کتاب رهبران آخر از همه غذا می‌خورند، کتابی که از شما یک رهبر موفق می‌سازد

0

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: Leaders Eat Last
  • عنوان کتاب به فارسی: رهبران آخر از همه غذا می‌خورند
  • نویسنده: سایمون سینک (Simon Sinek)
  • سال انتشار: ۲۰۱۳

درباره‌ی کتاب

این کتاب ادامه‌ی منطقی کتاب «اول بپرس چرا» است. در این کتاب سایمون سینک نگاهش را فراتر می‌برد. او در این کتاب تلاش می‌کند دلایل شخصی و فرهنگی موفقیت کسب‌وکارها را بررسی کند. این کتاب می‌پرسد: «این موفقیت چطور به‌دست آمده؟» برای پیدا کردن پاسخ این سؤال او به رهبران نظامی و دارندگان کسب‌وکار مراجعه می‌کند. نتایج به‌دست‌آمده تعجب‌برانگیز هستند. او مانند کتاب قبلی این نتایج را کدبندی می‌کند تا همه بتوانند استفاده کنند.

او در این کتاب به ریشه‌های زیست‌شناختی و روان‌شناسی انسان نفوذ می‌کند تا ویژگی‌های یک رهبر خوب را پیدا کند. او نه‌تنها این ویژگی‌ها را پیدا می‌کند، بلکه نمایی از دنیایی متفاوت به خواننده می‌دهد که در آن رهبران نقش واقعی خود را ایفا می‌کنند. در این دنیا رهبران خود را قربانی می‌کنند تا بقیه را نجات دهند.

رونیکس

کتاب «رهبران آخر از همه غذا می‌خورند» چند نکته‌ی اساسی دارد:

  • اعتماد مهم‌ترین نکته در هر سازمان است. برای به‌دست آوردن اعتماد دیگران باید حقیقت را بگویید.
  • رهبر هر کسب‌وکار است که فضا و ظرفیت‌های شرکت را تعیین می‌کند. اگر رهبر کسب‌وکار دروغ‌گو، خودشیفته و دورو باشد، کارکنان او هم همان می‌شوند. عکس این جریان هم صادق است. کارکنان از رهبر خود پیروی می‌کنند.
  • اگر کارکنان سازمانی مجبور باشند با مشکلات داخلی دست‌وپنجه نرم کنند، در برابر مشکلات خارجی آسیب‌پذیرتر خواهند بود.
  • هدف رهبر این نیست که دستور دهد. رهبر راهنمایی می‌کند و به کارکنان خود اجازه می‌دهد خودشان راه‌شان را پیدا کنند. به کارکنان خود اجازه دهید فکر کنند، نه اطاعت‌.
  • اگر کارکنان، شرکت را دوست نداشته باشند مشتریان هم آن را دوست نخواهند داشت.

آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب می‌تواند الهام‌بخش شما باشد تا رهبر بهتری شوید. به کمک این کتاب می‌توانید یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر شوید. سایمون سینک در این کتاب به شما یاد می‌دهد نقش و مسئولیت‌های یک رهبر خوب کدام‌ها هستند. رهبر خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چه راهی را باید انتخاب کند. در این کتاب داستان‌های الهام‌بخشی از کسب‌وکارهای موفق و روش کسب موفقیت آنها می‌خوانید.

در حاشیه

در سال ۲۰۱۴ کتاب «رهبران آخر از همه غذا می‌خورند» نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب در بخش تجاری در سایت Goodreads شد.

کتاب «رهبران آخر از همه غذا می‌خورند» درواقع ادامه‌ی منطقی کتاب «با چرا شروع کن» است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. سایمون سینک کتاب‌های بی‌نظیر دیگری هم در حوزه‌ی مدیریت و رهبری نوشته که از جمله‌ی آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «همبستگی بهتر است» و «چرای خود را پیدا کن».

سایمون سینک در دانشگاه شهر لندن در رشته‌ی حقوق تحصیل کرد و بعد کارشناسی خود را در رشته‌ی مردم‌شناسی فرهنگی از دانشگاه برندیس گرفت. سینک انسانی خوش‌بین است و به آینده‌ی روشن اعتقاد دارد. او معتقد است می‌توانیم باهم آن را بسازیم. او به رهبران و سازمان‌ها یاد می‌دهد، چطور الهام‌بخش دیگران باشند. هدف بزرگ او این است که دنیایی بهتر بسازد و برای رسیدن به این هدف به مردم یاد می‌دهد که چطور از شغل خود راضی باشند. او یکی از محبوب‌ترین سخنرانان TED است که در رده‌بندی این برنامه رتبه‌ی سوم را دارد. کتاب‌های او اکثر اوقات از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز هستند.


در ادامه بخوانید: ۷ اصل کلیدی رهبری که در بهترین کتاب‌های این حوزه می‌خوانید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.