سفر بدون دغدغه با پیکاپ ویزای کانادا

0

سفر به کانادا تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز برای مسافران محسوب می‌شود؛ اما مهم است که قبل از سفر، مراحل اخذ ویزا را با دقت انجام دهید. یکی از مراحل مهم در این پروسه، پیکاپ ویزای کاناداست.

پیکاپ ویزا به معنای دریافت پاسپورت، پس از الصاق ویزا توسط سفارت یا VAC (Visa Application Center) کاناداست؛ البته این نکته را به یاد داشته باشید که پیکاپ ویزا صرفا مربوط به ویزای توریستی نیست؛ شما اگر بخواهید از طریق تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری در کانادا یا هر روش دیگری به این کشور سفر کنیدف باید این مرحله را پشت سر بگذارید. در ادامه درباره روش‌های مختلف پیکاپ ویزای کانادا توضیح خواهیم داد.

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

پیکاپ ویزا به پروسه ارسال پاسپورت به یکی از مراکز پردازش ویزا و سفارت کانادا برای وارد کردن لیبل ویزای کانادا در آن گفته می‌شود. مراحل پیکاپ به شرح زیر است:

رونیکس

دریافت ایمیل تاییدیه سفارت

بعد از بررسی پرونده، سفارت کانادا ایمیلی برای شما ارسال می‌کند که در آن از شما خواسته می‌شود تا پاسپورت خود را برای الصاق ویزا به سفارت یا VAC ارسال کنید

انتخاب روش پیکاپ

شما باید یکی از روش‌های ارسال پاسپورت را که در ادامه توضیح می‌دهیم، انتخاب کنید.

دریافت پاسپورت

بعد از الصاق ویزا، پاسپورت به شما تحویل داده خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا عبارت‌اند از:

پاسپورت معتبر: با حداقل تا شش ماه اعتبار پس از تاریخ انقضای ویزای کانادا

فرم درخواست ویزا: تکمیل و امضای فرم درخواست ویزای کانادا

عکس پرسنلی: ارائه دو قطعه عکس پرسنلی جدید

نامه تاییدیه سفارت: ارائه نامه تاییدیه سفارت کانادا، که در آن از متقاضی خواسته شده است پاسپورت خود را برای الصاق ویزا ارسال کند

هزینه پیکاپ: پرداخت هزینه پیکاپ ویزا

در ضمن یادتان باشد که شما می‌توانید پیکاپ ویزای خود را به شخص دیگری وکالت دهید و بهتر است قبل از ارسال پاسپورت خود نیز از آن یک کپی تهیه کنید. اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کنید و در نتیجه به دنبال ویزای تحصیلی کانادا هستید، می‌توانید از موسسات مهاجرتی معتبر و قابل اعتماد از جمله موسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس کمک بگیرید.

روش های مختلف پیکاپ ویزای کانادا: سفر، پست، آژانس


پیکاپ ویزای کانادا از طریق سفر به یکی از کشورهای همسایه، روشی برای دریافت ویزای کانادا پس از بررسی و تایید نهایی پرونده توسط سفارت کانادا محسوب می‌شود. زیرا کانادا در کشور ما سفارتی ندارد. بنابراین در این روش، به یکی از کشورهای همسایه که سفارت کانادا در آن فعال است، مثل ترکیه، امارات و غیره سفر می‌کنید و پاسپورت خود را به همراه ویزای کانادا دریافت می‌کنید.

پیکاپ ویزای کانادا از طریق پست یکی دیگر از روش‌های رایج برای دریافت ویزای کانادا به شمار می‌آید. در این روش، شما نیازی به مراجعه حضوری ندارید و می‌توانید پاسپورت خود را به همراه ویزای کانادا از طریق پست دریافت کنید.

مراحل پیکاپ از طریق پست عبارت‌اند از:

دریافت ایمیل تاییدیه سفارت

آماده‌سازی و ارسال مدارک

پرداخت هزینه پیکاپ

ارسال پاسپورت

دریافت پاسپورت

مدت زمان این خدمت از طریق پست به عواملی مانند روش ارسال، ترافیک پستی و محل سکونت شما بستگی دارد. به طور کلی، ویزاها در عرض چند روز تا دو هفته پس از ارسال پاسپورت به VAC یا سفارت کانادا صادر می شوند. یکی دیگر از روش‌های پیکاپ ویزا، کمک گرفتن از آژانس‌های مسافرتی است. در این روش، شما می‌توانید با مراجعه به یک آژانس مسافرتی معتبر، مراحل پیکاپ ویزای خود را به آن‌ها واگذار کنید. موسسه مهاجرتی پارسیس، یکی از موسسات معتبر در زمینه مهاجرت به کاناداست که خدمات پیکاپ ویزای کانادا را نیز ارائه می دهد. از مزایای خدمات پیکاپ با کمک موسسه مهاجرتی پارسیس می‌توان به تجربه و تخصص، راحتی، اطمینان و پیگیری اشاره کرد.

مزایا و معایب روش های مختلف پیکاپ

در پاراگراف قبلی برای شما توضیح دادیم که روش‌های مختلفی برای پیکاپ ویزای کانادا وجود دارد. حالا قصد داریم که در ادامه، مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها را بررسی کنیم.

مزایای روش سفر

سریع‌ترین روش دریافت ویزا

امکان انجام امور دیگر، مانند بازدید توریستی از کشور سوم یا بازدید از اقوام

معایب روش سفر

هزینه سفر بالا

نیاز به اخذ ویزای توریستی در برخی موارد؛ مثل سفر به کشور امارات

صرف زمان برای سفر

مزایای روش پستی

مقرون به صرفه بودن

عدم نیاز به سفر به کشور سوم

معایب روش پستی

زمان‌بر بودن

عدم امکان پیگیری لحظه‌ای وضعیت پاسپورت

احتمال گم شدن یا آسیب دیدن پاسپورت

مزایای روش آژانس مسافرتی

راحتی و عدم نیاز به انجام کارهای اداری

سرعت و دقت بالا

پیگیری لحظه‌ای وضعیت پاسپورت

معایب روش آژانس مسافرتی

عدم اعتماد به همه آژانس‌ها

انتخاب بهترین روش پیکاپ ویزا به شرایط و نیازهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال سریع‌ترین روش هستید، سفر به کانادا یا کشور ثالث بهترین گزینه است. اما اگر به دنبال راهی مقرون‌به‌صرفه هستید، پیکاپ ویزا از طریق پست یا آژانس گزینه‌های مناسب‌تری محسوب می‌شوند.

نحوه پیگیری آنلاین و تلفنی پیکاپ پاسپورت کانادا

پس از دریافت ایمیل پیکاپ ویزا از سفارت کانادا، شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی برای پیگیری وضعیت پاسپورت خود اقدام کنید:

پیگیری آنلاین

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت VAC (Visa Application Center) و وارد کردن شماره پرونده یا شماره پاسپورت خود، از وضعیت پاسپورتتان مطلع شوید. در ضمن می‌توانید به وب‌سایت سفارت کانادا مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات لازم، از وضعیت پاسپورت خود مطلع شوید.

پیگیری تلفنی

با شماره تلفن VAC مربوطه تماس گرفته و از وضعیت پاسپورت خود مطلع شوید یا اینکه با سفارت کانادا تماس گرفته و وضعیت پاسپورت خود را پیگیری کنید. شماره پرونده یا شماره پاسپورت را نیز همیشه باید به همراه داشته باشید و در ساعات اداری تماس بگیرید.

خدمات پیکاپ ویزای کانادا در موسسه مهاجرتی پارسیس

متاسفانه کمتر مجموعه‌ای تخصص لازم و کافی، جهت ارائه خدمات شایان در زمینه مهاجرت، دریافت ویزا و ارائه خدماتی همچون پیکاپ ویزا را دارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به موسسه حقوقی و مهاجرتی پارسیس، خیالتان را از بابت دریافت بهترین خدمات اخذ ویزا، راحت کنید. بهترین مشاوران مهاجرتی و وکیل مهاجرت موسسه آماده هستند تا راهنمایی‌های لازم را در زمینه اخذ ویزا، اقامت، پذیرش تحصیلی، بورسیه تحصیلی و خدمات پیکاپ ویزا ارائه دهند . تجربه‌ای که متخصصان این مجموعه در اختیارتان قرار خواهند داد، باعث افزایش سرعت فرآیند مهاجرتی و کاهش هزینه‌های شما خواهد شد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.