واردات از چین سودآور است؟

0

چین مدت‌هاست که به عنوان قطب تولید در جهان شناخته می‌شود و طیف وسیعی از محصولات را با قیمت‌های رقابتی ارائه می‌دهد. واردات کالا از چین می تواند یک فرصت تجاری پرسود باشد، به خصوص زمانی که روی اقلام پرتقاضا تمرکز می کنید که پتانسیل سود قابل توجهی دارند. وقتی محصولی را از چین می‌خرید تا در کشور خود بفروشید، سود دو تا 10 برابری را نسبت به سرمایه اولیه باید در نظر داشته باشید. ولی این سود برای شما تضمین شده نیست و باید عوامل متعددی را نیز در داشته باشید. در این مقاله قصد داریم عوامل تاثیرگذار بر روی سودآوری واردات از چین را به صورت کلی مورد ارزیابی قرار دهیم.

عوامل تاثیرگذار بر روی سودآوری واردات از چین

عوامل متعددی بر سودآوری واردات از چین تأثیر می گذارد. اول از همه هزینه کالا است که شامل هزینه های تولید، هزینه حمل و نقل، تعرفه ها و نرخ ارز می شود. علاوه بر این، کیفیت محصولات و منبع یابی صحیح نقش مهمی ایفا می کند، زیرا نقص یا تاخیر می تواند هزینه های قابل توجهی را به همراه داشته باشد. ثبات اقتصادی و سیاسی در چین، همراه با هرگونه تغییر در مقررات یا توافقنامه های تجاری، می تواند با تأثیر بر فرآیندهای تولید و حمل و نقل بر سودآوری تأثیر بگذارد. ولی تمامی مواردی که پیش از این گفته شد را کنار بگذاریم، شاید بحث وجود یک شریک تجاری در بحث ارائه مشاوره، نقش بسیار مهم تری از تمامی عوامل بالا دارد که می تواند نه تنها فرایند خرید و وادرات را تسهیل ببخشید، بلکه بر روی سودآوری نیز تاثیر مستقیم داشته باشد.

چگونه تامین‌کنندگان چینی را پیدا نماییم؟

منبع یابی مستلزم استفاده از روش ها و استراتژی های مختلف است. یک رویکرد استفاده از پلتفرم های آنلاین مانند علی بابا، ساخت چین و عای اکسپرس است که میزبان شبکه گسترده ای از تامین کنندگان در صنایع مختلف است. این پلتفرم ها به شما امکان می دهند محصولات خاص را پیدا کرده، قیمت ها را مقایسه کنید و مستقیماً با تامین کنندگان بالقوه ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، حضور در نمایشگاه‌های تجاری در چین یا کشور خود فرصت‌هایی را برای ملاقات رو در رو با تامین‌کنندگان، ایجاد روابط و ارزیابی کیفیت محصول از طریق دست اول فراهم می‌کند. در این میان فراموش نباید کرد که شرکت های مشاوره ای و منبع یابی می تواند روش بسیار مطمئنی برای فعالیت تجاری در چین به حساب بیاید.

رونیکس

حداقل سرمایه لازم برای واردات از چین چقدر است؟

بحث سرمایه، تحت الشعاع عوامل متعددی قرار دارد و شما به عنوان یک بازرگان باید به این عوامل توجه داشته باشید. به عنوان مثال، شهری که قصد دارید از آن خرید کند، بر روی سرمایه نهایی مورد نظر شما تاثیر مستقیم دارد. مثلاً پکن که به عنوان پایتخت کشور چین عمل می کند، معمولا قیمت بسیار بالایی نسبت به دیگر شهرها دارد و همین مسئله سبب می شود شما نیاز به سرمایه بسیار بیشتری داشته باشید. نکته دیگر در مورد سرمایه اولیه، سبک همکاری تجاری با کشور چین است، به عنوان مثال دراپ شیپینگ را شما با هزار دلار نیز می توانید دنبال کنید، ولی در بحث خرید عمده این هزینه تا 5 هزار دلار نیز افزایش پیدا می کند.

کالاهای پرسود برای واردات از چین

هنگامی که بحث واردات از چین و سودآوری به میان می آید، باید به دنبال محصولاتی باشید که سود بسیار بالایی دارند. در این مرحله، باید ابتدا تحقیقات بازار عمده داشته و سپس نسبت به انتخاب محصول نهایی اقدام کنید. ولی برخی از محصولات هستند که فارغ از کشوری که در آن حضور دارید، همیشه سوددهی بسیار خوبی را به همراه دارد و شما باید به سمت خرید آن ها گرایش داشته باشید. در این بخش نگاهی به این محصولات می اندازیم؛

  • لوازم الکترونیکی مصرفی (به عنوان مثال، گوشی های هوشمند، لپ تاپ، تبلت)

  • پوشاک و لوازم جانبی مد

  • کالاهای خانگی و لوازم آشپزخانه

  • قطعات و لوازم جانبی خودرو

  • محصولات بهداشتی و زیبایی

  • اسباب بازی ها و بازی ها

  • لوازم و تجهیزات ورزشی

  • مبلمان و دکوراسیون منزل

  • جواهرات و لوازم جانبی

  • تجهیزات فضای باز و کمپینگ

شرکت تجارتی پامیکا همراه شما در خرید از چین

همانگونه که پیش از این مطالعه کردید، وادات از چین سوددهی بسیار خوبی به همراه دارد. ولی این مسئله مستلزم دید وسیع و وجود یک تیم مشاوره ای بسیار با تجربه در کنار شما می باشد. شرکت تجارتی پامیکا را می توانیم به عنوان یکی از بهترین و مطمئن ترین مراکزی در نظر بگیریم که در طی چندین سال توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد. این شرکت که در بحث منبع یابی و پیدا کردن بهترین شرکت ها تخصص دارد، در کنار پیدا کردن بهترین منابع، تمامی کارهای تجاری و اداری شما را نیز با کیفیت بالایی انجام می دهند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.