۳ نکته کلیدی برای افرادی که هم می‌خواهند خانه دار شوند و هم بچه دار

نکاتی که قبل از خرید خانه باید بخوانید

0

برنامه‌ریزی برای آینده سخت است. نمی‌دانیم مقتضیات شغلی‌مان چه ایجاب خواهد کرد یا چه زمانی ازدواج می‌کنیم. زمان بچه‌دار شدن‌مان را هم نمی‌دانیم. این دست پرسش‌ها را خویشاوندان و دوستان فضول از ما می‌پرسند. اما بد نیست بدانیم این پرسش‌ها جزییات مهم زندگی ما هستند که هنگام خرید خانه باید به آنها فکر کنیم. اگر دلتان بچه می‌خواهد یا دوست دارید در ملکی سرمایه‌گذاری کنید که بعدا بتوانید آن را به قیمت بالاتر بفروشید خوب است به نکات زیر توجه کنید:‌

۱. محله‌ای پیدا کنید که مناسب بچه‌ها باشد

محله‌ی امن کودکان و انتخاب محل زندگی

رونیکس

همه چیز یک خانه را می‌توان تغییر داد غیر از محل آن را.اگر هم قصد دارید یک آپارتمان را برای زندگی انتخاب کنید در انتخاب طبقه آپارتمان هم باید دقت کنید. بنابراین سعی کنید در محله‌ای خانه‌ بخرید که نیازهای آتی فرزندان‌تان را تأمین کند. این نیازها و عوامل مهم عبارت‌اند از:‌

  • امنیت محله:‌ به راحتی از طریق اینترنت و با کمی پرس‌وجو می‌توانید نرخ جرم را در محله‌های مختلف پیدا کنید.
  • وجود مدرسه: در اینجا هم اینترنت به شما کمک می‌کند تا بهترین مدرسه‌های هر محله‌ را پیدا کنید.
  • وجود سایر خانواده‌ها:‌ یکی از نشانه‌های خوب محله‌ی مناسب کودکان، حضور خانواده‌های بسیار در آنجاست. حتما پس از اتمام ساعات مدارس یا آخر هفته‌ها (و ترجیحا وقتی هوا مساعد و مطبوع است) از محله بازدید کنید؛ چرا که در این هنگام است که بچه‌ها در بیرون از خانه به بازی مشغولند. همنچنین می‌توانید درباره‌ی این موارد از مشاور املاک سوال بپرسید.
  • وجود مکان‌های تفریحی:‌ پارک‌ها، استخرهای شنا، موزه‌های مخصوص کودکان و مراکز تفریحی برای شادی و اوقات فراغت کودکان در بیرون از خانه بسیار مهم هستند. حتما این مراکز را در محله شناسایی کنید.
  • زمان حمل و نقل:‌ اینکه بتوانید به جای اتلاف وقت در اتوبوس و مترو و ترافیک، زمان بیشتری را با خانواده سپری کنید مهم است. سعی کنید در زمان اوج تردد و ترافیک، در آن محله سوار مترو یا اتوبوس شوید تا ببینید چقدر برای رسیدن به مقصد زمان صرف می‌شود.

۲. خانه‌ای انتخاب کنید که با شما بزرگ ‌شود

خانه‌ای انتخاب کنید که با شما بزرگ ‌شود

نیازهای یک خانواده‌ی در حال رشد با نیازهای یک زوج بدون بچه یا فرد مجرد متفاوت است. بنابراین حتما ویژگی‌های زیر را هنگام خرید خانه بررسی کنید:

  • جای فراخ:‌ بچه‌داشتن یعنی داشتن خرت و پرت بیشتر. در هنگام خرید محدوده‌ی مناسبی برای متراژ آپارتمان یا خانه تعیین کنید و مطمئن شوید خانه‌ای که می‌خواهید بخرید انباری، زیرزمین، کمد و کابینت‌های کافی داشته باشد.
  • اتاق خواب:‌ خانه‌ای که می‌خواهید بخرید سه‌خوابه‌ است و این همان چیزی است که دنبالش بوده‌اید! اما مشکلی وجود دارد: اتاق خواب اصلی از اتاق ‌خواب‌های دیگر فاصله دارد. درست است که به این ترتیب حریم شخصی رعایت می‌شود اما بسیاری از والدین دوست دارند نزدیک اتاق بچه‌ها باشند. پس به این مورد هم توجه کنید.
  • فضای بیرونی:‌ خانه باید جایی برای بازی بچه‌ها داشته باشد.
  • مسائل ایمنی:‌ حتما از ایمنی ساختمان مطمئن شوید تا دیگر نگران جان فرزندتان نباشید. مراقب استخرها، خیابان‌های شلوغ و پله‌ها و اتاق‌های بی‌حفاظ باشید.
  • فضای خانواده:‌ شاید آشپز قابلی نباشید اما باید بدانید آشپزخانه می‌تواند جای خوبی برای جمع شدن اعضای خانواده باشد.

۳. بودجه‌ی خود را در نظر داشته باشید

بودجه‌ی خود را در نظر داشته باشید

داشتن حساب جیب‌تان یعنی اینکه بدانید چقدر می‌توانید قرض و وام بگیرید، مخصوصا وقتی مخارج بچه نیز به هزینه‌هایتان اضافه می‌شود. علاوه بر اهداف مالی بلندمدت نظیر پس‌انداز برای بازنشستگی، مخارج زیر را هم در نظر بگیرید تا بدانید برای خرید خانه‌ی مورد نظر چقدر می‌توانید هزینه کنید:‌

  • هزینه‌ی مهد کودک:‌ برای نگهداری از دلبند خود در ساعت روز، وقتی سر کار هستید، حتما این مورد را در نظر داشته باشید.
  • پدر یا مادری که در منزل می‌ماند:‌ اگر یکی از والدین در منزل برای نگهداری از فرزند در خانه بماند بر مسائل مالی تأثیر خواهد گذاشت.
  • تحصیلات:‌ خرج و مخارج شهریه‌ی دانشگاه و مدارس غیرانتفاعی را در نظر بگیرید. اگر فرزند خود را در مدرسه‌ای دولتی ثبت‌نام کنید، می‌توانید برای دانشگاه او پول پس‌انداز کنید.
  • کلاس‌های غیردرسی:‌ کلاس زبان، کلاس موسیقی، کلاس فوتبال و … هزینه دارد. وقتی برای خرید خانه‌ی مورد نظر بودجه‌ای در نظر می‌گیرید، این هزینه‌ها را هم را در نظر داشته باشید.
  • مسافرت:‌ این روزها با وجود آسان‌تر شدن سفر، بیشتر مردم مسافرت می‌کنند و این یعنی افزایش قیمت سفر. متخصصان امور مالی می‌گویند خانواده‌ها باید بین ۵ تا ۱۵ درصد مجموع درآمد خود را به سفر اختصاص بدهند.

ممکن است پس از احتساب هزینه‌ها به این نتیجه برسید که بین اجاره یا خرید خانه، باید گزینه‌ی دوم که همان خرید خانه است را فعلا کنار بگذارید و با پرداخت ماهیانه‌ی اجاره خانه، هزینه‌های خانواده‌تان را بهتر مدیریت کنید.

اصول کسب ثروت را بیاموزید و عادت‌های افراد ثروتمند را در خود ایجاد کنید.



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.