحتی آن را کنترل کنید. فناوری صدای تطبیقی این دستگاه بر اساس آکوستیک اتاق شما، موسیقی را پخش می‌کند و تجربه جذابی برایتان رقم می‌زند. رابط کاربری ساده و آشنای هوم‌پاد برای کسانی که دیگر محصولات اپل را دارند، بسیار لذت‌بخش است.

۳. مسواک برقی

گجت - مسواک برقی

مسواک برقی یکی از گجت‌هایی است که بین افراد زیادی محبوب است. این دستگاه‌های پیشرفته مزایای بسیاری دارند. طبق تحقیقات، اثربخشی مسواک‌های برقی در روتین بهداشت دهان و دندان شما بیشتر از مسواک‌های ساده‌ است. این مسواک‌ها با فناوری لرزشی جدید خود پلاک‌ها و مواد زائد بیشتری را از روی دندان و لثه شما پاک می‌کنند، درنتیجه قدرت تمیزکنندگی بیشتری دارند. بعضی از مسواک‌های برقی زمان‌سنج داخلی دارند و به شما کمک می‌کنند مدت کافی مسواک بزنید. حسگر فشار مسواک برقی از فشار بیش از حد روی دندان‌ها و لثه‌ها جوگیری می‌کند و دهان شما در معرض آسیب کمتری خواهد بود. سَری این مسواک‌ها قابل‌تعویض است و در طولانی‌مدت زباله کمتری تولید می‌کنند بنابراین سازگار با سبک زندگی پایدارند.

۴. ساعت هوشمند

گجت - ساعت هوشمند

شاید بخواهید بدانید گجت پوشیدنی چیست. ساعت هوشمند یکی از انواع گجت‌های پوشیدنی است. وقتی شما از ساعت هوشمند استفاده می‌کنید، انگار در تمام لحظات زندگی یک دستیار شخصی دارید. این گجت فعالیت بدنی و عملکرد جسمی روزانه شما را ردیابی می‌کند و به شما گزارش کاملی می‌دهد. ساعت هوشمند ضربان قلب، الگوی خواب و کالری مصرفی شما را نیز نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، تمام اعلان‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی را به شما نشان می‌دهد و لازم نیست همیشه گوشی موبایل خود را در دست بگیرید. فرقی نمی‌کند که شما روتین ورزشی دارید یا فقط می‌خواهید کارهایتان را ساده‌تر انجام دهید، ساعت هوشمند گجتی کاربردی و جامع برای شما خواهد بود که در دنیای شلوغ مدرن به آن نیاز خواهید داشت.

۵. دستگاه ماساژ

گجت - دستگاه ماساژ

زندگی مدرن سراسر استرس است. ما ساعت‌های زیادی پشت میز و فرمان می‌نشینیم و خیلی وقت‌ها گرفتگی عضلانی داریم. ماساژور الکتریکی گجتی مفید و آرامش‌بخش برای کاهش تنش عضلات است. این دستگاه‌ تکنیک‌های ماساژ حرفه‌ای را شبیه‌سازی می‌کند و درد عضلانی را از بین می‌برد. دستگاه‌های ماساژ حالت‌های مختلف دارند که با آنها می‌توانید نوع و شدت ماساژ را برای خود شخصی‌سازی کنید. اگر روزهای کاری طولانی دارید یا بعد از جلسات تمرین در باشگاه حس درد می‌کنید، استفاده از دستگاه ماساژ برای شما مناسب است. این دستگاه‌ها راحت و مقرون‌به‌صرفه هستند و می‌توانید به‌راحتی از آنها در خانه استفاده کنید. مطمئن باشید بعد از چند دقیقه آرامش بیشتری خواهید داشت.

۶. ایرتگ اپل

اگر دائما وسایل خود را گم می‌کنید و باید دنبالشان بگردید، ایرتگ اپل اوضاعتان را تغییر می‌دهد. این گجت کوچک یک ردیاب جمع‌وجور است که با بلوتوث به لپ‌تاپ و موبایلتان وصل می‌شود تا وسایل خود را به‌راحتی پیدا کنید. ایرتگ اپل را می‌توانید به کلیدها، کیف پول یا هر کالای ارزشمند دیگری وصل کنید. دقت ردیابی ایرتگ زیاد است. ایرتگ ابزاری ساده و کاربردی است که در طول روز خیالتان را راحت می‌کند.

۷. دوربین عکاسی چاپ سریع

گجت - دوربین عکاسی چاپ سریع

همه ما دوست داریم از لحظات خاطره‌انگیز زندگی‌مان عکس بگیریم. امروزه همه تلفن‌های همراه دوربین عکاسی حرفه‌ای دارند، اما در دست گرفتن یک عکس حس نوستالوژی بی‌نظیری دارد. دوربین‌های عکاسی چاپ سریع حس نوستالژی را زنده می‌کنند. با این وسیله می‌توانید از لحظات مهم زندگی عکس بگیرید و آنها را ثبت کنید. در دنیای امروز که مردم خیلی سریع عکس‌های دیجیتال خود را با هم به اشتراک می‌گذارند، دوربین عکاسی چاپ سریع فرصت ارزشمندی فراهم می‌کند که خاطرات خود را مملوس و ماندگار ثبت کنید.

۸. خوشبوکننده محیط (Aroma Diffuser)

گجت - آروما دیفیوزر

این دستگاه‌ها روغن‌های معطر را در هوا منتشر می‌کنند و بوی دلپذیری به خانه و محل کارتان می‌بخشد. خوشبوکننده محیط را آرامش‌بخش می‌کند و سبب کاهش استرس، بهبود کیفیت خواب و خلق‌وخوی شما می‌شود. شما می‌توانید روغن دلخواهتان را در این دستگاه بریزید و میزان انتشار آن را با توجه به فضای مدنظرتان تنظیم کنید. استفاده از این گجت روشی ساده اما مؤثر برای بهبود حال‌وهوای زندگی روزمره‌تان است.

۹. هواپز

گجت - هواپز

هواپز یکی از وسایل آشپزخانه است که می‌تواند رژیم غذایی شما را متحول کند! این دستگاه بدون روغن مواد غذایی مختلف را سرخ می‌کند و چربی هر وعده غذایی شما را به‌مقدار چشمگیری کاهش می‌دهد. با هواپز شما طعم غذای سرخ‌شده و کبابی را خواهید چشید و در عین حال خیالتان راحت است که غذای سالمی می‌خورید. علاوه‌بر این، هواپز در زمان هم صرفه‌جویی می‌کند زیرا سریع گرم می‌شود و خیلی زود غذا را می‌پزد. تمیزکردن هواپز هم ساده‌تر از ظروف دیگر است. در دنیای امروز که بیشتر افراد وقت کمی برای آشپزی دارند و سلامت خوراکی‌ها برایشان مهم است، هواپز انتخابی عالی است.

۱۰. حلقه اورا (Oura)

گجت - حلقه اورا

حلقه اورا انگشتری است که فقط جنبه تزئینی ندارد. این گجت پوشیدنی سلامت شما را ارزیابی می‌کند و گزارش کاملی از فعالیت‌های بدنی به شما می‌دهد. حلقه اورا حسگرهای مختلفی دارد که الگوی خواب، ضربان قلب، دمای بدن و میزان فعالیت شما را اندازه می‌گیرند. این دستگاه داده‌های مختلف را جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل می‌کند و گزارش‌ مفصلی به شما ارائه می‌دهد که به‌کمک آن می‌توانید به وضعیت زندگی خود آگاه‌تر شوید. سلامتی جسم یکی از اولویت‌های مهم زندگی است و حلقه اورا همراه ارزشمند شما برای انتخاب سبک زندگی آگاهانه خواهد بود. این گجت به شما توصیه‌های مفیدی می‌کند که بتوانید عملکرد ورزشی بهتر و خواب باکیفیت داشته باشید و استرس را بهتر مهار کنید.

۱۱. دوربین گو پرو (‌GoPro)

گجت - دوربین گوپرو

انسان‌ها همیشه دوست دارند لحظات خود را ثبت کنند و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند. دوربین گو پرو برخلاف دوربین‌های دیگر خیلی کوچک و سبک است و برای فیلم‌برداری از فعالیت‌های ماجراجویانه مثل پیاده‌روی، ورزش و طبیعت‌گردی فوق‌العاده است. گو پرو کیفیت ضبط عالی دارد و فیلم و عکس‌های باکیفیت می‌گیرد. با گو پرو خیالتان راحت است که خاطرات‌تان به بهترین شکل ثبت شده‌اند. رابط کاربری ساده این دوربین نیز تجربه کار با آن را خوشایند می‌کند.

۱۲. کنسول‌های بازی

گجت - کنسول بازی

کنسول‌های بازی درهای جدیدی به روی دنیای سرگرمی، تعامل اجتماعی و خلاقیت را به روی شما باز می‌کنند. این دستگاه‌ها تجربه بازی همه‌جانبه‌ای را ارائه می‌دهند که شما را به جهان خارق‌العاده‌ای می‌برد. با کنسول‌های بازی می‌توانید مهارت‌های خود را به چالش بکشید و ساعت‌ها سرگرم شوید. فرقی نمی‌کند که با دوستان آنلاین خود بازی کنید یا در محیط خانواده با کنسول‌ها بازی کنید. به‌هر‌حال با این گجت اوقات فراغت دلپذیری خواهید داشت و از استرس زندگی روزمره دور می‌شوید.

سخن آخر

در دنیای مدرن، با گجت‌هایی سروکار داریم که زندگی را برایمان آسان، سرگرم‌کننده و جذاب می‌کنند؛ از گوشی‌های هوشمند گرفته تا دستگاه‌هایی که در گذشته اصلا وجود نداشتند. هرکدام از این ابزارها یادآور شگفتی و پیشرفت هرروزه دنیای تکنولوژی‌اند.

شما از چه گجت‌هایی در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنید؟ تجربه‌تان از کارکردن با این ابزارها را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: تکنولوژی های آینده؛ فناوری‌های فیلم‌های علمی‌تخیلی که به واقعیت پیوسته‌اند
کسب‌وکار خود را با سرمایه کم شروع کنید

به مدت محدود با تخفیف ۵۰٪

منبع gq-magazine computertechreviews gelius 
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. Safura می‌گوید

    سلام و احترام 🙏🌹
    آیا می‌شود از مقالات سایت شما با ذکر منبع در ساخت ویدئو هایم استفاده کنم؟

    1. حانیه کیایی‌ها می‌گوید

      سلام. وقتتون بخیر.
      لطفا شرایط موجود در این صفحه رو مطالعه بفرمایید.
      ‏https://www.chetor.com/copyright/

      1. Safura می‌گوید

        ممنونم از راهنماییتون🌹🙏💗
        و ممنونم از سایت مفیدتون 🙏🌹🌱✨️