کتاب تاریخ عشق؛ داستانی برای افرادی که در جستجوی عشق هستند

تاریخ عشق

0

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: The History of Love
  • عنوان کتاب به فارسی: تاریخ عشق
  • نویسنده: نیکول کراوس (Nicole Krauss)
  • سال انتشار: ۲۰۰۶

درباره‌ی کتاب

آلما سینگر ۱۴ ساله‌ به‌دنبال درمانی برای تنهایی مادرش می‌گردد. او فکر می‌کند که می‌تواند این درمان را در کتابی پیدا کند که مادرش با عشق در حال ترجمه‌ی آن است. به همین خاطر به جست‌وجوی نویسنده‌ی کتاب می‌پردازد.

در آن سوی نیویورک، پیرمردی به نام لئو گرسکی تلاش می‌کند تا کمی بیشتر زنده بماند. او هر روز به عشق گمشده‌ی خود فکر می‌کند. عشقی که ۶۰ سال پیش در لهستان، الهام‌بخش او برای نوشتن یک رمان بود.

رونیکس

لئو نمی‌داند که رمانش نابود نشد و نسل به نسل گشت و از اقیانوس گذشت و زندگی‌های زیادی را تغییر داد…

این کتاب تاریخ یک عشق نیست. داستان عشق‌ها و ناکامی‌های مختلف در دوره‌های زمانی و سرزمین‌های مختلف است. عشق‌هایی که چنان رهگذرانی از کنار هم می‌گذرند. زندگی یکدیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بی‌آنکه بدانند عشق‌های دیگر متعلق به چه کسانی است و چه فراز و فرودهایی داشته است.

نوشتار داستان به یادماندنی و تأثیرگذار است. این داستان بدون کلیشه‌شدن یا سر بردن حوصله‌ی شما، قلب‌تان را به درد می‌آورد. در این داستان همه به‌دنبال عشق می‌گردند. ولی درعین‌حال به‌دنبال خودشان هم می‌گردند. گویی که می‌خواهند خودشان را در رابطه با معشوق پیدا کنند. حتی برای مدت کوتاهی به این هدف می‌رسند. ولی زندگی، این عشق را همچون ماهی از دست‌شان می‌سُراند. برای همین هم باقی عمرشان را گم‌گشته و سرگردان می‌مانند.

آیا این کتاب برای شماست؟

کتاب تاریخ عشق برای کسانی است که دل‌شان داستان عاشقانه‌ای می‌خواهد که عمیق‌تر و تفکربرانگیزتر از داستان‌های عامه‌پسند باشد. کسانی که می‌خواهند به همراه شخصیت‌های داستان به جست‌وجوی عشق نامیرا و جاودانه بروند. حتی اگر این عشق تمام زندگی‌شان را در سرگردانی تباه کند.

این داستان برای کسانی است که راجع به سرنوشت فکر کرده‌اند. کسانی که اعتقاد دارند که ما به دنیا آمده‌ایم تا در جهان ردی از خود به جای بگذاریم. ممکن است هرگز ندانیم که چه کسانی از ما تأثیر گرفته‌اند و چطور. ولی این تأثیر در جهان هستی باقی خواهد ماند و نهایتا به مقصد نهایی خود خواهد رسید.

در حاشیه

کتاب تاریخ عشق نامزد دریافت جایزه‌ی رمان اورنج در سال ۲۰۰۶، برنده‌ی جایزه‌ی ادوارد لوئیس والانت در سال ۲۰۰۵،‌ و برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی ویلیام سارویان در سال ۲۰۰۸ شد. همچنین در فرانسه جایزه‌ی بهترین رمان خارجی سال ۲۰۰۶ را از آنِ خود ساخت.

نیکول کراوس علاوه بر کتاب تاریخ عشق رمان‌های موفق دیگری را نیز به رشته‌ی تحریر درآورده است. از میان آنها می‌توان به «خانه‌ی بزرگ»، «جنگل تاریک» و «مردی وارد اتاق می‌شود» اشاره کرد.

نیکول کراوس این حرفه را از دوران نوجوانی و با سرودن شعر آغاز کرد. او در سال ۱۹۹۲ به دانشگاه استنفورد رفت و در رشته‌ی ادبیات انگلیسی مشغول به تحصیل شد. او به عنوان دانشجوی نمونه فارغ‌التحصیل شد و اشعار او برنده‌ی چندین جایزه‌ی دانشجویی شدند.

در سال ۱۹۹۶ کراوس برنده‌ی بورسیه‌‌ی مارشال شد و تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه آکسفورد آغاز کرد. در همان دوره‌ در کلاس‌های مؤسسه‌ی کورتالد نیز شرکت کرد و کارشناسی ارشد تاریخ را هم با گرایش هنر آلمان قرن ۱۷‌ام، از آن مؤسسه دریافت نمود.

او در سال ۲۰۰۲ اولین رمان خود را با عنوان «مردی وارد اتاق می‌شود» منتشر کرد. از آن زمان، او چندین رمان منتشر کرده است که همه از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده‌اند. او اکنون در بروکلین نیویورک به همراه همسر و فرزندان خود زندگی می‌کند.


در ادامه بخوانید: کتاب هایی که باید خواند؛ معرفی ۲۴ کتاب جذاب و ارزشمند
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.