عید کجا بریم مسافرت؟ ۹ مقصد رؤیایی برای سفر نوروزی

0

همه ما با شنیدن نام بهار، حس و حال سفرهای نوروزی در ذهنمان زنده می‌شود. اولین سؤالی هم که ذهن همه ما را درگیر می‌کند، این است که عید کجا بریم؟ اگر از سفرهای تکراری به شمال خسته شده‌اید و قصد دارید عید امسال را به دیگر نقاط ایران سفر کنید، این مقاله برای شماست. ما در این مطلب، قصد داریم ۹ مقصد رؤیایی را به شما معرفی کنیم تا سفر ۱۴۰۳ خود را متفاوت‌تر از سال‌های دیگر تجربه کنید.

بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار

هر کدام از شهرهای ایران، زیبایی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. از شمال و جنگل گلستان گرفته تا جنوب و سواحل خلیج فارس. تنها مسئله نگران‌کننده، مسئله اقامت است که با رزرو هتل از ایران هتل آنلاین، به راحتی برطرف می‌شود. این سامانه، اطلاعات زیادی در زمینه هتل‌های مختلف ایران در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی بتوانید هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

شهر شیراز؛ عطر دل‌انگیز نارنج

اولین پیشنهاد ما به شما برای پاسخ به سؤال عید کجا بریم، شهر شیراز است. این شهر، یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در ایام عید نوروز است که در بهار جامه‌ای از شکوفه‌های رنگارنگ می‌پوشد. محال است در کوچه پس کوچه‌های این شهر قدم بزنید و عطر دل‌انگیز بهارنارنج را استشمام نکنید، بی‌گمان مدهوش بوی خوش آن‌ها خواهید شد. انگار، بهار با تمام زیبایی‌هایش به شیراز آمده تا شخصاً از مسافران نوروزی استقبال کند.

رونیکس

از باغ‌های شیراز همچون باغ ارم، عفیف‌آباد و گلشن بگوییم که با درختان سر به فلک‌کشیده و گل‌های رنگارنگش، گویی بهشت را برای شما به تصویر کشیده‌اند. نغمه پرندگان، نسیم خنک بهاری و صدای آبشار، هر انسانی را مجذوب خود می‌کند. اما جاذبه‌های شیراز فقط به اینجا ختم نمی‌شود. خودتان را برای سفر به دل تاریخ در پاسارگاد و تخت جمشید آماده کنید. قدم‌زدن در این بناهای تاریخی و مشاهده عظمت و شکوه آن‌ها، چیزی است که هر مسافری را به سمت خود جذب می‌کند.

جزیره هنگام؛ جزیره دلفین‌ها

یکی دیگر از بهترین مقاصد بهاری که می‌توانید روی آن حساب باز کنید، جزیره هنگام در نزدیکی قشم است. غیر ممکن است به هنگام بروید و دلتان نخواهد در سواحل آرام آن قدم بزنید. در این ساحل، دلفین‌‌هایی نظر شما را به خود جلب می‌کنند که در حال جست‌وخیز در آب هستند. انگار به شما خوش‌آمد می‌گویند. اگر هوس شنا و آب‌تنی هم کردید، می‌توانید قایق کرایه کنید و در کسری از ثانیه ساحل هنگام را دور بزنید. می‌توانید پا را فراتر بگذارید و بین دیوارهای مرجانی غواصی کنید. تماشای موجودات شگفت‌انگیز و مرجان‌ها حس آرامشی به شما می‌دهد که در هیچ کجای دیگر تجربه نمی‌کنید.

اگر تعطیلات نوروز را قصد دارید به جزیره هنگام سفر کنید، سری هم به جنگل‌های حرا، گنبد نمکی، دره ستارگان و قلعه پرتقالی‌ها بزنید.

شهر اصفهان؛ سفری به تاریخ و طبیعت

فصل بهار، اصفهان جلوه دیگری دارد. باید به این شهر بروید و از نزدیک، زیبایی‌های بهاری آن را ببینید. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، باغ‌های اصفهان منتظر شما هستند. گشت‌وگذار در پل‌های تاریخی، میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف‌الله و باغ فین لذتی دوچندان دارند. قدم‌زدن در بازارهای تاریخی اصفهان که حس و حال دیگری دارند. اگر مایلید برای خانواده یا عزیزان خود سوغاتی‌های جذابی خریداری کنید، بازار بزرگ یا قیصریه را انتخاب کنید.

علاوه بر همه این‌ها، بهار اصفهان جذابیت‌های دیگری هم برای شما در دست دارد. اگر می‌خواهید بازدید از اصفهان را متفاوت‌تر از همیشه شروع کنید، سری به تالاب گاوخونی بزنید. در اینجا، پرندگان مهاجر مانند قو، فلامینگو و… را شاهد هستید. پرواز دسته‌جمعی این پرندگان، منظره زیبایی را پیش روی شما قرار می‌دهد که غیر قابل وصف است.

شهر کاشان؛ غرق عطر گلاب و شکوفه

شهر کاشان، مقصد مناسب برای افرادی است که می‌پرسند، عید کجا بریم؟ بهترین زمان برای سفر به این شهر، اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت است. در این زمان، آب‌‌و‌هوا ملایم و دلپذیر است و شهر غرق در عطر گل محمدی می‌شود. مزارع گل به رنگ صورتی در می‌آیند و باغ‌ها در زیباترین حالت خود قرار می‌گیرند.

اگر این بازه زمانی را برای سفر به کاشان انتخاب کنید، شانس این را دارید تا در جشنواره گلاب‌گیری هم شرکت کنید. می‌توانید از نزدیک این مراسم را ببینید و با مراحل تولید گلاب آشنا شوید، نه از گرمای طاقت‌فرسا خبری است و نه از سرمای زمستان.

نمونه‌های بی‌ نظیری از معماری ایرانی را در کاشان خواهید دید. در این راستا، باغ فین به سبک دوران صفوی ساخته شده که با حوض‌ها و فواره‌ها و درختان زیبا شما را مبهوت خود می‌کنند. اگر باغ فین رفتید از حمام هم دیدن کنید که در نزدیکی آن قرار گرفته است. تزیینات مذهبی و نقاشی‌های زیادی از دوران صفویه در این حمام می‌بینید.

کاشان حمام سنتی کم ندارد. حمام خان و قاضی از دیگر حمام‌های سنتی کاشان هستند که فرهنگ حمام‌سازی ایرانی در آن زمان را به شما نشان می‌دهند.

شهر نیشابور؛ سفری به سرزمین عطار و خیام

اگر مادام با این سؤال کلنجار می‌روید که تعطیلات عید کجا بریم؟ نیشابور گزینه خوبی است. این شهر یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی است که تجربه‌های خاطره‌انگیزی برای شما رقم می‌زند.

آرامگاه خیام در نیشابور، شناخته شده تمام مردم ایران زمین است. محال است به نیشابور بروید و از این مکان تاریخی و باارزش دیدن نکنید. آرامگاه همانند باغی است که در میان گورستان بزرگی واقع شده است. اگر به این مکان بروید، سراسر وجودتان مملو از آرامش می‌شود.

دهکده چوبی از دیگر جاذبه‌هایی است که در سفر به نیشابور می‌توانید از آن دیدن کنید. همان‌ طور که از نام این دهکده بر می‌آید، بناهایی دارد که تماماً از چوب ساخته شده‌اند. موزه، رستوران، آلاچیق، خانه و کتابخانه همگی چوبی هستند. انگار به دنیای قصه‌ها و افسانه‌‌ها رفته‌اید. در کوچه پس کوچه‌های دهکده که قدم می‌زنید، بوی چوب و گل‌های وحشی آن شما را از خود بیخود می‌کند.

نیشابور به مشهد بسیار نزدیک است. بعد از سفر به این شهر، می‌توانید سری هم به مشهد بزنید و حرم مطهر را زیارت کنید. هزینه سفر به نیشابور هم کم است و با هر بودجه‌ای قادر به بازدید از این شهر هستید. در پایان سفر هم بد نیست غذاهای محلی این شهر مانند شله مشهدی، آش ماست و قیمه نیشابوری را امتحان کنید.

عید کجا بریم؟ استان گیلان؛ سرزمین همیشه سبز ایران

طبیعت بکر و دل‌انگیز با آب‌وهوای معتدل و مرطوب بهاری استان گیلان، چیزی است که همگان به آن معترف هستند. به هر قسمت از این شهر که بروید، با طبیعت سرسبز روبه‌رو می‌شوید. سفر شما به استان گیلان به قدری خاطره‌انگیز می‌شود که هیچ‌گاه دوست ندارید آن‌جا را ترک کنید. در سفر به گیلان، همان‌طور که جاده شمال را می‌گذرانید، شالیزارهای برنج، جنگل‌های سرسبز و دشت‌های پر گل نگاه شما را به خود خیره می‌کنند.

جاهای دیدنی گیلان برای طبیعت‌دوستان شامل سیاهکل، رستم‌آباد، تالاب انزلی، ماسوله و جنگل‌های خلخال و اسالم است. دشت‌های پرگل در سیاهکل جان می‌دهد برای عکاسی و گرفتن عکس‌های خاطره‌انگیز.

تالاب انزلی در بهار به نهایت زیبایی خود می‌رسد. نیلوفرهای آبی که سطح تالاب را می‌پوشانند، قدم‌زدن در حاشیه این تالاب، تماشای پرندگان مهاجری که از سراسر دنیا به این تالاب می‌آیند و قایق‌سواری در میان نیلوفرها از جمله تفریحاتی هستند که تنها با سفر به گیلان می‌توانید از همه آن‌ها بهره‌مند شوید.

عید نوروز کجا بریم؟ یزد شهر شیرینی و حلوا

در این بخش قرار است شما را به یزد، شهر بادگیرها و قنات‌ها ببریم. اگر نگران گرمای یزد هستید، باید بدانید که آب‌وهوای یزد در بهار بسیار معتدل و ملایم می‌شود. کویری که تصور می‌کنید بسیار گرم و غیر قابل تحمل است، در این فصل به مکانی دیدنی و جذاب تبدیل می‌شود. می‌توانید غروب‌ها در سکوت کویر قدم بزنید و از آرامش آن لذت ببرید.

مکان‌های تاریخی یزد، از جمله جاهای دیدنی این شهر هستند. کم نیست تعداد گردشگرانی که شیفته تماشای آثار تاریخی ایران هستند و یزد با داشتن مکان‌های تاریخی بی‌نظیر، مقصد ایده‌آلی برای این دسته از مسافران است. آتشکده‌های یزد بسیار معروف هستند. این اماکن، قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارند و هر کدام، داستانی از گذشته ایران را روایت می‌کنند. در میدان میر چخماق، مجموعه امیر چخماق با بخش‌های مختلفی مثل بازار، تکیه، آب‌انبار، بقعه و مسجد خودنمایی می‌کند.

یزد پر است از جاهای دیدنی و تاریخی. در این میان، زندان اسکندر با معماری مبهم و رازآلود، جایگاهی ویژه در تاریخ یزد دارد. هیچکس به طور قطع نمی‌داند که زندان اسکندر در چه زمانی و به دستور چه کسی ساخته شده است. برخی معتقدند که این بنا در زمان اسکندر مقدونی ساخته شده و برخی دیگر نیز ساخت آن را به دوران آل بویه نسبت می‌دهند.

اما فارغ از همه اینها، زندان اسکندر معماری منحصر‌به‌فردی دارد. این بنا دارای گنبدی بلند، دیوارهای ضخیم و چندین اتاق کوچک است. داخل زندان که می‌شوید، چاهی عمیقی وجود دارد که برای شکنجه زندانیان از آن استفاده می‌کردند. فراموش نکنید در بازگشت از یزد، حتماً حلوا ارده، پشمک و گز یزدی را خریداری کنید.

استان گلستان؛ دیار هزار رنگ

همه مسافران نوروزی می‌گویند عید کجا بریم که بیشتر به ما خوش بگذرد؟ اگر عاشق قدم‌زدن در میان درختان انبوه و تنومند هستید، اگر دوست دارید در هوای پاک و معتدل بهاری تنفس کنید و صدای آواز پرندگان را بشنوید، گلستان بروید.

در حالی که بسیاری از مسافران نوروزی راهی استان‌های شمالی و گیلان می‌شوند، استان گلستان می‌تواند مقصدی مناسب برای آن دسته از افرادی باشد که ترجیح می‌دهند سفری به دور از هر گونه شلوغی داشته باشند. بنابراین با انتخاب گلستان، از سفری بدون ازدحام و ترافیک لذت می‌برید. اگر دنبال یک جای دنج برای نشستن و استراحت هم هستید، در جنگل ناهارخوران که جنوب گرگان واقع شده، توقف کنید.

استان چهارمحال و بختیاری؛ طبیعت لاله‌های واژگون در بهار

اگر شما هم در ایام نزدیک عید، سایت‌های مختلف گوگل را در یافتن پاسخ برای سؤال تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ کجا بریم؟ زیرورو کرده‌اید و هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیدید، نگران نباشید! یکی از گزینه‌های پیشنهادی ما به شما، استان‌ باطراوت چهار محال و بختیاری است. این استان، زمستا‌ن‌های سرد و کوهستانی دارد، اما در عوض بهاری معتدل و مرطوب دارد. دشت‌های مملو از گل‌های رنگارنگ با آبشارهایی که از دل کوه به پایین سرازیر می‌شوند، شما را شیفته خود می‌کنند. ماه‌های اردیبهشت، خرداد و شهریور، زمان‌های ایده‌آلی برای بازدید از این شهر هستند. البته، شهرکرد تمام طول سال، جذابیت‌های مختلفی برای گردشگران دارد.

در بهار چهارمحال و بختیاری می‌توانید از چشمه دیمه با گل‌های وحشی و درختان سرسبز دیدن کنید یا از دشت لاله‌‌های واژگون که در بهار به رنگ بنفش و نارنجی در می‌آید. می‌توانید به آبشار کوهرنگ بروید که ارتفاع زیادی دارد و همان‌جا اتراق کنید. اگر هم به تاریخ علاقه دارید، از قلعه گنجعلی‌خان دیدن کنید. اما حتماً کلاه، عینک و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

عید کجا بریم ارزون باشه؟

عید می‌آید و شور و شوق سفر؛ اما مگر با جیب‌ خالی می‌شود سفر کرد؟ در این بخش، مقاصدی را به شما معرفی می‌کنیم که با بودجه محدود هم، سفری دلچسب را برای شما به همراه دارند.

شهر مشهد

اولین شهر مناسب برای پاسخ سؤال عید کجا بریم ارزون باشه؟ شهر مشهد است. با هر وسیله‌ای، می‌توانید به این شهر برسید. اما اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر را پایین بیاورید، بهتر است از اتوبوس استفاده کنید. گردشگران و مسافران با اهداف مختلفی به مشهد سفر می‌کنند.

برخی از مسافران به عشق زیارت پا به مشهد می‌گذارند، برخی از آن‌ها هم دوست دارند بازارهای این شهر را بگردند. برای عده‌ای هم، مراکز تفریحی مشهد بسیار جذاب هستند که آن‌ها را روانه این شهر می‌کند. اگر می‌خواهید در طول سفر از جاهای دیدنی مشهد بازدید کنید که هزینه ورودی نداشته باشد، خانه تاریخی داروغه، مسجد گوهرشاد، کوهسنگی، پارک وکیل آباد و… هستند که رایگان می‌توانید از وسایل سرگرمی و تفریحی آن‌ها استفاده کنید.

در هر صورت، مشهد برای همه مسافران و زائران، اقامتگاه‌های متنوع با قیمت‌های مختلف دارد که با توجه به هزینه‌ای که مدنظر شماست، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. خبر خوش اینکه برخی از هتل‌های دو ستاره و سه ستاره مشهد نزدیک حرم هم غذاهای ارزانی در اختیار مسافران قرار می‌دهند. برای رزرو یکی از آن‌‌ها، می‌توانید روی سایت ایران هتل آنلاین، حساب باز کنید.

شهر رشت

یکی از بهترین پشنهادهای ما به شما برای سفر ارزان در ایران، شهر رشت است. سفر به این شهر با قطار یا اتوبوس علاوه بر اینکه‌ برای شما ارزان می‌افتد، می‌توانید کلی مناظر زیبا و جذاب بین مسیر را ببینید و لذت ببرید.

به رشت که برسید، اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک کمپینگ جذابی راه بیندازید و در چادر استراحت کنید. اگر با استراحت در چادر مسافرتی مشکل دارید و راحت نیستید، هتل‌ها بهترین انتخاب برای شما هستند.

کلی مسافرخانه و هتل با قیمت‌های مناسب در رشت ساخته شده‌اند که برای رقابت با هم‌رده خود، تخفیفات ویژه نوروزی برای مسافران در نظر گرفته‌اند. فراموش نکنید، گشتی هم در بازارهای ارزان رشت بزنید.

شهر قزوین

از دیگر شهرهایی که برای یک سفر ارزان می‌توانید روی آن حساب باز کنید، شهر قزوین است که آب‌انبارهای جذابی هم دارد. این شهر، کلی جاذبه تاریخی مثل مسجد عتیق، عالی‌قاپو و کلیسای کانتور دارد که برای بازدید از آن‌ها لازم نیست هزینه ورودی پرداخت کنید.

اگر اهل کمپینگ باشید، بهترین جای مناسب برای استراحت شبانه در این شهر، الموت قزوین است. تنوعی از ویلاهای با صفا و زیبا با امکاناتی که ارزان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید همراه با کلی سوئیت مبله که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. با کمی هزینه، می‌توانید یک خانه با امکانات رفاهی و کیفی بالا در قزوین اجاره کنید.

عید کجا بریم خلوت باشه؟

نوروز ۱۴۰۳ کجا بریم خلوت باشه؟ اگر حوصله شلوغی و ترافیک جاده را ندارید و دنبال شهری هستید تا در آرامش آن، خوش بگذرانید، شهرهای خلوت نوروزی را انتخاب کنید که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم. اغلب گردشگران تصور می‌کنند، هر شهری که شلوغ و پرازدحام باشد، شهر معروف و پرجاذبه‌ای است. اما وجود شهرهای کمترشناخته‌شده‌ای مثل ایلام، خراسان شمالی و خرم‌آباد خط بطلانی بر این عقیده می‌کشد.

آرامشی که در ایام نوروز در این شهرها حکمفرماست، نه به خاطر کمبود جاذبه و مکان اقامت، بلکه به این دلیل است که زیبایی‌های آن‌ها از نگاه گردشگران پنهان مانده‌اند. شاید این شهرها، میزبان کمتری در ایام نوروز داشته باشند، اما دلایل زیادی برای جذب گردشگر دارند.

ایلام از جمله شهرهایی است که جاذبه‌هایی مانند کبیرکوه و دریاچه دو قلو دارد. اگر ایلام را در لیست سفرهای نوروزی خود قرار دهید از دیدن دریاچه سیاه‌گاو و آبدان بهره‌مند می‌شوید. غار خفاش از دیگر جاذبه‌هایی است که در سفر به ایلام می‌توانید از آن بازدید کنید. این غار تنها غار خفاش در ایران است که بازدید از آن هیجان زیادی دارد.

یکی دیگر از استان‌هایی که با کمی تردد در ایام نوروز روبه‌رو است، خراسان شمالی است. این استان با مرکزیت بجنورد، جاذبه‌های زیادی دارد که از چشم شما مکتوم مانده است. روستای اسپیدان از روستاهای معروفی است که آبشار و چشمه‌ آب معدنی دارد. درختچه میوه و گیاهان دارویی از جمله ویژگی‌های این روستا است که باعث جذب گردشگر می‌شود.

عید کجا بریم سفر خارجی ۱۴۰۳؟

سفرهای نوروزی فقط به سفرهای داخلی ختم نمی‌شود. بسیاری از گردشگران دوست دارند پا را فراتر گذاشته و به کشورهای خارجی سفر کنند. در این میان، برخی از کشورها به دلیل جاذبه بیشتر، گردشگران و توریست‌های فراوانی را جذب می‌کنند. در ادامه با برخی از کشورهای پرجاذبه و توریستی خارجی آشنا می‌شوید.

سفر به ترکیه

یکی از گزینه‌های محبوب ما ایرانی‌ها برای سفر به کشورهای خارجی، ترکیه است. دلیل آن مشخص است. چون برای سفر به این کشور نیازی به تهیه ویزا نیست، گردشگران به راحتی به آن‌جا سفر می‌کنند. چه از این بهتر. فقط کافیست بلیط سفر را تهیه کنید و خود را برای تجربه‌های ناب و هیجان‌انگیز در مراکز خرید، تفریح و پارک‌های آبی ترکیه آماده کنید.

سفر به دبی

دبی از دیگر مقاصد گردشگری جهانی است که هتل‌های مجلل، مراکز خرید لوکس و تفریحات هیجان‌انگیزی دارد. اگر این کشور را برای سفر نوروزی خود انتخاب کرده‌اید، نکاتی مثل آب‌وهوا و مسئله حمل‌ونقل را در نظر داشته باشید. آب‌وهوای دبی در بهار، گرم و آفتابی است و باید از عینک آفتابی استفاده کنید.

از نظر حمل‌ونقل نیز خیالتان راحت باشد. همه گونه وسیله نقلیه اعم از مترو، تاکسی و اتوبوس برای شما مهیا است. با در دست‌داشتن کارت Nolمی‌توانید در هزینه‌های حمل‌ونقل خود صرفه‌جویی کنید. برج خلیفه و پارک آبی وادی از جمله جاذبه‌هایی است که در سفر به دبی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

سفر به گرجستان

از جمله کشورهایی که لازم نیست زمان خاصی را برای سفر به آن اختصاص داد، کشور گرجستان است. این کشور، کشوری چهار فصل است و همیشه آماده میزبانی از گردشگران مختلفی است که با اهداف خاصی به گرجستان سفر می‌کنند. آب‌و‌هوای نیمه گرمسیری تا معتدلی هم دارد. با این حساب هر زمان که بخواهید می‌توانید عازم بازدید از زیبایی‌های آن شوید.

سفر به آذربایجان

در تب و تاب سفرهای خارجی، کشور آذربایجان به عنوان یکی دیگر از مقاصد پرطرفدار ایرانیان برای سفرهای خارجی خودنمایی می‌کند. می‌دانید چرا؟ یکی از دلایل محبوبیت این کشور برای ایرانیان، دسترسی آسان و هزینه محدود آن است. زبان آذربایجانی‌ها هم، شباهت زیادی به ترکی آذربایجانی خودمان دارد. بنابراین به راحتی می‌توانید با مردم محلی آذربایجان ارتباط برقرار کنید و لذت ببرید.

باکو، پایتخت آذربایجان است که قیمت‌های مناسب آن، زبانزد مردم ایران شده است. این شهر به تمیزی و پاکیزگی شهرت دارد. بسیاری از مردم ایران به خصوص تهرانی‌ها که از آلودگی شهرشان خسته شده‌اند، به باکو سفر می‌کنند تا چند صباحی را از هوای پاک باکو استنشاق کنند.

مسافرت کجا بریم در ایران؟

ایران سرزمین هزار و یک جاذبه گردشگری است. حال این سؤال پیش می‌آید که برای مسافرت کجا برویم؟ اگر طبیعت سرسبز به شما آرامش می‌دهد، استان‌های شمالی کشور، انتخاب مناسبی هستند. اگر هوای معتدل با تفریحات ساحلی شما را متقاعد می‌کند، جزایر جنوبی مانند هنگام را انتخاب کنید.

چنانچه به تاریخ و فرهنگ ایران علاقه وافری دارید، شهرهای تاریخی مانند اصفهان، یزد و شیراز بهترین انتخاب خواهند بود. اگر می‌خواهید در گوشه‌ای از این سرزمین به آرامش برسید، سواحل آرامشبخش هنگام در انتظار شماست.

در مجموع، انتخاب مقصد سفر به علاقه و سلیقه شما بستگی دارد. با مطالعه این مقاله دانستید که ایران تنوع جغرافیایی و فرهنگی فراوانی دارد. با این حجم از تنوع، دیگر نگران چه هستید، هر چه زودتر چمدان خود را ببندید و آماده سفر به اقصی نقاط ایران شوید. تا عید نوروز فرصت زیادی ندارید!

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.