کتاب شفای زندگی؛ چگونه خودتان را دوست داشته باشید و احساس گناه نکنید

9

آیا تابه‌حال به مفهوم عمیق «بخشیدن» فکر کرده‌اید؟ کسی را به‌خاطر اشتباه یا کوتاهی‌ای که در حق شما کرده، بخشیده‌اید؟ خودتان را چطور؟ خودتان را مورد عفو و بخشش قرار داده‌اید؟ اگر تا‌به‌حال درمورد بخشیدن خودتان فکر نکردید، پس لازم است همراه سایت چطور باشید و این معرفی کتاب را بخوانید. کتاب شفای زندگی با قلم نویسنده توانمندش به شما می‌آموزد که برای داشتن احساس رضایت درونی باید خودتان را دوست داشته باشید و احساس گناه نکنید.

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: You Can Heal Your Life
  • عنوان کتاب به فارسی: شفای زندگی
  • نویسنده: لویئز ال هی (Louise L. Hay)
  • سال انتشار: ۱۹۸۴

رونیکس

درباره‌ی کتاب شفای زندگی

مهم‌ترین نکته‌ای که مطالعه‌ی «کتاب شفای زندگی» به خواننده القا می‌کند، این است که خودتان را دوست داشته باشید و احساس گناه نکنید. نویسنده‌ی این کتاب، لوئیز هی، معتقد است این کار نه‌تنها به شما قدرت روحی می‌دهد، بلکه از نظر فیزیکی هم به شما سلامتی می‌دهد. برای تبدیل شدن به انسانی که خواستارش هستید، باید کسی شما را تشویق کند. این کتاب دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. این کتاب به شما کمک می‌کند افکار محدودکننده را کنار بگذارید، درعوض به خود ایمان داشته باشید، خودتان را ببخشید و بدانید افکار واقعا می‌توانند تجربیات را به‌وجود بیاورند.

برخی از نکات و بحث‌های اصلی «کتاب شفای زندگی» شامل این موارد هستند:

  • بیماری‌ها: بیماری‌ها به‌خاطر حالت‌های روحی شما به‌وجود می‌آیند. لوئیز هی اعتقاد دارد اینکه خودتان را نبخشید، ریشه‌ی همه‌ی بیماری‌های شماست.
  • تشویق: یعنی به‌یاد‌آوردن خود واقعی و بهره‌مندی از قدرت آن. بنابراین تشویق‌کردن به شما نیرو می‌دهد که به آنچه می‌خواهید برسید.
  • خوشبختی: روی هر چیزی که تمرکز کنید، آن‌ چیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین روی هزینه‌ها تمرکز نکنید. اگر قدر داشته‌هایتان را بدانید، آن ‌چیزها بیشتر می‌شوند. پول یکی از راه‌های رسیدن به خوشبختی است، اما منبع خوشبختی نیست.
  • امنیت: امنیت به‌دلیل وجود شغل، پول، سرمایه‌، همسر یا والدین نیست. امنیت یعنی توانایی شما برای برقراری ارتباط با نیروی خارق‌العاده‌ای که همه‌ چیز را خلق کرده است.
  • عشق به خود:یکی از اولین چیزهایی که نویسنده‌ی کتاب می‌گوید، این است که «از خودتان انتقاد نکنید».

آیا این کتاب برای شماست؟

«کتاب شفای زندگی» کتاب زیبایی است؛ با صفحه‌های رنگی و درخشان و کلمات زیبا. ممکن است این کتاب یک شبه زندگی و حال شما را بهتر نکند، ولی شما را خوشحال‌تر و امیدوارتر می‌کند. این کتاب به شما ابزاری می‌دهد که به کمک آن می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید. این کتاب به شما آگاهی می‌دهد. آگاهی از اینکه ذهن قدرت زیادی دارد، می‌تواند شما را شفا دهد یا حداقل شرایط را برای شما بهتر کند.

در حاشیه

کتاب‌های لوئیز هی تقریبا ۳ میلیون نسخه در ۳۰ کشور دنیا فروخته‌ شده‌اند. او امروزه به‌عنوان یکی از بهترین نویسنده‌های کتاب‌های توسعه‌ی فردی شناخته شده‌ است. کتاب‌هایی که او نوشته، موضوعات زیادی را در بر می‌گیرند، ولی همه نشان‌از ویژگی‌هایی همچون روراستی، صداقت و انرژی لوئیز دارند.

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «معجزات قرن حاضر»، «اندیشه‌های دل»،‌ «شفای بدن»، «شفای قلب‌های شکسته» و «نامه به لوئیز».

لوئیز در لس‌آنجلس به دنیا آمد. در کودکی بارها و بارها مورد آزار و اذیت یکی از همسایگان قرار گرفت، در ۱۵ سالگی مدرسه و خانه‌ی خود را ترک کرد و در یک رستوران مشغول‌به کار شد. بعد از چند سال لوئیز به نیویورک رفت و مدل شد. ۱۴ سال بعد بر اثر یک تصادف به کلیسای مذهب علمی رفت. این اتفاق زندگی او را تغییر داد. او مدرک مشاوره‌ی کلیسا را گرفت و بعد به دانشگاه رفت. بعد از فارغ‌التحصیلی به کلیسا پیوست و مرکز مشاوره‌ی خود را افتتاح کرد. بعد از این دوره به سرطان مبتلا شد و توانست خود را از طریق روش‌های ذهنی و رژیم غذایی بهبود بخشد.

لوئیز هی به‌عنوان یکی از بهترین سخنرانان و نویسندگان حوزه‌ی توسعه فردی شناخته می‌شد.

تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 9 دیدگاه)
  1. حامد می‌گوید

    سلام
    اگه میشه شرایطی فراهم کنید که بتونیم کتاب رو از سایت شما تهیه کنیم
    الان من نمیدونم این کتاب رو کجا پیدا کنم ؟!
    ممنون از مطالب خوبتون

    1. کوروش می‌گوید

      این کتاب ها خوندنش هیچ تاثیری در زندگی ندارد سودش فقط برای انتشاراتش هست .جای تاسفه . از نظر علمی هیچ دلیلی بر اینکه شما مثبت اندیش باشی و به همه چیز برسی به اثبات نرسیده و این حرفها شاید ۲۰ درصدش کلا مفید باشه که هر کسی هم ناخود اگاه میدونه .پس دیگه نیازی به این چرندیات نیست.

      1. ایرانی می‌گوید

        لطفا همبنطور الکی یه چیزی نگید و بدون اطلاعات و تجربه ی کافی صحبت نکنید ، این کتاب و امثالهم تنها راه نجات و خوشبختی انسان هست ، با تمام وجود و بر اساس تجربه اعتقاد دارم به قدرت ذهن چون نتیجه ی مستقیمش رو بارها دیدم ، ما تمام زندگی و سرنوشت خودمون رو‌می سازیم ، ما هستیم که تصمیم میگیریم خوشبخت یا بدبخت باشیم ، قدرت تمام کائنات در دستان ماست ، حیف مه بعضی انسان‌ها نمی خواهند بفهمند و از این قدرت بی نهایت استفاده کنند

    2. الهام ناصری می‌گوید

      سلام. امیدوارم به زودی این امکان برای خواننده‌های عزیزمان فراهم شه. ولی تا اون موقع این کتاب توی بیشتر کتاب‌فروشی‌های آن‌لاین در دسترس هست.

  2. طیبه جلایر می‌گوید

    این کتاب فوق‌العاده است. ممنون از مطلب مفیدتون خانم ناصری. خدا قوت.

    1. الهام ناصری می‌گوید

      خواهش می‌کنم. خوشحالم که دوست داشتید‌

  3. مسعود می‌گوید

    نویسنده میگه ریشه هر بیماری مربوط به الگوهای فکری درون خودمونه! که حرف بسیار دور از واقعیتی است. نویسنده انگار نمیدونه وراثت و سبک زندگی بالاترین نقش رو در ایجاد بیماری ها دارن. نویسنده میگه اعتقادات رو میشه انتخاب کرد! در حالیکه پشت اعتقادات هر انسانی دلایل قانع کننده وجود داره (حتی اگه اون اعتقادات اشتباه باشن برا خود فرد درست هستن)