۵ زبان عشق؛ کتابی مفید برای زوج‌هایی که به دنبال یک رابطه عاشقانه و پایدار هستند

5

شناسنامه‌ی کتاب «۵ زبان عشق: رازهایی برای داشتن عشق پایدار»

  • عنوان اصلی: The 5 Love Languages
  • عنوان فارسی: ۵ زبان عشق: رازهایی برای داشتن عشق پایدار
  • نویسنده: گری چپمن
  • سال انتشار: ۲۰۰۹

درباره‌ی کتاب

با وجود روزهای طولانی و شلوغی‌های روزمره‌ای که داریم، ممکن است ابراز عشق را پشت گوش بیندازیم. یادمان می‌رود ابزار عشق کنیم، بدون مناسبت کادو بخریم، یا کمی طولانی‌تر همدیگر را در آغوش بگیریم. حرف‌هایی که عشق‌مان را نشان می‌دهد یا اصلا نمی‌گوییم یا به‌اندازه‌ی کافی نمی‌گوییم. این کتاب برای این است که بیشتر ابراز عشق کنیم و بیشتر آن را بشنویم. بدون حرف اضافه،‌ بدون تحلیل روان‌شناسی. فقط یاد بگیرید که به زبان همسر خود عشق‌تان را ابراز کنید.

۵ زبان عشق اینها هستند

۱. کلمات عاشقانه: مانند تعریف کردن، تشویق کردن، حرف‌هایی از روی مهربانی و حرف‌های متواضعانه زدن؛

رونیکس

۲. گذراندن زمان: مهم‌ترین نکته این است که همه‌ی توجه و تمرکز خود را به همسرتان بدهید. با هم فیلم دیدن حساب نیست، بعد از آن در موردش حرف زدن حساب است؛

۳. دریافت هدیه: هدیه یادآور عشق است. اگر این زبان عشق همسر شماست، قیمت هدیه در برابر عشق و مهربانی‌ای که در عوض آن دریافت می‌کنید واقعا ارزشش را دارد؛

۴. انجام دادن کاری: کمک کردن و انجام دادن کارهایی برای او. جالب است که بدانید برخی کارها اصلا حساب نیستند و برخی از آنها همسر شما را پر از عشق و محبت می‌کنند. ممکن است ۵ ساعت وقت بگذارید و گاراژ را تمیز کنید و شوهرتان اصلا متوجه نشود. ولی ۵ دقیقه وقت بگذارید و بیمه ماشینش را تمدید کنید و او کلی خوشحال شود؛

۵. تماس فیزیکی: البته این مورد اصلا به رابطه‌ی جنسی محدود نمی‌شود. این تماس ممکن است قرار دادن دست‌تان روی شانه‌ی او باشد وقتی که مشغول قهوه ریختن است، یا فشار دادن خفیف دست او باشد وقتی درگیر بحران است. ولی همه‌ی لمس‌ها یکی نیستند؛ همسر شما درباره‌ی این تفاوت‌ها تصمیم می‌گیرد.

آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب برای زوج‌هایی است که می‌خواهند رابطه‌ی محکم‌تری داشته باشند و عشق‌شان پایدار بماند. طبق گفته‌ی چپمن،‌ نویسنده‌ی این کتاب، «شادمانه عاشق بودن» مرحله‌ای از عشق است که تقریبا بعد از ۲ سال از بین می‌رود. با از بین رفتن آن خیلی از رابطه‌ها زیر بار انتظارات برآورده نشده، حرف‌های نیش‌دار و نفرت پنهان از بین می‌روند. اگر می‌خواهید رابطه‌تان عاشقانه باقی بماند، باید زبان عشق همدیگر را بلد باشید و بدانید چه چیزی واقعا همسرتان را خوشحال و پر از عشق می‌کند.

در حاشیه

این کتاب بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش کرده است و و رتبه‌ی اول را در پر‌فروش‌های نیویورک تایمز به‌دست آورده است. خوانندگان زیادی ادعا می‌کنند که این کتاب در سرتاسر جهان رابطه‌شان را نجات داده است. این کتاب شامل پرسشنامه‌ای می‌شود که با کمک آن می‌توانید زبان عشق خود و همسرتان را مشخص کنید.

چپمن کتاب‌های دیگری را در همین موضوع برای افراد مجرد و برای مردان نوشته است. همچنین کتاب او در مورد ۵ زبان عشق کودکان به والدین یاد می‌دهد چطور به‌درستی به کودک خود عشق بورزند.

چپمن نویسنده، سخنگو و مشاور است که با اشتیاق به مردم کمک می‌کند رابطه‌های ماندگارتری داشته باشند. او نویسنده‌ی پرفروش سری ۵ زبان عشق است و مرکز مشاوره ازدواج و زندگی خانوادگی را تأسیس کرده است. او به سرتاسر دنیا سفر می‌کند،‌ سخنرانی می‌کند و برنامه‌های رادیویی او از بیشتر از ۴۰۰ ایستگاه پخش می‌شوند.

تهیه شده در: chetor.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 5 دیدگاه)
  1. amir می‌گوید

    لطفا برای سینگل‌های بیچاره هم چندتا کتاب معرفی کنید…

    1. Elham می‌گوید

      سلام. چشم!
      کتاب‌ها موضوعات مختلفی دارند. سعی می‌کنیم همه‌ی موضوعات رو به یک اندازه معرفی کنیم.

  2. محمد صادق حسینی می‌گوید

    سلام این کتاب به فارسی ترجمه نشده؟

    1. Elham می‌گوید

      سلام. ترجمه این کتاب رو می‌تونید از کتابراه تهیه کنید.

  3. داود می‌گوید

    سلام. واقعا خوبه که کتابایی از این دست رو به این صورت معرفی میکنین. واقعا ممنونم از شما.