کتاب اصول و فنون مذاکره؛ اگر می‌خواهید روانشناسی مذاکره را بدانید تا به نتیجه مطلوب برسید

0

بیایید با خودمان روراست باشیم. چند نفر از ما با اصول مذاکره آشناییم؟ شاید در جواب بگویید که اصلا مذاکره می‌خواهیم چه کار؟! داریم زندگی‌مان را می‌کنیم دیگر؛ نمی‌خواهیم که با سران کشورها قرارداد امضا کنیم! ولی اگر بیشتر دقت کنید، می‌بینید همان موقع که سر خرید کفش موردعلاقه‌تان با فروشنده چانه می‌زدید، در واقع داشتید مذاکره می‌کردید. حالا می‌خواهید دفعه بعد پول کمتری بابت خریدهایتان بپردازید یا نه؟ امروز در معرفی کتاب چطور، می‌خواهیم کتاب اصول و فنون مذاکره را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید. قول می‌دهیم پشیمان نشوید!

شناسنامه کتاب اصول و فنون مذاکره

  • عنوان اصلی : Getting to Yes
  • عنوان فارسی: اصول و فنون مذاکره
  • نویسنده: راجر فیشر، ویلیام یوری
  • تاریخ انتشار : ۱۹۸۱

درباره کتاب اصول و فنون مذاکره

کتاب «اصول و فنون مذاکره» یکی از کتاب‌های کلاسیکی است که به موفقیت شما در مذاکره کمک می‌کند. کتابی بی‌نهایت مفید و در عین‌حال ساده که طی سی سال انتشار به میلیون‌ها نفر کمک کرده است به توافقات دوجانبه برسند و در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود موفق‌تر عمل کنند.

رونیکس

این کتاب روی چند مسئله‌ی اساسی تمرکز می‌کند: جدا کردن افراد از مسئله، تمرکز کردن روی سود و نه موقعیت، ایجاد گزینه‌هایی که به نفع همه باشد و استفاده کردن از اهدافی که همه در تلاش برای رسیدن به آن هستند.

جالب است بدانید که این کتاب بیشتر از ۲ میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته و به بیش از ۲۰ زبان هم ترجمه شده است.

آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب برای افرادی است می‌خواهند با استفاده از اصول روانشناسی، بهترین نتیجه‌ی ممکن را کسب کنند. این کتاب بیشتر برای حقوق‌دانانی مناسب است که به‌تازگی کار خود را شروع کرده‌اند و موفقیت در مذاکره یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که باید یاد بگیرند.

اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را بهبود ببخشید و اولین قدم‌ها را در راه مذاکره موفق بردارید، این کتاب به شما کمک می‌کند ویژگی‌های یک مذاکره‌کننده‌ی موفق را بشناسید. با کمک این کتاب می‌توانید تاکتیک‌های سایر مذاکره کنندگان را بشناسید و مشکلات را از سر راه خود بردارید.

در حاشیه

راجر فیشر (۱۹۲۲- ۲۰۱۲) در دانشگاه هاروارد حقوق خواند و بعد از فارغ‌التحصیلی در یک شرکت حقوقی مشغول به کار شد. فیشر بعد از چند سال به هاروارد بازگشت و از سال ۱۹۵۸ همان‌جا مشغول به تدریس شد. او به همراه شاگردانش در سال ۱۹۷۹ با چندین مذاکره‌کننده‌ی موفق مصاحبه کردند تا ببینند عوامل موفقیت آنها چیست. آنها نهایتا مؤسسه‌ی مشاوره‌ای را رهبری کردند که توصیه‌های استراتژیک و آموزش مذاکره ارائه می‌داد. در سال ۱۹۸۴ گروه «مدیریت مذاکرات» فیشر کار خود را در شهر کمبریجِ ایالت ماساچوست آغاز کرد که افراد این گروه متخصصان مذاکره در تعارضات سراسر دنیا هستند.

راجر فیشر کتاب‌ دیگری به نام «روان‌شناسی توافق: مذاکره اصولی» هم نوشته که به فارسی ترجمه شده‌ است.

همچنین کتاب‌های «۵۳ اصل مذاکره» و «فنون مذاکره: اصول، کاربردها و ترفندها» در همین موضوع ارزش خواندن دارند.


در ادامه بخوانید: معرفی کتاب هرگز سازش نکنید؛ طوری مذاکره کنید که انگار زندگی‌تان به آن بستگی دارد
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.