رازهایی درباره زبان بدن که نباید از دانستنشان غافل شوید

6

تا به‌ حال آرزو کرده‌اید که کاش می‌توانستید ذهن دیگران را بخوانید؟ بعضی‌ از افراد به‌کمک حس ششم خود قادرند ذهن‌خوانی کنند.خب اگر حس ششمتان به‌قدر کافی قوی نباشد، تنها راه‌حلتان تسلط به فوت‌وفن‌های زبان بدن است تا بتوانید ذهن دیگران را از روی زبان بدن‌شان بخوانید. اگر کسی این نشانه‌های غیرکلامی را دنبال کند، می‌تواند ناگفته‌های طرف مقابلش را با اندکی تیزهوشی بفهمد. در ادامه با ما همراه باشید که می‌خواهیم برایتان از اسرار زبان بدن بگوییم.

راهنمای مطالعه نمایش

۱. معنی بستن چشم‌ها در زبان بدن چیست؟

بستن چشم‌ها در زبان بدن

اگر طرف مقابلتان در حال صحبت با شما چشم‌هایش را ببندد، یعنی در تلاش است خودش را از صحبت‌کردن با شما برهاند. باید این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که وقتی طرف مقابلتان با چشمان بسته صحبت می‌کند دلیلش ترس از شما نیست، بلکه از شما خسته شده است و می‌خواهد از دست‌تان خلاص شود. پس بر اساس روانشناسی پوشاندن صورت با دست، اگر هم‌صحبت‌تان چشم‌هایش را ببندد یعنی دارد شما را نادیده می‌گیرد.

رونیکس

۲. گرفتن دهان با دست در زبان بدن نشانه چیست؟

زبان بدن گرفتن دهان با دست

یادتان هست که وقتی بچه بودید و نمی‌خواستید چیزی را بگویید، دست‌تان را جلوی دهانتان می‌گذاشتید؟ خیلی از ما این حرکت را در بزرگ‌سالی نیز تکرار می‌کنیم. گرفتن دهان با دست، پوشاندن آن با چند انگشت یا حتی نگه‌داشتن دست مشت‌شده در نزدیکی دهان حرکتی است که به فرد کمک می‌کند حرفی که در دلش است از دهانش بیرون نپرد. گاهی اوقات ممکن است طرف مقابل این حرکت را به‌صورت سرفه‌ای الکی انجام بدهد.

۳. جویدن دسته عینک در زبان بدن یعنی چه؟

زبان بدن دندان‌گرفتن دسته‌ عینک

وقتی طرف مقابلتان دسته عینکش را می‌جود، یعنی به حمایت و دلگرمی نیاز دارد. این فرد قطعا در ناخودآگاهش از بابت چیزی نگران است و سعی دارد درست مثل زمانی که از سینه مادرش شیر می‌خورد، احساس امنیت کند. جویدن ته مداد یا خودکار، به‌لب‌گرفتن سیگار یا حتی جویدن آدامس سایر حرکات مشابهی هستند که در زبان بدن همین مفهوم را دارند.

۴. معنی مالیدن چانه در زبان بدن چیست؟

زبان بدن مالیدن چانه

این حرکت مختص اوقات تصمیم‌گیری است. معمولا فرد در چنین اوقاتی در حالی که چانه‌اش را می‌مالد، ناخودآگاه به نقطه‌ای خیره می‌شود و بدون اینکه حتی خودش بداند به چه چیزی نگاه می‌کند، عمیقا به فکر فرو می‌رود.

۵. دست‌به‌سینه ایستادن در زبان بدن یعنی چه؟

زبان بدن دست‌به‌سینه ایستادن

دست‌به‌سینه نشستن یا ایستادن بسیار شایع است و تعجبی ندارد که مردم در این حالت احساس راحتی بیشتری می‌کنند. معمولا وقتی دست‌به‌سینه می‌نشینیم یا می‌ایستیم که از چیزی آزرده‌خاطر شده‌ایم و می‌خواهیم خودمان را از جمع کنار بکشیم. دست‌به‌سینه ایستادن در زبان بدن به‌وضوح نشان می‌دهد که فرد بابت مسئله‌ای احساس ناراحتی می‌کند و نمی‌خواهد با دیگران بجوشد.

۶. در زبان بدن خم شدن به جلو نشانه چیست؟

زبان بدن خم‌شدن به جلو

می‌دانید در زبان بدن خم شدن به جلو نشانه چیست؟ اگر کسی از طرف مقابل خوشش بیاید و بخواهد با او ارتباط برقرار کند، معمولا بدنش را کمی به جلو متمایل می‌کند. در این حالت، پاها تکان نمی‌خورند اما بدن ناخودآگاه به‌سمت جلو متمایل می‌شود.

۷. معنی تکیه‌دادن در زبان بدن چیست؟

زبان بدن تکیه‌دادن

اگر کسی به پشتی صندلی یا هر جای دیگری که نشسته است تکیه بدهد، یعنی از گفت‌وگو خسته شده است یا شاید هم در حضور طرف مقابلش احساس راحتی نمی‌کند.

۸. تاب‌خوردن روی پاشنه و انگشتان پا در زبان بدن یعنی چه؟

زبان بدن تاب‌خوردن روی پاشنه و انگشتان پا

فقط بچه‌ها این حرکت را انجام می‌دهند. خیلی وقت‌ها بزرگ‌ترها هم اگر بابت چیزی عصبی باشند، این کار را می‌کنند.

۹. مالیدن دست‌ها به هم در زبان بدن نشانه چیست؟

زبان بدن مالیدن دست‌ها به‌ هم

وقتی کسی دست‌هایش را به هم می‌مالد، به‌طور کلی یعنی امیدوار است و حس مثبتی دارد. معمولا وقتی دست‌هایمان را به هم می‌مالیم که ذهنمان مشغول اتفاقات خوب آینده است.

۱۰. دست‌دادن دستکشی در زبان بدن چه معنایی دارد؟

زبان بدن دست‌دادن دستکشی

وقتی کسی هنگام دست‌دادن مچ دست‌تان را با دست دیگرش می‌گیرد، یعنی به شما ارادت دارد و احتمالا می‌توانید به او اعتماد کنید.

۱۱. گذاشتن کف دست آزاد روی دست طرف مقابل در زبان بدن نشانه چیست؟

زبان بدن گذاشتن کف دست آزاد روی دست طرف مقابل

اگر طرف مقابل هنگام دست‌دادن کف دست آزادش را روی دست‌تان بگذارد، نشانه همدلی است البته به‌شرط اینکه همان ابتدای دست‌دادن این حرکت را انجام بدهد. اگر با هم دست دادید و طرف مقابل آخر دست‌دادن دستش را روی دست‌تان گذاشت، آن‌وقت یعنی سعی دارد به شما بفهماند که خودش رئیس است.


حتما بخوانید: آداب دست دادن چگونه است؟

۱۲. گرفتن دودستی دست طرف مقابل از پایین در زبان بدن یعنی چه؟

زبان بدن دودستی گرفتن دست طرف مقابل از پایین

اگر کسی دست‌تان را از پایین با دو دستش گرفت، یعنی می‌خواهد به شما بگوید که آماده‌ کمک‌کردن است.

۱۳. در زبان بدن دست‌دادن همراه با لمس بازو به چه معناست؟

زبان بدن دست‌دادن همراه با لمس بازو

گاهی‌ اوقات، مردم هنگام دست‌دادن قسمتی از بدن طرف مقابلشان را با دست آزادشان لمس می‌کنند و مثلا دستی به بازو، ساعد یا پشت طرف مقابلشان می‌کشند. این حرکت به‌نوعی ورود به حریم خصوصی محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که فرد نیاز به برقراری ارتباط دارد. هرچه قسمت لمس‌شده به تنه نزدیک‌تر باشد، یعنی نیاز فرد به مصاحبت بیشتر است.

۱۴. مرتب‌کردن گره کراوات در زبان بدن یعنی چه؟

زبان بدن مرتب‌کردن گره کراوات

معنی این حرکت بسته به موقعیت می‌تواند متفاوت باشد. اگر آقایی این حرکت را در حضور یک خانم انجام بدهد، می‌تواند به این معنی باشد که از آن خانم خوشش می‌آید. اما این حرکت بعضی مواقع نشان می‌دهد که فرد احساس راحتی نمی‌کند. شاید طرف مقابل درباره چیزی دروغ گفته است یا اینکه فقط می‌خواهد از موقعیتی که در آن قرار دارد خلاص شود.

۱۵. در زبان بدن بازی‌کردن با پرزهای لباس نشانه چیست؟

زبان بدن بازی‌کردن با پرزهای لباس

بازی‌کردن با پرزهای لباس یا انجام این حرکت در حالی‌ که هیچ پرز یا مویی وجود ندارد، نوعی حرکت جانشین‌سازی است. معمولا فرد با این حرکت سعی دارد بدون اینکه حرفی بزند، مخالفتش را نشان بدهد. به‌ عبارت دیگر، فرد نظرش را واضح بیان نمی‌کند ولی از روی این حرکتش می‌توانید بفهمید که قطعا با چیزی مخالف است.

۱۶. گذاشتن پاها روی میز در زبان بدن یعنی چه؟

زبان بدن گذاشتن پاها روی میز

این حرکت معانی بسیاری دارد از جمله بدرفتاری و بی‌احترامی. کسی که پاهایش را روی میز دراز می‌کند، گاهی هدفش این است که نشان بدهد رئیس است و گاهی هم می‌خواهد نشان بدهد که برای سلامتی خودش اهمیت قائل است. روان‌شناسان معتقدند که حتی اگر در این حالت احساس راحتی می‌کنید، هیچ‌جای دیگری غیر از منزل نباید در این وضعیت استراحت کنید.

۱۷. معنی سوار صندلی شدن در زبان بدن چیست؟

زبان بدن سوار صندلی شدن

بعضی از افراد صندلی را با اسب اشتباه می‌گیرند و از پشتی صندلی درست استفاده نمی‌کنند. مردم معمولا از اینکه طرف مقابلشان این‌طوری بنشیند خوش‌شان نمی‌آید، چراکه ناخودآگاه احساس خصومت می‌کنند. این طرز نشستن اغلب در میان افراد سلطه‌گر شایع‌ است. اگر می‌خواهید در مقابل چنین افرادی ضعیف به نظر نرسید، بهتر است در حالی که آنها سوار صندلی شده‌اند، شما سرپا بایستید.

۱۸. ارتباط چشمی در زبان بدن نشانه چیست؟

زبان بدن ارتباط چشمی

یکی دیگر از اسرار زبان بدن، ارتباط چشمی است. چشم‌ها دریچه روح آدمی هستند و در برقراری ارتباط با دیگران بسیار به‌ کار می‌آیند. می‌توانید عواطف و احساسات طرف مقابلتان را از چشم‌هایش بخوانید. کسانی که به‌ هم علاقه‌مندند دلشان می‌خواهد موقع نگاه‌کردن به چشم‌های عشقشان، ببینند که مردمک چشمش گشادتر شده است. تشخیص گشادترشدن مردمک‌ها اصلا کار سختی نیست، چراکه مردمک چشم می‌تواند ۴ برابر از اندازه عادی بزرگ‌تر شود. در مقابل اگر کسی عصبانی باشد، مردمک چشم‌هایش جمع‌تر خواهند شد.


در ادامه بخوانید: چرا زبان بدن‌ شما از آی‌کیوی‌تان کاربرد بیشتری دارد؟

به کمک زبان بدن، ناگفته‌ها را بگویید و بشنوید

۸،۰۰۰ تومان


منبع brightside
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 6 دیدگاه)
  1. امیر حسین می‌گوید

    با سلام. از اینکه از تصاویر گویایی استفاده کردید متشکرم.

    1. صدف دژآلود می‌گوید

      ممنون از توجه و همراهی‌تون

  2. ابوالفضل می‌گوید

    ممنون صدف جان …هر چه به آخر مقاله نزدیک شدم موارد کاربردی تر ش. ..سپاس

    1. صدف دژآلود می‌گوید

      خیلی هم عالی!
      موفق باشید

  3. امیر می‌گوید

    ممنون از مطلب خوبتون

    1. محسن محمدبیگی می‌گوید

      🙂🌹